Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:21

Waarom fundamentloos, ik geloof dat ik genoeg fundament heb. Ervaringen zijn ook fundament, en 8 van de 10 chauffeurs in een audi (of andere dikke auto) gedragen zich als kakkers. En als ik de beginpagina's van dit topic doorlees zie ik dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen met audi-rijders. Dus dat noem ik ook geen vooroordeel meer. Ik weet trouwens echt wel dat er ook mensen met audi's zijn die wel rekening houden met mede weggebruikers, maar die kom je veel minder tegen helaas.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:22

Zo heb ik dus ook zeer slechte ervaringen met BMW mensen en al helemaal Saab mensen maar ook dat zijn vooroordelen ;) Echte keiharde feiten zijn er geloof ik niet over en ja ik voel mij dus aangesproken omdat ik in een Audi rij.

Wel grappig om jouw reactie te lezen terwijl je nog helemaal geen auto rijdt trouwens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:29

Lara_Silver schreef:
Waarom fundamentloos, ik geloof dat ik genoeg fundament heb. Ervaringen zijn ook fundament, en 8 van de 10 chauffeurs in een audi (of andere dikke auto) gedragen zich als kakkers.

Omdat ik je opmerking eigenlijk vrijwel nergens over gaat, net of jij dagelijks met je boekje langs de snelweg zit en hele grafieken zit uit te tekenen hoe arrogant de gemiddelde automobilist is die een mooie dure auto rijdt.
Sterker nog, ik vindt het vrij simplistisch. Zou zeggen kom eens een middagje kijken op mijn werk, kan ik je kennis laten maken met de gemiddelde Mercedes benz chauffeur.
Zal je verbaasd staan hoe normaal die mensen zijn, op een enkele rotte appel na natuurlijk maar die rijden ook in een Fiatje of Citroentje.

Als mijn klanten echt zo arrogant waren had ik het er gewoonweg geen uur vol kunnen houden :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:38

LovingTweety schreef:
Zo heb ik dus ook zeer slechte ervaringen met BMW mensen en al helemaal Saab mensen maar ook dat zijn vooroordelen ;) Echte keiharde feiten zijn er geloof ik niet over en ja ik voel mij dus aangesproken omdat ik in een Audi rij.

Wel grappig om jouw reactie te lezen terwijl je nog helemaal geen auto rijdt trouwens :D

Waarom is dat grappig, ik begeef me ook dagelijks in het verkeer. Op de fiets of in een auto. Dus ik weet echt wel waar ik over praat.
Gistere ook weer. (maar dan met een BMW) Reed met mijn ' schoonbroer' terug van de stad, 5 km boven het snelheidslimit, en zit er toch eentje met vol licht in onze kont te douwen... Op nog geen 2 seconden ( 8 m) afstand.. De ' rechtdoor op dezelfde weg' regel schijnen ze vaak te vergeten. Al een paar keer bijna van mn sokken gereden door zo een bak. Goh, waar zou ik mijn negatieve kijk vandaan halen? :?

@Chiqa: je kunt natuurlijk ook overdrijven zeg.. Tuurlijk, ik verbreng minstens 2 uur per dag met zoveel onnuttigs. :roll: Ik heb het ook niet over het daadwerkelijke karakter van de mensen, buiten hun auto's om zijn ze vaak nog aardig ook. Ik heb het over hun rijgedrag, dat ze rijden als kakkers, denken dat ze meer mogen/waard zijn. (om nuancering aan te brengen, niet iedereen dus, er zijn ook fatsoenlijke mensen tussen)

LovingTweety

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:40

Je weet wat xenon verlichting is? Ook erg irritant hoor, daar niet van. Maar dat lijkt ook op groot licht ;)

Ik heb altijd moeite met 4x4 auto's :+ Daar komen altijd van die popjes uit :D Wel heel grappig, daar niet van :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:44

Het was in ieder geval verblindend genoeg.
Popjes? Ik ken de echte betekenis er niet van, zal wel zo iets als tuttige meisjes betekenen? Was dat maar waar. :D Als ik weer eens met mijn modderschoenen en flobbertrui terug kom van de paarden wens ik me vaak zo een persoon te zijn, dan zou ik het namelijk 'eng' vinden vies te worden.. Dus helaas dat ben ik niet.. ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:47

LovingTweety schreef:
Je weet wat xenon verlichting is? Ook erg irritant hoor, daar niet van. Maar dat lijkt ook op groot licht ;)

Ik heb altijd moeite met 4x4 auto's :+ Daar komen altijd van die popjes uit :D Wel heel grappig, daar niet van :D

xenon vreselijk irritant

en uit de 4x4 stappen hier geen popjes hoor. De 4x4 die hier rond rijden zijn bijna allemaal van boeren of bedrijven.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:50

Lekker typisch dit....Er zijn ook genoeg mensen die met een ouwe roestbak onbenullig rijden, alleen die hebben geen dure auto onder hun gat dus krijgen niet meteen 'de stempel' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:51

Kan dr niets anders op bedenken Lara zilver dat jij die mensen alleen maar verschrikkelijk beneid. Zou zeggen ga eerst eens een jaartje in je 4X4 rondhobbelen, dan praten we wel verder kan vrijwel niets met zo'n generalizerende opmerking.

Lara_Silver schreef:
en zit er toch eentje met vol licht in onze kont te douwen... Op nog geen 2 seconden ( 8 m) afstand..

2 secondes? Dat is juist heel netjes zo hoort het namelijk ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:53

_janet_ schreef:
LovingTweety schreef:

xenon vreselijk irritant

en uit de 4x4 stappen hier geen popjes hoor. De 4x4 die hier rond rijden zijn bijna allemaal van boeren of bedrijven.

Ik denk ook dat zij bij 4x4 denkt aan zo van die wat nieuwere gevallen, die al meer naar de SUV neigen ofzo.. Idd daar komen best vaak popjes uit.. Maar uit zo een verhoogd, vierkant ding zonder fancy accesoires komen bijna alleen mensen die hem gebruiken waar hij voor nodig is..

@Chiqa: zo typisch, niks nuttigs meer te bedenken en dan maar daar mee komen.. Nee wat ik benijd zijn de mensen die ik zie rijden in een volledig verhoogde goed uitgebouwde Land Rover Defender, dat geef ik toe.. Maar een audi? nee bedankt. En ik kan me niet voorstellen dat als je de persoon die achter je rijd bijna in de ogen kan kijken (in het donker! met verblindende lichten) dat hij dan nog op de goede afstand rijdt, laat me niet lachen..
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 22-03-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:56

hier rijden ook in de nieuwe 4x4 geen poppetjes.
Ze worden hier gewoon gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:00

Chiqa schreef:
Kan dr niets anders op bedenken Lara zilver dat jij die mensen alleen maar verschrikkelijk beneid.

Wat is er mis met beneiden? Ik vind het in heel veel gevallen een gezonde drift om zelf ook wat te willen bereiken.

En laten we elkaar niet voor de gek houden, een auto straalt nog steeds status uit!

Ik beneid ook mensen die in een dikke Dodge-pickup rijden of in een Hummer, die wil ik ook!!! :D :+

(een Chevrolet-pickup is ook goed hoor... :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:03

Lara_Silver schreef:
En ik kan me niet voorstellen dat als je de persoon die achter je rijd bijna in de ogen kan kijken (in het donker! met verblindende lichten) dat hij dan nog op de goede afstand rijdt, laat me niet lachen..

Is het zo erg om even toe te geven dat de afstand prima in orde was? Of moet je je rijbewijs nog halen en wist je dit gewoon weg nog niet?

Adil18 schreef:
Wat is er mis met benijden? Ik vind het in heel veel gevallen een gezonde drift om zelf ook wat te willen bereiken.

Niets, mits je dit bij jezelf kan erkennen :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:03

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:
Wat is er mis met benijden? Ik vind het in heel veel gevallen een gezonde drift om zelf ook wat te willen bereiken.

Oh, das een goede, en waar trouwens :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:06

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:
En ik kan me niet voorstellen dat als je de persoon die achter je rijd bijna in de ogen kan kijken (in het donker! met verblindende lichten) dat hij dan nog op de goede afstand rijdt, laat me niet lachen..

Is het zo erg om even toe te geven dat de afstand prima in orde was? Of moet je je rijbewijs nog halen en wist je dit gewoon weg nog niet?

Adil18 schreef:

Nou goed mocht de afstand in orde zijn, is het netjes tov je medebestuurder er met groot licht achter te zitten? Dat lijkt mij zelfs als niet-bestuurder, uit den boze. Dat anderen mij gaan vertellen wat ik benijd dat vind ik op zn minst erg raar... Daarom heb ik erbij geschreven wat ik wel benijd! :)

edit: Ik vergat je vraag: moet inderdaad nog aan beide delen van het rijbewijs beginnen. (Theorie &praktijk)
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 22-03-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:08

Lara Zilver met een Opeltje, Fordje of welke willekeurige auto dan ook kan je ook met groot licht rijden hoor, zullen we het jou ook vergeven als je ze perongelijk een keertje aan laat staan? ;) Dat is niet merk gevonden hoor :j Die knop zit namelijk op elke auto.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:12

Hij deed het overigens pas aan toen we een keer expres 10 km onder het snelheidslimiet gingen, gewoon om dat kleven te stoppen. Het was dus geen vergeet, maar een opzettelijke actie. Maar ok vergeten kan iedereen het wel eens dat geloof ik je.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:14

dus je hebt het groot licht zelf uitgelokt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:17

_janet_ schreef:

Idd, zo klinkt het wel ja.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

Ik niet, ik reed niet, had overings wel hetzelfde gedaan. Wij minderden geleidelijk aan vaart, hadden we plotseling moeten remmen hadden we hem zonder twijfel in de kofferbak gehad. Mijn schoonbroer was er flink pissig om en hij rijdt (omdat hij een geheel getunde auto heeft) heel voorzichtig en bijna nauwgezet volgens het boekje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

_janet_ schreef:

Het was een reactie op het bumperkleven, toch?

Bumperkleven is echt het meest irritante wat er bestaat. Zelf ook wel eens gehad, laatst nog, op weg naar stage. Ik rij keurig 80 en dan gaat er me een dicht achterop zitten, ik dacht echt dat hij me even aan wilde gaan drukken of zo :o

Hart in mijn keel (net een zwaar auto-ongeluk achter de rug en nog niet super dapper... :o ) en wuif naar de heren dat ze maar moeten passeren als hen mijn tempo niet bevalt. Zetten die hufters groot licht op! :(

Vervolgens gingen ze inhalen en gaan een heel stuk naast me rijden en zitten me daar obscene gebaren te maken. Wat een idioten :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:20

LovingTweety schreef:
_janet_ schreef:

Idd, zo klinkt het wel ja.

Onzin, bumperkleven hoort niet! Dat je ergens 80 mag rijden betekent niet dat je dit moet! Je mag ook rustig 70 gaan rijden, daar moeten de andere mensen maar begrip voor hebben. Je moet naar inzicht rijden en alle factoren mee laten spelen, en als iemand dan besluit 70 te gaan rijden terwijl hij eigenlijk 80 mag, so be it...En als je denkt daardoor te laat te komen ben je gewoon te laat van huis gestart :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:22

Adil18 schreef:
_janet_ schreef:

Het was een reactie op het bumperkleven, toch?

Bumperkleven is echt het meest irritante wat er bestaat. Zelf ook wel eens gehad, laatst nog, op weg naar stage. Ik rij keurig 80 en dan gaat er me een dicht achterop zitten, ik dacht echt dat hij me even aan wilde gaan drukken of zo :o

Hart in mijn keel (net een zwaar auto-ongeluk achter de rug en nog niet super dapper... :o ) en wuif naar de heren dat ze maar moeten passeren als hen mijn tempo niet bevalt. Zetten die hufters groot licht op! :(

Vervolgens gingen ze inhalen en gaan een heel stuk naast me rijden en zitten me daar obscene gebaren te maken. Wat een idioten :(

Het afremmen van ons was idd een reactie op het bumperkleven, waarna hij het nodig vond ons groot licht te geven. Imo was hij niet correct bezig.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:23

ze zegt eerst dat hij 2 seconde afstand had, dat is netjes. Niet aan het kleven (in theorie)

Dus als je dan zomaar vaart gaat minderen, en ik zou diegene zijn die erachter rijdt, zou ik ook mijn groot licht op doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:25

_janet_ schreef:
ze zegt eerst dat hij 2 seconde afstand had, dat is netjes. Niet aan het kleven (in theorie)

Dus als je dan zomaar vaart gaat minderen, en ik zou diegene zijn die erachter rijdt, zou ik ook mijn groot licht op doen.

Warom dan? Misschien voelt die persoon zich even niet goed, weet jij veel. Moet jij lekker je groot licht op gaan zetten?

Misschien wil hij wel een afslag nemen en mindert alvast vaart? Misschien stond er een ree aan de kant van de weg die jij niet zag maar hij wel, en hij liet alvast het gas los omdat hij rekening hield met de mogelijkheid dat het ree de straat over ging steken...

Mensen zouden echt eens moeten leren zich niet zo zeer op te winden in het verkeer...brengt helemaal niks :n