Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:34

WOW wat zijn we weer HYPOCRIET met zijn allen!!!!!

OW wat zielig zeg!! Denk je dat ook bij elk diertje dat er op je bord ligt??? dat lieve varkentje, kuiken of kalf? }:0

Zolang de dieren een goed leven heeft gehad, kan het me niet raken wat zij doet met de dieren nadat ze zijn doodgegaan.

Belachelijk dat we dit met zijn allen zo erg vinden. Die dieren hebben een goed leven, ga eens kijken in de bio-industrie en bedenk dan pas wat je zielig vind! Zij is niet ziek in haar hoofd, zij probeert deze discussie aan te wakkeren en dat lukt haar goed. Wij zijn ziek in ons hoofd dat we niet meer weten wat nou zielig is.

Ik zou het nooit in mijn huis zetten want echt fijn om naar te kijken vind ik het niet.

Zo, dat is er weer uit!

groetjes van mij

edit: typfoutje

vuurneon

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:36

Haar kat had juist geen goed leven gehad, maar ik snap het wel waarom ze het dier uit zijn lijden heeft verlost. Al lijkt mij de nek omdraaien niet heel praktisch (is nog best een kunst om dat goed te doen)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:37

Als zij dat nog nooit gedaan had kan het best zijn dat die kat dat gevoeld heeft.
en als die dood moest dan kan ze naar de dierenarts he.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

rakni schreef:

OW wat zielig zeg!! Denk je dat ook bij elk diertje dat er op je bord ligt??? dat lieve varkentje, kuiken of kalf? }:0

Zolang de dieren een goed leven heeft gehad, kan het me niet raken wat zij doet met de dieren nadat ze zijn doodgegaan.

Belachelijk dat we dit met zijn allen zo erg vinden. Die dieren hebben een goed leven, ga eens kijken in de bio-industrie en bedenk dan pas wat je zielig vind! Zij is niet ziek in haar hoofd, zij probeert deze discussie aan te wakkeren en dat lukt haar goed. Wij zijn ziek in ons hoofd dat we niet meer weten wat nou zielig is.

Ik zou het nooit in mijn huis zetten want echt fijn om naar te kijken vind ik het niet.

Zo, dat is er weer uit!

groetjes van mij

Ik weet heel goed wat zielig is, en dat is in deze toch wel Tinkebel zelf. Ik vind het behoorlijk ziek dat zij de nek van haar eigen kat heeft omgedraaid, terwijl ze het beest een beter leven gunde door het dier weg te halen uit de vorige nare leefsituatie.

Moet er dan maar nog een mishandelde kat de nek om gedraaid worden omdat de bio-industrie zo verschrikkelijk is?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:41

Welshcobfan schreef:
Draaiwolk: dus als ze haar kat had opgegeten was het wel goed geweest?

Wat moet ik daar nou op zeggen, als je wilt horen dat ik het erger vind voor een kat dan voor een koe, dan heb je het mis?
Ik vind dat net zo erg. Het is alleen niet gebruikelijk dat "kat" in de supermarkt verpakt ligt.
Dus om nou zelf te gaan slachten, dat zou ik inderdaad vreemd vinden omdat het hier niet gebruikelijk is en niet nodig.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 15-05-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:42

Het is alleen een vraag, daar is geen goed of fout antwoord op. ik was gewoon benieuwd naar je mening :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:42

Hoe kun je jezelf tot zoiets zetten dat kan ik me niet voorstellen je zit op de bank staat op grijpt je kat en draait de nek om ;( hoe kun je zoiets tegen een weerloos beest doen?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:43

@ Welshcobfan, No hard feelings hoor..
Bedoelde het ook niet bot ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:46

Bij welke psychiater is mevrouw Tinkebell met haar kat geweest voordat de diagnose 'depressief' werd vastgesteld? Breng het beestje dan naar iemand die wel hart heeft voor dieren.

En mevrouw zelf? Die mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen die er bestaat! Hier heb ik maar een woord voor en dat is ZIEK! Leuk om zo een discussie op gang te brengen, maar doe het dan niet met zoveel minachting voor de gebruikte dieren. Deze dieren mogen dan wel overleden zijn, maar evengoed vind ik dat je er dan niet zo respectloos mee om hoeft te gaan. Komen er straks winkels waarbij je in de etalage je eigen hond of kat mag uitzoeken en vervolgens mag aangeven welk model tasje ze er van gaan maken? :r

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:47

Welshcobfan schreef:
Ik praat niets goed :D Maar ik vind haar handtas even erg als mijn handtas van de koe.
Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat die meid gestoord was, maar ik heb er lang over nagedacht en besefte dat als ik haar ziek zou vinden, ik zelf net zo goed ziek ben omdat ik de industrie aanmoedig om gebruiksvoorwerpen te maken van dieren ;)
En zolang ik nog gewoon vlees eet en leren producten koop, kan ik heel moeilijk haar veroordelen omdat zij het doet met een kat.
Was de tentoonstelling namelijk gegaan over het villen van een koe en daar voorwerpen uit te maken had het voor minder ophef gezorgd. De kat is nu eenmaal een huisdier.
In india zou de kattentas minder aandacht krijgen dan dat je een koe gaat villen en daar een kunstvoorwerp van maakt.

Dat is in mijn ogen relativeren :)
Want anders zou ik heel hypocriet moeten zijn als ik wel de industrie aanmoedig om dieren te vermoorden voor mijn vlees en producten, maar dit walgelijk zou vinden.

Overigens vind ik het wel netter als ze al dode dieren (van bv asiel) gebruikt. Dan vind ik een handtas nog nuttiger dan dat ze
naar de rendac gaan.

Heel veel mensen slachten overigens hun eigen kippen, vangen hun eigen vis en doden hun eigen koeien om er van te eten. Wat is er dan anders aan om je kat te vermoorden om die op te eten?
(snap voor de vegetariers dat het sowieso not done is :) )

Helemaal mee eens.

mistery schreef:
Ik vinden kippen en koeien met katten vergelijk toch wel raar hoor. De typische boerderijdieren worden al weet ik hoe lang gebruikt voor consumptie en voor de huiden om de mens warm te houden.
Terwijl katten daarentegen(op landen als China ed. na) echt huisdieren zijn, gezelschapsdieren waar de mens van houdt. Dat is wat dit geval zo ziek maakt. Het hoort gewoon niet.

Juist dat is het punt. Zij probeert juist dat duidelijk te maken. Die dubbele moraal. Het is toch juist gek dat iedereen het prima vindt dat er leren tassen worden gemaakt van koeien, maar bij een kat is het ineens luguber en ziek. Dat is hypocriet.

'Het hoort niet', is een slecht argument en benadrukt juist die dubbele moraal.

dejavu schreef:
Inderdaad, een getraumatiseerd beest verdient het beste, niet een aanleiding tot een boek. Leuk dat degene die je een tweede kans geeft en je een tijdje lang te eten geeft, je op een zondagmorgen vastpakt en zo je nek omdraait.

Als ze het goed heeft gedaan, was het dier snel dood. Ze vertelde dat haar kat zichzelf tegen de muur aanwierp, dus zij heeft ervoor gekozen haar kat uit zijn lijden te verlossen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:49

Draaikolk schreef:
@ Welshcobfan, No hard feelings hoor..
Bedoelde het ook niet bot ;)

hihi ik ook niet :)

Moest wel even lachen om je 'verpakte kat in de winkel' :D Zie het al helemaal voor mij :=

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:52

Tjonge, wat een vergelijkingen worden er gemaakt, heel kortzichtig. Een dier "humaan(!)" doden voor vlees en vacht vind ik persoonlijk wel kunnen (alhoewel ik vegetarisch was en nu voornamelijk biologisch vlees eet). Maar idd de manier waarop we deze dieren houden en er verder mee omgaan moeten zeker veranderen!!
Omdat er leed is aan de ene kant, wil het niet zeggen dat je dat leed van een andere kant maar moet gedogen en er je ogen maar voor moet sluiten of dat je er geen mening over mag hebben. Je moet het juist anders zien, het opent bij veel mensen ook de ogen voor het andere leed wat dieren aangedaan wordt en daar moet je juist wat mee gaan doen.
Paard, hond, kat, koe, bij mij maakt het geen verschil, allemaal dieren met gevoel. En daar moet je respectvol en op een diervriendelijke manier mee omgaan en jawel daar hoort op de juiste manier houden en op een "humane" manier doden bij als het dier voor vlees/vacht gebruikt gaat worden. En dat is nu juist wat er aan schort en waar de kritiek naartoe moet, niet het feit dat je toch óók vlees eet en toch óók leer draagt. Dat is het hele punt namelijk niet. Als ze in China kat eten, oké, maar laat ze die katten wel op een zo snel en pijnloze manier ombrengen ipv ze levend in kokend water gooien en dan de vacht ervanaf halen als ze nog leven. Hetgeen jammer is aan onze cultuur in NL, is dat met zulke dingen als deze vrouw, iedereen een mening heeft, maar het overgrote deel van de mensen er verder niks mee doet en daarna gewoon weer verder gaat met z'n leventje. Dat noem ik pas hypocriet.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:54

Kunstenares als tas heb ik meer vrede mee, dan dat ze al die katten doodt.
Wat een ziek mens! Kunst maken oké, maar laat dieren daar niet de dupe van zijn.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:01

Even als toevoeging: Er zit een wezenlijk verschil in een dier letterlijk doden met je eigen handen en een goede slager die zijn vak verstaat en dus werkt met een pinpistool (ondanks dat ik dat ook nooit van mijn leven zou kunnen). Zoals uit onderzoek is gebleken, is iets letterlijk met je handen doden heel persoonlijk, dus dan heb je het toch echt wel over een zieke geest. En zoals ik al eerder had aangegeven, het gaat er niet om dat ze van dode dieren "kunst" maakt, maar om het feit dat ze die dieren zelf op een niet humane wijze dood en dat er sprake van mishandeling is (zoals bij de hamsters). Om deze feiten slaat ze gewoon de plank mis en komt haar boodschap niet aan die ze zelf beweert te hebben. Ipv de boodschap op de juiste manier uit te dragen, is ze zelf zo geworden als de mensen die ze onder de aandacht wilt brengen. Iemand die dieren ziet als consumptievoorwerpen. Iets wat niet nodig was geweest om die boodschap over te brengen
Laatst bijgewerkt door SorayaDL op 15-05-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:03

Als ze nu een kat voor de tas had gebruikt die al gestorven was kan ik het misschien nog begrijpen. Al zou ik zelf niet zo'n tas willen hebben.
Dat ze haar EIGEN kat VERMOORD, het ook nog voor elkaar krijgt om hem te villen met het doel er een tas van te maken, vind ik hartstikke ziek. :n
Ik vind haar een walgelijk ziek mens dat graag aandacht/in de publiciteit wil, dat ze op deze manier een statement wilt maken....een statement maken kan je namelijk op een andere manier doen... :n Ik zou niet op zo'n manier ''bekend'' willen zijn, en vind het ook niet gek dat ze nu bedreigd wordt..
pfoeh sorry dat moest er even uit. :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:06

Knoffer schreef:
dejavu schreef:
Inderdaad, een getraumatiseerd beest verdient het beste, niet een aanleiding tot een boek. Leuk dat degene die je een tweede kans geeft en je een tijdje lang te eten geeft, je op een zondagmorgen vastpakt en zo je nek omdraait.

Als ze het goed heeft gedaan, was het dier snel dood. Ze vertelde dat haar kat zichzelf tegen de muur aanwierp, dus zij heeft ervoor gekozen haar kat uit zijn lijden te verlossen.

Snel dood of niet: in mijn belevingswereld draai je de nek van je gezelschapsdieren niet om.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:22

Tja, het zou ook mijn manier niet zijn. Ik denk ook dat het punt net zo duidelijk was overgekomen als ze het dier een spuitje had gegeven en het op die manier gedood had. Maar de nek omdraaien kan denk ik ook humaan zijn, mits het razend snel en goed gebeurt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:32

@ Knoffer, het hoort niet is misschien geen goed argument, maar het is nou eenmaal zo. Ik snap niet waarom iemand in godsnaam op deze manier iets duidelijk wil maken. Als dat echt haar doel is van het maken van haar kattentassen dan is ze nog gekker dan ik al dacht.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:36

Het hele doel van dat project is uiteraard een punt maken, de mensen laten nadenken over hoe wij met dieren omgaan. Ik zou het pas idioot vinden als iemand het zou doen voor de fun of puur voor de tas.

Op deze manier krijgt ze er wel aandacht voor. Als ze een betoog had geschreven, dan was het nergens in het nieuws gekomen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:38

Jongens, ik weet uit betrouwbare bron dat ze dit alleen maar zegt om sensatie te maken. (en ik moet zeggen tis haar wel gelukt)

Ze koopt de huid ergens (ze maakt niks zelf dood, en vilt ook niks zelf)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:39

rakni schreef:

Zo, dat is er weer uit!

groetjes van mij

ik snap wel je punt, maar ik vind deze kunst walgelijk & ben daarnaast streng vegetarisch en eet geen zuivel.
Dus ja, ik denk er wel degelijk aan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:45

Het is ook erg lastig om een kat de nek om te draaien, denk dat het ook meer figuurlijk bedoeld is.

droppie<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:52

je zou maar op een dag deken zo ik draai de nek van me kat effe om kan ik een tas maken !!
egt ik al me al schuldig voelen asl me kat dood gaat om een of anderen redenen laat staan dat je met een tas van je eigen kat loopt !!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:55

Welshcobfan schreef:
Het is ook erg lastig om een kat de nek om te draaien, denk dat het ook meer figuurlijk bedoeld is.

Lijkt mij ook wel lastig idd. Het wordt mij nergens echt duidelijk wat nou het ware verhaal is. Maar eigenlijk doet het er ook niet veel toe.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:56

Nee, hoor! Zij zei dat bij dwdd.... Ze deed het ook even voor.