Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:14

Grafiek komt van de CBS. Dus echt wel echte cijfers. Niet van een Wilder site of zoiets :)

Ja nessah, soms gebeuren er dingen waar je respect door verliest.
Criminelen hebben geen enkel respect bij mij. Dat hebben ze zelf verbrast.
Nederlandse criminelen mogen van mij ook zonder pardon naar een zwaar opvoed kamp, maar dat mag ik dan wel zeggen zeker? Zeg ik dat ik ene buitenlandse crimineel opgedonderd wil hebben ben ik ineens een racist.
Ik veroodeel niet op kleur, wel op daden. Dat er dan meer daden gedaanw orden door mensen met een kleurtje, daar heb ik niet voor gezorgt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:16

Je zegt van een nederlandse crimineel dat hij naar een opvoedkamp moet en van een buitenlandse crimineel dat we ze eruit moeten flikkeren :)*

Fenrir

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:19

Flikker dan ook die Nederlander eruit, is er meteen meer ruimte. :)*

Nee, het is zo zonde dat er altijd met 'n vingertje naar een bepaalde groep gewezen moet worden.. volgens mij zal dat altijd zo blijven gaan.
Overigens vinden niet alleen Nederlanders het vervelend als ze last hebben van buitenlanders (jongeren), ook de buitenlanders zélf hebben last van die groep die het verpest. ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:20

klopt, ik zal ook nooit beweren dat de criminaliteit onder die jongeren te hoog is máár daarom is het nog niet de helft oid. Het meerendeel van deze groep is namelijk niet in de criminaliteit en dat vergeten de mensen zovaak..

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:26

Behandel ieder mens als een Uniek Individu, egaal wat zijn afkomst of huidskleur is.
Zodra je mensen gaat behandelen als iemand van een bepaalde groep en hem die groepkenmerken toekent ontken je dat het een uniek individu is, die misschien totaal niet past in het plaatje dat jij hebt van die groep, niet iedere Antiliaan is een cokesmokkelaar en niet elke Marrokaan is een fundamentalist etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:18

Gut, ik lees net dat Wilders morgen hier in de wijk komt :+
Jammer dat ik moet werken... hij wil praten met buurtbewoners, nou had graag even met hem gebabbeld hoor :Y)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:24

Nederland is veel te coulant, laat vreemdelingen maar gewoon toe en laat ze ook maar gewoon begaan. Daarom raken veel van die allochtonen in het criminele circuit terecht.

Ik heb een collega, van Marokaanse afkomst en (geboren en?) getogen in België. En daar gaat het er heel anders aan toe. In België zijn ze veel stricter en verwachten ze veel meer dat de vreemdelingen zich aanpassen aan de Belgische normen en waarden. Het alloctonen probleem is daar dan ook veel minder aanwezig dan hier.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:25

Je kan niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik sta in een winkel en als er overlast is, is het meestal een groepje getinte jongens (geen flauw idee welke afkomst ze hebben). Bij ons staat altijd de deur open en er komt zo'n groepje langs gelopen en die gooien zomaar hun troep bij mij de winkel in! Ik schoot toen nogal uit mn slof en de jongen die achteraan liep in de groep schrok daarvan en heeft toen netjes de zooi uit de winkel geraapt, met de mededeling "Deze keer haal ik het wel weg, omdat jij het bent". Nog geen week later sta ik voor de deur en zie ik keihard een getinte jongen langsrennen, met vlak daar achteraan 2 medewerkers van de AH en nog geen 4 seconde later 2 politie auto's met gillende sirenes. Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar bij ons in de buurt zijn het dus voornamelijk buitelandse jongeren die voor overlast zorgen.

Maar goed, verder behandel ik buitenlanders niet anders dan Nederlanders, mn buurjongen is buitenlands en mn vriend en ik gaan regelmatig wat met hem en zn vriendin drinken, super gezellig! Ik heb ook regelmatig buitenlandse klanten, ook erg aardige mensen! Het is dus puur een constatering van mij, geen vooroordeel.

Er zijn ook wel NL'ders hier hoor, die rond lopen te hangen, maar dat zijn dan echt van die hangjongeren die met zn 10en voor de AH zitten en een beetje luidruchtig grappen zitten te vertellen en soms wat flauwe opmerkingen maken. Wat overigens ook heel storend kan zijn!

De broer van mn vriend woont nu trouwens in de "slechtste" wijk bij ons in de buurt, zoals het in de volksmond genoemd word in de "turkenflats". Ik zag net dat meerdere mensen in een slechte wijk wonen en zeggen nergens last van te hebben. De broer van mn vriend dus ook niet en waarom... Ze zorgen niet voor overlast in hun eigen buurt, maar zoeken het verderop, daar gaan ze rondhangen! Schijnt ook te komen doordat als de turkse/marrokaanse jongens een snorretje beginnen te krijgen, ze volwassen zijn en dan "de man in huis" zijn als vaders weg is. Moeder staat dan een rang lager en die jongens mogen doen wat ze willen, ze krijgen dus ook geen sturing meer en ik snap wel dat die jongens dan sneller de verkeerde kant op gaan. Op een gegeven moment zag de broer van mn vriend ook steeds hele jonge jongens laat op straat hangen en hij ging een praatje met ze maken. Bleken die ouders gewoon elk jaar een paar maanden naar Marokko te gaan en de kinderen dan thuis te laten (stuk of 4 kids!). De oudste was een jaartje of 17 en de jongste zat nog op de bassischool... Dat soort dingen begrijp ik dan niet, maar in die cultuur is dat blijkbaar normaal, want die jongen van 17 is "volwassen" en moet dan alles regelen...

Maar goed, ondanks dat zij ongeveer de enige "blanken" zijn in de wijk, hebben ze eigenlijk nooit gedonder. De jongeren daar vinden het juist wel stoer om blanke buren te hebben. Als mn schoonzusje door de stad heen loopt en ze komt zo'n groepje van die jongens bij haar uit de buurt tegen, dan gaan ze netjes rechtop staan en roepen ze altijd heel hard "DAG BUURVROUW!!" echt grappig, dan zijn ze opeens heel netjes :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:42

Turken en Marokanen zijn geen asielzoekers. Het heeft dus niks te maken met dat Nederland te gastvrij is. Verblijfsvergunningen en uitzettingsprocedures gaan alleen op voor asielzoekers.

Turken en Marokanen zijn hier omdat wij tientallen jaren geleden hun opa's hebben gevraagd om hier te komen. Ze zijn hier geboren, hebben een Nederlands paspoort en uitzetten is dus geen optie. Die jongeren hebben er nooit voor gekozen om naar Nederland te komen.
Als Nederland te makkelijk en gastvrij is (geweest) dan is dat in de jaren 60 en 70 gebeurd. Dat was misschien fout, maar van die keuzes kun je de jeugd van nu niet de schuld geven.

Wat ik wel goed vind is dat ze tegenwoordig de huwelijksmigratie wat hebben ingeperkt. Het gebeurde nog te veel dat Nederlandse Turken en Marokanen hun bruid uit het buitenland haalden, waardoor er veel kinderen waren met een moeder die geen Nederlands sprak. En tot hun vierde jaar werden ze voornamelijk opgevoed door hun moeder, dus als ze dan naar school gingen spraken ze geen woord Nederlands.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:58

sja, maar veel mensen vergeten dat! Dat ( de meeste) turkse en marrokaanse hier zijn omdat wij dat zelf gevraagd hebben! En niet omdat ze vluchtelingen zijn.

lindyH: kan me goed vinden in je bericht :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:12

Kanelly schreef:
Ook ik wordt altijd een beetje triest van dit soort topics...
aan de andere kant blijft het interessant, vooral in deze tijd.
Het gaat financiëel wat minder, mensen zoeken wanhopig naar houvast en het valt me op dat er nu juist weer meer met een vingertje naar een bepaalde groep wordt gewezen. En helaas is er man in de Tweede Kamer die daar gretig gebruik van maakt.

Ik woon zelf in een zogenaamde 'Antillianen gemeente' aan de rand van een 'probleemwijk'. Maar ergens last van hebben? Nee, nooit gehad eigenlijk. Ik doe er nog steeds rustig mijn boodschappen etc.
En het is niet dat ik de problemen niet zie, ik zie ze ook dealen e.d. Maar het is té makkelijk om je focus daar op te leggen en mensen dan maar meteen te veroordelen.
En heeft ons dat tot nu toe enige verbetering opgeleverd?

'We want freedom of speech
But we all talkin' at the same time
We say we want peace
but nobody want to change their own mind.

Everybody wants to live the life of kings and queens
But nobody wants to stay and plow the fields
Everybody wants to tell their neighbors how to live
But nobody wants to listen to how they feel'

@ Kanelly:
Weet natuurlijk waar je woont ;)
Ik weet ook dat mijn vader (commandant brandweer) een keer beschoten is toen hij met zijn mensen aan kwam om een binnenhuis brand te blussen.
En dat in een bepaalde wijk de post niet meer werd bezorgt toen.
Moet er wel bijzeggen dat dat in 2003/2004 en 2005 zo was. Daarna weet ik het niet meer omdat ik naar Frankrijk ben verhuisd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:22

Klopt Saffier :j
Toen ik hier net woonde heb ik ook 2 schietpartijen meegemaakt...
Maar ja, die heb ik ook 2x meegemaakt toen ik nog in een gezapig Drents stadje woonde...( bij de 2e kwamen ze zelfs gezellig bij m'n zus door de ruit in de voordeur naar binnen rollen en dat was ook nog eens in een prima buurt )
Dus dat zegt ook niet alles :+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:44

Nessah schreef:
Je zegt van een nederlandse crimineel dat hij naar een opvoedkamp moet en van een buitenlandse crimineel dat we ze eruit moeten flikkeren :)*

voor het zelfde geld had ik geschreven flikker ze naar een opvoed kamp en stuur ze terug naar eigen land.
Dat woord flikkeren heeft voor mij niet zoveel waarde.
Maar ik wordt indertussen erg moe dat in Nederland niets gezegd mag worden over mensen met een kleurtje, want dan discrimineer je.
Maar juist daardoor is het getrut in Nederland begonnen. Want relschoppers weten dat ze in ons zachte landje de hand boven de kop gehouden wordt. Ja ook blanke relschoppers.
Maar waarom weet ik niet, maar de meeste problemen is niet door de blanken.
En dat is niet de media die dat verzint, vraag het eens aan de politie? Vraag het eens aan winkeliers?
Dan krijg je die antwoorden ook.
En ja, dan mag van mij elke crimineel met buitenlands of dubbel paspoort terug naar dat land.
En die dat niet hebben veel harder aanpakken hier in Nederland.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:49

Ik ben het helemaal eens met LindyH. Beetje jammer dat iedereen altijd vergeet dat wij die mensen zo ongeveer gedwongen hebben om hierheen te komen (als je de keuze hebt tussen voor altijd armoede of je kinderen naar school kunnen sturen en goed eten door in een 'rijk' land te werken, is die keuze snel gemaakt). En dat er steeds meer komen door gezinsvorming/hereniging... Tsja, dat is nu eenmaal het effect van de gastarbeiderpolicy. Als ik Marokkaans zou zijn, geen kansen op studie/toekomst en er kwam een leuke Marokkaanse Nederlander langs die me ten huwelijk zou vragen zou ik graag naar Nederland gaan! Het kan echt geen kwaad om jezelf eens te verplaatsen in immigranten. En tsja, natuurlijk zijn er criminele uitwassen, maar die zijn er onder mensen met NLse voorouders ook. Gelukkig is het overgrote deel van de mensen met NLse én buitenlandse voorouders voornamelijk bezig met een goede toekomst op te bouwen voor zichzelf en hun evt. kinderen. :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:11

Falona schreef:
Nederland is veel te coulant, laat vreemdelingen maar gewoon toe en laat ze ook maar gewoon begaan. Daarom raken veel van die allochtonen in het criminele circuit terecht.

Nee, ik denk niet dat het daarom is. Ik denk dat het door de vicieuze cirkel komt die al eerder genoemd werd.

Falona schreef:
Ik heb een collega, van Marokaanse afkomst en (geboren en?) getogen in België. En daar gaat het er heel anders aan toe. In België zijn ze veel stricter en verwachten ze veel meer dat de vreemdelingen zich aanpassen aan de Belgische normen en waarden. Het alloctonen probleem is daar dan ook veel minder aanwezig dan hier.

Vandaar het Vlaams Blok...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:24

Prima dat 'wij' zelf Turken en Marrokanen gevraagd hebben om hier te komen werken in de jaren '60. Maar na een dikke 40 jaar zou je toch wel een beetje mogen verwachten dat men zich aangepast heeft. Ongeacht of familie hier komt of niet. Gewoon inburgeren met die handel, gewoon examen doen et voila.

Tuurlijk snap ik wel dat je als je Klaas uit Turkye vraagt om hier te komen, dat hij zich op den duur eenzaam begint te voelen, zijn familie mist en ze hierheen haalt. Heel logisch.

Maar ik snap ook mezelf. In een normale groeigemeente sta ik al 3 jaar ingeschreven als woningzoekende en voorlopig ben ik nog niet aan de beurt en met mij nog vele andere. Op een gemiddeld huis komen zo n 200 reacties binnen! Nog steeds geen huis te krijgen. Kopen kan als single vrouw maar met de grootste moeite, ook al heb je best een leuk inkomen. Huizentekort alom en niets wordt eraan gedaan. Momenteel crisis in Nederland en men is naarstig op zoek naar werk.

Wanneer is het nou eens 'ho stop' vanuit de regering? Wanneer komt het nederlandse volk nou eens in opstand? Iedereen klaagt wel maar als het stemmen weer begint dan rent iedereen weer achter elkaar aan want als het erop aan komt zijn Nederlanders echte Medelanders en loopt de grootste meute gewoon achter elkaar aan want 'o jee, dadelijk discrimineer ik'....

Mensen die ooit gevraagd zijn om (tijdelijk!!!) naar Nederland te komen om ons te helpen, zijn gewoon betaald voor dat werk. Ze kregen hier van alles aangeboden: speciale uitkeringen voor als je niet meer kunt werken, woonruimte, een cursussie hier, een training en opleiding daar en natuurlijk mag je familie ook komen. Allemaal begrip van 'onze' kant. Maar wanneer wordt dat begrip wederzijds dan?
Ik zou zo zeggen: als je dan zo in hart en nieren van je land houdt, het land waarin je woonde en als dat land dan minder is...neem dan een goed voorbeeld aan Nederland. Wees ons dankbaar voor de kennis die je hier hebt opgedaan en neem die kennis lekker mee terug naar je eigen land om dat land te gaan opbouwen!
Ik vraag me wel af waarom dat dan niet in grote getalen gebeurt?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:54

Imago01 schreef:
Wanneer is het nou eens 'ho stop' vanuit de regering?

Wat bedoel je? Er mogen al heel lang geen Turken en Marokkanen meer naar Nederland komen, behalve tot voor kort via huwelijksmigratie.

Nogmaals, de mensen in asielzoekerscentra zijn geen Turken en Marokkanen! Dat zijn mensen die gevlucht zijn voor oorlogsgeweld en onderdrukking. Als een Turk of Marokkaan zich zou melden als asielzoeker komt hij niet eens de asielprocedure in en wordt hij gelijk teruggestuurd, zoals alle mensen die niet uit een risicoland komen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:00

Lady_M schreef:
LimaMambo schreef:
de mensen die denken dat het allemaal wel meevalt wil ik graag uitnodigen eens een weekje bij me te logeren.. ;)

kijken hoe je er dan over denkt..

Niet aanvallend bedoeld, maar wat is er nou zo erg aan het wonen in Rotterdam?
Al die enge buitenlanders?
Het enige wat ik in je posts heb gelezen, is dat ze je nafluiten en dat je 's avonds niet alleen naar buiten durft...
Please correct me if I'm wrong :o

Waarom ben je niet blij dat ze je nafluiten? Is toch een compliment? :D
En zit het niet tussen je oren dat je bang bent om alleen naar buiten te gaan?

heb je de rest wat er bij stond en wat ik hier nog meer geschreven heb ook gelezen dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:05

DorisM schreef:
zo makkelijk gaat dat helemaal niet hoor. veel Marokkanen en Turken zijn al jaren geleden naar hier verhuisd, in de tijd dat er goedkope arbeidskrachten nodig waren. Dat waren toen alleen mannen, toen kwamen hun vrouwen ook naar hier, kregen kinderen etc etc. De meeste turken en marokkanen in Nederland zijn dus hier in Nederland geboren en dus gewoon Nederlands. Het klopt dus niet helemaal wat je zegt.

Klopt wel hoor... Een allochtoon is iemand die buiten NL geboren is, óf waarvan minimaal 1 van de ouders buiten NL geboren is.
Mijn zusje bv is geboren in Engeland toen wij daar voor 2 jaar woonden, en is dus een allochtoon ;)
Dat je een NL paspoort hebt staat daar los van.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:10

Als jij naar een ander land gaat om te wonen krijg je ook geen cursus taal van dat land. Dat doe je in eigen beweging.
Je wilt namelijk zelf inburgeren.
En dat is dus loos met Nederland, die gaat doen alsof het aan Nederland ligt. Nee het ligt aan de mensen zelf. Ik ken een heleboel mensen die spreken in 2 jaar tijd vloeiend nederlands. Hebben dan ook geen moeite met het vinden van werk. Ik ken er die al 15 jaar hier wonen waarmee je nog met handen en voeten praat. Lopen in de sociale en hebben uiteraard geen werk.
Maar dat ligt dan aan nederland, want die discrimineert die laatste groep. Toch?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:31

Vroeger zijn de gastarbeiders expres apart gehouden van de nederlandse bevolking omdat het niet de bedoeling was dat ze zouden inburgeren. Later natuurlijk wel, maar toen was het kwaad voor een groot deel al geschied.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:36

Ik ben dus officieel ook een allochtoon, mn moeder is in Duitsland geboren en niet veel later geadopteerd en naar NL gekomen, mn pa is wel 100% Nederlander en mn ma eigenlijk ook (maar officieel dus niet) en ik voel mezelf ook 100% Nederlands.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:52

Alsof je later niet meer zelf iets kunt ondernemen.
En noem de landen als Canada en Australie, daar zijn in de jaren 60/70 ook erg veel nederlanders en duiters heen gegaan.
Maar denk maar niet dat die daar een cursus engels hebben gekregen hoor.
En dan komt vast het argument, iedereen kent toch al engels. Nou in die tijd echt nog niet.
Die mensen moesten ook zelf inburgeren. Zelf de taal willen leren. Zelf de gewoontes van dat land respecteren.
En dat vinden wij ook maar heel normaal. Want ja je gaat daar wonen, dan doe je dat.
Maar is het andersom, mensen hier, dan moet er ineens vanuit Nederland van alles komen en niet vanuit die mensen zelf.
En dat is toch echt de omgekeerde wereld. Toen, nu en altijd.
Wil je zelf in een land wonen, ben jezelf verantwoordelijk dat je in dat land mee kunt.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:46

Ikhoop niet dat ik met dit topic trouwens een verkeerde indruk wek.. !!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:54

Ik ben ook niet racistisch en wil bedoel met deze reactie ook geen hele bevolkingsgroep, want het merendeel van alle buitenlanders in Nederland, gedragen zich normaal. Echter ik kan echt niet meer de krant lezen, zonder veel ergernis. Relmarokkanen terroriseren buschauffeurs, beroven ouderen, bedreigen politie, enz, enz.. En wat doe Nederland?? NIKS!! De politie moet eens actie ondernemen. Ga met een arrestatie/ME team zo een wijk binnen, en sla iedereen die er tegenin gaat eens flink met die knuppels.. Zo gaat het in o.a. Spanje ook en daar bestaat tenminste nog een beetje respect naar de politie. Voor de politie in Nederland kan ik geen respect hebben..