Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:33

laetitia schreef:
En misschien heb ik dat ook wel hoor, dat ik dan lees bij die en die dat ze op vakantie zijn geweest en foto's zie van verre oorden of dat iemand schrijft "supermega feest gehad, wat een party!" en dat ik dan een gevoel krijg van "wat heb ik toch een saai leventje, ga nooit meer naar ubervette party's en vakantie kan ik al jaren niet betalen" en ja dan komt mijn jaloezie toch echt om de hoek kijken en daar ben ik heel erg eerlijk over!!
Als iemand daarentegen zou schrijven "enorm kelote weekend gehad, geen reet gedaan" dan zou ik zoiets hebben van "he ik ben niet de enige!!".

Ik wil niet banketstaaf overkomen, maar dit is toch echt een probleem wat van jou af komt en niet van hyves...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:19

Overal waar je wat neer zet wat problemen kan geven zou dan iets kapot maken.Ligt toch aan jezelf, je moet nou eenmaal oppassen met wat je er uit flapt op internet.Ik kan het weten want ik kan een flapuit zijn maar ik kijk echt wel uit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:54

Misser schreef:
laetitia schreef:
En misschien heb ik dat ook wel hoor, dat ik dan lees bij die en die dat ze op vakantie zijn geweest en foto's zie van verre oorden of dat iemand schrijft "supermega feest gehad, wat een party!" en dat ik dan een gevoel krijg van "wat heb ik toch een saai leventje, ga nooit meer naar ubervette party's en vakantie kan ik al jaren niet betalen" en ja dan komt mijn jaloezie toch echt om de hoek kijken en daar ben ik heel erg eerlijk over!!
Als iemand daarentegen zou schrijven "enorm kelote weekend gehad, geen reet gedaan" dan zou ik zoiets hebben van "he ik ben niet de enige!!".

Ik wil niet banketstaaf overkomen, maar dit is toch echt een probleem wat van jou af komt en niet van hyves...

Natuurlijk is het haar probleem, maar ik denk dat je er op deze manier makkeijker mee geconfronteerd wordt omdat je 'buiten' je eigen wereldje kan kijken in andermans leven.
Wel denk ik dat je je eigen leven niet mag afschepen als saai... zelf doe ik hele andere dingen dan leeftijdsgenoten. Ik stap niet elke week, slet niet wat rond maar heb nu ook al heel lang een vaste vriend. Ik werk hard voor de dingen die ik graag wil en werk hard voor school, heb geen hele clan vriendinnen maar ik ben er blij mee. Ik kan namelijk wel genieten van een lange dag sauna, iets wat ik de meeste van mijn leeftijd niet zie doen. Dat doe ik veel liever dan gaan stappen, en als hun dat als 'saai' afschrijven, als ik het maar leuk vind toch? Ik heb liever een paar goede vriendinne en een vriend war ik echt op kan rekenen dan de mensen die wat rondsletten maar eigenlijk op zoek zijn naar wat ik heb. En wat zijn die hordes vriendinnen nou waard? Natuurlijk gezellig maar als je echte problemen hebt en je kunt daar je ei niet kwijt? geef mij liever dan maar een paar goede vriendinne waar ik veel liever mee ga koken of terassen, en laat mij dan maar 'saai' zijn in de ogen van een ander :)

En als je je eigen leven echt saai vind, doe er dan wat aan :) !

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:55

Chiqa schreef:
Dan heb jij vast niet echt veel meegemaakt in het leven met mensen om je heen :D

Ik had een zwager die zo nodig zijn geval in een ander moest stoppen, en nee dat ging niet via hyves.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:58

Ik vind hyves na twee en half jaar nog steeds leuk.
Het hoge vriendenaantal begin ik een beetje irritant te vinden, misschien dat ik er binnenkort wat ga wissen.
Vind het superleuk om dingen te lezen, van anderen.
Soms wat minder als je krabbels van je ex leest :=
Gelukkig is die niet zo actief :') En heeft hij in zijn profiel nog steeds een relatie met mij... _O-

Als je hyves destructief vindt, moet je het gewoon verwijderen. :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:06

ChantalSmook schreef:
Misser schreef:

Natuurlijk is het haar probleem, maar ik denk dat je er op deze manier makkeijker mee geconfronteerd wordt omdat je 'buiten' je eigen wereldje kan kijken in andermans leven.
Wel denk ik dat je je eigen leven niet mag afschepen als saai... zelf doe ik hele andere dingen dan leeftijdsgenoten. Ik stap niet elke week, slet niet wat rond maar heb nu ook al heel lang een vaste vriend. Ik werk hard voor de dingen die ik graag wil en werk hard voor school, heb geen hele clan vriendinnen maar ik ben er blij mee. Ik kan namelijk wel genieten van een lange dag sauna, iets wat ik de meeste van mijn leeftijd niet zie doen. Dat doe ik veel liever dan gaan stappen, en als hun dat als 'saai' afschrijven, als ik het maar leuk vind toch? Ik heb liever een paar goede vriendinne en een vriend war ik echt op kan rekenen dan de mensen die wat rondsletten maar eigenlijk op zoek zijn naar wat ik heb. En wat zijn die hordes vriendinnen nou waard? Natuurlijk gezellig maar als je echte problemen hebt en je kunt daar je ei niet kwijt? geef mij liever dan maar een paar goede vriendinne waar ik veel liever mee ga koken of terassen, en laat mij dan maar 'saai' zijn in de ogen van een ander :)

En als je je eigen leven echt saai vind, doe er dan wat aan :) !

Dat is ook eigenlijk een beetje wat ik bedoel :D, maar dan anders uitgedrukt. Als je niet tevreden bent door hyves, ben je dan wel tevreden als je hyves er niet bij betrekt? Waarschijnlijk niet, dat is mijn punt ;).

Janine1990

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:16

Mooi punt Misser en ChantaalSmook! :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:36

Ik denk indd dat het de kunst is om uit te zoeken wat je zélf wilt in je leven, en niet te leven naar de standaard van anderen. Wil je feesten en 400 vrienden, prima, je moet zélf zorgen dat je er aan komt. Niks gaat vanzelf. Ben je tevreden met een paar goede vrienden en gezellig bankhangen? Ook goed, en dan moet je jezelf niet gaan afmeten aan mensen die dingen anders doen.

Het is zo makkelijk om te roepen dat het gras groener is aan de andere kant. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor jezelf, als jij weet dat hyves je niet blij maakt, néém dan geen hyves.

Ik heb 2 weken terug een hele leuke jongen ontmoet met een feestje en via hyves en msn hebben we t contact langzaam opgebouwd, en face to face klikt het ook heel goed. Ja, dan ben je wel blij met hyves :)

edit: voor de TS (laetitia) dit is al het zoveelste gedoe dat ik lees over jouw ex. Denk dat het probleem er meer in ligt dat jij hem niet los kunt laten, dan bij hyves..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:22

@dwaallicht: dat is waar. Maar daar gaat het in dit topic niet om (voor de 3e keer):

laetitia schreef:
Ik heb onlangs nog 3 dagen in een soort van dilemma gezeten...

Kreeg nieuwe baan, en mijn directe baas waar ik voor werkte heeft meteen na een paar dagen een vrienden uitnodiging gestuurd...

Tja wat moest ik doen? Weigeren kon ook niet want ik zat met hem op 1 kamer en hij zou heus wel door hebben dat ik hem niet geaccepteerd had!
Maar accepteren betekende dat hij voortaan mijn krabbels kon lezen en dat vond ik ook echt niet fijn (niet dat er rare dingen in staan, lijd een doodnormaal en rustig leventje) maar ik hou werk en prive liever gescheiden.

Heb hem uiteindelijk maar geaccepteerd...

laetitia schreef:
Ik heb ook mijn lesje wel geleerd hoor, had ook gewoon een openbaar profiel...

Ter info: zit in ziektewet, mag inmiddels reintegreren omdat ik hersteld ben, maar mijn werkgever geeft mij hiervoor geen enkele kans. Met arbo-arts en advocaat besproken dat ik dan op eigen initiatief vrijwilligerswerk zou gaan doen. En zo geschiedde...

Mijn werkgever probeert op allerlei slinkse manieren van mij af te komen (vandaar advocaat in de hand genomen).

En op een gegeven moment kreeg ik doodleuk een email van de financieel directeur dat ze 'via via via hadden vernomen dat ik een nieuwe baan heb en dat ze mijn salaris per direct zouden stopzetten'.

Via via via was dus hyves (kan niet anders). Ze hebben blijkbaar mijn krabbels onderzocht en gelezen dat iemand schreef "wat goed dat je nu bij ... werkt! Lijkt me erg veel voldoening geven". Als ze echter goed hadden gelezen en de andere krabbels ook hadden gelezen dan hadden ze kunnen zien dat het om vrijwilligerswerk ging.

Afijn ik ben toen zo kwaad geworden en gelukkig heeft mijn advocaat hier een stokje voor gestoken. (PS het is een ingewikkeld en moeizaam verhaal dus ik schrijf hier niet alle details op). Maar ik heb hier echt wel van geleerd en myn hyves is alleen zichbaar voor vrienden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:17

MSQuincyTE schreef:
Devenyy schreef:
Hyves maakt inderdaad meer kapot dan mensen denken.
Zo heb ik al meerdere malen gehoord dat een relatie stuk is gelopen door geflirt...

Dat doen mensen zelf en niet hyves

Idd.. Dan kunnen jullie ook wel msn de schuld geven, het sms-en, het anoniem e-cards sturen, de e-mail en ga zo nog maar even door. Als mensen vreemd willen gaan oid zoeken ze wel een manier. ;) Maar ik snap écht niet dat hyves daar 'de schuld' van moet krijgen. :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:50

Juul schreef:
Als mensen vreemd willen gaan oid zoeken ze wel een manier. ;) Maar ik snap écht niet dat hyves daar 'de schuld' van moet krijgen. :?

Het wordt uit zn verband getrokken. Hyves krijgt niet de schuld maar het nodigt wel makkelijker uit om contact te leggen (of info op te zoeken over) met anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:54

'Hyves maakt meer kapot dan je lief is' is voor mij toch een beetje richting de schuld ervan geven, maar goed. Hyves maakt niks kapot, Hyves wordt ervoor gebruikt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:56

Juul schreef:
'Hyves maakt meer kapot dan je lief is' is voor mij toch een beetje richting de schuld ervan geven, maar goed. Hyves maakt niks kapot, Hyves wordt ervoor gebruikt..

Oke dan, verschil van mening. :)
Ik kan me zeker vinden in het gevoel van TS. Maar nogmaals, daarom ben ik zelf van hyves afgegaan. Tis niet verplicht he? Niet zielig doen en toch op hyves blijven. Dan gewoon zelf je hyves verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:57

Precies, daar ben ik het mee eens. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:13

Misschien heb ik een verkeerde titel gekozen voor het onderwerp. Het was nl. niet heel erg dramatisch bedoeld! Eigenlijk met een vette knipoog! Ik had nl. zelf een binnenpretje toen ik het topic aanmaakte :=

En ik meende dat dat ook duidelijk naar voren kwam in mijn OP, maar de een vat het anders op dan de ander.

Dat is dan ook weer het nadeel van communicatie op schrift ipv mondelinge communicatie. :D

De zender kan een bepaalde toon in gedachte hebben en de ontvanger weer een hele andere toon!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:32

Jeetje, wat een verhalen hier zeg! :=

Ik heb muijn hyves gewoon voor de lol, krijg er af en toe een berichtje en ik heb 100 vrienden.. En toevallig vond een oud klasgenoot van mij me vorige week, dat is dan wel weer leuk :D

Maar mensen natrekken of er veel info opzetten? Nee, dat doe ik niet.. Ik kijk er 1 of hooguit 2x per week op, verder vergeet ik het vaak :')

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:09

MSQuincyTE schreef:
Devenyy schreef:
Hyves maakt inderdaad meer kapot dan mensen denken.
Zo heb ik al meerdere malen gehoord dat een relatie stuk is gelopen door geflirt...

Oh nee? Mensen gaan er wel krabbelen en doen, dus het ligt wel degelijk aan Hyves.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:36

Die mensen doen dat helemaal zelf hoor, daar kiezen ze zelf voor.

Maar goed, het is natuurlijk lekker makkelijk om de schuld op iets anders te kunnen afschuiven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:39

Natuurlijk ligt het niet aan hyves, dat is zo scheef gedacht!
Als je het niet wilt, meld je je af.
Mensen zijn nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun daden en natuurlijk de gevolgen ervan!
Hiermee bedoel ik dus ook daden als "controleren"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:33

Devenyy schreef:
MSQuincyTE schreef:

Oh nee? Mensen gaan er wel krabbelen en doen, dus het ligt wel degelijk aan Hyves.

Hyves typt die berichtjes toch niet?

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:43

Idd Juul, die persoon zelf schrijft de krabbel toch? Het nadeel van contacten onderhouden via de computer is dat mensen makkelijker iets durven te zeggen, vaak negatief. Staan ze face to face voor je, no way, dan zullen ze dat er nooit uitkrijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:54

laetitia schreef:
Kreeg nieuwe baan, en mijn directe baas waar ik voor werkte heeft meteen na een paar dagen een vrienden uitnodiging gestuurd...

Tja wat moest ik doen? Weigeren kon ook niet want ik zat met hem op 1 kamer en hij zou heus wel door hebben dat ik hem niet geaccepteerd had!
Maar accepteren betekende dat hij voortaan mijn krabbels kon lezen en dat vond ik ook echt niet fijn (niet dat er rare dingen in staan, lijd een doodnormaal en rustig leventje) maar ik hou werk en prive liever gescheiden.

Heb hem uiteindelijk maar geaccepteerd...

Wat hield je tegen om gewoon tegen hem te zeggen dat je werk en privé gescheiden wilt houden en hem dus niet in je vriendenlijst wilde hebben?

Als het je nu nog steeds niet lekker zit, verwijder hem dan gewoon. En als hij vraagt waarom je dat hebt gedaan, zeg dan alsnog dat je werk en privé gescheiden wilt houden. Heel simpel. ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 08:48

Niet iedereen is assertief...Zeker in de verhouding waarin je voor iemand werkt.

Maar ik heb hem vandaag inmiddels stilletjes verwijderd! Evenals iemand anders die ik eigenlijk ook wilde weigeren maar dat ook moeilijk kom omdat ik toen dikwijls met haar te maken had ;-)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:53

Als je er zoveel problemen mee hebt, waarom verwijder je je hyves dan niet? Ben je er meteen vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:20

Trouwens iemand zei iets over dat mensen zich 'beter voordoen' dan ze zijn met mooie foto's enzo. Het is toch logisch dat je foto's plaatst waar je trots op bent en die je zelf leuk vind? Dat anderen dan denken dat je je beter voordoet dat je bent.. tja, als je even nadenkt weet je ook wel dat dat zo is. Je gaat toch geen lelijke foto's showen? Wat is daar nou leuk aan?