Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:12

Citaat:
ik begrijp wat je bedoeld maar het kwam er nogal bot uit. Grootste gedeelte van de mensen die hier écht mee bedoeld worden hebben geen bepaald niveau van school, die vind je op zowel vmbo als VWO.. dus dat maakt egt niet uit. Meestal als ze volwassen worden stopt het, of word het erger. Het verschild ook per gebied. Ik weet dat je op het platteland meer boeren hebt die racistisch zijn mét nikes dan in Amsterdam, gezien daar bijna iedereen nikes draagt en niet rasistisch zijn. Het verschild dus per omgeving, en natuurlijk merk je het ook wel eens aan hun niveau, maar dan kun je niet zeggen da het een steriotype is,

Sorry voor mijn warige verhaal, kan heel fout beschreven staan :') ben niet egt wakker :P

Oje, ik woon ook nog op het platteland en mijn moeder komt van de boerderij, waar moet dat heen met mij :7
Laatst bijgewerkt door melanie_h op 29-06-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:12

lifaya schreef:
Die allstars vond ik nou vreselijk :') niet zozeer egt lelijk, maar zoooo baggerslecht voor je voeten! Ik kon er niet mee lopen omdat het totaal geen stevigheid bied aan je voet en je er makkelijk doorheen kan gaan. Nikes daarintegen zijn superstevig met goede schoenzolen!

hahah ja daar kwam ik ook achter toen ik ze gekocht, had, maar al met al kan ik inmiddels niet meer zonder die dingen :o :+ Gewoon regelmatig afwisselen met schoenen die beter zijn voor je voeten en dan valt het wel mee :P

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:14

Miracle_ schreef:
Onée, ik ook! én ik ben VMBO-er, EN ik werk bij de Mac-Donald's, dus geen fatsoenlijke baan/opleiding, waar moet dat heeen!! :wow:

Kan ik bij jou wel korting krijgen op een Big Mac dan? :D

Ik mag iig op mn Nikes bij de Mac naar binnen _O-

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:15

Frouk schreef:
SamSter schreef:

jij oordeelt toch ook over vmbo/mbo omdat jij zulke serio type's zie rond lopen??
Kan jij vanaf de buiten kant zien wat voor nivo mensen hebben??

Maarja zal wel liggen aan mn nike's , lonsdale kleren en me hardcore muziek smaak :+

Omdat ik het meerendeel wat hier rondloopt ook bij mij in de klas heb zitten ;) Heerenveen is niet zo groot :+

dus dan is maar meteen iedereen zo ??
Lekker , Iemand met die vooroordelen.. Pff

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:16

Maar om even duidelijk te zijn, ik wil niet generaliseren, toch is het wel het beeld wat je hier erg veel ziet op straat, meer als in andere friese steden.. In Sneek zie je het bv al vele malen minder.
Ik vind mensen op nike's ook niet dom, daarom betrok ik ook mijn broertje erbij, die ook gewoon op het HBO zit ;)
Ik denk ook niet dat het bergafwaarts met je gaat. Ik denk alleen wel dat er een soort stereotype ontstaat en daarom gaf ik het voorbeeld. Puur op wat ik hier in mijn omgeving en uit eigen ervaring zie. Ik wil dus mensen absoluut niet tegen het zere been trappen, maar in elke stad is de situatie weer anders :)
Ik bedoel het dus niet verkeerd, het kwam er wellicht een beetje bot uit, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar :Y) en dat is niet altijd even handig, zeker niet op fora :+
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 29-06-09 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Frouk schreef:
lifaya schreef:
ik begrijp wat je bedoeld maar het kwam er nogal bot uit. Grootste gedeelte van de mensen die hier écht mee bedoeld worden hebben geen bepaald niveau van school, die vind je op zowel vmbo als VWO.. dus dat maakt egt niet uit. Meestal als ze volwassen worden stopt het, of word het erger. Het verschild ook per gebied. Ik weet dat je op het platteland meer boeren hebt die racistisch zijn mét nikes dan in Amsterdam, gezien daar bijna iedereen nikes draagt en niet rasistisch zijn. Het verschild dus per omgeving, en natuurlijk merk je het ook wel eens aan hun niveau, maar dan kun je niet zeggen da het een steriotype is,

Sorry voor mijn warige verhaal, kan heel fout beschreven staan :') ben niet egt wakker :P

Ja, sorry als het bot overkwam, zo bedoel ik het iig niet. Jij begrijpt wel wat ik bedoel, dat scheelt al weer :P En ik woon inderdaad in het noorden des lands, dus het kan hier inderdaad heel anders zijn dan in het westen...

Ik sta open voor alles en accepteer iedereen zijn mening zolang ze het maar goed kunnen vormgeven :P *ben ook niet voor niets een vormgever in opleiding :+ *
Maarjah, ik werk in de burgerking en zie ook wel eens van die échte rasisten langskomen... Dat is gewoon te erg voor woorden hoe ze mijn collega's kunnen uitfoeteren dan! (bijv irakezen of afghanen of marokanen etc) Ik vind het egt vreselijk dat mensen zo'n beeld kunnen hebben en te hardleers zijn om zich open te stellen en te zien dat het zoooo gezellig is om met zoveel culturen onder 1 dak te werken/wonen... Die mensen hebben idd vaak sociaal een laag nivo, die blijven dan liever bij de "tradities" (vader zegt buitelanders zijn slecht, kind neemt het over).

Tat_jana

sologirl schreef:
Ze zijn walgelijk.. Echt afschuwelijk lelijk. Zeker die met die extra grote zool, het ziet er niet uit! En dan die meisjes die ermee lopen, dan is het nog erger..

Bergafwaarts vind ik wel een beetje vreemd, zo erg zal het toch ook niet zijn? Het is niet hetzelfde als Lonsdale of iets..

bedankt,, ik loop er zelf ook op omdat ik me er prettig bij voel maar nou niet persee omdat ik "erbij" wil horen,,

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:18

Je mag toch gewoon schoenen dragen die je fijn vindt zitten. Ik draag allerlei schoenen en als ik mijn kisten aan heb wordt ik gelukkig ook niet gezien als groot tuig van ons dorp.

Echt onzin, zelfs mensen met lonsdale en andere merken. Nou én? Als het maar lekker zit en je tenminste beetje fijn er op kan lopen trek ik elke soort schoen aan die er maar bestaat!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:18

Tat_jana schreef:
sologirl schreef:
Ze zijn walgelijk.. Echt afschuwelijk lelijk. Zeker die met die extra grote zool, het ziet er niet uit! En dan die meisjes die ermee lopen, dan is het nog erger..

Bergafwaarts vind ik wel een beetje vreemd, zo erg zal het toch ook niet zijn? Het is niet hetzelfde als Lonsdale of iets..

bedankt,, ik loop er zelf ook op omdat ik me er prettig bij voel maar nou niet persee omdat ik "erbij" wil horen,,

Het is gewoon een kwestie van smaak :) Ik vind ze ook niks, maar zo vind jij waarschijnlijk allstars weer vreselijk. Mensen zijn uniek en hebben een eigen smaak, en dat is maar goed ook, je wilt tenslotte niet dat de wereld een eensheidsworst wordt :) Als je het mooi vind, vooral lekker blijven dragen, want zo hoort het :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:19

ik ben zelf een trouwe nike airmax drager.
vindt het heerlijk lopen en ben absoluut niet mode gevoelig.
ik zie iemand liever lopen op nikes,, dan hoge pumps,, dan ga je pas berg af waard,, en dan doel ik op de voeten die niet meer mee kunnen over een poosje :)

geef mij maar lekkere stevige airmaxies dan ben ik tevreden :) ( en nee hoor nergens bij :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:19

melanie_h schreef:
Citaat:

Oje, ik woon ook nog op het platteland en mijn moeder komt van de boerderij, waar moet dat heen met mij :7

Hahaha :') ik noemde een voorbeeld he :') maar het is volgens mij wel bewezen dat in dorpen meer racisten schijnen te huizen dan in de binnenstad in vergelijking met het aantal inwoners, maar weet et even niet zeker :+

Ik was 1 x uitgegaan in lunteren, in een soort van kroeg slash discotheek en daar kwam geen een allochtoon, ik vroeg waarom en kreeg als antwoord: omdat ze er dan toch weer uitgetrapt worden :+ maarja, jammer dan, ik ga me niet verlagen tot zo'n niveau, weet in elk geval dat ik daar niet met mijn rvienden moet komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:20

themuisje schreef:
mischien even het hele topic lezen voor de reden en niet alleen wat je wil lezen ;)

ja joh, hoe dan ook, het staat er toch? :roll:

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:20

Frouk schreef:
Het is gewoon een kwestie van smaak :) Ik vind ze ook niks, maar zo vind jij waarschijnlijk allstars weer vreselijk. Mensen zijn uniek en hebben een eigen smaak, en dat is maar goed ook, je wilt tenslotte niet dat de wereld een eensheidsworst wordt :) Als je het mooi vind, vooral lekker blijven dragen, want zo hoort het :)

vindt alstars ook niet vreselijk hoor heb ze zelf ook maar vindt het niet prettig lopen :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:21

ik ben een boerentrut dus racistisch, heb maar een vmbo diploma ben wel niet blond dat scheelt weer :D Ben een slechte mama want mijn dochtertje heeft nike's van maatje 21. Jeetje wat een slecht mens ben ik _O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:22

Barmat schreef:
Miracle_ schreef:
Onée, ik ook! én ik ben VMBO-er, EN ik werk bij de Mac-Donald's, dus geen fatsoenlijke baan/opleiding, waar moet dat heeen!! :wow:

Kan ik bij jou wel korting krijgen op een Big Mac dan? :D

Ik mag iig op mn Nikes bij de Mac naar binnen _O-

:j Jij mede-Nike-Air-Drager krijgt absoluut korting..
Onee, dat mag niet, dat is discriminatie :')
Oké nu maar weer ontopic met mijn slappe geouweho*r.. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:22

offtopic maarrr...
melanie_h wat een schattig dochtertje heb je! Mooie kijkers!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

Droeg zelf altijd Nike Air Max tot mijn 17e en studeer nu braaf aan de univesiteit en ga na de zomer als het goed is naar mijn eennalaatste jaar.

Slaat echt alles die opmerking van die vrouw :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

lifaya schreef:
offtopic maarrr...

Dank je :o die kijkers heeft ze niet van mij, maar van haar papa :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:08

melanie_h schreef:
lifaya schreef:
offtopic maarrr...

Dank je :o die kijkers heeft ze niet van mij, maar van haar papa :D

Inderdaad een heerlijk smoeltje :+: , ik zie die nikie's er al onder :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:14

themuisje schreef:
nou mischien niet nee :) (ik weet dat je niet af moet gaan op uiterlijk etc. maar het zijn gewoon mijn type mensen niet, sorry)

maar racistische mensen dragen nike's maar ook hiphop of whatever draagt dat. dat heeft niks met types te maken

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:14

Ik heb 2 paar nike air max, als je ze eenmaal hebt wil je niet anders, die dingen zitten echt heerlijk . :)
Ik hoor idd heel veel vooroordelen ook op straat;
"dat meisje heeft airmax aan die is van rascistisch of houd van hardcore"

Slaat nergens op. :)

Rennie89

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:16

ik heb egt nooit negatieve opmerkingen gehad over mijn nikes :P mijne waren zwart met wit en felroze veters :P mensen vonden ze leuk en funky :')

Meliaforever

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:19

Ik heb een paar donkerroze met wit en roze veters
nog een paar met roze oranje geel met oranje achtige veters.
Vind het wel vreemd dat mensen gelijk het niveau erbij halen, ik doe ook vmbo, maar ik ken genoeg HBO'ers die ook gewoon op nikes lopen.
We zijn gewoon normale mensen (denk ik. :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:21

SamSter schreef:
Frouk schreef:
Dat het bergafwaarts met je gaat vind ik nogal kort door de bocht, mijn broertje heeft ook 2 paar air max, en volgt een hbo opleiding. Loopt daarnaast ook regelmatig met van Bommels in een pak rond.
Toch zie je hier in de omgeving wel een stereotype rond lopen.. vmbo/mbo, altijd met die nike's en vaak ook nog met masters of hardcore kleding etc aan. Of het bergafwaarts met ze gaat weet ik niet. Ik weet wel dat het merendeel in de mindere wijken hier in de buurt wonen.

Lekker discriminerend voor de mensen die vmbo / mbo hebben gedaan of doen...
Denk dat je door deze opmerking in mijn ogen " slechter " ben dan mensen die nike's dragen.

waarom dat nou weer, ze heeft het toch niet over alle VMBO'ers MBO'ers, ze zegt alleen dat het stereotype dat zij omschrijft meestal van het VMBO/MBO afkomt... Ik doe MBO en voel me nu niet bepaald aangesproken :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:24

haha thanx menino, mijn opmerking over vmbo/mbo heb ik inmiddels meerdere keren uitgelegd en het is een beetje onnodig om daar nu nog weer op die manier op te reageren, omdat ik het niet zo bedoelde ;)