Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Frouk schreef:Ik heb in 2007 een half jaar in een boekhandel gewerkt. Dit was ook rond sinterklaas en kerst.
Er was een wat oudere man die standaard elke week nieuwe boeken kwam kopen. Ik vroeg of ik hem kon helpen en hij was op zoek naar een bepaalde titel. Dus ik vroeg van u bedoelt dit boek dat daar en daar over gaat? Die man keek nogal verbaast en zei: "Ik wist niet dat de jeugd van tegenwoordig ook nog leest" Pffals je in een boekhandel werkt moet je toch wel affiniteit met boeken hebben lijkt mij
Later: een jongen die naar mij toe kwam.
Hij:Heb je ook toevallig de skutsjekalender voor 2008?
Ik: Ik weet wel dat we er muismatten van hebben, maar een kalender, dat zul je even boven moeten vragen. Bedoel je de IFKS of de SKS?
Hij: Je kent het Skutsjesilen? En hij keek zo verbaastAlsof meisjes niet weten wat Skutsjesilen is, zeker als je in Friesland woont
We bleken hem dus niet te hebben en dat kwam hij nog weer melden zodat ik dat tegen andere klanten kon zeggen (nooit meer iemand die er naar gevraagd heeft) en we raakten wat aan de praat. Was wel heel gezellig
en de volgende dag kwam hij weer en vroeg hij bij de info balie of Froukje er ook was (ik dus) maar er werkten 2 froukjes
Maar het kwam er op neer dat hij mij zijn nummer kwam geven en inmiddels is hij al weer 1,5 jaar mijn vriend
Thaliaatjuh schreef:Ik denk dat veel kassa medewerkers zich aan mij ergeren
Laatst een gesprek tussen mij en cassiere:
Ik: Goedemiddag!
zij: dat word dan 10 euro.
Ik: mag ik pinnen?
Zij: *drukt op knopje*
Ik:(heeeel overdreven) Tot zieeeeeeens! Fijne dag nog he??!!
en dan zeggen terwijl je wegloopt tegen degene die bij je is: Echt, WAT een VRIENDELIJKheid hier!!! echt geweldig!!
heb daar zo'n hekel aan.... je kan toch een beetje normaal doen.. als je het een k*tbaan vind zoek je maar een andere.
houvanponies schreef:Ik werk ook bij de appie en krijg dagelijks van die opmerkingen, maar wat ik ook had een kwartier NA sluitingstijd stonden twee vrouwtjes nog rustig hun boodschappen te doen. Komt een van de twee ook nog met kind, heeft ze afgerekend heeft ze zonder dat ze het wist snoep en tijdschriften gekocht voor het kind (ze zat wel even te kijken hoe ze der aan kwam, daar moest ik dan weer wel op lachen)
Thaliaatjuh schreef:Ik denk dat veel kassa medewerkers zich aan mij ergeren
Laatst een gesprek tussen mij en cassiere:
Ik: Goedemiddag!
zij: dat word dan 10 euro.
Ik: mag ik pinnen?
Zij: *drukt op knopje*
Ik:(heeeel overdreven) Tot zieeeeeeens! Fijne dag nog he??!!
en dan zeggen terwijl je wegloopt tegen degene die bij je is: Echt, WAT een VRIENDELIJKheid hier!!! echt geweldig!!
heb daar zo'n hekel aan.... je kan toch een beetje normaal doen.. als je het een k*tbaan vind zoek je maar een andere.
Judith_ schreef:Of als ik iets in de supermarkt zoek wat echt normaal is. Poedersuiker zoals laatst bijvoorbeeld.
'Nee hebben we niet, is uitverkocht en niet op tijd bestelt. '
Ik 'En nu dan?'
'Twintige minuten die kant op is weer een supermarkt probeert u het daar nog eens. Tot ziens' En loopt weg.
zap schreef:Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!
MarvanTom schreef:Hihihi, ik zie hier nog steeds veel supermarkt verhalen voorbij komen.
Op zaterdag wordt er standaard gevraagd of ze in mijn tas mogen kijken. Triomfantelijk hou ik dan alle tassen, incl. mijn handtas omhoog. Welke bedoel je, die, die, die of deze? 1 tas kiezen he?
Wordt niet gewaardeerd, gek hoor...