wie geeft mij een skup onder de kont??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:14

Zo slimmerik, jij wilde weer opnieuw een slotje?
Fijn dat jij zo te lezen helemaal perfect bent.
Erg handig altijd.

Ik ken jou niet en ik ken kiwiko niet, maar zulke opmerking is toch wel erg overdreven naar mijn idee.
Klinkt zelfs al afgunst. Zou je zelf een bedrijf willen met dergelijke omzet?

Mij komt kiwiko over als een vrouw die alleen de boontjes moet doppen.
Even uit wilde schreeuwen om nu gewoon weer aan te pakken verder te gaan.
Ook aan de steeds nette reacties van haar op de kritiek van andere open staat om er van te leren.
Soms zit je zo in je eigen wereld cirkel dat je ook niet ziet waar de veranderingen moeten komen.
Je weet dat er wat moet, maar weet niet waar.
Moet iemand dan maar afgebrand worden omdat die het niet geheim houd maar openbaar maakt?
Juist daardoor dingen kan gaan inzien?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:14

slimmerik schreef:
NonaWen schreef:
Soms moet een mens gewoon even klagen en zeuren.. soms moet een mens gewoon even oeh en aah horen..

Inderdaad, klopt, maar Kim vraagt om een skup.... en die kan ze krijgen }>

Idd, ze vraagt een schop, geen kipper vol met stront...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:15

daantjuhhh schreef:
slimmerik schreef:
KNIP

Nogmaals: }:0
Bekend of niet of sinterklaas of zwartepiet, interesseert mij geen biet!

Ik ben iemand die echt mijn bek wel opentrekt hoor...
Soms ben ik het eens met KiWiKo, maar wij zijn het ook weleens heel erg oneens geweest.

Ik heb al laten weten dat ik het ook niet ideaal vind.
Maar ook heb ik laten weten dat je misschien een ander topic moet openen en daar die discussie in moet gaan starten.
Maar volgens mij ben jij niet zo slim als je naam doet vermoeden.

Heb ik ergens jouw naam genoemd? Waarom voel jij jezelf eigenlijk aangesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:16

Persoonlijke aanvallen lijken me echt nergens voor nodig... Je kan nog altijd danig met iemand van mening verschillen, en dat is nog altijd diens goed recht. Om dan maar persoonlijk over diens persoons gebruikersnaam te gaan hakketakken vind ik erg flauw. Speel op de bal, niet op de man. Hoe oneens je het ook bent :)

Het topic is terug open gegaan mits men respectvol bleef, dan lijkt me dat dat naar iedereen toe moet gelden :j

Kim lijkt me een volwassen en verstandige vrouw, die ook zeker met minder aardig reacties kan handelen en nadenken :) Ze heeft geen Bokkers nodig die voor haar een ander de pan gaan inhakken, en aan haar reacties op Slimmerik te zien, heeft ze zelf die behoefte ook niet, omdat ze gewoon normaal uitlegt en alles...

Komop jongens, terug naar het onderwerp op zich, ipv naar de personen die deelnemen? :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:17

Er daarnaast, ik kan geen respect opbrengen voor mensen die zich verschuilen achter een 'fake' profiel.

Het heeft geen zin om nu zo hard te gaan hakken op iemand waardoor dit topic wederom op slot gaat.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:17

Mijn dochter,die inmiddels 18 is,heeft ook toen ze jonger was vaker op zich zelf moeten passen dan het ''gemiddelde''kind.
Niet omdat we naar clubjes of iets dergelijjks waren maar omdat we heel veel aan hetw erk waren met 2 horecabedrijven en een pensionstal.
Nu snap ik achteraf niet hoe we het allemaal voor elkaar gebokst hebben maar dit terzijde.
Ons kind is al van jongs afaan een zeer verstandige, zelfstandige meid die ontzettend goed haar eigen boontjes kan doppen en nu als een zeer standvastige jonge dame in het leven staat.
Ik wil het zeker niet goedpraten dat onze dochter in die tijd veel alleen was en weet niet of ik het nog zo zou doen als ik toen gedaan heb maar ze is er zeker niet minder van geworden.
Gelukkig heb je de eerste hobbel met goed gevolg genomen en derest komt ook wel goed!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:18

Ik voel mij aangesproken omdat ik graag wil dat dit topic open blijft tot morgen avond.
Ik wil graag weten hoe het verloopt morgen.

Ik vind de discussie opzich prima, maar kan ook in een ander topic.
Dan kan je helemaal los branden.

Mijn excusses dat ik ook op de man afspeel.
Klopt, dit is puur omdat ik de balen er in heb. ik ben bang dat dit topic opslot gaat.

Dus bij deze sorry,
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 22-06-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:19

Ik denk dat Kiwiko de dingen goed aan het oppakken is, in iedergeval wat betreft het bedrijf. Het enige wat ik niet echt vind kunnen is dat kind over de zeik is, Kim hier op bokt zit en kind met een hulpverlener aan de lijn hangt. Denk dat ze op zo een moment meer haar moeder nodig heeft als iemand aan de andere kant van de telefoon.
Moet wel zeggen dat ik vind dat Kim netjes reageert op kritiek en hier ook echt wat mee probeert te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:20

Àls het topic op slot gaat, komt het vast door de persoonlijke aanvallen richting mij. Dàt is verboden op bokt maar laten we a.u.b. weer ontopic verder gaan.

Trouwens heb ik ook ondanks de persoonlijke aanvallen richting mij het team verzocht het topic weer te heropenen. Laten we het a.u.b. zo houden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:21

slimmerik schreef:
Àls het topic op slot gaat, komt het vast door de persoonlijke aanvallen richting mij. Dàt is verboden op bokt maar laten we a.u.b. weer ontopic verder gaan.

Trouwens heb ik ook ondanks de persoonlijke aanvallen richting mij het team verzocht het topic weer te heropenen. Laten we het a.u.b. zo houden.

Nogmaals mijn excusses, zie hier boven.
Dacht niet helder na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:24

kimmie1 schreef:
Het enige wat ik niet echt vind kunnen is dat kind over de zeik is, Kim hier op bokt zit en kind met een hulpverlener aan de lijn hangt. Denk dat ze op zo een moment meer haar moeder nodig heeft als iemand aan de andere kant van de telefoon.

Maar kun je dat Kim aanrekenen?

Ik kom uit een gezinssituatie waar mijn ouders áltijd thuis zijn en vrij aardig beschikbaar (agrarisch bedrijf). Maar ik was (ben :+ ) tegelijk ook zo gesloten als een oester. De diverse dingen die ik heb meegemaakt, die ging ik echt niet richting mijn ouders vertellen. Echt niet. Meestal pas na een paar maanden, en soms zelfs jaren, en soms zelfs geheel _niet_ waar ik mee zat. Terwijl ik een deel van die dingen wel richting hulpverleners gedeeld heb... :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:24

daantjuhhh schreef:
slimmerik schreef:

Nogmaals mijn excusses, zie hier boven.
Dacht niet helder na.

Dank je, ik bedoel het ècht niet slecht. Maar geef gewoon mijn mening. Ik weet dat die afwijkend is van de gemiddelde bokker maar zoals gezegd: Kim kan tegen een stootje en kan mij prima "aan" ;) :D

Caira schreef:
Er daarnaast, ik kan geen respect opbrengen voor mensen die zich verschuilen achter een 'fake' profiel.

Het heeft geen zin om nu zo hard te gaan hakken op iemand waardoor dit topic wederom op slot gaat.

De mensen die mij behoren te kennen die kènnen mij persoonlijk en dat is imo voldoende.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-06-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:26

Dat klopt ook hoor.
Dacht ff hardop.... en dan floept er wel eens wat uit. :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:26

Moderatoropmerking:
Graag ontopic en persoonlijk worden graag achterwege laten. Je mening geven is prima, maar wat een aantal mensen al aangeven; niet op de persoon. Anders gaat het topic wederom op slot. Bedankt voor de medewerking :)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:28

Maya schreef:
kimmie1 schreef:
Het enige wat ik niet echt vind kunnen is dat kind over de zeik is, Kim hier op bokt zit en kind met een hulpverlener aan de lijn hangt. Denk dat ze op zo een moment meer haar moeder nodig heeft als iemand aan de andere kant van de telefoon.

Maar kun je dat Kim aanrekenen?

Ik kom uit een gezinssituatie waar mijn ouders áltijd thuis zijn en vrij aardig beschikbaar (agrarisch bedrijf). Maar ik was (ben :+ ) tegelijk ook zo gesloten als een oester. De diverse dingen die ik heb meegemaakt, die ging ik echt niet richting mijn ouders vertellen. Echt niet. Meestal pas na een paar maanden, en soms zelfs jaren, en soms zelfs geheel _niet_ waar ik mee zat. Terwijl ik een deel van die dingen wel richting hulpverleners gedeeld heb... :)

Nee ik zeg niet dat ik het haar aanreken. Maar ik heb het idee dat als Kim er meer voor haar kind kan zijn, ze ook minder behoefte heeft aan een therapeut.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:19

kimmie1 schreef:
Ik denk dat Kiwiko de dingen goed aan het oppakken is, in iedergeval wat betreft het bedrijf. Het enige wat ik niet echt vind kunnen is dat kind over de zeik is, Kim hier op bokt zit en kind met een hulpverlener aan de lijn hangt. Denk dat ze op zo een moment meer haar moeder nodig heeft als iemand aan de andere kant van de telefoon.
Moet wel zeggen dat ik vind dat Kim netjes reageert op kritiek en hier ook echt wat mee probeert te doen.

ik denk juist dat het voor een kind makkelijker praten is met iemand die helemaal buiten de problemen staat..
als sanne continu met kim moet praten over de problemen van kim, kan dat wel eens omslaan in een negatieve spiraal waar het heel moeilijk uit te komen is..
tips kan kim dan niet makkelijk geven hoe er mee om te gaan
dat is voor een buitenstaander makkelijker

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:21

Hoe dan ook; bedrijf of niet, libellemoeder of niet; een kind van tien hoort niet zoveel alleen thuis te zijn. Zo'n melding komt niet uit de lucht vallen. Ook al is Sanne super zelfstandig en heeft ze (volgens mij) een hele sterke band met haar moeder, een kind moet op haar 10e niet al zo zelfstandig hoeven zijn.

Een goede basis voor het leven krijg je imo niet door eens in de zoveel tijd met de peut te praten :) die krijg je, doordat er iemand voor je is wanneer je thuis komt, om je verhaal kwijt te kunnen en aan te kunnen spiegelen, ongeacht of het nou de moeder is of niet.
Twee honden zijn leuk maar die praten niet ;) met zoveel woorden.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:22

LimaMambo schreef:
kimmie1 schreef:

ik denk juist dat het voor een kind makkelijker praten is met iemand die helemaal buiten de problemen staat..
als sanne continu met kim moet praten over de problemen van kim, kan dat wel eens omslaan in een negatieve spiraal waar het heel moeilijk uit te komen is..

Je kunt best gelijk hebben hoor! Heb zelf geen kinderen en misschien kijk ik het teveel uit mijn eigen ervaring dat ik graag wat meer/beter met mijn moeder had willen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:32

LimaMambo schreef:
kimmie1 schreef:

Dat is zeker waar, dat hoor je wel vaker.
Is ook niet voor niks dat je soms op Bokt even uit wilt razen, soms praat het gewoon makkelijker tegen iemand die er totaal buiten staat.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:51

Een "skup" is iets anders dan iemand afbranden op werk, huis, tuin enz.
Ik zie hier niets, dan een drukbezette vrouw, die stoom afblies, omdat ze het echt even zat was.
Dan komt er ene Slimmerik, die echt voluit in de aanval gaat en er nogal wat bijzaken bij haalt. (tuin o.a. en meer dingen waar niemand om had gevraagd)
Groot verschil tussen deze twee, over Kiwiko valt genoeg te lezen op dit forum, die is open. Slimmerik typt geen woord over thuis. Dus, voor het zelfde is het daar echt een bende. Maar dat krijgen we niet te lezen := Kritiek leveren, omdat iemand in een vakantiewoning woont, slaat helemaal nergens op.
Een kind vraagt niet om een burgerlijk huis, een kind heeft liefde nodig. En na het lezen van het topic kan ik niet anders zeggen, dan dat het kind Sanne die liefde wel krijgt!
Ben zelf ooit gescheiden, de kinderen gingen naar de moeder. Moeder werkte niet, woonde in een keurig burgertruttenhuis in een burgertruttenbuurt maar gaf mijn kinderen geen liefde.
Beetje slap om dan een ander wel te bekritiseren, maar geen woord over je eigen los te laten. M.i. kun je dan maar beter je mond houden.
Kiwiko, kop op. Met een oppas en wat versterking op je administratie komt het allemaal wel goed. En een tuin loopt niet weg.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:29

slimmerik schreef:
Het heeft er inderdaad voor een groot deel mee te maken dat Kim "boktbekend" is, dat er zo coulant mee omgegaan wordt. Daar ben ik van overtuigd.

Kim heeft er een zooitje van gemaakt en inderdaad wordt imo Sanne daar o.a. de dupe van.

Sanne wordt maar ff op therapie gestuurd dan heeft mammie er tenminste "alles" aan gedaan :n en er een goed gevoel bij :?

sorry hoor slimmerik, maar kon Kim er íets aan doen dat Sanne haar oma kwijtraakte, moest mee verhuizen, en dat het uitraakte tussen Kim en de vriend die Sanne zo te gek vond?
nee dus.
en het i.m.o. een erg goede zet om dan te kiezen voor een therapeut waar een kind regelmatig mee kan praten!

In april zou de tuin al klaar zijn zodat omwonenden op het terrein geen last meer van zouden ondervinden. Is nog niet gebeurd dus. :n

je moet soms prioriteiten stellen, tuin is wel het minst belangrijk

60000 aan rekeningen openstaan en een meervoud daarvan nog te innen? Yeah right. Dit komt ook niet van de ene op de andere dag.

in een bedrijf heb je snel met zulke bedragen te maken hoor...

Huis schoon maken wordt maar een keer in de zoveel tijd gedaan en ondertussen pocht Kim er flink op los wat voor een gewèldig bedrijf ze toch niet runt.

???

Je eigen privé bedrijf is de ineenstorting nabij.

waar baseer je dat op?

Als je dan zoveel money hebt, zorg dan dat je een oppas voor Sanne hebt en je huis schoon blijft waar je kind in dient op te groeien.

eens

En huur een kundige boekhouder in.

eens

Èn maak eindelijk die tuin eens klaar of nog beter: ga in een normale woning wonen ipv een vakantiewoning.

dat is ieders eigen keuze,ik ga bijvoorbeeld ook niet in de randstad wonen omdat daar meer werkgelegenheid is..

De capaciteiten om het allemaal goed aan te pakken beweer je iig in huis te hebben. ;)

even gereageerd hoor, kon het niet laten.
't is wel belangrijk bij de feiten te blijven, in het belang van het topic :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:30

Als alleenstaande moeder die MOET werken om een boterham te betalen heb je het gewoonweg ZWAAR.

Ik heb nog altijd diep respect voor hoe mijn moeder alles heeft aangepakt vroeger. Gescheiden toen wij zes waren.
Moest helemaal opnieuw beginnen, kwam in sociale woningbouw terecht (en dat is niet prettig wonen als gescheiden vrouw in de begin jaren 80, toen het nog not-done was om te scheiden).

Opleiding gevolgd, tweeling in haar eentje opgevoed (paps zat in het buitenland), na opleiding 40 uur gaan werken.
Elke dag file in richting A'dam en elke avond file terug richting huis.
Om half 7 thuis, meteen koken zodat wij iig om 7 uur konden eten. En dan na het eten strijken, wassen, naaiwerk (verstelwerk, ja we hadden weinig geld).

Wij waren zogenamaande 'sleutelkinderen' . We hadden een sleutel van ons huis aan een ketting hangen en gingen vanuit school naar huis. Buuf 3 huizen verderop kwam af en toe even kijken.

Ik was zelf heel verantwoordelijk, broertje minder. Heb dan ook weleens met emmertjes water gestaan om zijn vuurtjes te blussen.

Op zaterdag was het mijn moeders avond. Dan ging ze vaak uit, met vrienden of vriendinnen. Hapje eten en theater.
Voor ons werd oppas geregeld (later niet meer, vanaf 12 jaar).

Ik was altijd heel erg jaloers op vriendinnen die een 'echte' moeder hadden. Die hun boterhammen klaarmaakte voor school, met een kop thee thuis zat als ze thuiskwamen en hun verhalen aanhoorde. Die ze 's ochtends uit bed kwam halen.

Ik had geen 'echte' moeder (in mijn ogen). Maar ik ben wel heel zelfstandig en verantwoordelijk geworden.

En nu, zelf volwassen, heb ik echt zo'n respect voor haar.
Hoe zij dit alles helemaal alleen heeft klaar gespeeld.
Door gewoon door te gaan, en een enorme routine ingebouwd te hebben.

Enige verschil is wel dat ik mijn tweelingbroertje had.
Jouw kindje is echt alleen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:49

Ik was vanacht gebleven bij de post van Billy, maar jemig wat een gesteggel is daar nu bijgekomen zeg :D

Ergens hiervoor wordt gezegt, eigen bedrijf de deur uit, zoek een fatsoenlijke baan.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat is dat voor kul?
Hoe iemand zijn centen verdiend moet ieder toch zelf weten?

Wat ik wel denk te lezen is dat je nog niet echt je draai hebt gevonden, hoe je de dingen het beste kunt aanpakken.
De planning is nog niet helemaal in orde.
Ik denk dat dat punt 1 van aanpakken is.

Ik dacht te lezen dat je geen vaste werktijden hebt geplant, of in ieder geval soms denkt langer door te moeten werken.
Verander dat eens in vaste werktijden. Als mensen eenmaal weten dat ze na werktijd ook nog gewoon bij je aan kunnen kloppen, dan maken ze daar ook vrolijk gebruik van. Daar moet je een stokje voor steken, want anders blijf je aan de gang.
Dit geeft jou zelf wat rust savonds, maar ook Sanne krijgt zo een vaster 'mamma is thuis' ritme savonds.

Is het mogelijk dat je binnen die vaste werktijden, de tijd dat je op kantoor aanwezig bent, gelijk houd met Sanne's schooltijden?
Dus dat je van 8 tot 6 werkt, maar daarvan van half 9 tot 4 op kantoor bent?

Heeft Sanne hobby's, zoals bv paardrijles op de manege?
Dat je daarmee de woensdagmiddag en 1 of 2 andere middagen inplant, rechtstreeks vanuit school, dat zij later thuis is en jijzelf ook wat langer kantoortijd hebt?

Kortom, de tijden wat meer aan elkaar aanpassen.

Waar je woont, wat voor werk je hebt en hoeveel cadeautjes je voor elkaar koopt, is allemaal onbelangrijk.
De aandacht die je voor elkaar hebt, het gevoel dat je daarmee overbrengt, dat is belangrijk.

1 tip, die heel makkelijk in jullie leven in te voegen is.....ga iedere avond 10 minuutjes wandelen samen (met de hond of zonder hond).

De boel niet opgeven hoor. Pak dit moment dat je nodig had om te klagen/zeuren/mieuwen/afreageren aan als een teken dat het nodig is om een paar dingen een klein beetje te veranderen. Het komt allemaal goed en bedenk je zelf, het leven is niet zoals in de film.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:01

@ slimmerik...je schijnt nogal goed op de hoogte te zijn?? denk dat je niet van de hoed en de rand weet en maar flarden hoort...kim is een open boek maar laat ook niet altijd het achterste van de tong zien (denk ik).
Je mening geven prima, maar de manier waarop jij jezelf uit vind ik meer dan denegerend en ongepast..kiwiko of geen kiwiko, dit heeft niets te maken met het feit dat het een bokker is van het eerste uur.

Ontopic.

Ik vind het erg fijn om te horen dat er weer een stijgende lijn is in de zakelijke perikelen, wat sanne betrefd kan ik niet anders dan beamen dat ze een prima moeder heeft die veel voor haar dochter over heeft...ga er maar aan staan...alleenstaande moeder met eigen bedrijf...
We laten allemaal als ouder wel eens steken vallen, niemand is foutloos en perfect...(behalve slimmerik..die pakt alles slim aan en doet haar naam eer aan ;) )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:05

@Marrigold: Dat van die tuin was naar aanleiding van een ander topic wat Kim destijds opende.... met die tuin was hele grote haast. Vandaar mijn opmerking.

Wat betreft Sanne: gezien de vele tijd dat het bedrijf kost, de paarden en het bokken van Kim, maak ik erop uit dat het kind moeders aandacht te kort komt evenals het huishouden.

Maar missschien kan Kim dat ontzenuwen ?