Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:43

ik weet het niet. hoop het niet want ik ben nogal een kletsmajoor dus praat ontzettend veel. maar aangezien mijn schoonzus in Den Helder woont en ik bij Arnhem. moet ik die route wel met tom tom rijden anders weet ik niet waar ik terecht kom dus hebben we dat ff geoefend

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:07

ik rijdt ook met tomtom.. weet niet of het verplicht is.. maar vind het wel fijn om het nu alvast te leren.. voor als ik straks zelf een auto heb..

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:11

mijn instructrice raadde de ttt juist af.. had het gevraagd omdat er hier zoveel over werd gekletst.. zij zei dat je beter gewoon gelijk voor je examen kan gaan.. want een ttt is alleen voor je bijzondere verrichtingen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:39

Ik krijg ook geen TTT volgens mij. Wel proefexamens. Het maakt mij niet zoveel uit.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:42

Mijn instructeur raade TTT juist aan. Zeker omdat je dan alvast de examensituatie leert kennen, en het is natuurlijk prettig als je vrijstelling krijgt. Ik heb volgende week TTT, zit nu op ongeveer 45 uur

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:49

Ik neem aan dat mijn instructeur ook wel weet hoe een examen eruit ziet en dat dus bijna overeen zal komen. :) Maar ik kan het nog weleens vragen of ik hem echt niet/wel krijg. Die bijzondere verrichtingen lijken mij minder erg dan die clusteropdrachten...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:52

Paula schreef:
Wat moet jij nu doen tijdens het rijden I_love_you?

@Pasamba; leuk zeg dat je dan 'eindelijk' kunt beginnen. :D Hoeveel lessen krijg je per week?

Ik heb gisteren mijn theorieboek gehad en meteen maar even doorgelezen. Maakt een hoop duidelijk moet ik zeggen, leuk. :D

Ja zeker. :) Nou het zijn ongeveer 3 lessen in 2 weken zeg maar.
Ik heb trouwens mijn theorie al gehaald. Haha 13 februari al, dus daar ben ik maar vanaf.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:53

hahaha, leuk, die koppelingen :P
ik heb ook nog een leuk verhaaltje over de koppeling..

Ik zat vandeweek bij mn vriend in de auto, ik reed, enne oen we de bocht om kwamen, kwam er een auto ook gelijk de bocht om, en we hadden eigelijk allebij zoiets van we pakken de bocht ruim, dus toen moest ik flink op de rem én op de koppeling trappen, zie ik mn vriend aan zijn kant ook op de rem en de koppeling trappen, maar helaas, we zaten in zijn privé-auto en niet in de lesauto, whahaha dus hij had egt zoiets van aaaah dit is raaar!!!

Maar hij bood wel zn excusses aan dat hij het onbewust deed, omdat ie dat zo gewend is om in te grijpen :P whahahaha
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 23-03-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:54

mijn instructie zij wel dat als mensen erg zenuwachtig overkwamen het wel zou kunnen om idd een beetje erachter te komen hoe het nu in zijn werk gaat bij zo'n examen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:02

Haha First_Unique geweldig. :') Krijg je niet ontzettend veel commentaar op je rijden of kan hij zich wel inhouden?
@Aatjuh; oh dan heb ik het wel nodig denk ik. Als ik nu al alleen aan dat afrijden denk word ik al zenuwachtig.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:35

Ik heb afgelopen zaterdag een boek voor me theorie meegekregen met 1020 vragen! Pff.. dat zijn er een hoop. Maar ik heb gelukkig deze week vrij veel vrij, dus kan ik ze mooi maken :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:15

Die van mij heeft 2000 vragen. En makkelijk, als het echte theorie examen ook zo is... :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:12

Allemachtig wat ging m'n les slecht. :\

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:31

wat grappig om dit allemaal te lezen. Ik zelf geef rijles in arnhem. Ik raad ook altijd een ttt aan dan kan je zien hoe het er op het cbr aan toe gaat en of je nog steeds op je nivea blijft rijden.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:42

ik vind het ook wel goed dat ik mn T.T.T heb gehad. Ik was helemaal niet zenuwachtig dus ik hoop dat dit bij het examen ook zo is (H). Ik moet dadelijk in het donker lessen..

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:43

@ sheffie voor welke rijschool rij je dan?

ik heb mijn ttt juist omdat ik me zo druk en zenuwachtig om dingen kan maken terwijl dat niet nodig is achteraf.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:46

Heb er niet eens meer aan gedacht om over die TTT te beginnen. Voor m'n gevoel reed ik alles bijna aan wat aan te rijden viel. Veel ingrepen gehad. Ik zag níets door die regen/hagel, m'n armen kreeg ik niet meer naar het stuur, spiegels kreeg ik niet lekker afgesteld, remmen/koppeling wilde niet. Niets wilde. Ik ging zelfs te lángzaam maar durfde gewoon niet harder. Dat is me nog nooit overkomen. Hij vroeg ook wat ik had vandaag want; 'Normaal rijdt je hier 100 en nu durf je geen 50 wat toegestaan is'?
Hij vond alleen dat ik m'n theorie goed had geleerd. :+

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:48

pff das wel erg, maar goed zo'n dagen heb je er ook wel eens bij. hopelijk gaat het de volgende keer wel gewoon weer goed :)

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:49

z'n dag heb ik ook wel eens. dat niet lukt en niks goed kan gaan. maar die les erna rij ik dan altijd weer super lekker en relax rond.
iedereen heeft wel eens een dag dat het minder gaat

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:54

Ik denk dat ik gewoon even te veel achter elkaar heb gelest. 3 keer in 4 dagen 1,5 uur wat ik niet gewend ben. Hopelijk zaterdag weer wat beterder ja. :)

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:45

dat is inderdaad veel ja.
ik heb gewoon iedere week op vrijdag les aangezien dat mijn vrije dag is O:)

vaker zit het er voor mij niet in helaas al zou ik dat wel willen

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:04

heey paula zonde dat het niet zo goed ging maar kan gebeuren toch , 3x in de 4 dagen is wel heel erg veel inderdaad er komt dan ook zoveel informatie op je af , nu zaterdag weer las ik das dan wel weer lekker heb je een beetje rust en zal je zien dat het een stuk beter gaat , heb ook 2x vlak achter elkaar gelest maar dat vond ik niet echt fijn nu les ik gewoon elke zondag 1,5 uur , voor de rest werk ik.

Over de TTT ben ik ook vergeten te vragen zondag weer een kans ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:12

@paula: hihi nah valt eigelijk wel mee hoor, hij zegt altijd, ik weet bij wie je je rijbewijs hebt gehaald (zn zusje ;) ) maar t is wel al een aantal keer voorgekomen dattie mn stuur pakte en me weer de baan op reed ofzo hihi, maar verder, ohja en fileparkeren, daar geeft ie wel altijd commentaar op, haha dat k altijd scheef sta, maar hij zegt ook wel altijd van ja nu in sturen, ja terug sturen blablabla, en soms zegt ie ook nog wel eens van dit kun je beter zo en zo doen, en dan is het van ja maar dat heb ik niet gehad, en dan hij weer jawel, dat doet wendy altijd, nee niet waar, jawel ZEKER wel :P
whhahaha maar hij corrigeert/commandeert me niet heel vaak hoor. meestal ben ik degene die de neiging heeft van, Rich dat moet je zo niet doen, dat moet zo!!! hahaha, heel fout ja, dan krijg ik ook meteen op me sodejanus van um :P en hij l*lt me altijd uit, haha hoe t ook went of keert, hij weet t toch altijd beter als mij ;) Gelukkig :P

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:31

Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald! :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:17

Gefeliciteerd! :)

Pff die vragen.. Zijn er veel te veel heb er nou 60 af maar heb nou al zoiets van; geen zin meer :P