Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:48

Rebeccaa schreef:
Oh gadver.. Een lerares van mij vertelde, dat ze een vriendin had. En die was op vakantie geweest, had een bultje op d'r buik, nouja niks erg etc. Tot dat ze op gegeven moment naar de dokter ging.. Bleek dat een spin daar eitjes in had gelegd! :r

ik ken ook zo'n verhaal:
mijn zus werd ziek, erg ziek, hoge koorts, ijlen.
ze werd opgenomen in het ziekenhuis.
ze konden niet echt iets vinden, ja ontsteking of zo, maar het bloed was ook niet goed.
ze zeiden al tegen me moeder: ze heeft lymfklierkanker.
tot ze een bult in de nek kreeg.( ze reed altijd op een scooter)
die sneden ze open en wat denk je: onder het rijden een beest ingeslikt, die was gaan nestelen ik de keel.
allemaal eitjes, en een flinke onsteking.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:51

xKatleentjex schreef:
Is droppen bij de buren geen optie? :D
"Héé buurman, ik kom even een pot suiker lenen! Wat is dat daar achter je?" *Gooit spinnen achter kast* "Oh sorry, verkeerd gezien. En nu ik er over nadenk, ik heb geen suiker nodig. Nou daaag!"

Hahahaha :D

En over de vreemde mannen... zo vreemd zijn ze niet hoor :D wonen ergens in de buurt..
En die zijn tenminste niet eng :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:55

Ik snap je helemaal! Doodeng die dingen.. wordt helemaal panisch ervan... :o

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:57

Dioxide schreef:
_Marleen_ schreef:
Huisspinnen maken naar mijn weten geen web oid, weet niet hoe ze dan wel eten of wat maar denk niet dat er in jouw huis
veel vliegend ongedierte sneuvelt dmv deze 2 leuke bewoners van je }:0
[...]

Agut :')

Toch wel.. Zie ze ook regelmatig aan een draadje naar benee komen, als ze niet over de muren racen.

Citaat:
Huisspinnen weven gewoonlijk een vlak web met een trechtervormig aanhangsel aan een van de uiteinden. De webben kunnen een aanzienlijke omvang bereiken zolang de spin zijn gang kan gaan. Als er een prooi in het web belandt springt de huisspin tevoorschijn om de prooi te overmeesteren.

Bron: Wikipedia.nl

Och Jorien wat breng je het toch weer leuk :')

en idd ze maken een webje, in mijn wasbak was ie ook al aan de slag geweest.. hij was niet zo fanatiek, waren maar 2 draadjes....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:01

Ik ben echt jaloers op alle vrouwen met een dappere vriend hier....

Ik zat laatst met mijn vriend in de auto, liep er een spin op mijn schoot, durfde meneer hem er niet af te halen. :\

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:04

Ik ben ook bang voor spinnen ik weet dat het nergens voor nodig is maar het idee dat zo'n spin inneens op me kan kruipen vind ik dood eng. En ik ben echt geen flauwe verder want oorwormen ed heb ik zelfs wel eens opgegeten. De niet zo harige examplaren kan ik tegenwoordig wel zonder te gillen passeren maar ik moet wel weten waar ze zijn, als ze aan de wandel gaan ben ik bang dat ik ze uit het oog verlies.

Maar ik heb de ideale oplossing voor als er niemand is om de spin te verwijderen: je pakt een deobus richt hem op de spin en houd er een aansteker bij, spuiten maar. Je moet wel oppassen met stof en dergelijke want je krijgt een behoorlijke steekvlam maar je hoeft niet dichtbij de spin te komen.

Dewii

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:07

:= Dat is precies mijn probleem, ik vind het zielig om ze te vermoorden maar ik durf ze niet buiten te zetten :P . Ik probeer gewoon rustig dit topic te lezen en alles wat hier staat, rustig naar de plaatjes te kijken en hopen dat het wat minder wordt :+

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:08

tante_trien schreef:
Ik ben echt jaloers op alle vrouwen met een dappere vriend hier....

Ik zat laatst met mijn vriend in de auto, liep er een spin op mijn schoot, durfde meneer hem er niet af te halen. :\

:(:)

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:11

Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

:))

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:13

ik meld me ook!
ben als de dood voor spinnen :|

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:17

Supah_Sky schreef:
Ik ben ook bang voor spinnen ik weet dat het nergens voor nodig is maar het idee dat zo'n spin inneens op me kan kruipen vind ik dood eng. En ik ben echt geen flauwe verder want oorwormen ed heb ik zelfs wel eens opgegeten. De niet zo harige examplaren kan ik tegenwoordig wel zonder te gillen passeren maar ik moet wel weten waar ze zijn, als ze aan de wandel gaan ben ik bang dat ik ze uit het oog verlies.

Maar ik heb de ideale oplossing voor als er niemand is om de spin te verwijderen: je pakt een deobus richt hem op de spin en houd er een aansteker bij, spuiten maar. Je moet wel oppassen met stof en dergelijke want je krijgt een behoorlijke steekvlam maar je hoeft niet dichtbij de spin te komen.

je eet wel wormen enzo maar je bent bang voor een spinnetje :?
dat vind ik dan wel heel erg vreemd hoor.....

en ranzig ook overigens...

en je manier van bestrijden vind ik al helemaal niet netjes :n
dan is een doodklap nog humaner

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:20

Hahahahah ik zie TS al wanhopig de straat over rennen op zoek naar de spider killer _O-

Maargoed, ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben, ben ook zo bang voor spinnen :o

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:20

wormen eten is inderdaad vies, maar wel erg gezond :j
zelf zou ik ze niet eten..

maar even ontopic: spinnen verbranden vind ik ook niks :(
dan liever de doodslag :j

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:21

Yeyo schreef:
Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

Bron: Dier en natuur infonu.nl

dit vind ik dan wel weer heel schattig omschreven en wist ik niet eens.....

ben ik soms toch een dierenbeul geweest ;([/quote]

Schattig he.... _O- Dierenbeul!! :=[/quote]

Doodsmeshen is DUS TOCH humaner _O- +:)+ :=

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:22

Yeyo schreef:
Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

Bron: Dier en natuur infonu.nl

dit vind ik dan wel weer heel schattig omschreven en wist ik niet eens.....

ben ik soms toch een dierenbeul geweest ;([/quote]

Schattig he.... _O- Dierenbeul!! :=[/quote]

Doodsmeshen is DUS TOCH humaner _O- +:)+ :=

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:26

zitten veel eiwitten in wormen. maar ik vind het zelf ook vreemd dat ik bang voor spinnen ben maar het lijkt wel een natuurlijk instinct ofzo.
Ik zou ze het liefst gewoon buiten neerzetten, en laat mijn moeder dit dus ook doen maar als het niet anders kan verbrand ik ze, ik durf ze niet te slaan, en het is net zo humaan want de seconde dat het vuur hun lichaam bereikt raken de zenuwen verdoofd en voelen ze niets meer en die vlam heeft zo'n impact dat ze meteen weg zijn, en als je er prongelijk niet hard genoeg op slaat zijn ze niet meteen dood, dat is nog minder humaan. Verbranden klinkt wat gruwelijker maar is het niet.
Laatst bijgewerkt door Sky_Britt op 23-07-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:26

mensen.. ik heb een probleem.. Ben alleen thuis en moet heeel nodig plassen.. maar er zit een joekel van een spin precies bij de dorpel van de badkamer. dus kan er niks overheen leggen en durf het niet te pakken..

Vriendlief is pas met een uur thuis ;(

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:28

Wat ik trouwens hoorde, spinnen hebben geen centraal zenuwstelsel? Kunnen ze dan wel pijn voelen (of is dit nou een domme vraag :o ) ?

Wat is de dorpel, Nessah? :o . Als hij niet te dichtbij zit kun je wel gaan toch? En anders ga je onder de douche staan *D

Dominique_96

Nessah schreef:
mensen.. ik heb een probleem.. Ben alleen thuis en moet heeel nodig plassen.. maar er zit een joekel van een spin precies bij de dorpel van de badkamer. dus kan er niks overheen leggen en durf het niet te pakken..

Vriendlief is pas met een uur thuis ;(

wat is een dorpel ?
op hoeveel meter afstand is ie?
kapot slaan ?

Konstantine

Spinnen zijn dood- en doodeng.
Ik heb een tijdje terug een slang van 2,5 meter om mijn nek gehad, echt geen probleem.
Pijlstaartroggen aaien in het plaatselijke waterpark? Geen probleem.

Maar een spin aanraken? OMFG. NOOIT VAN MIJN LEVEN.
Ik krijg echt jeuk van dit topic :S

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:29

Dorpel = deurpost geloof ik...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 23-07-09 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:29

Heb je niet nog een wc??

Nessah

verhoofde drempel van een deur.

Slaan durf ik niet,verschrikkelijk bang.. mijn hart zit in mijn keel..

Mén wat een groot beest zeg..

Nessah

nee woon in een appartement

Tallie1979

lovelance schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zitten :D Mijn kat vreet ze ook regelmatig op _O- Jakkes :r

Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerd :') Dan gooi ik ze naar buiten! :D

En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar! :n Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!! :( Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen! :+

Zie je wel!
Ik had er een keer 1 in de mouw van mn jas.. ik deed m'n jas aan en voelde een steek/iets. Jas uit, spin uit m'n mouw gerold. M'n ouders maar volhouden dat een spin echt niet bijten kan..

Och here, heb ik nou de arachnafobia wat groter gemaakt?? :')