Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:44

ik zou me dan helemaal opgejaagd worden als er een lange rij staat en je moet nog de artikelen inpakken en ze staan zo te zuchten en te vloeken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:36

assy schreef:
dus kassa mensen kunnen we traag zijn maar klanten moeten ook een beetje respect tonen voor hun... zij werken ook zo hard als ze kunnen ze hebben ook maar 2 benen en 2 handen

Dat ben ik dus niet helemaal met je eens. Jammergenoeg werkt lang niet iedereen zo hard als ze kunnen, en dat is hetgene waar ik me dan ook het meest aan erger. Soms kom je ze tegen dat ze echt half slapend en verveelt aan het "werk" zijn. Je wordt ervoor betaald om te werken, dus werk dan ook! Ik heb best geduld als iemand gewoon aan het werk is maar als ze de kantjes ervan af lopen...tja dan is mijn geduld ook ver te zoeken.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:13

ja maar goed... als k ga optellen hoe vaak ik voor H.oer,K.utwijf etc etc ben uitgescholden tijdens mijn werk.... Ik vind niet dat mensen altijd maar zo moeten zeuren over kassameisjes. Ga er zelf een dag zitten en dan weet je precies hoe asociaal de andere kant van de kassa wel niet kan zijn!!
Geen antwoord, roepen dat ik niet kan rekenen als ze op het laatste moment ineens anders gaan betalen en ik de kassa opnieuw in moet voeren, roepen dat ik een K.utwijf ben als ik na drie uur zitten om een uur of acht 's avonds eens een half uurtje eetpauze krijg en dus mijn kassa dicht doe nadat ik mijn laatst staande klanten nog help, Geen stom woord zeggen, BARCODES ER ZELF AFHALEN en dan maar schreeuwen om de manager omdat ik niet uit mijn kassa mag komen om een nieuwe verpakking te halen.

Moet ik nog even doorgaan?
Niet de kassameisjes, maar de klanten zijn vaak chagrijnig.
en daarbij, ze zijn niet allemaal dom!

(dat was mijn speech, dank u voor de aandacht!)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:39

ik sta normaal op het brood bij mn werk maar voor morgen hadden ze kassa mensen te kort. toen heb ik me maar aangeboden want ze hadden er maar 5 terwijl er 8 kassa's zijn .
het wordt mn 1e keer kassadraaien en als het de 1e keer niet lukt zal ik dat ook echt tegen de klant uitleggen .maar als ze gaan zeuren . tsja ik kan er niks aan doen. dan moet je maar in een andere rij gaan staan als je je daar druk om gaat maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:36

het hangt er ook vanaf hoe je het zelf brengt, als je gewoon even zegt, het is de eerste keer dat ik achter de kassa zit, het moet nog even wennen dan hebben de meeste klanten daar wel begrip voor, ik zou me er niet te veel van aantrekken als ze dat niet hebben.. jammer voor hun, als ze gaan zeuren gaat het echt niet sneller..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:37

ja ik wordt een kwartier ingewerkt en daarna moet ik 3 uur werken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:40

een kwartiertje vind ik wel heel kort! ik heb de eerste dagen een paar uur iemand achter me in het kassahokje gehad, daar raak je wel sneller gespannen van maar het gaat dan iig wel goed! hier gaan ze ook vrij snel alleen (ligt er aan hoe snel ze het leren) maar ze kunnen altijd iemand roepen (mij bijv. als ik achter het service point sta)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:43

dees_daan schreef:
een kwartiertje vind ik wel heel kort! ik heb de eerste dagen een paar uur iemand achter me in het kassahokje gehad, daar raak je wel sneller gespannen van maar het gaat dan iig wel goed! hier gaan ze ook vrij snel alleen (ligt er aan hoe snel ze het leren) maar ze kunnen altijd iemand roepen (mij bijv. als ik achter het service point sta)

maar ik denk dat het een verschil is dat t voor mij 1 malig is

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:54

Van de week ook nog 3 mensen ingewerkt voor achter de kassa, 16,17 en 21 jaar.
Terugtellen is heel moeilijk, zelfs al is het maar 5,- dat je terug moet geven
"Met 5 maakt 20"

Nog moeilijker is het als klanten er geld bij gaan geven.. tsja hoe reken je dan verder?

Sommige mensen zijn echt niet slim, anderen willen het gewoon niet leren.

Bij ons (lidl) staan we minimaal een halve dag achter iemand, de andere helft van de dag zitten we erachter op een andere kassa. Dan hoeven ze zich alleen even om te draaien.

En tsja wat andijvie is... "Welke sla is dit?"
Soms heb ik het idee dat 'de jeugd' bijna geen groentes meer eten.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:07

Er zitten inderdaad regelmatig meutjes achter de kassa die het licht niet bepaald hebben uitgevonden. Een tijdje geleden haalde ik een fust bier voor een jarige. Afgerekend, niets aan het handje. Dus ik dacht het is op zich wel leuk als het is ingepakt. Dus ik loop naar de infobalie om te vragen of dat meutje dat voor me wilt doen. Zit ze me schaapachtig aan te kijken en ik zie haar twijfelen. Vraagt ze uiteindelijk of ze mn legitimatie mag zien. Nou, nee die laat ik niet zien, aangezien ik al heel wat jaren de leeftijd van 16 gepasseerd ben. En je kan makkelijk aan mij zien dat ik ook de jongste niet meer ben. Meutje maakte er overgens verder niets van en pakte braaf het fustje bier voor me in.
Ik heb overgens altijd wat met drank. Laatst stond ik in de sterke-dranken afdeling van een supermarkt. Dus ik had een flesje op de balie gezet wat ik wilde meenemen. Eerst vraag: Legitimatie? Uuuhh...nee! Nogmaals de leeftijd van 18 ben ik ook al wat jaren gepasseerd. Ik heb die mevrouw toen vriendelijk duidelijk gemaakt dat als ze op deze manier met klanten omgang, hun klantenkring zeer snel zal gaan inkrimpen. Ik heb haar gezegd dat ze het mocht uitzoeken met die fles en dat ik naar de concurrent zou gaan, die mij wel serieus neemt en niet loopt te meuten over mijn leeftijd.

Mensen die op een bepaalde manier wisselgeld terug tellen kan ik me ook rot aan ergeren. Met 20 ct maakt 3, met 2 maakt 5 euro.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:23

noviceh schreef:
Er zitten inderdaad regelmatig meutjes achter de kassa die het licht niet bepaald hebben uitgevonden. Een tijdje geleden haalde ik een fust bier voor een jarige. Afgerekend, niets aan het handje. Dus ik dacht het is op zich wel leuk als het is ingepakt. Dus ik loop naar de infobalie om te vragen of dat meutje dat voor me wilt doen. Zit ze me schaapachtig aan te kijken en ik zie haar twijfelen. Vraagt ze uiteindelijk of ze mn legitimatie mag zien. Nou, nee die laat ik niet zien, aangezien ik al heel wat jaren de leeftijd van 16 gepasseerd ben. En je kan makkelijk aan mij zien dat ik ook de jongste niet meer ben. Meutje maakte er overgens verder niets van en pakte braaf het fustje bier voor me in.
Ik heb overgens altijd wat met drank. Laatst stond ik in de sterke-dranken afdeling van een supermarkt. Dus ik had een flesje op de balie gezet wat ik wilde meenemen. Eerst vraag: Legitimatie? Uuuhh...nee! Nogmaals de leeftijd van 18 ben ik ook al wat jaren gepasseerd. Ik heb die mevrouw toen vriendelijk duidelijk gemaakt dat als ze op deze manier met klanten omgang, hun klantenkring zeer snel zal gaan inkrimpen. Ik heb haar gezegd dat ze het mocht uitzoeken met die fles en dat ik naar de concurrent zou gaan, die mij wel serieus neemt en niet loopt te meuten over mijn leeftijd.

Mensen die op een bepaalde manier wisselgeld terug tellen kan ik me ook rot aan ergeren. Met 20 ct maakt 3, met 2 maakt 5 euro.

soms is het ook heel moeilijk om een leeftijd te schatten. en wat maakt die kleine moeite nou uit. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:42

Tegenwoordig zijn wij verplicht wanneer wij niet kunnen zien en wanneer de klant onder de 20 is een legitimatiebewijs te vragen. Dus zij deed alleen maar haar werk en dat is goed.
Ik ben zelf ook caissiére en ik irriteer me ook mateloos aan dingen van klanten. Hieronder komt een waslijstje:

-Het mobiel bellen van een klant. Er is niks asocialer dan wanneer ik aan het werk ben en de klant wordt gebeld, hij even een mobiel gesprek gaat voeren. Sommige klanten zetten hun telefoon uit, of zeggen dat ze later terug bellen en die bedank ik dan ook gewoon netjes.
- Het niet begroeten van ons. Wij zeggen netjes goedemorgen enz. en de klant trekt zijn mond niet open.
- Het niet gebruiken van deodorant. banketstaaf om te zeggen maar laat die mensen in gods naam even een luchtje op spuiten. Axe ruikt nou eenmaal lekkerder dan zweetlucht.
- Wanneer iets bijvoorbeeld 8.90 is en ik heb bijna geen euro's meer vraag ik er 1 euro bij, zo kan ik mooi 2.10 terug geven. Staan ze me vaak schaapachtig aan te kijken.
- Klanten smijten het geld zo voor mijn neus neer op de balie. In mijn hand geven is socialer, maar blijkbaar denken ze daar niet meer aan tegenwoordig.
- Toen wij de actieweken hadden liepen bepaalde artikelen harder dan normaal en het distributiecentrum kon dingen niet meer leveren. Wij werden er op aangevallen, terwijl het niet eens onze fout was.
- Klanten die wanneer ze een ding niet meer willen het gewoon ergens in de winkel neergooien. Zo hebben we laatst een keer energydrink ijs gehad :+
- Over dat het wisselgeld in mijn handen gekwakt wordt maak ik me niet druk. Als zij een kasverschil heeft is dat haar probleem en niet het mijne...
En laat ik zo maar doorgaan.

Dus ga eerst naar jezelf kijken en denk eraan hoe je het vind om zo behandeld te worden als wij caissiéres.

En ik vind het juist goed dat de supermarkten ook andere mensen in dienst hebben. Maar om nou te gaan zeggen dat die meisjes een steekje los hebben vind ik hooguit niet kunnen. Wij hebben het allemaal moeten leren dus die meisjes ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:53

Ik ben zelf altijd beleefd en netjes tegen de dames van de kassa :) Bedank ze vriendelijk en wens ze ook een fijne dag toe (of een goed weekend)
Ik leg wel altijd het geld neer, omdat ze het bij ons juist willen ipv in de hand :j

Maar ik vind het wel hinderlijk als er een dame is die haar rothumeur niet kan verbergen en er geen goedendag af kan en je het geld bijna in de handen drukt :+
Dan wens ik haar heeeel nadrukkelijk een zeeeeer goede dag toe! :+

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:57

xD Vreselijk ja. Oké, ik ben zelf dan wel 16, maar niet geestelijk niet in orde. Ik vind eigenlijk dat ze geen personeel aan kunnen nemen die het niet kunnen.

Er zijn heus wel jongeren van 16 die wel fatsoenlijk het kassawerk kunnen doen. Waarom doen ze niet eerst een test, waarbij ze kunnen kijken of het personeel wel geschikt is?

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:42

Licht maar net aan het filiaal, de manager en het personeel wat de "nieuwertjes" moeten inleiden, doet de leerling het verkeert, heeft de leraar het hem/haar verkeert geleerd.. tuurlijk er zijn altijd meisjes die daar zitten puur voor hun geld, en niet voor de winkel/de klant. mijn manager is zich er zeer van bewust, en het personeel achter de kassa, moet zorgen vooreen goed "uiteinde" om het zo maar even te noemen :P
Laatst bijgewerkt door prom op 13-06-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:43

Evanescence8 schreef:
xD Vreselijk ja. Oké, ik ben zelf dan wel 16, maar niet geestelijk niet in orde. Ik vind eigenlijk dat ze geen personeel aan kunnen nemen die het niet kunnen.

Er zijn heus wel jongeren van 16 die wel fatsoenlijk het kassawerk kunnen doen. Waarom doen ze niet eerst een test, waarbij ze kunnen kijken of het personeel wel geschikt is?

Bij albertheijn doe je ook een test voordat je agter de kassa mag... :)

[edit] en idd, de klant is koning, waneer het zich keizerlijk gedraagt. Als een klant niet "normaal" doet tegen mij, ga ik ook niet vrolijk agter die kassa zitten, sorry, maar dat lukt mij echt niet!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:47

purny schreef:
Tegenwoordig zijn wij verplicht wanneer wij niet kunnen zien en wanneer de klant onder de 20 is een legitimatiebewijs te vragen. Dus zij deed alleen maar haar werk en dat is goed.
Ik ben zelf ook caissiére en ik irriteer me ook mateloos aan dingen van klanten. Hieronder komt een waslijstje:

-Het mobiel bellen van een klant. Er is niks asocialer dan wanneer ik aan het werk ben en de klant wordt gebeld, hij even een mobiel gesprek gaat voeren. Sommige klanten zetten hun telefoon uit, of zeggen dat ze later terug bellen en die bedank ik dan ook gewoon netjes.
- Het niet begroeten van ons. Wij zeggen netjes goedemorgen enz. en de klant trekt zijn mond niet open.
- Het niet gebruiken van deodorant. banketstaaf om te zeggen maar laat die mensen in gods naam even een luchtje op spuiten. Axe ruikt nou eenmaal lekkerder dan zweetlucht.
- Wanneer iets bijvoorbeeld 8.90 is en ik heb bijna geen euro's meer vraag ik er 1 euro bij, zo kan ik mooi 2.10 terug geven. Staan ze me vaak schaapachtig aan te kijken.
- Klanten smijten het geld zo voor mijn neus neer op de balie. In mijn hand geven is socialer, maar blijkbaar denken ze daar niet meer aan tegenwoordig.
- Toen wij de actieweken hadden liepen bepaalde artikelen harder dan normaal en het distributiecentrum kon dingen niet meer leveren. Wij werden er op aangevallen, terwijl het niet eens onze fout was.
- Klanten die wanneer ze een ding niet meer willen het gewoon ergens in de winkel neergooien. Zo hebben we laatst een keer energydrink ijs gehad :+
- Over dat het wisselgeld in mijn handen gekwakt wordt maak ik me niet druk. Als zij een kasverschil heeft is dat haar probleem en niet het mijne...

Dus ga eerst naar jezelf kijken en denk eraan hoe je het vind om zo behandeld te worden als wij caissiéres.

En ik vind het juist goed dat de supermarkten ook andere mensen in dienst hebben. Maar om nou te gaan zeggen dat die meisjes een steekje los hebben vind ik hooguit niet kunnen. Wij hebben het allemaal moeten leren dus die meisjes ook.

_/-\o_ helemaal waar... :)

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:25

vandaag weer een leuk staaltje: "ja, geef dat wisselgeld nou maar en schiet eens op.. het duurt altijd al zo lang hier!!" "ehm.. mevrouw, ik heb niks te wisselen want u heeft nog niet betaald" :+

De klant erna (letterlijk!) geeft mij vijftig euro voor een pakje kouwgom van 1,50. Ik vraag of ze het misschien iets kleiner heeft, omdat ik wat krap in wisselgeld zit. "nou dan regel je dat lekker zelf maar! ik ga jou geen kleiner geld geven omdat het jou toevallig zo uitkomt!"

klant nummer drie, na mijn pauze : "ehm.. mag ik wat vragen?" "uiteraard!" "doe je een opleiding?"
"ja, ik doe de pabo in leiden. doet u een onderzoek?" "nee, ik vraag me af of er wel slimme mensen achter de kassa zitten" }:0

deze caissiere heeft naar de informatie bale gebeld en gevraagd om een afkoel sigaretje zodra ik even geen klanten had.
Mijn leidinggevende had de opmerking van die vrouw gehoord, en gaf me een extra kwartier..

Loop ik naar huis, (na een heule laaahnge dahg.. *slof-slof*) en moest gelijk aan dit topic denken.
belachelijke dag vandaag :P heel bizar!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:06

haha geweldig, anouk_leroy.. je maakt soms echt van die stomme dinge mee.. ik heb ooit is een klant geweigert te helpen omdat het haar allemaal even te lang duurde, en dat zei die hulp nooit kreeg... "nou mevrouw, als u wat wilt weten, vraag maar raak ik help u graag!" waarop mevrouw zegt... "oooh en nu opeens wel..." (ze was overigens de heletijd al bezig met opmerkingen) dus toen ben ik van mijn kassa gegaan, en iemand anders heeft haar verder afgehandelt.. :P

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:11

noviceh schreef:

dit hoor ik vaker, maar ben het er absoluut NIET mee eens. De persoon achter de kassa MOET het vragen aan klanten onder de 20. Degene achter de kassa, kan niet ruiken dat jij al ouder bent. Als zei twijfelt mag en moet zei het zelfs vragen. Als er een "zo genaamde stille" achter jou staat, en zei vraagt het niet, en de stille denkt! dat jij jonger ben of zelf ook twijfelt dan krijgt de zaak een bekeuring, daar word je eng van. Bij (zeker in ons filiaal) word er op je hart gedrukt, als je het NIET zekerweet, gewoon vragen, en anders NIET mee geven, heel jammer voor de klant, maar het is een heeeeele kleine moeitje om je legatimatie bewijs te laten zien ;)

Zwerte schreef:
assy schreef:
dus kassa mensen kunnen we traag zijn maar klanten moeten ook een beetje respect tonen voor hun... zij werken ook zo hard als ze kunnen ze hebben ook maar 2 benen en 2 handen

Dat ben ik het niet helemaal met je eens. Jammergenoeg werkt lang niet iedereen zo hard als ze kunnen, en dat is hetgene waar ik me dan ook het meest aan erger. Soms kom je ze tegen dat ze echt half slapend en verveelt aan het "werk" zijn. Je wordt ervoor betaald om te werken, dus werk dan ook! Ik heb best geduld als iemand gewoon aan het werk is maar als ze de kantjes ervan af lopen...tja dan is mijn geduld ook ver te zoeken.

Ben ik het ook niet mee eens, vaak weet de klant niet hoelang de cassiere al zit! Ikbedoel, ik ben heel snel, en vrolijk waneer ik net begin.. Maar zodra ik een 3-4uurtjes zit word je "hersendood" puur om het feit, je zit, je scant en hoort pliep. Op een gegeven moment ben je gewoon toe aan pauze, maar soms kan dat nog niet, zit je met honger achter de kassa, en moet je al dat eten van andere scannen, vanzelf word je steeds wat "slomer" ik denk dat iedereen dat wel heeft in zn werk.. ;)
Laatst bijgewerkt door prom op 13-06-09 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:15

purny schreef:

ow goooood zo herkenbaar..

of als mensen iets vragen.. jij antwoord geeft, ze gewoon weg lopen
ik kan het dan nooit nalaten te zeggen: graag gedaan hoor en tot ziens!!!

of als je bezig bent met klanten, ze in het buitenlands tegen elkaar gaan praten.. en dat minuten lang.. ja sorry, dan loop ik gewoon weg hoor

kan je me asociaal vinden.. maar dat vind ik van hun :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:19

Ik herken al de dingen waar jij je zo aan ergert, Purny!

Met schatten van leeftijd ben ik echt ontzettend slecht! Ik heb wel is de legetematie gevraagd van iemadn van 24. Maar door de nieuwe regel van 20 jaar, vraag ik bij iedereen die onder de 20 lijkt naar legetematie. De meeste doen dat gewoon, maar ik had laatst een jongen en die reageerde wel heel overdreven, net of ik een gestoorde was ofzo, :? Kom op, wij zij n toch geen scanners die leeftijden kunnen zien. Ik heb ook een meisej gehad die net 2 dagen 16 was, en nadat ik om legetematie vroeg werd zij ook erg boos. Dat hoor je blijkbaar niet meer te vrage als je eenmaal 16 bent :+

Ohja en ik had ook een keer een jongen van misschien 10, die drank wou kopen, en hij had nog niet eens legetematie..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:22

Ik herken het allemaal uit een grijs verleden, damn wat ben ik blij dat ik niet meer achter de kassa zit. Laatste uur dat ik werkte heb ik zelfs tegen de grootste chagerijnen zitten glimlachen, ik dacht ene oor erin, andere eruit.

Maar ik moet zeggen dat ik door mijn eigen ervaring altijd heel vriendelijk ben tegen het personeel, al verdienen sommige het niet.

Dat van de legitimatie vond ik altijd vervelend om te vragen, maar je kunt het beter een keer teveel vragen dan teweinig en voor de klant is het toch niet zoveel werk? Het is mss eerder het 'ego' dat gedeukt is dan. Ik vind het persoonlijk niet leuk om jonger geschat te worden, maar ik zal er niet moeilijk over doen als ze naar mijn id vragen :)

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:24

haha ja, of ze zeggen.. "kijk ik heb mijn helm bij me" of "hier mijn auto sleutels!"

eeeuhm tjah, heb je die niet van je ma/pa/broer/vriend/vriendin mee genomen :P ik moet het zelfs aan collega's vragen, heel l*llig, maar ik ga ook mijn baan niet op het spel zetten. Geen legatimatie, hoewel ik hem wil zien, geen tabak of alcohol.. zeer simpel.. :P boze klant, heel jammer, maar ik heb mijn baantje nog... :)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:33

Anouk_Leroy schreef:
ja maar goed... als k ga optellen hoe vaak ik voor H.oer,K.utwijf etc etc ben uitgescholden tijdens mijn werk.... Ik vind niet dat mensen altijd maar zo moeten zeuren over kassameisjes. Ga er zelf een dag zitten en dan weet je precies hoe asociaal de andere kant van de kassa wel niet kan zijn!!
Geen antwoord, roepen dat ik niet kan rekenen als ze op het laatste moment ineens anders gaan betalen en ik de kassa opnieuw in moet voeren, roepen dat ik een K.utwijf ben als ik na drie uur zitten om een uur of acht 's avonds eens een half uurtje eetpauze krijg en dus mijn kassa dicht doe nadat ik mijn laatst staande klanten nog help, Geen stom woord zeggen, BARCODES ER ZELF AFHALEN en dan maar schreeuwen om de manager omdat ik niet uit mijn kassa mag komen om een nieuwe verpakking te halen.

Moet ik nog even doorgaan?
Niet de kassameisjes, maar de klanten zijn vaak chagrijnig.
en daarbij, ze zijn niet allemaal dom!

(dat was mijn speech, dank u voor de aandacht!)

Amen :+

Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Kassameisjes zijn niet dom, want anders zouden er heel veel kasverschillen zijn, en daar wordt de bedrijfsleider niet blij van ;)

Ik vind dat sommige mensen echt heel onbeleefd kunnen zijn. Vooral als ze het ergens niet mee eens zijn. Ze spreken je dan ook vaak met je aan, en dat stel ik niet op prijs. Ik zeg altijd netjes u, omdat ik altijd geleerd heb dat je mensen die je niet kent met u aanspreekt, of ze nou ouder of jonger zijn dan jezelf, dat maakt niet uit. Dat is een vorm van beleefdheid.

Vandaag heeft een klant van ons een winkelverbod gekregen. Ze heeft al meerdere keren verschillende personeelsleden bij ons uitgescholden. Wat ze vandaag er ook allemaal weer uitgooide zal ik maar niet herhalen. Maar onze bedrijfsleider was het zo zat dat ze iedere keer zijn personeel uitscheld, dat ze een winkelverbod heeft gekregen.
Ik vind wel dat als een klant een klacht heeft deze zeker moet melden bij ons zodat we er wat aan kunnen doen. Maar met uitschelden en onbeleefd zijn komen ze niet verder dan een "Sorry we zullen er op letten". En dan zwaaien we ze vriendelijk uit :+ (niet echt hoor)