Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:08

Ik vind het ook moeilijk om indd zoals Imago zegt maar te moeten accepteren dat het over is en daar dan geen pijn van te hebben als iemand je bedrogen heeft. Sterker nog ik denk niet dat het mogelijk is om daar geen pijn/verdriet van te hebben. Lijkt me onmenselijk om geen emoties te hebben met dit soort dingen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:08

Macusa schreef:
Mannen kunnen om vele redenen behoefte hebben aan een andere vrouw.

Vrouwen scoren trouwens bijna net zo hoog terwijl de vinger altijd naar mannen gewezen wordt.
Zoek ook maar eens op hoe hoog het % van de kinderen níet de vaste partner als biologische vader heeft terwijl deze dat wél denkt te zijn :D
Ook is er verrekte interessant onderzoek naar het verschil in de lichamelijke beleving, de geestelijke beleving en waar de vrouw voor wil uitkomen in onze westerse samenleving. Dat verschil is VEEL groter dan bij mannen.

Deze drie fenomenen zijn een voortvloeisel van de voorgespiegelde droom, van de illusie.

Erg jammer want juist het vrouwtje van de menselijke soort is er op unieke wijze door de natuur voor uitgerust om een sexbeest te zijn.
Het ´mag niet, het ´hoort´ niet en het resultaat is leed en schuldcomplexen.

hc

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:11

'Het mag niet en het hoort niet'. Maar er zijn ook heel veel vrouwen zoals ik die er gewoonweg totaal geen behoefte aan hebben om een ander te hebben naast de partner.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 03-06-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:16

Frouk schreef:
Het mag niet en het hoort niet. Maar er zijn ook heel veel vrouwen zoals ik die er gewoonweg totaal geen behoefte aan hebben om een ander te hebben naast de partner.

Ik ben onwijs happy met mn vriend, over de sex heb ik ook niet te klagen dus waarom zou ik een open relatie willen?
Het komt bij mij over dat mensen met een open relatie nooit niet genoeg hebben/ kunnen krijgen, wellicht kort door de bocht maar goed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:18

@ Frouk: Het mag en het hoort niet zijn subjectief. Ik ben het helemaal met je eens hoor daar niet van. Maar ieder voor zich stelt een grens en alles wat buiten de grens valt 'mag en hoort niet'. De wet mag je niet overtreden, maar normen en waarden zijn subjectief. Ik zou dus eerder zeggen: Ik vind dat het niet hoort of in mijn relatie tolereer ik dit gedrag niet.

Of ben ik nou een enorme zeikerd :+ :D

Edit: Of gebruikte je dit in lijn met de post van HC :o
Laatst bijgewerkt door Mootje op 03-06-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:18

tanjazaffira schreef:
Frouk schreef:
Het mag niet en het hoort niet. Maar er zijn ook heel veel vrouwen zoals ik die er gewoonweg totaal geen behoefte aan hebben om een ander te hebben naast de partner.

Ik ben onwijs happy met mn vriend, over de sex heb ik ook niet te klagen dus waarom zou ik een open relatie willen?
Het komt bij mij over dat mensen met een open relatie nooit niet genoeg hebben/ kunnen krijgen, wellicht kort door de bocht maar goed.

Hahah ja dat idee krijg ik dus ook... Ik ben ook gewoon superhappy met mn vriend en indd ik heb ook een supersexleven, dus waarom zou ik opzoek willen naar een ander.. En als je sexleven niet goed is schort er in mijn ogen vaak ook meer aan de relatie. Tenminste dat is bij mij in de laatste relaties wel gebleken. Dan maak ik het liever uit dan dat ik vreemd zal gaan. Is ook stukke respectvoller naar de ander toe.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:19

mo_van_dijk schreef:
@ Frouk: Het mag en het hoort niet zijn subjectief. Ik ben het helemaal met je eens hoor daar niet van. Maar ieder voor zich stelt een grens en alles wat buiten de grens valt 'mag en hoort niet'. De wet mag je niet overtreden, maar normen en waarden zijn subjectief. Ik zou dus eerder zeggen: Ik vind dat het niet hoort of in mijn relatie tolereer ik dit gedrag niet.

Of ben ik nou een enorme zeikerd :+ :D

ik quote HC. Zij zei het mag en hoort niet. Ik haakte daar even op in om mijn antwoord duidelijker te krijgen. Ik zie het ook op jou manier ;)

Imago01

HC: dat is jouw mening, dat wij leven in een illusie (de Westerse samenleving).

Mijn mening is dat ik jou bijna eng begin te vinden met een nog niet eens kwart uitleg over hoe jij dan leeft. Lekker makkelijk oordelen zo.
Jij hebt ‘het licht’ gezien. Nou, ik ben erg blij voor je maar je bijna prekende berichten die steeds respectlozer worden tegenover de sexe vrouw, bezorgen mij een soort afkeer.
Wellicht dat ik het weer verkeerd opvat hoor…

Ondertussen ben ik in mijn eigen Westerse wereld (en tevreden met wat ik heb, niet dromend over een ander leven op een andere plek, realistisch dus..) druk mijn eigen leventje te leiden met alle pijn en ellende die daarbij komen kijken.

In ieder geval heeft het me wel al heel wat avonden vol pret opgeleverd met mijn beste vriendin, pratend, roddelend en lekkere voodoo-praktijken-uitsprekend over onze ex-monsters.

En HC: sexbeest? Volgens mij ben jij al een íetsje te lang weg uit de Westerse beschaving? Sexbeest ben ik, ik ben er bepaald niet vies van, maar geen sloerie en bovendien hoef ik niet te sterven aan iets vreselijks als aids, ik kijk wel beter uit. Ik denk namelijk dat het leven meer te bieden heeft dan de gehele dag te liggen krikken. Raak je op den duur ook zat van; niet voor niets dat die Kama Sutra al eeuwenlang bestaat om de relatie man/vrouw een oppepper in bed te geven!
Bovendien, het mannenvolk bepaalt dus wel even dat wij vrouwen sexbeesten zijn? Ik ben dól op de juiste mannen maar het zijn de mannen die minderwaardig denken en praten over ons ‘wijven’….en die ondertussen kruipen als hondjes thuis om maar gedaan te krijgen wat ze willen. Buiten de deur en buiten vrouw-lief weer stoere praat alsof ze ‘The man’ zijn hahahaha…

Huertecilla

Imago01 schreef:
wat voor soort relatie heb jij dan en hoe voer jij die dan zodat je geen last hebt van onzekerheid, bedrog en schuldgevoelens?

Dat gaat jou eigenlijk NIETS aan en is ook volstrekt irrelevant. Wat relevant is, is dat het werkt.

De kern van onze relatievorm is dat we kíezen VOOR elkaar. Er is geen hek, de deur staat open. Ben je verliefd of gewoon geil op een andere? PRAAT erover.
Over wat we daar vervolgens mee doén is situationeel afhankelijk net als bij iedereen.
Een relatie is net een endurance-intelligentietest waarin het in het belang van beide partners is op den duur meer te ontvangen dan te investeren.
Omdat elk mens én altijd mens is én een net even ander individu kan je van vaste zaken uitgaan met net even andere accenten. Dat houdt in dat sex voor de meesten een belangrijke behoefte is en dat bij bijna elk individu nét even anders ligt.
Normen en waarden daarover voor iedereen zijn daarom eerder een hek dan een succesformule.
Kies voor dat wat jouw wél lol in je leven geeft en niet voor leed en schuldcomplexen. Hier kan je 8 paginas lezen van schrijfsters voor wie het modale normen en waardenpakket niet zo leuk is. Voor hun partners evenmin trouwens; die zijn gaan ´zoeken´ buiten de (dichte) deur...

hc

Mootje

Haha, heb net ge-edit met de vraag op het antwoord wat je net gaf!!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:20

Voor mij is niet vreemgaan een "wet "in mijn relatie, wilt hij daar niet mee akkoord gaan .... daar is de deur!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:23

tanjazaffira schreef:
Voor mij is niet vreemgaan een "wet "in mijn relatie, wilt hij daar niet mee akkoord gaan .... daar is de deur!

Precies :) En zoiets meld ik altijd direct aan het begin van een relatie. Is hij het er niet mee eens, kan hij direct vertrekken. Is hij het er wel mee eens maar kan hij zn banketstaaf niet in zn broek houden, weetie ook gelijk waar hij aan toe is. Doet in vooral het 2e geval wel pijn, maar ik wil me niet verlagen tot zijn gedrag en hem omdat hij er 'zoveel spijt' van heeft (want dat kan in mijn ogen ook niet, je stapt wat mijn betreft niet zonder er ook maar eventje over nagedacht te hebben wat het met je partner kan doen in een ander bed) hem terug nemen met als gevolg dat je m nooit meer vertrouwen kunt en op die manier nog meer verdriet kweekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:24

ik vind het wel degelijk relevant HC,ik vroeg het je ook,met meerdere vragen en die negeer je(weer).
Je legt niet uit wát er bij jullie da zo goed werkt. Leuk dát het goed werkt,helemaal prima voor jullie natuurlijk.
Maar vervolgens wijs je wel met je vinger naar de meiden die in dit topic aangeven dat ze verdriet hebben,schuldgevoelens hebben,enzovoorts.

En ik begrijp je ook niet zo goed. Hier wordt,naar jouw zeggen,geschreven over het modale normen en waardenpakket dat niet zo leuk is.
Maar je kunt iemands innerlijke gevoel toch niet veranderen.
Deze schrijfsters willen een monogame relatie en dat is hen goed recht. dat zij partners hebben getroffen die vreemd zijn gegaan is zuur. maar hoe moeten zij dan kiezen voor wat hen wél lol geeft? Ze kiezen voor één partner,verwachten daarvan dat hij bij hen blijft en hen trouw is.
Moeten ze dan ook maar een open relatie(ja zo noem ík dat) nemen,om zo te voorkomen dat partners het buiten de (dichte)deur zoeken en om niet met leed en schuldcomplexen te zitten??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:27

Anoniem schreef:
ik vind het wel degelijk relevant HC,ik vroeg het je ook,met meerdere vragen en die negeer je(weer).
Je legt niet uit wát er bij jullie da zo goed werkt. Leuk dát het goed werkt,helemaal prima voor jullie natuurlijk.
Maar vervolgens wijs je wel met je vinger naar de meiden die in dit topic aangeven dat ze verdriet hebben,schuldgevoelens hebben,enzovoorts.

En ik begrijp je ook niet zo goed. Hier wordt,naar jouw zeggen,geschreven over het modale normen en waardenpakket dat niet zo leuk is.
Maar je kunt iemands innerlijke gevoel toch niet veranderen.
Deze schrijfsters willen een monogame relatie en dat is hen goed recht. dat zij partners hebben getroffen die vreemd zijn gegaan is zuur. maar hoe moeten zij dan kiezen voor wat hen wél lol geeft? Ze kiezen voor één partner,verwachten daarvan dat hij bij hen blijft en hen trouw is.
Moeten ze dan ook maar een open relatie(ja zo noem ík dat) nemen,om zo te voorkomen dat partners het buiten de (dichte)deur zoeken en om niet met leed en schuldcomplexen te zitten??

En dan vervolgens nog ongelukkiger worden omdat mensen die wel monogaam willen zijn totaal niet tegen een open relatie kunnen?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:29

Imago01 schreef:
Die emoties krijgt ieder mens dus in zijn leven mee te schaften. Alleen sommige mensen treffen zoveel pech dat ze het in heftigere porties meemaken.

Dat heeft volgens mij te maken met karma. Als je je les niet geleerd hebt, krijg je soortgelijke leerprocessen in steeds heftigere mate voorgeschoteld, tot je geleerd hebt tot je doorziet wat er gebeurt en je je tegen zulke situaties gaat wapenen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:30

HC, als het mij NIETS aangaat, dan moet je ook niet tegen mij beginnen over vooroordelen en verkeerde conclusies. Je geeft zelf steeds halve meningen en bent nergens écht duidelijk. Nergens straight to the point en verhelderend over hoe men dan wel zou moeten leven. Want blijkbaar is de manier waarop jij een relatie hebt met iemand een succesformule? Jij bent immers erg gelukkig in je relatie en hebt geen last van de emoties zoals die op de vorige pagina’s beschreven zijn of ben je gewoon een emotieloos persoon geworden in de loop van je leven? Ik probeer jouw uitleg beter te begrijpen omdat ik het blijkbaar verkeerd opvat, dus ik vraag dan om jouw manier van leven maar blijkbaar is dat een groot geheim?
Je geeft in dit topic alleen aan wat de vrouw als ‘wapen’ heeft meegekregen en hoe het einddoel zou moeten zijn.
In een goede relatie zijn de negatieve punten die op vorige blz. beschreven zijn niet aan de orde, net zoals dus in jouw relatie. Et voila…Westers of niet, we streven allemaal hetzelfde na en iedereen wordt door schade en schande wijs. Uiteindelijk zullen mensen hun soulmate wel vinden, anderen in een droom leven en weer anderen zich verplicht voelen in een uitzichtloos gebeuren te blijven.
Zonder dat ik respectloos wil worden naar jou toe, want dat is niet conform mijn normen en waarden, en met alle respect, maar jij bent een MAN en jullie mannen hebben ons vrouwen nou eenmaal op bepaalde fronten nog nooit begrepen, net zoals dat ook andersom zo is! Misschien dat jij een deeltje van het vrouw-zijn wel zult begrijpen na eindeloze gesprekken maar vrouw-zijn met al haar (stuiterende) hormonen erbij, is nog altijd heel anders dan man-zijn…Daarom denk ik dat jij er zo verschillend over denkt als vele anderen uit dit topic. Gewoon een stuk plastischer en dat is ook op te maken uit je reacties. Nogmaals, zonder respectloos ten opzichte van jou.

Macusa

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:34

Volgens mij is het geheim dat er geen geheim is...
Jullie zitten gewoon op een helemaal andere golflengte.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:36

Dan moet hij niet zo in die voor ons Westerse mensen geheimtaal praten en gewoon schrijven wat hij ook bedoelt en niet zo zweverig over normen en waarden, sexbeesten etc. beginnen.
Gewoon duidelijk zijn, klaar, dat had alweer 3 pagina’s gescheeld.

Macusa, als jij dan begrijpt wat hij bedoelt, leg jij het dan even aan de rest uit want volgens mij ben ik hier niet de enige die er niets van begrijpt?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:37

_O- Sorry HC, ik kan mijn lachen eigenlijk niet meer bedwingen. Ik kom je wel vaker tegen in bepaalde topics waarin je naar het schijnt altijd op zoek bent naar ingangen om vrouwen en hun denken cq. functioneren te beledigen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij het gevoel hebt alle wijsheid in pacht te hebben en als man zijnde boven een vrouw denkt te staan. Dat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je tamelijk hypocriet overkomt als je het dan hebt over hoe goed je het dan met je eigen vrouwtje hebt :') Wat jij normaal vindt hoeft voor een ander nog niet te gelden. Iemand in zijn waarde laten zonder meteen die toon van spot aan te boren mag ook best een keer :j

Begrijp ik het nou goed dat je met die woorden die maar rond blijven zweven en niet concreet zijn wil zeggen dat het de schuld is van een vrouw als diens man of vriend vreemd gaat of zie ik het dan verkeerd?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:39

Kim_89 schreef:
_O- Sorry HC, ik kan mijn lachen eigenlijk niet meer bedwingen. Ik kom je wel vaker tegen in bepaalde topics waarin je naar het schijnt altijd op zoek bent naar ingangen om vrouwen en hun denken cq. functioneren te beledigen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij het gevoel hebt alle wijsheid in pacht te hebben en als man zijnde boven een vrouw denkt te staan. Dat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je tamelijk hypocriet overkomt als je het dan hebt over hoe goed je het dan met je eigen vrouwtje hebt :') Wat jij normaal vindt hoeft voor een ander nog niet te gelden. Iemand in zijn waarde laten zonder meteen die toon van spot aan te boren mag ook best een keer :j

Begrijp ik het nou goed dat je met die woorden die maar rond blijven zweven en niet concreet zijn wil zeggen dat het de schuld is van een vrouw als diens man of vriend vreemd gaat of zie ik het dan verkeerd?

Amen!
Ik kan eigenlijk niets anders dan me irriteren aan de toon die hc aanslaat in zijn berichten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:43

Stereotype man-vrouw wordt dus blijkbaar wel weer bevestigd.

Ben benieuwd of we nog een antwoord kunnen krijgen van HC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:45

waarschijnlijk niet,Imago..ik vroeg er 2 pagina's terug al om en heb ervaringen met hc dat een antwoord weleens weg kan blijven...of er wordt weer omheen gedraaid

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:49

Ik verwacht het ook niet meer, maar ondertussen is wel een leuke, interessant verlopende discussie totaal met de grond gelijk gemaakt want voordat hij zijn neus hiertussen kwam stoppen waren er leuke, voor iedereen te begrijpen, meningen hier te lezen.
Jammer dat dat nu helemaal doodvalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:50

zo verlopen er regelmatig topics waar HC zich mengt.
en op zich kan ik zijn inbreng prima waarderen,maar wees dan eens duidelijk met formuleren en antwoorden geven als je iets wordt gevraagd.
dan verloopt een discussie ook prettiger.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:50

Het gaat nu eigenlijk ook helemaal niet meer om de vragen die de ts stelde. Ik haal haar vraag daarom maar even weer omhoog

Citaat:
Mijn vraag is eigenlijk: Wie van jullie is er weleens vreemdgegaan? Waarom en hoe ver ging dat vreemdgaan? (Bleef het bij een x met een andere man zoenen of een hele affaire?) Wat zijn de gevolgen geweest voor je relatie?

Ook ben ik benieuwd welke bokkers er belazerd zijn door vriendlief/ manlief en hoe je erachter bent gekomen! (ook alleen een x zoenen met een andere vrouw, of ook hele affaire?)