Afgelopen schooljaar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:46

Jesjepaarden schreef:
Yamcha schreef:
Dan zal er niets veranderen.
Een van de 2 moet de eerste stap zetten, je moet niet gaan wachten op de ander........

Buiten dat heeft jouw moeder al een flinke stap gezet, excuses aanbieden is niet niks, hoor. Ik ben iig wel blij dat je toegeeft dat er een deel hij jezelf ligt. Een ander kun je niet veranderen, jóuw deel kun je wel veranderen...... zet hem op meid, je kan het!!!

Maar het gaat iedere keer zo. Dan zegt ze dat ze verandert is, ik probeer het weer. En iedere keer gaat het fout. Dus iedere keer krijg je een figuurlijk klap in je gezicht. En iedere keer moet je weer proberen om op te staan en door te gaan. DUs ik hoop dat je het ook snap van mijn kant.

Natuurlijk begrijp ik jouw kant ook, maar besef wel dat het voor je moeder misschien wel precies hetzelfde voelt.

Misschien eens een goed gesprek met haar?

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:02

meisje volgens mij heb jij echt en groot probleem. niet alleen ben je door gebeurtenissen ontspoort en totaal d realiteit kwijt ook ben je bezig op je 15e met oude mannen. wat heb jij een slechte ouders zeg ik mag hopen dat ze er niet meer hebben gekregen. Ik mag ook hopen dat jij voorlopig niet zwanger van zoiets raakt.

zoek hulp want je bent gewoon ziek.

Joyce_

Re: Afgelopen schooljaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:45

:=

Mijn hemel.

Wat lijk jij mij een enorm vervelende puber. :o Begrijp me niet verkeerd, ik vind het héél rot voor je dat dit allemaal zo is gegaan en ik vind ook zeker dat je moeder veel foute dingen heeft gedaan..

Maar jij bent zelf mínstens zo'n groot deel van het probleem. Volgens mij ben jij één van die pubers die niet goed om kan gaan met het volwassen worden, die ergens in haar kindertijd is blijven hangen met haar gedachtes en reacties, terwijl er eigenlijk van haar wordt verwacht dat ze volwassen gaat worden.

Ik denk dat het tijd word dat je verantwoordelijkheid gaat nemen voor je eigen leven. Je moeder heeft je vast niet gevraagd of je je even in je armen wilde snijden? Kun je zeggen dat ik niet weet hoe het is, maar dat weet ik wél. Ik ben toen ik nog jonger was dan jij ook enorm depressief geweest, maar echt niet dat ik daar aandacht mee ging zoeken door het zo aan de grote klok te hangen.

Ik heb het idee dat jij het heerlijk vindt om zielig gevonden te worden en aandacht te krijgen. Dat je het héél stoer vindt dat je al zo'n grote meid bent die uitspraken als 'ik wil me laten sufneuken door je' doet tegen een vent van 13 jaar ouder. En dat je het heerlijk vindt dat heel bokt uitloopt om jou aandacht te geven.

Weet je? Het is pas stoer als je zélf hulp gaat zoeken voor je eigen problemen. Als je zélf kan zeggen: 'hey, ondanks dat mijn moeder fouten heeft gemaakt, heb ik toch verantwoordelijkheid genomen voor míjn leven en gaat het goed.'. Als je zélf kan zeggen dat je een leuk vriendje hebt van je eigen leeftijd (waar het dan waarschijnlijk na 4 maanden weer mee uitgaat, waar je dan heel verdrietig om bent en waarna je meteen weer verliefd bent op een ander. Want zo gaat dat, als je zo oud bent.. :D ), waar je normaal mee kan praten.

Ik snap echt niet wat je denkt te gaan bereiken met zielig in een hoekje om aandacht te vragen en maar naar iedereen wijzen die het fout heeft gedaan.

Kind, sta toch op en ga er wat aan doen. Andere mensen zullen echt niet automatisch voor je aan de slag gaan. Zo werkt dat, in de grote mensenwereld. ;)

Ik krijg vast heel bokt over me heen dat ik onrespectvol en niet meelevend ben, maar ik heb zelf genoeg meegemaakt om te kunnen zeggen dat ik vind dat de TS echt heel zielig bezig is. O:)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:26

Myukii bedankt mooi verwoord ik ga met je mee

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:27

_/-\o_ Ben het helemaal met je eens Myukkii. Duidelijk bericht.