Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:13

Mijn partner zit ook niet in een kooi, maar net zoals ik rekening met hem houdt dient hij dat ook met mij te houden. Gelukkig is deze hele discussie niet van toepassing op mij, want mijn vriend slaapt niet bij andere meisjes. Maar asl jij daar problemen mee hebt, erge problemen, dan mag je toch van je vriend verwachten dat ie een beetje rekening ermee houdt, net zoals jij rekening met hem houdt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:17

Er is een verschil tussen 'rekening houden met elkaar' en 'elkaar dingen verbieden'. Vertrouwen is daarbij het woord.

Ik kan dan ook alleen een fijne relatie hebben als we over dit soort essentiële zaken op één lijn zitten. Is er geen vertrouwen (en is er daarbij geen reden om mij of de ander te wantrouwen), dan is dit blijkbaar niet de persoon die bij me past.

En ja, vertrouwen moet groeien. Maar het moet ook de kans krijgen om te groeien.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:18

dicenbalt schreef:
dwaallicht schreef:
Tja dat heet nou beeldspraak ;) kooitje wel of kooitje niet doet er weinig toe..

Nee, maar daarvoor zijn er bepaalde gedragsregels in onze maatschappij, omdat niet iedereen uit zichzelf weet (of doet) wat juist is. En ook in je relatie kan je bepaalde afspraken rond normen en waarden hebben en die verschillen bij iedreen anders. Die regels zijn het "kooitje" van de maatschappij en je relatie

Ik snap jou wel maar jij mij niet geloof ik :P dus laat maar

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:20

Maar tjonge, wat zullen diegene die zo blindelings vertrouwen ontzettend hard op hun b*k gaan zeg, mochten ze er al ooit achter komen dat hun vriend vreemd gaat. Want tja, als hij zegt dat ie niet aan het zoenen was maar even aan een raar plekje voelde dan is dat toch zo 8)7 Ze zijn toch vrienden...

Polivy

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:22

En wat heb jij weinig vertrouwen in je vriend en je relatie met zo'n instelling. Arme kerel.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:23

Ik ga liever hard op mijn bek dan met een negatieve instelling een relatie in te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:24

dicenbalt schreef:
Maar tjonge, wat zullen diegene die zo blindelings vertrouwen ontzettend hard op hun b*k gaan zeg, mochten ze er al ooit achter komen dat hun vriend vreemd gaat. Want tja, als hij zegt dat ie niet aan het zoenen was maar even aan een raar plekje voelde dan is dat toch zo 8)7 Ze zijn toch vrienden...

Ik denk er toch heel anders over hoor, er zijn heel veel mensen die wel weten waar hun grenzen liggen.
Een vriend en ik sliepen ook geregeld bij elkaar (tot ik verhuisde ;) ) allebei in een apart bed en geen van ons heeft ooit iets geprobeerd. Waarom zou je niet gewoon bevriend kunnen zijn met een jongen, zonder dat er iets achter zit? Ik heb vaker zulke vriendschappen gehad :j

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:24

Nee hoor, mijn vriend heeft dit hele topic ook doorgelezen en hij vind het ook de grootste onzin. Nou, dan zitten wij samen toch heerlijk op 1 lijn en is er toch niemand zielig. En als je beiden wel vind dat het kan is er ook niets aan de hand. Maar TS vind het niet kunnen en haar vriend wel, nou dan heb je een probleem

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:25

Oh en ik ben wel bevriend met andere jongens, maar daar slaap ik niet bij. Desnoods komt mijn vriend me 's nachts nog even ophalen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:26

dicenbalt schreef:

Ik snap je helemaal, maar ik denk dat het hier een eindeloze discussie is en ach de tijd zal het uitwijzen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:26

Dan passen jullie inderdaad goed bij elkaar dicenbalt :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:29

Maar dat probeer ik te zeggen, zolang beide partijen het ergens over eens zijn is alles oke, wel of niet slapen het ligt er maar aan hoe je er beiden tegenover staat. Maar als er 1 ergens een probleem mee heeft moet je er of een oplossing voor zoeken, of accepteren dat 1 iemand ongelukkig is in de relatie of er een punt achter zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:30

dicenbalt schreef:
Oh en ik ben wel bevriend met andere jongens, maar daar slaap ik niet bij. Desnoods komt mijn vriend me 's nachts nog even ophalen

Maar als het toch alleen vrienden zijn, en jullie weten allebei dat er niks gebeurt, waarom zou je er dan niet blijven slapen als het toevallig zo uitkomt?
Bij jongens waar ik er niet zeker van zou zijn, zou ik ook niet blijven slapen, maar de meeste jongens (die ik ken in elk geval) zijn zo betrouwbaar als wat :j Het maakt dan niks uit of ik bij hen blijf slapen of bij een vriendin, dat is hetzelfde principe.

Anoniem

dicenbalt schreef:
Maar dat probeer ik te zeggen, zolang beide partijen het ergens over eens zijn is alles oke, wel of niet slapen het ligt er maar aan hoe je er beiden tegenover staat. Maar als er 1 ergens een probleem mee heeft moet je er of een oplossing voor zoeken, of accepteren dat 1 iemand ongelukkig is in de relatie of er een punt achter zetten

Dat ben ik wel met je eens ja :j

Kosta

Jaaaa, mijn man zit ook in de kooi, de gouden kooi, hahahaha.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:32

Dat zeg ik ook. Ik zeg alleen dat ik met een andere kijk en met een andere instelling een relatie aanga en onderhoud. Maar idd werkt het niet als er een ongelijkwaardige situatie ontstaat. Maar dat heb ik ook tegen de ts proberen te zeggen: ga nou niet wantrouwen dat hij het misschien alleen zegt om jou een plezier te doen. Anders kun je er beter mee kappen denk ik.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:33

brigitta1987 schreef:
dicenbalt schreef:

Maar als het toch alleen vrienden zijn, en jullie weten allebei dat er niks gebeurt, waarom zou je er dan niet blijven slapen als het toevallig zo uitkomt?
Bij jongens waar ik er niet zeker van zou zijn, zou ik ook niet blijven slapen, maar de meeste jongens (die ik ken in elk geval) zijn zo betrouwbaar als wat :j Het maakt dan niks uit of ik bij hen blijf slapen of bij een vriendin, dat is hetzelfde principe.

Ik blijf daar niet slapen omdat mijn vriend dat niet fijn zou vinden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:37

dicenbalt schreef:
wat een onzin.
En jij denkt dat dus tegen te kunnen houden?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:40

nee, maar omdat je hem vertrouwd wil niet zeggen dat er dan ook niets gebeurd. En visa versa ook niet, maar dan ben je wel wat alerter op 'vreemde' dingen. En denk nou niet dat ik de hele dag spoken zie en denk dat mijn vriend vreemdgaat, want dat is ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:53

@Dicenbalt: Jij zal ook wel hard op je bek gaan als je erachter komt dat jouw vriend vreemdgaat.

Ik snap echt niet wat er zo verkeerd is om even een nachtje bij iemand van het andere geslacht te slapen. Mijn vrienden zullen me heus niet midden in de nacht bespringen en andersom ook niet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:54

dicenbalt schreef:

Wat een onzin! Alsof mannen die veel vertrouwen van hun vriendin krijgen meer vreemdgaan, omdat ze de kans krijgen! |o Mannen die vreemd willen gaan doen dat toch wel.

Als je je man wat 'losser' laat dan is 'ie bij je omdat 'ie dat wil. Dat lijkt me een veel gezondere situatie dan allerlei grenzen voor je relatie stellen, dit mag je wel en dat mag je niet. Zo zou ik niet willen leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:55

dicenbalt schreef:

Oh mijn god... Dus als je vriendlief niet opsluit in een kooitje ga je maar keihard op je bek? :n Als je zo denkt over een relatie zou je ze IMO nog niet aan moeten gaan. Mijn ex ging vreemd. Tja jammer, zo heb je er nu eenmaal. Mijn huidige vriend gaat al anderhalf jaar niet vreemd en toch heeft ie alle vrijheid. Ik hoef me iig niet elke nacht op te vreten of hij misschien niet naar een ander parfum ruikt of waarom hij een nachtje geen zin heeft. Ik kan lekker genieten van de tijd die ons samen gegunt is... En mijn vriend hoeft zich niet druk te maken want ik bel niet elke vijf minuten (niet zelfs) en ik ondervraag hem niet als hij een half uur later thuis komt. Dan is het gewoon "zware dag gehad schat? :)" en dan gaan we lekker wat eten en filmpje kijken. Neen, ik wil ook zelf niet beperkt worden in mijn vrijheden, als ik bij een vriend wil gaan slapen doe ik dat. Hij heeft me te vertrouwen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:58

dicenbalt schreef:

precies, zo gaat dat hier ook. Mijn vriend is bevriend met meiden en ik met jongens, maar bij het andere geslacht slapen zullen we nooit doen. We zijn het hier gelukkig beiden mee eens. Als mijn vriend nou bij iemand zou blijven slapen die een relatie heeft en diegene slaapt op dat moment ook gewoon thuis, dan zou ik er minder problemen mee hebben, maar als hij alleen bij een meisje zou blijven slapen zou ik dat niet tolereren. Verder laten wij elkaar volledig vrij, maar dit vind ik gewoon niet nodig.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:00

Nee, maar als jij denkt dat de hele wereld uit rozengeurn en manenschijn bestaat en dat mensen noooit liegen, vooral je vriend niet dan komt zoiets extra hard aan. En ik sluit mijn vriend niet op in een kooi alleen maar omdat ik liever niet heb dat hij bij een andere meid slaapt. Anders zit ik naast hem in die kooi, want ik mag dat ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:02

Dus de mensen die hun vriend vertrouwen denken dat de wereld uit rozengeur en manenschijn bestaat? Beetje sneu om dat te zeggen vind je niet?