Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Macusa schreef:Mannen kunnen om vele redenen behoefte hebben aan een andere vrouw.
Frouk schreef:Het mag niet en het hoort niet. Maar er zijn ook heel veel vrouwen zoals ik die er gewoonweg totaal geen behoefte aan hebben om een ander te hebben naast de partner.

tanjazaffira schreef:Frouk schreef:Het mag niet en het hoort niet. Maar er zijn ook heel veel vrouwen zoals ik die er gewoonweg totaal geen behoefte aan hebben om een ander te hebben naast de partner.
Ik ben onwijs happy met mn vriend, over de sex heb ik ook niet te klagen dus waarom zou ik een open relatie willen?
Het komt bij mij over dat mensen met een open relatie nooit niet genoeg hebben/ kunnen krijgen, wellicht kort door de bocht maar goed.
mo_van_dijk schreef:@ Frouk: Het mag en het hoort niet zijn subjectief. Ik ben het helemaal met je eens hoor daar niet van. Maar ieder voor zich stelt een grens en alles wat buiten de grens valt 'mag en hoort niet'. De wet mag je niet overtreden, maar normen en waarden zijn subjectief. Ik zou dus eerder zeggen: Ik vind dat het niet hoort of in mijn relatie tolereer ik dit gedrag niet.
Of ben ik nou een enorme zeikerd![]()
Imago01 schreef:wat voor soort relatie heb jij dan en hoe voer jij die dan zodat je geen last hebt van onzekerheid, bedrog en schuldgevoelens?
tanjazaffira schreef:Voor mij is niet vreemgaan een "wet "in mijn relatie, wilt hij daar niet mee akkoord gaan .... daar is de deur!
En zoiets meld ik altijd direct aan het begin van een relatie. Is hij het er niet mee eens, kan hij direct vertrekken. Is hij het er wel mee eens maar kan hij zn banketstaaf niet in zn broek houden, weetie ook gelijk waar hij aan toe is. Doet in vooral het 2e geval wel pijn, maar ik wil me niet verlagen tot zijn gedrag en hem omdat hij er 'zoveel spijt' van heeft (want dat kan in mijn ogen ook niet, je stapt wat mijn betreft niet zonder er ook maar eventje over nagedacht te hebben wat het met je partner kan doen in een ander bed) hem terug nemen met als gevolg dat je m nooit meer vertrouwen kunt en op die manier nog meer verdriet kweekt. Anoniem schreef:ik vind het wel degelijk relevant HC,ik vroeg het je ook,met meerdere vragen en die negeer je(weer).
Je legt niet uit wát er bij jullie da zo goed werkt. Leuk dát het goed werkt,helemaal prima voor jullie natuurlijk.
Maar vervolgens wijs je wel met je vinger naar de meiden die in dit topic aangeven dat ze verdriet hebben,schuldgevoelens hebben,enzovoorts.
En ik begrijp je ook niet zo goed. Hier wordt,naar jouw zeggen,geschreven over het modale normen en waardenpakket dat niet zo leuk is.
Maar je kunt iemands innerlijke gevoel toch niet veranderen.
Deze schrijfsters willen een monogame relatie en dat is hen goed recht. dat zij partners hebben getroffen die vreemd zijn gegaan is zuur. maar hoe moeten zij dan kiezen voor wat hen wél lol geeft? Ze kiezen voor één partner,verwachten daarvan dat hij bij hen blijft en hen trouw is.
Moeten ze dan ook maar een open relatie(ja zo noem ík dat) nemen,om zo te voorkomen dat partners het buiten de (dichte)deur zoeken en om niet met leed en schuldcomplexen te zitten??
Imago01 schreef:Die emoties krijgt ieder mens dus in zijn leven mee te schaften. Alleen sommige mensen treffen zoveel pech dat ze het in heftigere porties meemaken.
Sorry HC, ik kan mijn lachen eigenlijk niet meer bedwingen. Ik kom je wel vaker tegen in bepaalde topics waarin je naar het schijnt altijd op zoek bent naar ingangen om vrouwen en hun denken cq. functioneren te beledigen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij het gevoel hebt alle wijsheid in pacht te hebben en als man zijnde boven een vrouw denkt te staan. Dat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je tamelijk hypocriet overkomt als je het dan hebt over hoe goed je het dan met je eigen vrouwtje hebt
Wat jij normaal vindt hoeft voor een ander nog niet te gelden. Iemand in zijn waarde laten zonder meteen die toon van spot aan te boren mag ook best een keer 
Kim_89 schreef:Sorry HC, ik kan mijn lachen eigenlijk niet meer bedwingen. Ik kom je wel vaker tegen in bepaalde topics waarin je naar het schijnt altijd op zoek bent naar ingangen om vrouwen en hun denken cq. functioneren te beledigen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij het gevoel hebt alle wijsheid in pacht te hebben en als man zijnde boven een vrouw denkt te staan. Dat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je tamelijk hypocriet overkomt als je het dan hebt over hoe goed je het dan met je eigen vrouwtje hebt
Wat jij normaal vindt hoeft voor een ander nog niet te gelden. Iemand in zijn waarde laten zonder meteen die toon van spot aan te boren mag ook best een keer
Begrijp ik het nou goed dat je met die woorden die maar rond blijven zweven en niet concreet zijn wil zeggen dat het de schuld is van een vrouw als diens man of vriend vreemd gaat of zie ik het dan verkeerd?
Citaat:Mijn vraag is eigenlijk: Wie van jullie is er weleens vreemdgegaan? Waarom en hoe ver ging dat vreemdgaan? (Bleef het bij een x met een andere man zoenen of een hele affaire?) Wat zijn de gevolgen geweest voor je relatie?
Ook ben ik benieuwd welke bokkers er belazerd zijn door vriendlief/ manlief en hoe je erachter bent gekomen! (ook alleen een x zoenen met een andere vrouw, of ook hele affaire?)