Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:30

ik zou het niet erg vinden als ik er nu achter zou komen dat ik zwanger zou zijn.
Ik ben 20, maar woon vanaf mijn 18 'al' samen.
Ik heb een baan.

Maar rond 24 lijkt me inderdaad een erg mooie leeftijd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:33

nicci88 schreef:
ik zou het niet erg vinden als ik er nu achter zou komen dat ik zwanger zou zijn.
Ik ben 20, maar woon vanaf mijn 18 'al' samen.
Ik heb een baan.

Maar rond 24 lijkt me inderdaad een erg mooie leeftijd.
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het ook niet heel erg vinden.
Zou het dan sowieso houden.
Denk alleen dat mijn moeder en mijn vader er niet heel erg blij mee zijn.
Maarja als ik zwanger zou zijn zou ik wel zo een huisje kunnen krijgen.
Mijn vriend zou het ook niet heel erg vinden, hij is 26 en heeft een fulltime baan.
Ik ben 19 en ik ga binnenkort beginnen met mijn nieuwe baan (parttime).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:34

Mijn vriend en ik zijn allebei 22. Ik wil liever vandaag dan morgen nog voor een kindje gaan, hij wil nog even wachten. Maar sowieso willen we allebei jong (voor 26) kinderen :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:36

Ik was 29 toen de eerste werd geboren en 30 toen de tweede ter wereld kwam,vond dat wel een mooie leeftijd,genoeg de tijd gehad om de dingen te doen die ik wou doen en nu parttime werken en mijn kids, ik ben een tevreden mams!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:37

24 minimaal, ik denk zelfs nog wat ouder maar wel de 1e voor de 30. Ik ben nu 22 en echt nog niet toe aan een kindje ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:07

Wil eerst klaar zijn met school, samenwonen en een stabiel inkomen hebben voordat ik aan kinderen zou beginnen. Ik ben nu 21, werkend en studerend (vriendlief ook), maar ik zou niet te oud willen zijn... iets van 24/25 jaar.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:09

Heino schreef:
Mijn vriend en ik zijn allebei 22. Ik wil liever vandaag dan morgen nog voor een kindje gaan, hij wil nog even wachten. Maar sowieso willen we allebei jong (voor 26) kinderen :)

hier hetzelfde.
mijn vriend wilt ook nog een aantal jaar wachten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:29

Ik riep altijd dat ik met 21 m'n eerste kindje zou hebben. :D
En nu, bijna 4 jaar later, ben ik nog steeds geen moeder.
Medisch gezien is het ook niet verstandig om zwanger te raken, maar mocht ik ooit door de voorbehoedsmiddelen heen zwanger raken, dan is het van harte welkom.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:46

Zelf zou ik absoluut niet voor mijn 25e zwanger willen worden. Ik wil zelf eerst mijn studie afmaken en dan carriere maken. En misschien daarna kinderen. Dus dat wordt pas kinderen na mijn 30e en daar heb ik op dit moment geen problemen mee. Voorlopig hoef ik ze niet. Maar het ligt er ook heel erg aan de omstandigheden in je leven (relatie, financiele situatie enz) of je al klaar bent voor een kindje.
Laatst bijgewerkt door Meert op 21-04-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:48

wil HELEMAAL NIET zwanger worden

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:06

Flosje446 schreef:
Ik wil zelf eerst mijn studie afmaken en dan carriere maken.

Dit wil ik ook. Maar ik ben van mening dat het best samen kan :) Daarnaast, als je jong kinderen hebt, heb je een voorsprong op vrouwen die enthousiast carrière maken en er vervolgens een tijd uitgaan voor de kinderen... Als je jong voor kinderen gaat heb je die "break" al gehad :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:36

Heino schreef:
Flosje446 schreef:

Dit wil ik ook. Maar ik ben van mening dat het best samen kan :) Daarnaast, als je jong kinderen hebt, heb je een voorsprong op vrouwen die enthousiast carrière maken en er vervolgens een tijd uitgaan voor de kinderen... Als je jong voor kinderen gaat heb je die "break" al gehad :)

Of je komt er zelf nooit meer aan toe om carriere te maken.. Stel je krijgt een aantal kids, met een paar jaar ertussen, tegen de tijd dat de jongste naar de kleuterschool is ben je zelf ook richting 35 - 40.. Zie dan nog maar eens carriere te maken, als moeder van 2 / 3 / 4, en er jarenlang tussenuit zijn geweest ;)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:41

tegen m'n 25-26ste zou ik toch wel beginnen met kindjes...ben nu al 5j samen met m'n vriend
en tegen dan ben ik normaalgezien klaar met m'n studies

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:45

Heino schreef:
Flosje446 schreef:

Maak dat de kat wijs. :)
Dus je koopt eerst kinderen en gaat dan op iets latere leeftijd solliciteren zonder ervaring? :)
Zelfs voor schoolverlaters is het al niet simpel om ergens te beginnen zonder ervaring, maar die nemen ze nog aan omdat ze goedkoop zijn.
Op oudere leeftijd moeten ze je al meer betalen, en dan kiezen ze liever voor iemand mét een rugzak vol werkervaring.
Laatst bijgewerkt door Sin op 21-04-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:47

kimnytocize schreef:
Of je komt er zelf nooit meer aan toe om carriere te maken.. Stel je krijgt een aantal kids, met een paar jaar ertussen, tegen de tijd dat de jongste naar de kleuterschool is ben je zelf ook richting 35 - 40.. Zie dan nog maar eens carriere te maken, als moeder van 2 / 3 / 4, en er jarenlang tussenuit zijn geweest ;)

Ik was niet van plan een compleet elftal te gaan fokken :P Ik wil ook mijn werk niet compleet stil leggen wanneer ik kinderen heb, ik vind het zelfs goed voor een kind om naar de kinderopvang te gaan (voor een dag of 2 in de week). Daarnaast is carrière maken niet echt leeftijdsgebonden vind ik, op je 35e kan je ook best die sprong nog maken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:50

Ik denk dat echt carriere maken en een kind hebben niet samen (hoort te) gaan, tenzij je vent genoegen neemt met een deeltijdbaan/huisvaderschap. Carrierevrouw wordt je niet met 2 a 3 dagen werken per week.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:51

Rond 25/30

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:52

Wat is "echt" carrière maken? Voor mij is dat een baan hebben waar ik genoeg mee verdien maar op de eerste plaats waar ik het mee naar mijn zin heb. En daar hoef je echt niet fulltime voor te werken (tenminste, in mijn vakgebied niet)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:55

ik wil eerst eens van mijn eigen leven genieten, en pas als ik er klaar voor ben kinderen nemen. (misschien wel nooit dus)
kan niet zeggen op welke leeftijd dat zal zijn ;)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:57

ik ben nu moeder (23, bijna 24) en heb totaal niet het idee dat ik minder kan of doe. We gaan gewoon nog onze avondjes uit, stappen deden we al niet vaak maar gingen eerder een avondje bowlen met vrienden of naar de film. En dat doen we nog steeds.
Verjaardagen die 1,5 uur rijden zijn is ook geen probleem het is eigenlijk alleen maar leuker met ons ventje erbij.

Over carriere, ik werk nu 6 jaar in de kinderopvang en heb twee opleidingen hier voor achter de rug, niet iedereen heeft de ambitie om bijv. rechter te worden. En de planning hier is idd om over een paar jaar het HBO te gaan doen maar dan blijf ik ook werken waar ik nu werk alleen 1 dag naar school i.p.v. werk. dus ik doe mijn werk ervaring wel op ondanks ik een kleine heb.

heb trouwens bij een vrouw van 46 in de klas gezeten die al oma was en had er totaal geen moeite mee een nieuwe baan te vinden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:58

Tussen de 20 en de 30 vind ik een mooie leeftijd MITS je er klaar voor bent. (maar dat is eigenlijk met alles) :)
Zelf ben ik 22 maar wil nog niet aan kinderen beginnen. Mijn vriend is nu 26 en wilt graag voor zijn 30ste kinderen.
Ik zit in het laatste jaar van mijn school en als alles goed verloopt dan wil ik binnen 4 jaar ook wel een kindje.
Maar eerst alles op orde hebben.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:58

odetteke schreef:
Ik denk dat echt carriere maken en een kind hebben niet samen (hoort te) gaan, tenzij je vent genoegen neemt met een deeltijdbaan/huisvaderschap. Carrierevrouw wordt je niet met 2 a 3 dagen werken per week.

waarom niet je hebt ook deeltijd studies, of je nou 4 dagen werkt of 3 met 1 dag school

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:10

Heino schreef:
Wat is "echt" carrière maken? Voor mij is dat een baan hebben waar ik genoeg mee verdien maar op de eerste plaats waar ik het mee naar mijn zin heb. En daar hoef je echt niet fulltime voor te werken (tenminste, in mijn vakgebied niet)

Dat is in mijn ogen gewoon een leuke baan hebben ;) Carriere maken is in mijn ogen financieel onafhankelijk van je partner willen zijn, willen doorgroeien naar een andere functie met meer aanzien en een hoger salaris en leuker werk, en dit geheel is niet een traject dat je binnen 2 jaar afgerond hebt zegmaar, echt een meerjarenplan. Bij carriere maken hoort een extra stapje voor je bedrijf zetten, bereid zijn tot overwerken etc. Dan wordt het niet erg op prijs gesteld door je baas als je elke keer om 5 uur weg moet om je kind van de creche te halen of als je weer eens thuis blijft omdat je kind ziek is ;)

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:03

Sin schreef:
Dus je koopt eerst kinderen en gaat dan op iets latere leeftijd solliciteren zonder ervaring? :)

Je koopt geen kinderen >;) Ãls je geluk hebt krijg je kinderen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:49

odetteke schreef:
Dat is in mijn ogen gewoon een leuke baan hebben ;) Carriere maken is in mijn ogen financieel onafhankelijk van je partner willen zijn, willen doorgroeien naar een andere functie met meer aanzien en een hoger salaris en leuker werk, en dit geheel is niet een traject dat je binnen 2 jaar afgerond hebt zegmaar, echt een meerjarenplan. Bij carriere maken hoort een extra stapje voor je bedrijf zetten, bereid zijn tot overwerken etc. Dan wordt het niet erg op prijs gesteld door je baas als je elke keer om 5 uur weg moet om je kind van de creche te halen of als je weer eens thuis blijft omdat je kind ziek is ;)

Financieel onafhankelijk hoef ik niet persé te zijn, maar ik hecht wel waarde aan een fatsoenlijke opleiding en eigen werk zodat je ergens op terug kan vallen. Meer aanzien interesseert me dan echter weer helemaal niets, en met een beetje mazzel heb ik een lekker salaris als ik afgestudeerd ben zonder over te werken en dergelijke.

Volgens jouw definitie zal ik echter wel carrière gaan maken. Maar dit kan ik ook parttime doen, postmasters heb je in veel gevallen zowel vol- als deeltijd in de sociale wetenschappen :)

Ik denk dat het sterk per opleiding/studierichting verschilt wat de mogelijkheden met een kind zijn. Ik heb dus ook geen idee hoe ik er over zou denken als ik een andere opleiding zou doen.