Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:41

Oh en bij kameraard van broertje lief (die hebben grote bloemenwinkel en daar bij huis) dorp verder op, is ook ingeslagen, alles kapot, kassa's deden het niet, tv, computer alles aan stukjes zeg maar..

Volgens NOS word de Schade word nu op 15 miljoen geschat.. Tis wat

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:45

Wow hier was veel schade.. 1 boom bij buren op hoekje huis gevallen, boom in kippenweide om (vijver kapot). en 4 bomen binnen een straal van 50 mtr om :O.. Woon op boerderij en was wel beetje bang.. paarden stonden buiten (op pensionstalling), en gelukkig zijn die niet weggewaaid!!
De wegen om ons huis waren ook allemaal afgesloten..

ik haat storm...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:50

Nou we horen steeds meer.

Had vanmorgen vriendin gesmst of alles nog overeind stond bij haar. (pyrrhus@bokt), alles leek goed, maar is blijkbaar toch ingeslagen, waarschijnlijk in de lichtmast bij de bak, ook de boel aan diggeltjes..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:59

Ik weet ook waarom de aardlekschakelaar op 0 ging. De buurman zag rond vijf uur (en dat klopt qua tijd) een vuurbal door de voortuin gaan. En dat had ik echt graag eens in het echt gezien.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:08

Hier was de tuin ook redelijk een zooitje vanmorgen... tuinstoelen lagen aan de andere kant, containers ook en nog wat spullen die onder het afdakje stonden.

De weg die ik naar school moet fietsen (met heel veel bomen) was echt een ravage, overal omgevallen bomen en grote takken enzo.
Bij school zijn er een paar bomen op het hek gevallen - hek kapot enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:14

Coby schreef:
Ik weet ook waarom de aardlekschakelaar op 0 ging. De buurman zag rond vijf uur (en dat klopt qua tijd) een vuurbal door de voortuin gaan. En dat had ik echt graag eens in het echt gezien.

Dus toch ingeslagen..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:41

Bij ons alleen lekkage, maar bij m'n opa is het ingeslagen. Best een behoorlijk gat in het dak en alle apparaten in huis kapot... Ook zie ik op de weg een hele hoop ongevallen bomen.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:44

Mijn cavia is dood gegaan vanacht, waarschijnlijk een hartaanval van de schrik :(:)
Voor de rest doet alles het nog hier

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:15

Ik was bang dat mijn paarden het niet zouden overleven. Ik hoorde van de mensen die uitkijken op de weide dat ze rustig stonden te staan.. Gelukkig..

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:30

Het veldje hier 5 meter verder op, daar die boom was de bliksem ingeslagen...

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:33

Hier heeft het ook flink tekeer gegaan, hoorde brandweer rijden, maar van hagel party zijn we vrij gebleven, paar dorpen verder op was het toch anders.
Maar het heeft hier gebliksemd niet normaal, om de 2 sec, zag je licht door de lucht gaan. Ik heb dit in de 20 jaar dat ik leef nog nooit mee gemaakt zo iets.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:42

Hier ging het ook tekeer , was niet normaal.
Ging gewoon zoals altijd om 11 uur naar bed en vond het al heel erg benauwd, plus dat ik het al gelezen had op bokt wat er allemaal al was gebeurd.
Dus gewoon lekker naar bed gegaan en om een uur of 2 werd ik wakker van onweer, tot een uur of 5 ging het echt door.
Om een uur of 5 hoorde ik vogeltjes fluiten en ik dacht nou kan ik eindelijk weer gaan slapen .
Maar 10 minuten later , dikke knallen en we hadden ook nog het geluk dat het over ons huis heen kwam.
Dus mijn jongste broertje hellemaal in paniek, ik heb het zowiezo al niet zo op onweer.
Ik zat gewoon hellemaal te trillen als een rietje, niet normaal meer dit.
Mijn vader heeft trouwens ook niks gehoord.GRRR...
Om een uur of half 6 was het bijna weer rustig en om 6 uur ben ik weer in slaap gevallen.
In totaal dus maar 3 en een halfuur geslapen , heb ook nog gefilmpd maar die willen niet op de computer met beeld.
Heb alleen maar met geluid.

Edit: Hier is trouwens niet veel schade, het heeft hier ook nauwelijks gewaaid. Eigenlijk hellemaal niet.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:50

Ik ben ook uitgegaan van de vogeltjes
Als ik de vogeltjes hoorde fluiten kon ik weer rustig slapen :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:52

Coby schreef:

Nou dat wil je niet zien
Doodeng
Ik had dat op vakantie
Er kwam opeens een bol uit de wolken ('t was overdag en een stukje verderop)
Hij bleef hangen en het leek alsof hij aan het rondkijken was
Echt doodeng
En een klein poosje later werd hij met een rotgang gelanceerd naar beneden
Die dingen schijnen ook te weten waar ze doorheen zijn gekomen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:54

ook hier bij mij in t dorpje helemaal nergens last van gehad
nu regende het net wel lichtelijk, gelukkig
mijn weiland was zo droog als een woestijn

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:54

Hier is was het ook lekker aan de gang. Vanaf, ik denk, 22:30 begon het echt van het ene op het andere moment te waaien, echt te stormen, vervolgens kwamen de regen en onweersbuien. Waar werkelijk waar een aantal prachtige flitsen bij zaten (vind het eigenlijk altijd wel geweldig om te zien, helaas zitten er af en toe nare gevolgen aan). Toen rond een uur of 12 maar geprobeerd te gaan slapen. 2:30 precies! werd ik wakker van een enorm kabaal. Ik keek gelijk op mijn klok, waarom weet ik niet.. Bleken het echt enorme! hagelstenen te zijn die hier als gekken uit de lucht kwamen vallen.. Nog steeds ook onweer trouwens. Ben denk ik na een uur weer in slaap gevallen, waarna ik rond 06:30 weer wakker werd. Tot mijn verbazing regende het nog steeds! Wij hebben zelf niet echt veel schade, enkel wat tuinstoelen die de tuin rond zijn geweest, een kapot gevallen thermometer (lekker belangrijk) en that's it! Verder hier in de buurt enkel wat kleine en grote takken op de grond zien liggen, maar verder geen ernstige schade gezien hier..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:55

Gelukkig niks, paar jaar geleden alles stuk. Tja, je leert er wel van!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:02

Ook hier in Buitenpost (Friesland) ging het de hele nacht flink tekeer.

Het begon hier rond 11en, en onze herderhond begon dus direct nerveus te doen... lekker blaffen. Hij is bang voor onweer.
Ik heb dat een uurtje aangekeken en heb 'm toen gezegd op te houden met die flauwekul en plat te gaan liggen.

Dat hielp... want ik heb hem de HELE nacht NIET gehoord. En dat is een godswonder... want we hebben vannacht klappen en flitsen gehad waar zelfs ik wakker van schrok!! Ik ben zo vaak wakker geweest... volgens mij heb ik de hele nacht alleen maar hazeslaapjes gedaan.

Man man, vooral vanochtend ineens een DAVERENDE knal... ik sliep toen, en terwijl ik wakker schrok denk ik dat ik een soort spastisch dansje met mijn spieren deed, want ik vloog echt éven boven mijn matras en mijn dekens vlogen ook door de kamer. ;) Het was toen echt héél dichtbij, boven ons huis.

Ik maakte me wel wat bezorgd om de vogels in mijn voliere, maar die kwetterden toen het licht werd gewoon wat... dus kennelijk interesseerden ze zich weinig voor die knallen.

Vanmorgen om acht uur even bij de honden gekeken... de heren lagen opgerold te pitten.
De herder keek wel een beetje sneu, maar zo kijkt 'ie wel vaker... een aangezien hij niet heeft geblaft, zal hij het wel redelijk volgehouden hebben. :)

Geen schade hier.. alles gelukkig in orde. De hekken staan allemaal nog, de voliere heeft geen last, en als er al inslagen waren, dan niet in dit huis. Mazzeltje!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:26

Toen ik naar de paardjes ging zag ik een boom uit een stuk bos hangen (moet altijd langs een heel klein bosje <-- meer een grote bomengroep)
en ook een boom in het dierenparkje heeft het volgens mij moeilijk gehad hij hangt helemaal scheef :+
En heeuuul veel takken

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:30

Bij ons was het egt hevig! om de 3 seconden wel een flits en om de 37 seconden (ongeveer) egt machtig gedonder! zo hard.
gelukkig bij ons niks gebeurt, alleen wat takken etc.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:32

bij ons is het afdakje van de school gescheurd, verder geen schade.
Het afdakje was waarschijnlijk al zwak, en dit was het toppunt.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:40

onze kas is kapot en de veranda hebben we maar afgebroken, zat teveel schade aan. Ook is de auto gedeukt en mijn staldak is gedeukt pfff

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:40

Hier in de buurt zijn veel dakpannen van huizen gegaan, bomen helemaal uit de grond getrokken door die wind. :oo

jessj22 schreef:
SuusKiiss schreef:
Ik weet niet of het al verteld is, maar bij mij in de buurt is er een dak van een school afgewaaid, bij ons op school was er een boom omgewaaid, lokaal stuk, water lek...

Hier thuis ook allemaal bomen omgewaaid enzo..

das minder indd!
zullen een aantal school kindjes wel blij zijn haha
bij ons is het vroeger nooit gebeurt helaas haha

Ik zit op die school haha, op het moment bezig met examens.
Vanochtend langs geweest, echt het hele dak ligt eraf! :oo
Hier een filmpje van hoe het er nu allemaal uitziet:
http://www.nos.nl/jeugdjournaal/voorpagina/index.html

Nu is iedereen tot dinsdag vrij! :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:56

Zo ik ben nooit zo heel bang voor onweer, maar vanacht toch echt wel hoor! Het ging hier echt te keer.
Heb ook bijna de helenacht beneden gezeten samen met mijn moeder en broer.
Waar ik me wel zorgen ommaakte was mijn pony, net die middag aangekomen, en meteen onweer.
Heb hier nog geen schade gezien, maar wel gehoord dat hier ( heerhugowaard ) ergens ingeslagen was.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:07

Drama.....het is hier zo tekeer gegaan dat het ingeregend is bji de bovenbuurman zijn balkon....en dat is dus hier naar beneden gekomen en flinke lekkage, hele kamer stond blank.
Maar hij gaat er nu gelijk mee aan de slag en moet hier kijken of iets echt blijvend beschadigd is en dan melden.