Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verography schreef:Hmm ik heb nog nooit VOOR evolutie folders of andere reclame gezien, wel juist altijd folders voor het geloof.
.
fojoe schreef:xMarit schreef:Iemand zei dat je de wetenschap afviel als je niet in de ecolutietheorie geloofde. Maar macro evolutie is nog niet wetenschappelijk bewezen?
dat was ik.
er zijn voor de macro-evolutie op zijn minst veel meer bewijzen dan voor het bestaan van god.
ik denk dat de meesten het over macro-evolutie hebben.
micro-evolutie is wel duidelijk te zien, kijk maar naar de ontwikkeling van rassen binnen een soort.
lijkt me sterk dat je daar ook tegenargumenten voor kan vinden
Citaat:ge·lo·ven geloofde, h geloofd 1 vast vertrouwen in het bestaan van iem of iets: ~ in (of: aan) God 2 voor waar houden op het gezag ve ander 3 menen, denken: ik geloof dat hij ziek is 4 een godsdienst aanhangen || eraan moeten ~aiets onaangenaams moeten ondergaan; b) vernield worden; hij gelooft het wel maakt zich geen zorgen
randalinpony schreef:Weet je, mensen hebben een lange geschiedenis van elkaar overheersen en onderdrukken, en ik was ook lange tijd bezig dat op geloof te steken.
Maar kijk eens naar de communistische regimes, wat deden zij? Precies, christenen, boedisten en andersdenkenden in het algemeen veroordelen, onderdrukken en vervolgen.
Overal waar een conservatieve, radicale groepering de overhand krijgt zal het zo zijn dat alle andersdenkenden, iedereen die ook maar een beetje afwijkt van de norm of een afwijkende mening heeft, eraan gaat.
Er zijn zelfs op dit moment nog genoeg radicale regimes in de wereld die dat bewijzen, en welk geloof of welke levensovertuiging daarvoor misbruikt wordt, is niet interessant.
Het is veel belangrijker je te realiseren dat ook wij, en dan bedoel ik wij allemaal, onder bepaalde omstandigheden in de val van een radicale overtuiging kunnen lopen.
Het is een eigenaardige menselijke eigenschap je ergens bij aan te sluiten, en eenmaal je in een wij tegen zij situatie gemanoeuvreerd wordt, zal je makkelijk enkele grenzen overschrijden.
fojoe schreef:communisme was mooi in theorie.
in praktijk onstpoorde het ook tot extremisme, en werd derhalve even gevaarlijk als extremistische godsdiensten.
Solleke_Noah schreef:Dan ga je er wel meteen van uit dat het 'waar' is wat er in de Bijbel over Noach staat, en daar kunnen we ook een hele discussie over voerenDe Bijbel is een boek, geschreven door mensen. Een verhaal dus, geen feiten. Ik snap niet dat mensen zo blind kunnen geloven?
Wetenschap, weten dus, feiten. Geloven, zoals in "ik geloof dat", is imo twijfel, je dénkt dat iets zo is, maar zeker weten? Nee. Tot nu toe blijf ik voor feiten gaan
Citaat:Dan zou de evolutietheorie dus ook een geloof zijn, aangezien deze nog niet volledig is bewezen?