Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
nicci88 schreef:Als ik nu zwanger zou raken zou ik het ook niet heel erg vinden.ik zou het niet erg vinden als ik er nu achter zou komen dat ik zwanger zou zijn.
Ik ben 20, maar woon vanaf mijn 18 'al' samen.
Ik heb een baan.
Maar rond 24 lijkt me inderdaad een erg mooie leeftijd.

Flosje446 schreef:Ik wil zelf eerst mijn studie afmaken en dan carriere maken.
Daarnaast, als je jong kinderen hebt, heb je een voorsprong op vrouwen die enthousiast carrière maken en er vervolgens een tijd uitgaan voor de kinderen... Als je jong voor kinderen gaat heb je die "break" al gehad
Heino schreef:Flosje446 schreef:Ik wil zelf eerst mijn studie afmaken en dan carriere maken.
Dit wil ik ook. Maar ik ben van mening dat het best samen kanDaarnaast, als je jong kinderen hebt, heb je een voorsprong op vrouwen die enthousiast carrière maken en er vervolgens een tijd uitgaan voor de kinderen... Als je jong voor kinderen gaat heb je die "break" al gehad

Heino schreef:Flosje446 schreef:Ik wil zelf eerst mijn studie afmaken en dan carriere maken.
Dit wil ik ook. Maar ik ben van mening dat het best samen kanDaarnaast, als je jong kinderen hebt, heb je een voorsprong op vrouwen die enthousiast carrière maken en er vervolgens een tijd uitgaan voor de kinderen... Als je jong voor kinderen gaat heb je die "break" al gehad

kimnytocize schreef:Of je komt er zelf nooit meer aan toe om carriere te maken.. Stel je krijgt een aantal kids, met een paar jaar ertussen, tegen de tijd dat de jongste naar de kleuterschool is ben je zelf ook richting 35 - 40.. Zie dan nog maar eens carriere te maken, als moeder van 2 / 3 / 4, en er jarenlang tussenuit zijn geweest
Ik wil ook mijn werk niet compleet stil leggen wanneer ik kinderen heb, ik vind het zelfs goed voor een kind om naar de kinderopvang te gaan (voor een dag of 2 in de week). Daarnaast is carrière maken niet echt leeftijdsgebonden vind ik, op je 35e kan je ook best die sprong nog maken.

odetteke schreef:Ik denk dat echt carriere maken en een kind hebben niet samen (hoort te) gaan, tenzij je vent genoegen neemt met een deeltijdbaan/huisvaderschap. Carrierevrouw wordt je niet met 2 a 3 dagen werken per week.
Heino schreef:Wat is "echt" carrière maken? Voor mij is dat een baan hebben waar ik genoeg mee verdien maar op de eerste plaats waar ik het mee naar mijn zin heb. En daar hoef je echt niet fulltime voor te werken (tenminste, in mijn vakgebied niet)
Carriere maken is in mijn ogen financieel onafhankelijk van je partner willen zijn, willen doorgroeien naar een andere functie met meer aanzien en een hoger salaris en leuker werk, en dit geheel is niet een traject dat je binnen 2 jaar afgerond hebt zegmaar, echt een meerjarenplan. Bij carriere maken hoort een extra stapje voor je bedrijf zetten, bereid zijn tot overwerken etc. Dan wordt het niet erg op prijs gesteld door je baas als je elke keer om 5 uur weg moet om je kind van de creche te halen of als je weer eens thuis blijft omdat je kind ziek is
odetteke schreef:Dat is in mijn ogen gewoon een leuke baan hebbenCarriere maken is in mijn ogen financieel onafhankelijk van je partner willen zijn, willen doorgroeien naar een andere functie met meer aanzien en een hoger salaris en leuker werk, en dit geheel is niet een traject dat je binnen 2 jaar afgerond hebt zegmaar, echt een meerjarenplan. Bij carriere maken hoort een extra stapje voor je bedrijf zetten, bereid zijn tot overwerken etc. Dan wordt het niet erg op prijs gesteld door je baas als je elke keer om 5 uur weg moet om je kind van de creche te halen of als je weer eens thuis blijft omdat je kind ziek is