Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:38

Nadir schreef:
Welshcobfan schreef:
Weet je wat wel grappig is, dat de TS over 5 jaar terugkijkt en denkt: jeetje, waar heb ik mij druk om gemaakt :+

(ik zou noooooit weer de puberteit over willen doen hahahahaha :D)

Hahahahahahahahaha :D :D :D
Misschien wel ja! Maar ja, dat is altijd weer achteraf he!

Achteraf heb ik zoveel respect voor mijn ouders gekregen. Goed, ik was wel een leuke puber en makkelijk (braaf naar school, niet op stap) maar god, ik had wel af en toe ook van die buien hahahaha vreselijk! Kont tegen elk krib aangooien :D
Herken mij wel een beetje in de TS, dacht op mijn 16e ook wel dat ik mezelf wel kon redden hahahaha :P (nooit gemekkert overigens over vakanties, dat is luxe :j ).
En dan ben je echt niet voor rede vatbaar :n :P

Ach, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen! :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:38

KiWiKo schreef:
ik ben ook directeur..........van een ernstig goed lopend bedrijf..........

maar dat betekend niet dat mijn kind zomaar alles krijgt............. voor niks gaat de zon op

zoals ik al zei..........

Maar Kim, jij hebt dat je dochter geleerd!! Zij begrijpt dat!

Als de TS niet beter weet dan dat geld gewoon iets is dat er alijd is, dan kan je haar toch niet kwalijk nemen dat ze geen respect heeft voor wat haar ouders voor haar doen en dat ze in een luxe positie verkeerd? Zij weet misschien niet beter! ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:40

Nadir schreef:
Zwerte schreef:
Hierin ga ik zeker met je mee. Wat anderen ook al aanhalen, met een beetje communicatie kan je een hoop heisa voorkomen. Dat ouders aan de kinderen vragen waar ze heen zouden willen en dit met zn allen gaan bespreken vind ik idd ook normaal. Als ze nou een goede reden had om perse niet naar Griekenland te willen, ook dan zou ze wel een punt hebben. Maar deze redenen? Zou je als ouder werkelijk om deze redenen je plannen omgooien?
Daarbij blijf ik erbij dat de TS het zelf al verpest heeft door in het begin al te eisen dat ze naar Malta gingen. Alleen Malta, anders geen vakantie! Met zo'n houding ga je toch als ouder niet eventjes overleggen???

Klopt, met zo'n houding kom je er niet, zeker niet bij je ouders die uiteindelijk beslissen.
Ze hoeven hun plannen niet om te gooien, ze hadden kunnen overleggen voordat ze gingen boeken en dan evt. samen de plannen kunnen maken. Misschien had de TS dan ook nog het gevoel de ze mee mocht helpen kiezen en was het voor iedereen leuker geweest.

Maar ook dat is achteraf, ze zal nu wel 'moeten'. :)

16 jaar, dan moet je nog een hoop leren. 1 van die dingen is dat je eigen acties bepaalde reacties oproepen. Een vakantie naar Malta eisen en daarna met je ouders gaan overleggen waar de vakantie heen gaat... dat vind ik geen normaal gevolg. Een normaal gevolg van zo'n eis is dat madam het kan bekijken. Dus ik vind in deze situatie zeker niet dat ze hadden kunnen overleggen. Actie = reactie!
Als ze nou gewoon met het idee naar dr ouders was gestapt en te horen had gekregen dat het te duur was... zich daarbij neer had gelegd en verder was gaan meedenken, ja dan had ze deze reacties ook echt niet gekregen hoor!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:41

Eerst is het de reden TS wil naar Malta en ouders hebben Rhodos geboekt.
Dan is het reden slechte band met vader. Deze veranderd echt niet als jullie wel naar Malta waren gegaan.
Dan is vanwege de muggen.
Vervolgens omdat vriendin op Malta zit.

En nu?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Nadir schreef:
dwaallicht schreef:
In de wereld die "gezin" heet. De ouder moet niks, maar t maakt de sfeer wel harmonieuzer. Ik weet wel dat half bokt nu over me heen valt, maar ach :P Overigens beslist de ouder, maar ikzelf zou wel aan mn kids vragen "wat willen jullie" om ze ook een stem te geven. Of ik er naar zou luisteren is een tweede :+ (ik heb nog geen kids)

Precies....... Zeker op deze leeftijd lijkt me dat nogal logisch. :)

Er viel alleen niks te overleggen, want de jongedame wil alleen maar naar Malta en daar valt ook niet over te praten.

dwaallicht

We hebben t hier over een 16-jarige, geen volwassene. Alsof heel bokt vroeger heilig was en nooit wat stoms heeft gezegd/gedaan als puber. ja, t meisje komt verwend over, maar dat zal ze nu wel weten na 8 pagina's verwijten.

KiWiKo

Nadir schreef:
Welshcobfan schreef:
Weet je wat wel grappig is, dat de TS over 5 jaar terugkijkt en denkt: jeetje, waar heb ik mij druk om gemaakt :+

(ik zou noooooit weer de puberteit over willen doen hahahahaha :D)

Hahahahahahahahaha :D :D :D
Misschien wel ja! Maar ja, dat is altijd weer achteraf he!

in min pubertoijd was ik een draak....... ik ging op de vuist met mijn vader en moeder ......... echt letterlijk vocht ik mij een weg naar de voordeur........

ik snap het ook allemaal wel...........

want ik heb wel enigsinds geleerd van mijn arrogantie toen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:42

Sinds wanneer is een puber altijd voor rede vatbaar? :P Soms hebben ze van die heeeeerlijke buien dat hoe dan ook niets goed is. Sja, dan is het wel fijn dat pa en ma gewoon doorpakken :j
Ik ben goed opgevoed, (ondanks zeer goede financiele situatie van pa en ma) veel besef van geld (ook al kreeg ik 150 euro kleedgeld in de maand :=) maarreee ik kon dat tijdens de puberteit ook best even vergeten. Was geen respect issue, maar gewoon dwarsliggen :j

Ach dit waait wel over, ook pubers worden volwassen die het dan wel begrijpen :) Puberteit is ook niet het makkelijkste....
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-07-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

hilda het is dat alles bij elkaar ;)

Dieuwke_

TS: Ik kan alleen zeggen, ga mee. Ik zit deze week alleen thuis
en mijn ouders zijn met beide zusjes op vakantie.
Ik blijf thuis vanwege mijn werk, maar god, wat baal ik!
Heb altijd geroepen, als we niet naar het buitenland gaan, ga ik niet meer mee!
Nu herzie ik mijn woorden. Wat mis dat weekje weg!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:43

Ik ben 2 jaar geleden met mijn ouders en mijn zus 2 weken naar Thailand gegaan. Ik wou toen eigenlijk echt niet mee en het leek me verschrikkelijk om mijn hele kerstvakantie in Thailand te moeten doorbrengen.. Ik weet dat dit heel vreemd is want wie wil er nu niet een rondreis door Thailand doen? Maar ik vond het toen echt vreselijk! Uiteindelijk heb ik er gewoon het beste van gemaakt en het werd de leukste vakantie ooit! Ik ben niet echt het type dat graag op vakantie gaat, ik zit nu eenmaal liever thuis bij mijn paarden en vriendinnen. Ik snap dus best dat de TS niet graag meegaat.. Ik vind het alleen niet eerlijk dat je je ouders zo hard laat merken dat je niet mee wil.. Je ouders hebben waarschijnlijk heel hard gewerkt voor die vakantie dus het minste wat je kunt doen is dan toch proberen een leuke tijd te hebben op vakantie! En voor je het weet ben je dan weer thuis ;)

Flowq

LimaMambo schreef:
OMG zeg! wees blij dat je uberhaupt op vakantie kan!!!

Inderdaad!!!
Ik ben nooit verder geweest dan zeeland,, en nu ga en KAN iik niet meer op vakantie met me gezin... ;(

Shego

Ik vind 800 euro wel heel erg veel voor een vakantie zeg!
Hoelang wouden je ouders gaan dan TS?
Als het nou zes weken is kan ik me er wat bij voorstellen.

Nadir

Welshcobfan schreef:
Achteraf heb ik zoveel respect voor mijn ouders gekregen. Goed, ik was wel een leuke puber en makkelijk (braaf naar school, niet op stap) maar god, ik had wel af en toe ook van die buien hahahaha vreselijk! Kont tegen elk krib aangooien :D
Herken mij wel een beetje in de TS, dacht op mijn 16e ook wel dat ik mezelf wel kon redden hahahaha :P (nooit gemekkert overigens over vakanties, dat is luxe :j ).
En dan ben je echt niet voor rede vatbaar :n :P

Ach, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen! :)

Precies, ze ligt nu waarschijnlijk gewoon dwars omdat ze haar zin niet kreeg of om gewoon dwars te liggen...

Volgend jaar mag ze misschien wel met vriendinnen op vakantie en moet ze daar zelf voor sparen. Dan verlangt ze misschien wel terug naar de jaren er voor toen alles nog voor haar geregeld werd. Of juist niet en is ze blij dat ze op eigen benen kan staan. :)

vuurneon

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:44

Goed plan voor volgend jaar: spaar lekker zelf voor je vakantie :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:45

Christyj138 schreef:
LimaMambo schreef:
OMG zeg! wees blij dat je uberhaupt op vakantie kan!!!

Inderdaad!!!
Ik ben nooit verder geweest dan zeeland,, en nu ga en KAN iik niet meer op vakantie met me gezin... ;(

:(:)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:46

Ik moet overigens wel lachen om die banner de hele tijd onderin, 'boek nu uw vakantie naar Griekenland' :') :D

Frances

maar wat verwacht ze nu eigenlijk dan van dit topic? dat wij haar vertellen hoe ze zich onder een vakantie uit kan werken van 800 euro die ouders al hebben betaald, sorry maar wat wil je dan precies. daarom zeg ik ook, gewoon googlen en leuke vakantie ideen opdoen :j :)

Shego

Ja ik ook :')
En dan zo'n vrolijke mevrouw erop xD

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:47

haha die banner is idd wel lachwekkend _O- was me totaal niet opgevallen :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:47

trustHim schreef:
hilda het is dat alles bij elkaar ;)

Dat snap ik.
Maar dan nog kan ik TS niet begrijpen.
Tevens 16 is minderjarig dus heeft ze gewoon niets in te brengen.
Ik kan mij niet voorstellen dat ouders (in het algemeen) expres een vakantie boeken waar hun kind niets aan vind. Immers dan heb je als ouders net zo'n K vakantie als je kind.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:48

Ik zou zeggen, doe eens niet zo vervelend en ga gewoon mee, Malta kan altijd nog toch?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:49

Frances schreef:
maar wat verwacht ze nu eigenlijk dan van dit topic? dat wij haar vertellen hoe ze zich onder een vakantie uit kan werken van 800 euro die ouders al hebben betaald, sorry maar wat wil je dan precies. daarom zeg ik ook, gewoon googlen en leuke vakantie ideen opdoen :j :)

Geen idee. Je kunt hier ook niets mee, ze wil horen hoe ze er onderuit kan komen.
Nou, de enige manier die ik kan bedenken is de dag van vertrek bij opa en oma gaan logeren en gewoon niet op komen dagen. Of jezelf opsluiten in een kast en er pas uitkomen als het vliegtuig al in de lucht is. Maar dat lijkt me allemaal niet reëel en zeker niet de beste oplossing. :)

miss_nadine

Ik zou blij zijn als ik zo'n vakantie aangeboden krijg! Bij ons was er toen ik nog thuis woonde geen geld voor vakanties dus ik denk dat je in je handen mag klappen dat je moeder je zo'n reis aanbied! Nu kunnen we wederom niet op vakantie doordat we dingen in huis moeten opknappen dus zou zo met je ruilen. Kop op en geniet er van, later denk je er waarschijnlijk met plezier aan terug.

SaBiNa_S

Ik vind ts niet verwend. ik zelf vind vakantie ook niet zo super.. ik hou er van omdan de hele dag bij de paardjes te zijn en gezellig van alles te doen met vriendinnen van de paarden..
Maar als je er eenmaal bent.. is t wel weer leuk;) k ga morgen. En sommige reacties heb ik getemd. gestoorde:(