(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:43

ik was 13 en pastte toendertijd op bij een gezin met 2 kindjes,een baby van 3 maanden oud en een peuter van 2.
Nog steeds vinden mensen mij een echt moedertje,moeder worden is ook echt mijn grootste wens.. nu ben ik 23,zonder kinderen..eenmaal gesetteld met mijn vriend mag het van mij dan ook snel gebeuren..

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:43

kazan schreef:
ik ben net 20 en mn dochtertje is nu bijna 4weken oud.
Ik vind dat je zelf goed moet nagaan of je er wel klaar voor bent en of je je kindje zekerheid kan bieden Qua geld/werk/liefdes plaatje.
als dat allemaal goed zit zou ik niet weten waarom niet?

zekerheid heb je nooit, Ik had alles goed voor elkaar hoor ;) Mja niet wetende dat er een scheiding zou komen. Ben een tijdje alleenstaande mama geweest en nu een nieuwe vriend en wonder 3 is op komst. Om dan te zeggen ik wil geen kinderen meer omdat me relatie fout kan lopen? Nee want ik weet dat ik het als alleenstaande moeder ook red.

Ook ben ik een keer door de pil heen zwanger geworden, Wist niet dat ik zwanger was tot ik met 12 weken ineens een kindje verloor. (ik weet dat het kindje 12 weken was omdat de vk en huisarts dat bevestigd hebben) Zover ik wist was ik nooit d epil vergeten werd gewoon nog ongesteld, wel voelde ik me ziek, mja kon ook een griepje zijn ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:46

ik ben nu 17, ken ook mensen in mijn omgeving van onder de 20 die nu zwanger zijn :oo dat vind ik egt heeel erg vroeg! okee, misschien een ongelukje, maar ik zou het niet willen houden dan!

zelf wilde ik vroeger absoluuuut geen kinderen :+ maar nu ik ouder ben en een vriend heb zou ik het in de toekomst tog wel leuk vinden := maar pas als ik over de 25 ben hoor!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:49

WillemYntJee schreef:
Moelie schreef:
Zoals ik me kan herrinderen was ik 1 dag de pil vergeten omdat ik toen ergens anders sliep en 'm niet bijhad. Toen heb ik meteen die dag erna een extra pil genomen. Wist ik veel dat ik dan meteen zwanger zou raken! :?
Anders had ik echt wel de morning after pil genomen hoor.
En idd, er zijn ook een paar mensen die gewoon door de pil heen zwanger worden...
Prima dat jij het geen ongelukje noemt, maar je bent er niet bijgeweest en ik heb het er moeilijk zat meegehad. Alsof ik het allemaal expres heb gedaan.. En zoveel mensen vergeten welles een dagje de pil, dokter zei dat ik gewoon erg vruchtbaar ben en dat ik toen net in de cyclusperiode zat ofzoiets.. Iig een periode dat het eitje snel bevrucht word.

Dus dan heb je wel maatregelen getroffen, het bleek alleen niet genoeg te zijn dat is heel wat anders!
Maar dat vertelde je er net niet bij, dus ja dat kan k ook niet ruiken ;)

Ohja geeft niet hoor, ik wist niet dat je het niet begreep..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:51

Marilla schreef:
Bizar, maar waar.. Bij ons in het dorp werkte een meisje in de supermarkt en die was 's ochtends op haar werk vreselijk ziek geworden. Vreselijke buikpijn etc. Dokter erbij gehaald en acuut naar het ziekenhuis gestuurd, ze was aan het bevallen en wist niet eens dat ze zwanger was! Te laat voor morningafterpil ;) Bizar verhaal, heb het ook echt van haarzelf moeten horen voordat ik het geloofde. Ze slikte gewoon nog de pil en werd nog gewoon ongesteld. Wel werd ze dik, maar dat was ze al, dus dat vond ze zelf niet zo raar. Zelf denk ik dan van , je zal toch leven voelen in je buik of niet? Maarja..

Verder is er vorige week hier ook nog een meisje bevallen van 16 jaar. Ze weet niet eens wie de vader is, gaan de roddels..
Meisje zelf is er hartstikke blij mee, maar ik vraag me toch stiekem af hoe dat verder moet :=

Ik wil zelf pas rond m'n 26e kinderen.. Maargoed, dat kan je niet echt plannen. Nu alleen maar hopen dat die pil z'n werk doet de komende jaren, zoals afgelopen 2 jaar :D

Woow dat is echt héél erg bezig ja! Ik neem ook aan dat je dan wel iets van leven in je buik voelt.
Een kennis van mijn zus kwam er ook pas achter dat ze zwanger was terwijl ze toen al 6 maanden was! Heel bezig maar blijkbaar komt het wel af en toe voor dus..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:05

De schoonzus van mijn vriendin is er in maand 8 erachter gekomen dat ze zwanger was...
Die voelde zich in maand 3 al niet lekker en ging naar de dokter. Ook omdat ze was aangekomen.
Advies van de dokter? Extra gaan sporten!

Dus ze is enorm veel gaan sporten.... totdat ze flauwviel in maand 8 en met spoed werd opgenomen. Pas toen werd duidelijk dat ze bijna moest bevallen! Ze had 2 weken de tijd om te wennen aan het idee. Ze moest in het ziekenhuis blijven, omdat ze erg was afgevallen en de pil had doorgeslikt.

Ze had wel wat gevoeld natuurlijk, maar de dokter zei dat het door spanning kwam dat ze haar darmen voelde ;)

Ze was 17. Ze is nog steeds samen met haar vriend en hebben een 2e kindje nu.

Leeftijd mij niet erg uit, zolang je maar iets stabiels te bieden hebt. (gaat om bewust kiezen voor een kind, niet er te laat achter komen dat je een ongelukje hebt :P)
Ben je klaar met je opleiding, heb je een baan en eigen plek om te wonen en kun je zelf je kind onderhouden: enig! Veel succes met het zwanger worden!

Maar ken ook wel een meid in mijn omgeving die bewust zwanger is geworden van haar ex.... sja. Ze woonde nog thuis en zadelde daarmee ook haar ouders op maar haar keuze... Opleiding was ook nog niet afgerond en ze ging er wel even vanuit dat pa en ma zouden oppassen dan.
Had geen moeite met haar jongere leeftijd, maar de manier waarop het ging dacht ik wel: meid, waar bén je mee bezig :?

Ze kwam ook van de koude kermis thuis: haar ouders hadden zelf zoiets: jouw keuze, jouw kind, jouw verantwoordelijkheid.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:24

Kytha schreef:
Als je het kind een stabiele leefomgeving kan bieden (financieel en qua liefde/relatie stabiliteit) dan zie ik geen problemen met jong kinderen krijgen

Hier precies dezelfde mening. Een kindje in mijn leven zou van harte welkom zijn *D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:50

Mijn broer is 40 en ik vind hem nog echt te jong voor kinderen := Hij zal nooit oud genoeg zijn voor kinderen hahaha :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:26

Mijn zusje was al een tijdje moe, duizelig en gewoon niet fit, sneller chagrijnig, werd wel iets ronder, maar niet opvallend ofzo.
Onze stiefvader zei vlak nadat ze uit Terschelling terug was nog wel dat ze breder werd, maar alleen bij d'r middel.
Huisarts had gezegt dat het hyperventilatie was en dat ze rust moest nemen.
Toen op een dag d'r menstruatie uitbleef, toch maar voor de zekerheid getest (en op dat moment opgebiecht dat ze wat laks was geweest met de pil) en sja, ze testte positief.
Op dat moment dachtr ze nog dat ze hooguit een week of 6 was, maar de volgende dag zei de huisarts dat ze ongeveer 16 weken was en de dag daarna zei de gyneacoloog dat ze 18 weken en 2 dagen was.
Op dat moment besloot ze ook om ervoor te gaan en sja, 1 februari is ze bevallen van een stoere vent. :))