Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:16

Arabesk schreef:
De Islam is een moderner geloof dan het Christendom.

Het christendom zegt dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. De Islam zegt de man en vrouw zijn gelijkwaardig.

Geen rente op geldleningen en armenbelasting zijn zeer sociale componenten van de Islam inderdaad die ik bij het christendom nog niet heb kunnen vinden :+

De 'ik wil geen islamisering' berust vooral op bangmakerij van de Telegraaf en consorten die ongefundeerde en eenzijdige berichten de wereld inhelpen.

Islamisering krijgen we ook niet, omdat het aantal islamieten hier gewoonweg te klein is en ook nooit zo groot zal groeien dat het de christenen overvleugelt. We moeten eerder 'bang' zijn voor china-sering. China gaat heel machtig worden en rijk en we zijn echt niets vergeleken bij dat land. :7

Gelukkig hebben we net de amerikanisering achter de rug, en daar zijn we veeeeeel wijzer van geworden zeg :roll:

Incorrect. De Bijbel stelt juist dat man en vrouw gelijkwaardig zijn, hoewel niet gelijk.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:18

Om even op die de winter terug te komen, ik kan me best in die man vinden.
Goed dat die man iig het onderscheid weet te maken tussen huidskleur en clutuur/geloof.
Om heel eerlijk te zijn; ik ken idd weinig nederlandse meisje/vrouwen die een goede,lange en stabiele relatie hebben met een jongen/man uit een andere cultuur.
Minder iig dan relaties tussen 2 mensen met dezelfde cultuur.
Zijn standpunt over lesbiënnes en homo's vindt ik wél te ver gaan.

@blue eyes, zo heb ik het ook altijd geleerd vanuit het Katholicisme.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:20

Ok, Sorry Frouk, maar ik word erg boos als ik zie dat er voor het Vlaams Belang gestemd wordt, dan kan ik mij echt niet inhouden. Echt een $$dsf$**3* Partij!

Ik hoor hier erg vaak 'anti-islamisering' voorbijkomen. Zijn jullie Nederlanders zo egoïstisch dan? Eigen land, Eigen volk? Want jullie zijn überhaupt zelf geen pure Nederlanders, historisch gezien.
Moslims doen ook wel dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals die hoofddoek ed, maar dat zijn eigenlijk maar pietluttigheden vergeleken met de wantoestanden die uitgehaald worden door de multinationals in China, Bangladesh, Vietnam etc.
Mensen worden daar mishandeld, vermoord zelfs. En dat allemaal om een truitje in de H&M aan te kunnen bieden aan € 9,99.

Daarnaast zijn er zoveel hooggeplaatste overheidsleden en ministers die verbonden zijn aan mensenhandel etc.

Het zijn de Chinese en Russische maffia die langzamerhand beslag aan het leggen zijn op 'onze' wereld. In Italië wordt de ganse markt (dat gaat van immo over voedsel tot kledij) gestuurd en aangevoerd door de maffia.
En geen mens die daar iets over weet.

Btw, heb even de stemwijzer gevolgd voor de leuk, maar als ik een Nederlandse zou zijn dat had ik voor de D66 gestemd. :D

Edit: alle vormen van geloof zorgen voor een onstabiele relatie tussen man & vrouw. Gelijk welke godsdienst creëert oogkleppen bij de gelovige. Alle godsdienst steunt op leugens.
Laatst bijgewerkt door moeshie op 15-05-09 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:20

Wildgirl schreef:
Om even op die de winter terug te komen, ik kan me best in die man vinden.
Goed dat die man iig het onderscheid weet te maken tussen huidskleur en clutuur/geloof.
Om heel eerlijk te zijn; ik ken idd weinig nederlandse meisje/vrouwen die een goede,lange en stabiele relatie hebben met een jongen/man uit een andere cultuur.
Minder iig dan relaties tussen 2 mensen met dezelfde cultuur.
Zijn standpunt over lesbiënnes en homo's vindt ik wél te ver gaan.

@blue eyes, zo heb ik het ook altijd geleerd vanuit het Katholicisme.

het is inderdaad maar net welk geloof je aanhangt. Van oorsprong hadden de protestanten en calvinisten eerst vooral vrouwelijke aanhangers omdat deze religies zich ook meer openstelden voor vrouwen :) zij kwamen ook met de vrouwen kloosters en ordes en scholen waar nonnen les gaven etc :) Het katholicisme is daar lang tegen geweest :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:23

moeshie schreef:
Ok, Sorry Frouk, maar ik word erg boos als ik zie dat er voor het Vlaams Belang gestemd wordt, dan kan ik mij echt niet inhouden. Echt een $$dsf$**3* Partij!

Ik hoor hier erg vaak 'anti-islamisering' voorbijkomen. Zijn jullie Nederlanders zo egoïstisch dan? Eigen land, Eigen volk? Want jullie zijn überhaupt zelf geen pure Nederlanders, historisch gezien.
Moslims doen ook wel dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals die hoofddoek ed, maar dat zijn eigenlijk maar pietluttigheden vergeleken met de wantoestanden die uitgehaald worden door de multinationals in China, Bangladesh, Vietnam etc.
Mensen worden daar mishandeld, vermoord zelfs. En dat allemaal om een truitje in de H&M aan te kunnen bieden aan € 9,99.

Daarnaast zijn er zoveel hooggeplaatste overheidsleden en ministers die verbonden zijn aan mensenhandel etc.

Het zijn de Chinese en Russische maffia die langzamerhand beslag aan het leggen zijn op 'onze' wereld. In Italië wordt de ganse markt (dat gaat van immo over voedsel tot kledij) gestuurd en aangevoerd door de maffia.
En geen mens die daar iets over weet.

Btw, heb even de stemwijzer gevolgd voor de leuk, maar als ik een Nederlandse zou zijn dat had ik voor de D66 gestemd. :D

Het is sinds een paar jaar steeds opvallender geworden dat mensen de islam uit nederland weg willen hebben. Inderdaad van oorsprong zijn wij ook niet echt Nederlands, maar een Germaans volk met vervolgens Spaanse, Duitse en Franse invloeden door de loop van de eeuwen heen :+ De Echte Nederlander bestaat officieel dus eigenlijk niet eens :) Ik ben ook absoluut niet tegen Turken en Marokanen om het even lomp te zeggen, maar op de één of andere manier komen zij altijd slecht in de publiciteit en dat leidt tot anti islamisering, zeker sinds Pim Fortuin en Geert Wilders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:24

Klein stukje uitleg erbij: volgens de bijbel schiep God de vrouw uit een rib van de man. Over het letterlijk nemen daarvan kun je het jouwe denken, daar wil ik nu verder niet over in discussie.
Maar waarom nou die rib? De Joodse overlevering zegt: niet uit zijn hoofd, zodat ze zou denken dat ze over hem kon heersen. Niet uit zijn voeten, zodat hij over haar heen kon lopen. Maar uit de zijde van de man, dicht bij zijn hart, zodat ze naast of tegenover hem zou kunnen staan en aan hem gelijkwaardig zou zijn, zodat ze in liefde kunnen samenleven.

@Frouk: Maxima zei al eens zoiets, de Nederlander bestaat niet ;)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:24

Waar staat de PVV eigenlijk voor? Want ik komt niet echt wijs uit hun website, het is nogal chaotisch! :-)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:25

moeshie schreef:
Waar staat de PVV eigenlijk voor? Want ik komt niet echt wijs uit hun website, het is nogal chaotisch! :-)

Voor Partij Voor de Vrijheid

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:25

Als je de media moet geloven (en Geert Wilders zelf) staat de PVV met name voor de anti-islamisering van Nederland. Alle buitenlanders eruit, zeg maar. Ja, kort door de bocht, maar zo komt het op mij over.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:27

Citaat:
Edit: alle vormen van geloof zorgen voor een onstabiele relatie tussen man & vrouw. Gelijk welke godsdienst creëert oogkleppen bij de gelovige. Alle godsdienst steunt op leugens.

Waarom heb je nou weer de behoefte om dit te zeggen?
Ik ben niet praktiserend gelovig maar kan me voorstellen dat er in dit topic mensen zijn die dat wel zijn, ongeacht welk geloof.
behoorlijk kwetsend vind je niet?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:28

En daarom gaan we daar ook verder niet op in want het heeft niets te maken met het stemmen op 4 juni :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:29

Blue_Eyes schreef:
Als je de media moet geloven (en Geert Wilders zelf) staat de PVV met name voor de anti-islamisering van Nederland. Alle buitenlanders eruit, zeg maar. Ja, kort door de bocht, maar zo komt het op mij over.

En dat is nu juist waar de media de plank imo mis slaat, en goed ook.
De PVV heeft zoveel méér punten dan dat; de islamisering is een groot agendapunt dat klopt maar, het is bij lange na niet het enige waar de PVV voor staat.

@ frouk, dankje ik werd alweer boos :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:30

Ik ben gewoon de scheidsrechter, iig zolang ik nog op bokt ben :+ Ik hoop dat hij morgen ochtend nog open is :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:31

Wildgirl schreef:
En dat is nu juist waar de media de plank imo mis slaat, en goed ook.
De PVV heeft zoveel méér punten dan dat; de islamisering is een groot agendapunt dat klopt maar, het is bij lange na niet het enige waar de PVV voor staat.

Tja, da's controversieel dus krijgt veel aandacht.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:32

Ik stem niet.
Ik weet niets van politiek en het zou stom zijn om maar op degene met de leukste kop te stemmen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:32

Citaat:

Per definitie mee oneens. Als je kijkt naar het aantal echtscheidingen in de Nederlandse samenleving en dan naar die onder gelovigen, zul je zien dat de gelovigen veel minder vaak scheiden - en niet alleen omdat ze denken dat het niet mag van de kerk.
Ik heb juist ook door mijn geloof een heel stabiele relatie. Het geeft de mogelijkheid om door samen te bidden en dingen in het licht van de Bijbel te plaatsen, te reflecteren op hoe je eventuele problemen het best kunt oplossen. Op die manier creeer je een klimaat waarin je met hetzelfde doel het gesprek aangaat: hoe kunnen wij samen onze relatie goed houden op de manier die God voor ons wil?
Of zoals de zanger tijdens onze huwelijksinzegening al zong:
'Love is really fragile, and if it's gonna last, we've gotta start by giving Jesus future present past. I ache the way I love you, but baby it's sink or swim; when we look back years from now, we're gonna owe it all to Him'.

Magoe, verder ontopic :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:33

Rebel_Jits schreef:
Ik stem niet.
Ik weet niets van politiek en het zou stom zijn om maar op degene met de leukste kop te stemmen.

maar zou je je er dan niet even in verdiepen? via http://www.stemwijzer.nl kom je opzich al een heel eind :)
Maar ik heb verder niets tegen mensen die niet stemmen hoor ;) en jou redenering is ook wel logisch
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 15-05-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:33

Rebel_Jits schreef:
Ik stem niet.

Mijn vriend wist wel op welke partij hij wilde stemmen 2 (?) jaar terug, maar wist niet op wie. Toen heeft ie maar op meneer Ringelding gestemd :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:35

Heino schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik stem niet.

Mijn vriend wist wel op welke partij hij wilde stemmen 2 (?) jaar terug, maar wist niet op wie. Toen heeft ie maar op meneer Ringelding gestemd :+

Zo heb ik op mijn 18e wel gestemd op iemand met precies dezelfde voorletters en achternaam als ik :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:36

Eigenlijk is dat best wel slecht :+
Ik heb wel dat als ik de partij weet ik niet zo goed weet op wie ik dan moet stemmen in de Lijst, en dan stem ik altijd voor de vrouw die het meest bovenaan staat 8-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:36

Hahaha ja dat is ook een manier! De partij an sich kiezen vind ik niet moeilijk, alleen het verschil tussen diverse kiesbare mensen vind ik vaak zo lastig te achterhalen. Ik heb destijds op de man gestemd waar ik les van gehad heb, die zich inzet(te) voor homoseksualiteit in Nederland :)

Anyway:
In de EU moet een kilometerheffing op transport van goederen komen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:37

Dat vind ik ook, maar of het zo verstandig is om dat in te voeren tijdens de crisis...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:38

Nou, dat lijkt me een goede manier om te kunnen investeren in de extra milieuvervuiling die door al die vrachtwagens veroorzaakt wordt!

Wel mee eens dat dit mss. niet helemaal het moment is om dat in te voeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:39

isabelleke schreef:
ik kom hier maar even binnenwaaien,
heb gehoord van een Turkse vriend hier op bezoek in België, die
trouwens in Turkije aan politiek doet, dat Turkije helemaal niet bij de eu wil, vooral de kleine mens in de straat wil dit niet
Ze zouden dan immers hun onafhankelijkheid voor een stuk verliezen
anyway ik stem wss voor groen(woon in belgië), vind het gewoon nodig dat er nog mensen denken aan het milieu, in plaats dat ze volop wegen gaan bouwen, zogezegd anti-crisis en anti-files
@pharagirlke waarom stem jij Vlaams Belang?

Hier ga ik effe op reageren daarna ga ik bijlezen. Ik stem Vlaams Belang omdat ik vind dat er een aantal goede punten zijn (oa op vreemdelingen beleid) waar ze best een "frisse wind" kunnen zijn. ;) Ik zou ze nooit volledig aan de macht wilen, daarvoor zijn ze IMO te extreem, maar ik denk wel dat mee aan de macht iets positief kan opleveren. :)

Van mij hoeven de buitenlanders niet allemaal eruit gegooit te worden, maar er moeten voor mij wel degelijk dingen veranderen, en niet op gebied van lui zijn of whatever. Maar met oog op criminaliteit, discriminatie enz. :) Stel je vraag eens specifieker? Want ik heb het idee dat je een specifiek iets wilt weten :)

Blue_Eyes

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:42

Dames, de pianostemmer komt eraan, dus ik gaat :wave: