Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:31

Annouk schreef:
Citaat:
Of iemand na die eerste keer doorgaat met gebruiken is onder meer afhankelijk van de werking van de drug en de mate waarin iemand gevoelig is voor de effecten. Ook de beweegredenen om de drug te nemen spelen een rol: iemand die gebruikt omdat hij zich rot voelt, loopt een groter risico op problematisch gebruik dan iemand die gebruikt terwijl hij lekker in zijn vel zit.

Dáár kan ik me in vinden ja, maar wat een onzin om te zeggen dat je vanaf het eerste moment verslaafd bent!
Ben je zelf ergens aan verslaafd?
Ik aan sigaretten, een van de meest geestelijk verslavende dingen.
Nou ik kan je vertellen dat ik verdomd veel moeite heb moeten doen om verslaafd te raken hoor!
En dat geldt voor coke idem, dan moet je echt veel snuiven/basen/ploffen wil je daar afhankelijk van worden, plus een dikke portemonnee, dure hobby weet je!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:34

pharagirlke schreef:
Babsie: crack is idd extreem verslavend, erger dan het snuiven of roken. :)

Dank U, zoiets dacht ik al gehoord te hebben (documentaire)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:35

hahahahahaah ja laten we het eens over de wetenschap in deze hebben, die bestaan stuk voor stuk uit heroine spuitende, coke snuivende, en crack rokende gasten.
pfffffffffff, wetenschappers kunnen zich beter bezighouden met de schade die het je lichaam toebrengt, maar ze moeten ophouden met beweren dat ze waterdicht bewijs hebben over de mate waarin iets verslavend zou zijn.
en waarom? omdat ze hun mooie conclusies op hun bevindingen baseren níet op ervaring.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:36

pharagirlke schreef:
Lyonesse: ah ik zie hier zoveel misselijke opmerkingen voorbij komen. :D Ik vind het misselijk dat je doet alsof je het beter weet dan de wetenschap... :D

Ah ok :D In dat geval vind ik dat jij je gedraagt alsof je me probeerd wijs te maken dat de pc die ik hier voor mijn neus heb staan, er niet echt is omdat jij dat ergens gelezen hebt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:37

Yeyo schreef:
hahahahahaah ja laten we het eens over de wetenschap in deze hebben, die bestaan stuk voor stuk uit heroine spuitende, coke snuivende, en crack rokende gasten.
pfffffffffff, wetenschappers kunnen zich beter bezighouden met de schade die het je lichaam toebrengt, maar ze moeten ophouden met beweren dat ze waterdicht bewijs hebben over de mate waarin iets verslavend zou zijn.
en waarom? omdat ze hun mooie conclusies op hun bevindingen baseren níet op ervaring.

Hmm, in dat geval toch ervaringsdeskundigen dus _O-

Frances

Yeyo ze baseren het idd niet op ervaring, maar wel op onderzoek he :roll:

Blondie_

pharagirlke schreef:
Ik noem dat kortzichtig ja, dat je de wetenschap niet vertrouwd... Denk dat die mensen meer weten over samenstelling en effecten van drugs dan jij en al je gebruikende kameraadjes bij elkaar :D Ik schrijf enkel feiten neer hoor. Zonder ervaring is een groot woord, dat ik het nooit gebruikt heb betekent niet dat ik er nooit mee in contact ben gekomen. Zie, kortzichtig..........

Denk je dat ik jou, een 18 jarig meisje die nooit drugs heeft gebruikt eerder geloof dan mezelf? heb 6 jaar lang gebruikt, soms een half jaar niet tot periodes elke dag. iets graag weer willen is nog geen verslaving hoor. weet je waar de meesten verslaafd aan zijn.. ETEN! zichzelf vetmesten, dat is niet dom zeker? en drugs gebruiken wel? allebei slecht voor je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:38

Yeyo schreef:

Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doet :(:) Dit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan :n

Een bewijs is iig geleverd door de ervaringsdeskundige: drugs tast je hersenen aan.

Blondie_: vooral persoonlijk worden :j Mensen die degelijk willen discussieren PB'en maar. Ik houd er mee op... T heeft geen zin :')

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:39

pharagirlke schreef:
Een bewijs is iig geleverd door de ervaringsdeskundige: drugs tast je hersenen aan.

Dat weet ik wel zeker

Frances

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:45

Blondie_ : knap dat je andere mensen kortzichtig noemt als je drugs met eten vergelijkt :')

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:46

crack is het zelfde als coke.. Alleen een andere naam :+ .

Excusses trouwens dat ik zomaar kom binnenvallen }:0 .

De drugs waar je wel in een keer verslaafd aan kan raken is : Christal meth ...

En dan ga je wacko dingen doen jo!! ..
Was bij Oprah (serieus kijk ik normaal nooit haha!! ) Een man die het had gebruikt.. En die ging echt wazig doen.

Maar drugs gebruik vind ik ook niet oke,..
Ik ken mensen die het gebruikt hebben.
En ik zeg gewoon : Wil je met mij gaan. Goed bevriend zijn of wat dan ook.. Dan kap je er mee ..
Maar iedereen die het doet moet het zelf weten... Alleen niet in mijn naaste omgeving ...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:53

pharagirlke schreef:
Yeyo schreef:

Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doet :(:) Dit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan :n

Blondie_: vooral persoonlijk worden :j Mensen die degelijk willen discussieren PB'en maar. Ik houd er mee op... T heeft geen zin :')

Wat is dit nou weer voor ontzettend triest antwoord? Dus omdat ik het niet eens ben met de wetenschap ben ik dus maar een blowende en spuitende junk ofzo?
Als je zonder argumenten zit hoef je echt niet meteen met modder te gaan gooien hoor, best wel zielig en onvolwassen als je het mij vraagt.
Misschien moet je gewoon je mond houden als grote mensen aan het praten zijn.

Het verschil tussen coke en crack is dat coke doorgaans gesnoven word en crack behandeld word zodat het beter te basen is.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:56

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:56

Blondie_ schreef:
Denk je dat ik jou, een 18 jarig meisje die nooit drugs heeft gebruikt eerder geloof dan mezelf? heb 6 jaar lang gebruikt, soms een half jaar niet tot periodes elke dag. iets graag weer willen is nog geen verslaving hoor. weet je waar de meesten verslaafd aan zijn.. ETEN! zichzelf vetmesten, dat is niet dom zeker? en drugs gebruiken wel? allebei slecht voor je.

Alcohol, daar zijn de meeste mensen verslaafd aan.
En mensen die een eetstoornis hebben en zichzelf 'vetmesten' hebben een psychologische stoornis,
daar zit psychisch iets niet goed door opvoeding, trauma's of andere oorzaken.
:\

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:58

en op wikipedia vond ik het volgende over de verslavendheid van crack

Crack is lichamelijk niet verslavend. De kans op geestelijke verslaving is echter zeer groot. De mate van geestelijke verslaving kan zo groot zijn dat er bij onthouding ook lichamelijke klachten ontstaan. Hierdoor wordt vaak (ten onrechte) aangenomen dat crack lichamelijk verslavend is. Ditzelfde geldt voor 'normale' cocaïne, hoewel crack vele malen verslavender is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Crack

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:59

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:00

Ho! dat is niet de bedoeling! :')

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:01

oh ok, dan ga ik alles weer even opruimen...:+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:02

Ik ben tegen drugs en waarom?vele raken er verslaafd aan en gaan dan alles doen om aan geld te komen om drugs te kopen.
Iemand die zo af en toe een keer blowt is niet erg,zolang die maar niet vaker gaat blowen.Want dan ga je alleen maar verder.
Ik heb zelf nog nooit geblowt of drugs gebruikt,zal er ook nooit aan beginnen of een keer proberen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:02

Yeyo schreef:
Wat is dit nou weer voor ontzettend triest antwoord? Dus omdat ik het niet eens ben met de wetenschap ben ik dus maar een blowende en spuitende junk ofzo?
Als je zonder argumenten zit hoef je echt niet meteen met modder te gaan gooien hoor, best wel zielig en onvolwassen als je het mij vraagt.
Misschien moet je gewoon je mond houden als grote mensen aan het praten zijn.

Het verschil tussen coke en crack is dat coke doorgaans gesnoven word en crack behandeld word zodat het beter te basen is.

Goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar zeggen? ;)
Mag je me laten weten waar het triest is. Dat drugs je hersenen aan tast is wetenschappelijk bewezen. Gezien sommige reacties die hier komen hebben de naar eigen zeggen ervaringsdeskundigen daar ook last van. Quote me waar ik zeg dat je een blowende en spuitende junk bent en ik bied mijn excuses aan. Anders moet je zelf misschien maar eens gaan denken over dat onvolwassen en trieste? :) Met me woorden in de mond te leggen ga je er niet komen hoor :D

*grijns* heb ik potverdorie toch nog gereageerd maar goed :D Elk zijn zwaktes :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:03

gohya schreef:
Ik heb zelf nog nooit geblowt of drugs gebruikt,zal er ook nooit aan beginnen of een keer proberen.

heel verstandig, hou ik je aan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:07

"Babsie_Flash" Is goed,dat mag je.
Ik zweer je dat ik het nooit zal gebruiken.
Ik heb de film "Christiane F" gezien [waar gebeurt],en zo loopt het vaak af met vele mensen die aan de drugs zitten.
Ze zeggen vaak mij gebeurt dat niet hoor,dan zit je al in de ontkennings fase.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:18

Ik vind het een beetje jammer dat er mensen triest worden genoemd in dit topic.
Ik snap dat er sommigen zijn die echt anti drugs zijn, maar laat degenen die afentoe wel iets gebruiken wel in hun waarde.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:20

[/quote]Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doet :(:) Dit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan :n[quote]

En nu sorry zeggen!

Je hebt mij ook nooit horen beweren dat drugs goed voor je zijn hoor, het ging er hier toch om of het na 1 keer gebruiken zo is dat je verslaafd bent?!?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:21

Babsie_Flash schreef:
pharagirlke schreef:

Dat weet ik wel zeker

Ervaring zeker }>