Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

assy schreef:dus kassa mensen kunnen we traag zijn maar klanten moeten ook een beetje respect tonen voor hun... zij werken ook zo hard als ze kunnen ze hebben ook maar 2 benen en 2 handen
dees_daan schreef:een kwartiertje vind ik wel heel kort! ik heb de eerste dagen een paar uur iemand achter me in het kassahokje gehad, daar raak je wel sneller gespannen van maar het gaat dan iig wel goed! hier gaan ze ook vrij snel alleen (ligt er aan hoe snel ze het leren) maar ze kunnen altijd iemand roepen (mij bijv. als ik achter het service point sta)

noviceh schreef:Er zitten inderdaad regelmatig meutjes achter de kassa die het licht niet bepaald hebben uitgevonden. Een tijdje geleden haalde ik een fust bier voor een jarige. Afgerekend, niets aan het handje. Dus ik dacht het is op zich wel leuk als het is ingepakt. Dus ik loop naar de infobalie om te vragen of dat meutje dat voor me wilt doen. Zit ze me schaapachtig aan te kijken en ik zie haar twijfelen. Vraagt ze uiteindelijk of ze mn legitimatie mag zien. Nou, nee die laat ik niet zien, aangezien ik al heel wat jaren de leeftijd van 16 gepasseerd ben. En je kan makkelijk aan mij zien dat ik ook de jongste niet meer ben. Meutje maakte er overgens verder niets van en pakte braaf het fustje bier voor me in.
Ik heb overgens altijd wat met drank. Laatst stond ik in de sterke-dranken afdeling van een supermarkt. Dus ik had een flesje op de balie gezet wat ik wilde meenemen. Eerst vraag: Legitimatie? Uuuhh...nee! Nogmaals de leeftijd van 18 ben ik ook al wat jaren gepasseerd. Ik heb die mevrouw toen vriendelijk duidelijk gemaakt dat als ze op deze manier met klanten omgang, hun klantenkring zeer snel zal gaan inkrimpen. Ik heb haar gezegd dat ze het mocht uitzoeken met die fles en dat ik naar de concurrent zou gaan, die mij wel serieus neemt en niet loopt te meuten over mijn leeftijd.
Mensen die op een bepaalde manier wisselgeld terug tellen kan ik me ook rot aan ergeren. Met 20 ct maakt 3, met 2 maakt 5 euro.

Bedank ze vriendelijk en wens ze ook een fijne dag toe (of een goed weekend)

Evanescence8 schreef:xD Vreselijk ja. Oké, ik ben zelf dan wel 16, maar niet geestelijk niet in orde. Ik vind eigenlijk dat ze geen personeel aan kunnen nemen die het niet kunnen.
Er zijn heus wel jongeren van 16 die wel fatsoenlijk het kassawerk kunnen doen. Waarom doen ze niet eerst een test, waarbij ze kunnen kijken of het personeel wel geschikt is?

purny schreef:Tegenwoordig zijn wij verplicht wanneer wij niet kunnen zien en wanneer de klant onder de 20 is een legitimatiebewijs te vragen. Dus zij deed alleen maar haar werk en dat is goed.
Ik ben zelf ook caissiére en ik irriteer me ook mateloos aan dingen van klanten. Hieronder komt een waslijstje:
-Het mobiel bellen van een klant. Er is niks asocialer dan wanneer ik aan het werk ben en de klant wordt gebeld, hij even een mobiel gesprek gaat voeren. Sommige klanten zetten hun telefoon uit, of zeggen dat ze later terug bellen en die bedank ik dan ook gewoon netjes.
- Het niet begroeten van ons. Wij zeggen netjes goedemorgen enz. en de klant trekt zijn mond niet open.
- Het niet gebruiken van deodorant. banketstaaf om te zeggen maar laat die mensen in gods naam even een luchtje op spuiten. Axe ruikt nou eenmaal lekkerder dan zweetlucht.
- Wanneer iets bijvoorbeeld 8.90 is en ik heb bijna geen euro's meer vraag ik er 1 euro bij, zo kan ik mooi 2.10 terug geven. Staan ze me vaak schaapachtig aan te kijken.
- Klanten smijten het geld zo voor mijn neus neer op de balie. In mijn hand geven is socialer, maar blijkbaar denken ze daar niet meer aan tegenwoordig.
- Toen wij de actieweken hadden liepen bepaalde artikelen harder dan normaal en het distributiecentrum kon dingen niet meer leveren. Wij werden er op aangevallen, terwijl het niet eens onze fout was.
- Klanten die wanneer ze een ding niet meer willen het gewoon ergens in de winkel neergooien. Zo hebben we laatst een keer energydrink ijs gehad
- Over dat het wisselgeld in mijn handen gekwakt wordt maak ik me niet druk. Als zij een kasverschil heeft is dat haar probleem en niet het mijne...
En laat ik zo maar doorgaan.
Dus ga eerst naar jezelf kijken en denk eraan hoe je het vind om zo behandeld te worden als wij caissiéres.
En ik vind het juist goed dat de supermarkten ook andere mensen in dienst hebben. Maar om nou te gaan zeggen dat die meisjes een steekje los hebben vind ik hooguit niet kunnen. Wij hebben het allemaal moeten leren dus die meisjes ook.
helemaal waar...
heel bizar!
noviceh schreef:Er zitten inderdaad regelmatig meutjes achter de kassa die het licht niet bepaald hebben uitgevonden. Een tijdje geleden haalde ik een fust bier voor een jarige. Afgerekend, niets aan het handje. Dus ik dacht het is op zich wel leuk als het is ingepakt. Dus ik loop naar de infobalie om te vragen of dat meutje dat voor me wilt doen. Zit ze me schaapachtig aan te kijken en ik zie haar twijfelen. Vraagt ze uiteindelijk of ze mn legitimatie mag zien. Nou, nee die laat ik niet zien, aangezien ik al heel wat jaren de leeftijd van 16 gepasseerd ben. En je kan makkelijk aan mij zien dat ik ook de jongste niet meer ben. Meutje maakte er overgens verder niets van en pakte braaf het fustje bier voor me in.
Ik heb overgens altijd wat met drank. Laatst stond ik in de sterke-dranken afdeling van een supermarkt. Dus ik had een flesje op de balie gezet wat ik wilde meenemen. Eerst vraag: Legitimatie? Uuuhh...nee! Nogmaals de leeftijd van 18 ben ik ook al wat jaren gepasseerd. Ik heb die mevrouw toen vriendelijk duidelijk gemaakt dat als ze op deze manier met klanten omgang, hun klantenkring zeer snel zal gaan inkrimpen. Ik heb haar gezegd dat ze het mocht uitzoeken met die fles en dat ik naar de concurrent zou gaan, die mij wel serieus neemt en niet loopt te meuten over mijn leeftijd.
Mensen die op een bepaalde manier wisselgeld terug tellen kan ik me ook rot aan ergeren. Met 20 ct maakt 3, met 2 maakt 5 euro.

Zwerte schreef:assy schreef:dus kassa mensen kunnen we traag zijn maar klanten moeten ook een beetje respect tonen voor hun... zij werken ook zo hard als ze kunnen ze hebben ook maar 2 benen en 2 handen
Dat ben ik het niet helemaal met je eens. Jammergenoeg werkt lang niet iedereen zo hard als ze kunnen, en dat is hetgene waar ik me dan ook het meest aan erger. Soms kom je ze tegen dat ze echt half slapend en verveelt aan het "werk" zijn. Je wordt ervoor betaald om te werken, dus werk dan ook! Ik heb best geduld als iemand gewoon aan het werk is maar als ze de kantjes ervan af lopen...tja dan is mijn geduld ook ver te zoeken.
purny schreef:Tegenwoordig zijn wij verplicht wanneer wij niet kunnen zien en wanneer de klant onder de 20 is een legitimatiebewijs te vragen. Dus zij deed alleen maar haar werk en dat is goed.
Ik ben zelf ook caissiére en ik irriteer me ook mateloos aan dingen van klanten. Hieronder komt een waslijstje:
-Het mobiel bellen van een klant. Er is niks asocialer dan wanneer ik aan het werk ben en de klant wordt gebeld, hij even een mobiel gesprek gaat voeren. Sommige klanten zetten hun telefoon uit, of zeggen dat ze later terug bellen en die bedank ik dan ook gewoon netjes.
- Het niet begroeten van ons. Wij zeggen netjes goedemorgen enz. en de klant trekt zijn mond niet open.
- Het niet gebruiken van deodorant. banketstaaf om te zeggen maar laat die mensen in gods naam even een luchtje op spuiten. Axe ruikt nou eenmaal lekkerder dan zweetlucht.
- Wanneer iets bijvoorbeeld 8.90 is en ik heb bijna geen euro's meer vraag ik er 1 euro bij, zo kan ik mooi 2.10 terug geven. Staan ze me vaak schaapachtig aan te kijken.
- Klanten smijten het geld zo voor mijn neus neer op de balie. In mijn hand geven is socialer, maar blijkbaar denken ze daar niet meer aan tegenwoordig.
- Toen wij de actieweken hadden liepen bepaalde artikelen harder dan normaal en het distributiecentrum kon dingen niet meer leveren. Wij werden er op aangevallen, terwijl het niet eens onze fout was.
- Klanten die wanneer ze een ding niet meer willen het gewoon ergens in de winkel neergooien. Zo hebben we laatst een keer energydrink ijs gehad
- Over dat het wisselgeld in mijn handen gekwakt wordt maak ik me niet druk. Als zij een kasverschil heeft is dat haar probleem en niet het mijne...
En laat ik zo maar doorgaan.
Dus ga eerst naar jezelf kijken en denk eraan hoe je het vind om zo behandeld te worden als wij caissiéres.
En ik vind het juist goed dat de supermarkten ook andere mensen in dienst hebben. Maar om nou te gaan zeggen dat die meisjes een steekje los hebben vind ik hooguit niet kunnen. Wij hebben het allemaal moeten leren dus die meisjes ook.

Kom op, wij zij n toch geen scanners die leeftijden kunnen zien. Ik heb ook een meisej gehad die net 2 dagen 16 was, en nadat ik om legetematie vroeg werd zij ook erg boos. Dat hoor je blijkbaar niet meer te vrage als je eenmaal 16 bent 
ik moet het zelfs aan collega's vragen, heel l*llig, maar ik ga ook mijn baan niet op het spel zetten. Geen legatimatie, hoewel ik hem wil zien, geen tabak of alcohol.. zeer simpel..
boze klant, heel jammer, maar ik heb mijn baantje nog...
Anouk_Leroy schreef:ja maar goed... als k ga optellen hoe vaak ik voor H.oer,K.utwijf etc etc ben uitgescholden tijdens mijn werk.... Ik vind niet dat mensen altijd maar zo moeten zeuren over kassameisjes. Ga er zelf een dag zitten en dan weet je precies hoe asociaal de andere kant van de kassa wel niet kan zijn!!
Geen antwoord, roepen dat ik niet kan rekenen als ze op het laatste moment ineens anders gaan betalen en ik de kassa opnieuw in moet voeren, roepen dat ik een K.utwijf ben als ik na drie uur zitten om een uur of acht 's avonds eens een half uurtje eetpauze krijg en dus mijn kassa dicht doe nadat ik mijn laatst staande klanten nog help, Geen stom woord zeggen, BARCODES ER ZELF AFHALEN en dan maar schreeuwen om de manager omdat ik niet uit mijn kassa mag komen om een nieuwe verpakking te halen.
Moet ik nog even doorgaan?
Niet de kassameisjes, maar de klanten zijn vaak chagrijnig.
en daarbij, ze zijn niet allemaal dom!
(dat was mijn speech, dank u voor de aandacht!)
(niet echt hoor)