Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:43

Megan_ schreef:
Denk dat jij dan dezelfde dvd hebt als mij? :D Ik vind die ene van de reggeaton echt zo pittig, enig idee welke ik bedoel ;)

ik weet welke je bedoelt, die leggen ze helemaal niet stap voor stap uit he! de truc die ik in mijn les gebruik is stapje voor stapje op half tempo doen. kan het wel een keertke filmen voor je als je wil?

Megan_

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:48

Nou als je zou willen..

Ik kijk elke keer zwijmelend naar de dames op mijn dvd, hoop dat ik het ook ooit zo goed onder de knie krijg !!!

en vaak gaat het bij easy beat zo snel, tot 2 gaat ie vaak wel maar met 3 ben ik steeds de kluts kwijt!

Vraag mij eigenlijk af of ze echt overal dezelfde pasjes doen? Dan zou ik ev een keer lesje moeten volgen ergens, maar ja als dat exact zelfde gaat als de dvd heb ik daar niet veel aan :P

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:52

Megan ik pas zelf altijd mijn pasjes aan aan wat ik zelf leuk vindt en waarvan ik denk dat mijn leerlingen het leuk vinden. zelden gebruik ik dezelfde choreografie van de dvd's! ik neem aan dat er wel meer Zumba instructrices zijn die het zo doen....moet je even rondbellen en navragen misschien?

Ik doe mijn best om het eens op te laten nemen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:01

Ik herken soms wat passen op de dvd vanuit de les, maar het grootste gedeelte staat niet op de dvd of andersom niet in de les.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:19

Oke, nou ik blijf diehard door dansen :D Ooit moet het toch lukken :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:20

Ik heb vanmorgen mijn eerste Zumba les gehad en ik vind het top! De pasjes vielen me reuze mee, maar het was zwaar zat omdat je gewoon 3 kwartier up tempo bezig bent, echt iets voor mij! Had 1x een inzakmomentje dat ik gewoon echt even moest stoppen, maar vervolgens zette ze dan zo'n lekker nummer op dat ik wel móest meedoen, haha ;)
Ja, ik ben fan! :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:22

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:31

Daar herken ik ook wel wat pasjes van die ik gedaan heb! Vooral dat stuk wat steeds terugkomt.

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:50

31e heb ik proeflesje, samen met een vriendin.. als ik dit topic lees heb ik er al helemaal zin in :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:13

ik heb gister zumba ontvangen op dvd en gelijk geprobeerd :P

maar allemachtig zeg wat voel ik me spastisch |( al die pasjes.. ik kwam echt in de knoop.. denk te veel na en daardoor gaat het fout en houterig

iemand enig idee dat als je het vaker doet, het wel vloeiend(er) gaat? :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:08

Ja, want dan leer je ze kennen en maak je ze eigen :) Komt goed :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:12

fieuw haha gelukkig :P

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:41

Megan_ schreef:
Denk dat jij dan dezelfde dvd hebt als mij? :D Ik vind die ene van de reggeaton echt zo pittig, enig idee welke ik bedoel ;)

Komt me wel bekent voor. Volgens mij is die indd moeilijk :P (ik vind het zowiezo moeilijk als pasjes heel snel gaan hahaha)

Ik heb trouwens de volgende dvds:
- Zumba Basiscs & 20-minutes express
- Zumba Cardio Party
- Zuma Sculpt and Tone
- Zuma Live & Flat abs

Ik moet zeggen dat ik alleen een deel van die basiscs en 20minute express gedaan heb hoor. De rest komt later nog wel hahah

Overigens kan ik vanavond wel weer verder gaan met die basics, nu we het er toch over hebben hahaha

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:25

LimaMambo schreef:
ik heb gister zumba ontvangen op dvd en gelijk geprobeerd :P

maar allemachtig zeg wat voel ik me spastisch |( al die pasjes.. ik kwam echt in de knoop.. denk te veel na en daardoor gaat het fout en houterig

iemand enig idee dat als je het vaker doet, het wel vloeiend(er) gaat? :+

Hahah het komt helemaal goed! Toen mijn vriendin de eerste keer in mijn les kwam zei zei tegen mij: Ik ben echt een motorisch gestoorde dus als je mij aan het dansen krijgt vind ik het knap!

Nu, inmiddels 1,5 maand verder, danst ze prima mee met de rest!! Heb wel meer meiden en mannen die dit tegen me hebben gezegd. Gewoon doorzetten dus!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:38

Je had mij de eerste lessen moeten zien en nu nog soms. Heb echt wel ritmegevoel en kan best bewegen, maar wat ik er daar van maakte, voelde me echt een aritmische huppel.
Heb toen mezelf aangeleerd om eerst de passen mee te doen en dan pas de armen etc. Dus stapje voor stapje. Dat gaat stukken beter. Ik raakte namelijk helemaal in de war van benen, armen en lichaam tegelijk :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:24

Misschien dat ik nog eens een keer een les zumba ga proberen als ik ooit tijd over heb aangezien ik al 3x in de week op de dansvloer sta :D
Dinsdag het eerste optreden gehad, was super spannend maar ging erg lekker. Nu nog wat 'cleanen' hier en daar want in de korte tijd die we hadden is het uiteraard nog niet perfect :P
Salsa Con Tres! --> http://www.youtube.com/watch?v=wKGuRYXb_gk

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:38

Weet een van jullie met welke DVD je het beste kan beginnen? Ik kom er zoveel tegen! Maar er is vast wel een dvd waarmee je het 1e moet beginnen toch?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:50

Ik heb ook al een aantal lessen gevolgd ondertussen, en het is leuk! :D Alleen voel ik me wel wat arhytmisch af en toe :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:50

Ik ben net ook weer geweest, was weer lekker :j Stond alleen achter een vrouw die écht alles los van de maat deed :') Dan is het moeilijk om zelf nog maat te houden, haha..Verder vond ik de les met 35 vrouw (:P) toch wel een beetje vol..Er sprong ook iemand vol op mijn tenen haha :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:03

Bij mij begint het de 16e weer :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:29

Ik vind het echt helemaal niks maar dat komt omdat ik niks met pasjes en dansjes heb.
Ik doe bodypump en dat is veel rechtlijniger, puur krachttraining maar toch op leuke muziek. Past mij veel beter.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:39

En daar vind ik nou weer niks aan :D Ik ben niet zo'n ster in krachttraining en ik hou body pump dan ook echt slecht vol :o Met Zumba wordt je zo lekker opgezweept dat je, zelfs als je hijgt als een paard, nog door wilt gaan :)

Maar goed, dat is denk ik echt per persoon wel verschillend inderdaad :j Bodypump komt bij ons trouwens altijd na Zumba en een groot deel van de Zumba'ers stoomt dus gewoon door :wow: _/-\o_

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:01

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-04-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:20

Ik ben sinds vanmiddag ook verslaafd aan zumba. Heb maandag weer een les en hoop dat verder iedere week te doen. En ik heb ook maar direct de dvd's besteld, heb ik ook nog wat huiswerk :D

Ik zat in een les met nog 25 vrouwen. Was wel druk, maar ik kwam er zo wel achter dat ik nog niet zo aritmisch was als ik dacht. Er stond er 1 dwars door heen te springen. Leek meer op galop om de pas dan dat het op salsa moest lijken :? :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:01

Ik heb morgen mn eerste les! Ben benieuwd!!
Lijkt me echt super gaaf om te doen!