Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:52

Er komen steeds meer spookhuizen bij :D

Bij Kasteel Tongelaar in Mill heb ik van het werk een keer een kookclinic gehad en een rondleiding. Niks engs gezien, maar wel alle spookverhalen te horen gekregen. Was bij het zonnige daglicht en dat vond ik wel prima :o .

Dus als je het uitje wilt combineren met een etentje.......

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:53

Zullen we even kijken wie er echt wilt gaan meeten en een lijstje maken ook met waar we wonen?Ik begin wel.

*Breezy302, Vlaardingen (Rotterdam)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:54

Grit, erbij eten vind ik helemaal een goed idee :)

Ik ga voor de kastelenmeeting, met rondleiding en evt etentje.

Breezy, jij wilde toch liever naar een kraakpand zonder rondleiding?
Of ben ik nu in de war?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:02

Een kastelenmeeting lijkt me ook wel wat, maar dan wel een kasteel waar het ook echt schijnt te spoken :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:03

Ammersoyen staat ook op de site bij The ghosthunter :D

En daar kun je ook eten meen ik :)

Zoals ik al zei, ik wil best wat organiseren. Zal ik een nieuw topic openen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:04

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:08

heb me ook meteen aangemeld. :D
jullie gaan wel ontzettend hard trouwens hoor! heb nu net pas het hele topic door kunnen werken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:20

crossmonster schreef:
Grit, erbij eten vind ik helemaal een goed idee :)

Ik ga voor de kastelenmeeting, met rondleiding en evt etentje.

Breezy, jij wilde toch liever naar een kraakpand zonder rondleiding?
Of ben ik nu in de war?

Een beetje wel geloof ik, ik stelde de spokentocht in Amsterdam voor met een rondleiding door alle enge plekjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 18:22

Misschien het praten over een kastelenmeeting in het meetingtopic houden?
Dan kunnen hier de verhalen blijven komen zonder dat ze ondergesneeuwd raken :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:24

Goed idee :)

Maar wellicht is de spooktocht in amsterdam voor anderen een idee?
Ik houd het liever bij een kasteelbezoek, en daarna een hapje.
Dat is voor mij momenteel al vermoeiend genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:29

crossmonster schreef:
Ik heb wat opties gevonden :

http://www.kasteelheeswijk.nl/index.php ... =nl&pag=t2

http://www.kasteelasten.nl/

http://www.kasteelheeze.nl/hetkasteel_rondleiding.htm

Geen idee of het er ergens bewezen spookt, maar lijkt mij hartstikke leuk zo'n rondleiding, misschien een paar (spook)kastelen in een bepaalde omgeving zien te vinden?

Kasteel Heeswijk en kasteel Heeze is niks aan, just saying. Als je ergens naartoe wilt gaan waar het spookt, dan zijn die niet de juiste. :) Asten weet ik niet.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:48

suus_ schreef:
Hasd heel lang geleden een verhaal gelezen wat mij echt met mn mond vol tanden liet staan!!! ff opzoeken.

(edit)
Meetje22 @ [HK] rare lichtbol op foto Found it :), klein stukje naar beneden scrollen

Omg die is echt eng. :=
Aanrader voor iedereen die bang wil worden.

Hoe kan dat trouwens dat sommige mensen echt zoveel van die dingen meemaken? Ik heb nog nooit zoiets gehad. :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:55

ik heb me net ook aangemeld in het andere topic, griezelen is altijd leuk :P
kwam nu pas daarna dit topic tegen..

ik heb in hilversum een tijdje in de bioscoop daar gewerkt. er zijn daar twee bioscopen, en een daarvan is vroeger een theater geweest. tussen de schermen van 2 zalen is ook nog een ruimte waar je nog een deel van die decor-touwen en doeken enzo ziet hangen.
het verhaal gaat dat een actrice zich daar ooit heeft opgehangen en daar nog steeds rondspookt.
ik geloof er wel in, zoals ik al in het andere topic aangaf kan ik ze soms 'voelen', en ik kreeg echt de kriebels als ik daar rondliep. net alsof ik constant achtervolgd/aangestaard werd... kwam dan ook niet graag achter die schermen daar :+

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:56

Wat een verhalen. De link naar het verhaal van bokker Meetje22 liet me toch wel rillingen krijgen. Het zou je maar gebeuren, je huis uit geterroriseerd worden op die manier. :(:)

Darkcrystal: Dan neem ik aan dat je wel eens door Twello gekomen bent? Er staan meerdere oude huizen hier. Zo ook op dit stuk. Het witte huis aan de binnenkant van de bocht vind ik ook een spookhuis. Ik fiets na het uitgaan bij een vriendin weg die iets verder in de straat woont en altijd kijk ik even naar dat huis en zie wel iets voor het raam staan. Het is gemiddeld half 3 als ik er langs kom en de meiden die daarwonen met hun ouders gaan nog niet uit, dus die zijn het niet :=

Ook wordt deze bocht de dodenbocht genoemd.. Veel auto's [en ook wel motoren] gaan veelste hard door de bocht heen en maken beste slippers. Wat ik heb meegemaakt is dat er meerdere auto's [Niet te gelijk] door schoten naar de lantaarn aan de andere kant van de weg. Ook heeft een bestuurder zomaar de macht over het stuur kwijt geraakt[gewoon een wakkere man/vrouw die niks anders dan rijden deed ;) ] en knalde daardoor ook rechtdoor in de bocht op een andere auto. Ik kan en wil verder niet herinneren hoe het is afgelopen met de mensen. Dit zijn maar 2 van de vele dingen die in die bocht gebeurd zijn..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:00

Ik vind dat er zowieso daar bij jou in de buurt allemaal van die spooky huizen staan, en die bocht waar jij het over hebt is inderdaad niet zo heel erg lekker...
Ik zou daar niet fijn wonen denk ik. ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:04

Haha, je weet inderdaad precies welke bocht ik woon en ook de huizen. Hoewel ik dat huis van [naam verwijderd ;) ] ook niet fijn vind hoor. Voelde ook daar vaak genoeg dingen als ik rond liep op het terrein.

Ik ben hier geboren, heb in het huis hiernaast gewoont en woon nu weer hier. Je raakt eraan gewend zeg ik maar zo. Ik voel me niet altijd even prettig hier hoor, dat zeker niet. Ik schijn er ook het gevoeligst voor te zijn :=
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 29-06-09 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:07

jeetje
wonen daar ook echt mensen in? lijkt me niet zo lekker wonen namelijk!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:08

waar wonen mensen in?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:08

Precies, die bak bezorgde mij altijd snel de rillingen, en het huisje achter daar was ik altijd echt behoorlijk bang... ;) En de ponystallen was ik ook niet altijd op mn gemakkie, al viel het daar wel mee, maar af en toe...

Jij ook al... ;) Ik zie niets, maar voel het wel...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:13

Hahah dat huisje waar I[je weet zo wie ik bedoel] woonde? Ja dat was gewoon creepy. Altijd met minimaal 2 naar de wc daar := Wat ik ook niet zo heel fijn vond waren die ''stalletjes'' aan de binnenkant achterin bij de buitenbak.

Ik kan soms dingen zien als ik me er maar voor open wil stellen. Maar vaak wil ik dat gewoon niet.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:15

Ja precies dat huisje ja, en die wc die tocht daarnaartoe was al verschrikkelijk en dan hopen dat je het licht aan kreeg, en zo niet dan was het maar ophouden brr... krijg nu al weer rillingen, dat was daar echt verschrikkelijk. Die stalletjes ben ik eigenlijk nooit ingeweest, die vond ik echt niet zo heel erg leuk, de pony´s wouden er trouwens ook nooit langs en ik ook niet eigenlijk. Toen het springmateriaal der lag moesten we soms wel... ghehe...

Wel fijn dat je je er voor af kunt sluiten, wel handig. :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:18

Zonder licht gingen we gewoon nog, maar dan deur op kier haha. De ander zag toch niks, maar je weet zeker dat je nog samen bent. Room en Juul gingen er gewoon in? [wel als wij eerst gingen, maargoed]. Je hebt toch bij de schutting ook opeens ruimte na zo'n heg bij de buitenbak? Daar vond ik het ook nooit prettig om bv balken weg te slepen. Kreeg helemaal rillingen zelfs met temperaturen als dit.

Nja het komt denk ik omdat ik anders altijd last zou kunnen hebben hier in huis en in de buurt. Zit ik niet zo zeer op te wachten :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:18

Ik heb 40 jaar in een huis gewoond waar het "spookte"
Huis is nu al 15 jaar verkocht, maar nog steeds waard er iets rond volgens de nieuwe bewoners, ondanks dat het compleet is opgeknapt. Je moet er wel gevoelig voor zijn, anders denk ik dat je zelfs in het ergst spookende huis niets waarneemd.
Ik ga er in elk geval voor geen goud meer naar binnen!!!!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:19

Bij mij op de camping stond een einde verderop een oud verlate hotel..Na een grote brand. Natuurlijk moesten we het van dicht bij bekijken. En er gingen al heel wat verhalen rond dat het daar spookte en weet ik veel wat allemaal.
Door een raampje naar binnen wezen gleuren. Alleen stonden er nog foto's in lijstjes zonder schade, bedde die wat roestig en stoffig waren. Ik weet niet of dit op internet staat.

Ik hou wel van dit soort verhalen en dingne om heen tegaan en te gaan kijken..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:20

ik kan me er niet helemaal voor afsluiten, maar kan het gevoel wel verminderen.
heb een tijdje ergens gewoond waar er vaak iemand naast mijn bed 'stond'. dan bleef ik gewoon heel rustig, dacht 'okee, gezellig dat je er bent, maar laat me rustig slapen' en dan voelde ik me een heel stuk rustiger en werd de aanwezigheid ook minder. net alsof hij/zij een stukje afstand nam...