en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:28

Ik heb niet het hele verhaal bijgelezen maar toch even mijn vrije mening uiten :D.

Ik vind dat je NIET in je recht bent als je op het schoolplein rookt. (Dat is trouwens toch door de wet verboden? Ik weet dit niet zo zeker). Maar je gymleraar is OOK NIET in haar recht door je ouders te bellen.

Je bent WEL voledig in je recht als je buitenschool hebt gerookt. Maar je gymleraar is NOG STEEDS NIET in haar recht door je ouders te bellen.

Conclusie, Als je rookt, doe het ver weg van mensen die er zeker geen zaken mee hebben.

Voor de rest gewoon proberen praten met je ouders. Je bent tenslotte 17.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:04

Urielle schreef:
Menino schreef:
Urielle, de voorbeelden die jij aanhaalt gaan allemaal tegen het schoolbeleid in.. Uit TS haar verhaal kan ik niet opmaken dat zij rookt ergens waar dat niet toegestaan is...

Als het tegen het schoolbeleid in gaat vind ik het uiteraard vrij logisch dat de school daarbij betrokken raakt...

Als het niet tegen het schoolbeleid inging, denk ik dat de gymjuf er niet eens bij stilstaat als zij een groep zeventienjarigen ergens ziet roken :) Ik zie er dagelijks ook genoeg roken en het valt pas op bij opgevoerde aanstekers en soortgelijke dingen ;)

ja da's waar, maar dat zijn conclusies die jij nu zelf trekt, en ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het projecteren daarvan op de TS...
Ookal kan ik nu even niet meer herinneren wat je hebt gezegd over de situatie van de TS (en om nou alles te gaan herlezen :P ) Alleen over de discussie eromheen..

Ik vind sowieso dat een docent niet bij ieder ditje en datje de ouders moet opbellen. Je weet niet hoe de relatie tussen de leerling en zijn ouders zijn. Ik denk dat je er van zal staan te kijken hoeveel ouders een zeer merkwaardige visie hebben op 'opvoeden' en bij dit soort dingen hun kind 'verrot' slaan of met andere imo niet-zo-passende straffen komen.

Een docent had een keer bij mijn moeder gemeld dat ik slecht at oid, het gevolg was dat mijn moeder zeer nauwlettend mijn voedselpatroon in de gaten ging houden, en bij alles wat haar niet beviel (als ze een slechte bui had dan, echt consequent was ze niet :') ) kreeg ik klappen en kreeg ik rare straffen zoals dat ik niet naar school mocht. En ze wilde me dan ook niet afwezig melden, want dan was de straf dat ik problemen zou krijgen op school }:0 ... En echt hoor, dat soort dingen gebeuren vaker als menigeen denkt. Ik vind dat je daar als docent heel erg mee op moet passen...