Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:49

Ja ongeacht of we het eens zijn met de TS, vind ik de uitspraken van de lerares niet kunnen, zeker omdat het een christelijke school is, waar je van mag verwachten dat de indoctrinatie van het geloof verder gaat.

Hoe je over homoseksualiteit en geloof denkt heeft met je nurture te maken, en hoe je er verder in ontwikkeld met je nature. Ik heb 2 ouders die compleet atheïst zijn, en open minded voor andere mensen met andere normen en waarden. Dus ik heb dat meegekregen. Inmiddels denk ik soms wel anders over God. Als ik mijn fiets op het station heb laten staan met de sleutel erin, ben ik opeens heel gelovig.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:52

kinuh schreef:
Hoe kan ze mij ongelukkig kinderen toewensen? Hoe haalt ze het in haar hoofd mij achter m'n rug om belachelijk te maken? En om op een christelijke school zulke dingen te zeggen?

Hoe haal jij het in je hoofd om te zeggen dat er bij mensen die homo/lesbisch zijn te zeggen dat er iets met ze is misgegaan toen ze geboren werden?

Inderdaad geen gepaste reactie van je lerares.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:53

Mystica schreef:
kinuh schreef:
(Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

OF

Ja als we dan toch gaan muggenziften, hoe kun je nou homo worden als er iets mis gaat wanneer je wordt geboren? Je blijft met je oren steken tijdens de geboorte en dan word je homo? Dan had er moeten staan tijdens de ontwikkeling.

Naja goed, eens worden we het toch niet :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:54

Ik denk dat naar je mentor gaan de beste oplossing is.
Trekt die zich er niks van aan > Ouders laten bellen.

Net zo lang doorgaan tot je op zn minst een flink excuus krijgt!

Spirit schreef:
kinuh schreef:
Hoe kan ze mij ongelukkig kinderen toewensen? Hoe haalt ze het in haar hoofd mij achter m'n rug om belachelijk te maken? En om op een christelijke school zulke dingen te zeggen?

Hoe haal jij het in je hoofd om te zeggen dat er bij mensen die homo/lesbisch zijn te zeggen dat er iets met ze is misgegaan toen ze geboren werden?

Inderdaad geen gepaste reactie van je lerares.

Ieder zijn eigen mening! Als de TS dat vind, vind zij dat!
Hier gaat het topic niet over. Wat jij er ook van vind.
(Ik heb overigens ook een andere mening dan de TS dus ik zeg dit niet omdat ik het met haar eens ben.)

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:55

Omg hoe zit het dan als je in de stuitligging lag?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:57

Danielle_1 schreef:

Dan word je bi, dus kijk maar uit }>

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:57

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

mee eens!!!!!!!!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:58

Chantal___ schreef:
Ieder zijn eigen mening! Als de TS dat vind, vind zij dat!
Hier gaat het topic niet over. Wat jij er ook van vind.
(Ik heb overigens ook een andere mening dan de TS dus ik zeg dit niet omdat ik het met haar eens ben.)

Ik vind dit geen normale mening. Ik kan me voorstellen dat ze vindt dat het niet hoort, maar om dus te beweren dat die mensen niet helemaal goed in hun hoofd zijn gaat mij te ver.

Daarbij zei ik er toch bij dat ik ook vind dat die lerares te ver is gegaan in haar reactie. Het is inderdaad belachelijk om zo te reageren en het in andere klassen te gaan vertellen, dat doe je niet als je lerares bent (dat doe je sowieso niet).

Als ze geen reacties wil op die mening, moet ze hem er misschien niet bij zetten? Ik kan me namelijk ook wel voorstellen waarom die lerares er heftig op reageerde (alleen op de totaal verkeerde manier).

dwaallicht schreef:
Danielle_1 schreef:

Ik kan je verzekeren dat je dan zo hetero bent als maar zijn kan. :D

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:58

dwaallicht schreef:
Danielle_1 schreef:

Hmm eerlijk gezegd kwam ik poepend ter wereld,als ik een man was geweest zou ik me dan echt zorgen maken.
Haha maar wat zegt dat dan? :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:00

dwaallicht schreef:
Danielle_1 schreef:

Ik lag toch echt prima hoor. :D

Ik vind het niet normaal om ook nog achter iemands rug om te gaan praten. :n Dat gaat echt te ver, zeker als lerares.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:00

TS meent ook dat er in Veenendaal meer buitenlanders dan nederlanders wonen....

Nou in Veenendaal wonen ruim 61.000 inwoners.... waarvan:

Afbeelding

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:01

Danielle_1 schreef:
dwaallicht schreef:

Hmm eerlijk gezegd kwam ik poepend ter wereld,als ik een man was geweest zou ik me dan echt zorgen maken.
Haha maar wat zegt dat dan? :+

Euh... jij moet nu wel een metroseksueel zijn..

een vrouwelijke dan :7

we gaan te erg offtopic :P

edit: HAHA dat onderschrift..
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 12-02-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:02

Misschien is jouw lerares homosexueel of heeft mensen dichtbij haar staan die homosexueel van aard zijn. Dan kan ze wel eens heel hard gekwetst zijn door jouw mening.
Desalniettemin vind ik zulk gedrag niet passen bij een docent.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:03

Marjo_x schreef:
Misschien is jouw lerares homosexueel of heeft mensen dichtbij haar staan die homosexueel van aard zijn. Dan kan ze wel eens heel hard gekwetst zijn door jouw mening.

Damn!Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan zeg.
Als dat zo is dan is ze inderdaad goed hard op haar ziel getrapt.
Hmmm wie mag nu zijn excuses aan wie aanbieden?

Kinuh,tuurlijk zou ze dat niet toegeven nadat jij zo'n mening hebt gegeven.
Overigens stel ik pb-tjes van jou niet op prijs
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 12-02-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:05

dwaallicht schreef:
Mystica schreef:
OF

Ja als we dan toch gaan muggenziften, hoe kun je nou homo worden als er iets mis gaat wanneer je wordt geboren? Je blijft met je oren steken tijdens de geboorte en dan word je homo? Dan had er moeten staan tijdens de ontwikkeling.

Naja goed, eens worden we het toch niet :D

Ik ben het wel met je eens hoor :D Ja er zijn mensen die als homo geboren worden, en ja er zijn mensen die doen alsof en nee dat zal inderdaad niet de meerderheid zijn :D Ts heeft onderbouwd waarom ze zegt dat er iets mis gegaan is bij de geboorte. Omdat er iets in de hersennen anders zit als bij hetros. (wat dat is weet ik niet meer, of het waar is weet ik ook niet, maar ik heb er inderdaad ook wel eens van gehoord) Maar dat er iets anders is, wil niet zeggen dat het slecht is, en geeft misschien alleen maar meer aan dat ze er niets aan kunnen doen al zouden ze het willen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:05

Daar ging ik eigenlijk al meteen vanuit, wat Marjo_x zegt. Dan vind ik het "logischer" als is haar reactie nog niet goed te keuren.

Maar als ze om reacties vraagt van leerlingen over dit onderwerp, dan neem ik aan dat ze wel andere meningen kan verwachten dan die van haarzelf.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:06

TS als jij denkt te mogen beledigen met je eigen 'visie' (want dat doe je!), dan kun je een harde reactie terug verwachten.
Of je docent dat mag doen is de vraag, maar zoals ik het lees geeft zij je gewoon háár ongezouten mening.
En nu ben jij op je zieltje getrapt, hoe sneu.
Laatst bijgewerkt door manie op 12-02-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:07

Oke, Sommige van jullie zeggen dus dat hoe zij over homosexualiteit denk bij het geloof hoort.

Hier nog een gelovige.. Ik deel haar mening ook niet.
Nog wat trouwens.. de school waar zij op zit, valt qua christenen mee hoor :P Ik ken een paar mensen daar en die zijn niet christelijk en willen er niks mee te maken hebben.

Zoals ik al aangeef, ik ben christelijk.. Ik heb 2 vrienden die allebei homo's zijn.. Ik respecteer die mensen volledig.
Ik kijk niet anders tegen ze aan, en ik zie het als mensen die door God geschapen zijn. Ze zijn als jou en mij, alleen dan een andere sexuele voorkeur.. Wat maakt het uit?

Ik heb trouwens niet alles gelezen, sorry daarvoor, maar ik kon de opmerkingen over het christenen die tegen homo's zijn niet meer verdragen, ik moet reageren ;)

Ontopic: Ik zou dit idd niet pikken, vertel het tegen je mentor of afdelingsleider of een andere leraar waar je goed mee overweg kan.
Dit hoef je niet te pikken. Ookal kwam jouw mening hard aan, een leraar moet daarboven staan.
Succes nog bij de volgende lessen!
En mijn reactie hierboven is niet beledigend ofzo bedoelt voor jou hoor ;) Dit is gewoon zoals ik erover denk ;)

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:07

ik zou dit ook niet pikken. in nederland mag je je mening toch uiten!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:08

sillyboy schreef:
ik zou dit ook niet pikken. in nederland mag je je mening toch uiten!

Geldt ook voor haar docent ;)

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:11

Aranel schreef:
het beeld wat sommigen van haar creeëren klopt niet, ze is heel aardig ;) !

Ik denk dat het niet de bokkers zijn die een bepaald beeld van haar neerzetten maar dat ze dat helemaal zelf doet. Immers vallen bokkers over haar uitspraken en dus zet zij een bepaald beeld van zichzelf neer.

Overigens zal het ongetwijfeld een aardige meid zijn maar ik weet niet denk eerder dat er in haar opvoeding iets verkeerd is gegaan dan in de opvoeding van homo's. Denken dat iemand homo is omdat die een aangeboren afwijking heeft of een verkeerde opvoeding is namelijk vrij discriminerend maar misschien heeft zij dat zo in haar opvoeding/geloof geleerd... Waardoor zij zo'n beeld over homo's heeft..

Als IK de lerares zou zijn zou ik een dergelijke mening als die van de TS ook niet normaal vinden. Echter zou ik dan in de klas zeggen dat ik een andere mening deel op een nette manier zonder de TS op een slordige manier aan te spreken op haar mening. Ik zou de TS apart nemen en een één op één gesprek met haar hebben over haar mening.

De desbetreffende lerares dient wel proffesioneel te blijven en niet achter de rug van de TS om dingen te vertellen dat is als lerares zijnde ook geen stijl natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door SONY op 12-02-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:12

Waar het voor mij op neer komt is dat de TS vind dat de lerares respectloos is geweest door op deze manier te reageren, maar TS is m.i. vele malen respectlozer geweest door haar mening zo hard te verkondigen, wetende dat het mensen flink pijn kan doen.
Ik zeg niet dat de lerares juist heeft gehandeld, maar denk wel dat de TS hier zelf een groot aandeel aan heeft door de manier van haar mening te verkondigen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:14

Maar een docent hoort dat niet over rond te lopen bazuinen...Haar mening is misschien hard maar een docent hoort daar gewoon boven te staan...Ik zou ook eens met je mentor of directeur gaan praten...Ik ben benieuwd wat eruit komt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:15

Ik vind het een lastige kwestie. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting maar ik vind wel dat mensen er rekening mee moeten houden dat ze mensen kunnen kwetsen en hun mening daarop af moeten stemmen. Ik vind het niet leuk om te lezen dat mensen zo over mij denken (ja, ik ben 'homo', heb al 1,5 jaar een vriendin en ben ontzettend gelukkig). Ik heb ook zo mijn mening over het Christendom maar ik zou dat nooit in het openbaar uiten omdat ik het respecteer als mensen die geloofsovertuiging hebben. Als iemand mij een mening over het Christendom zou vragen dan zou ik zeggen dat het niet mijn ding is en dat ik het jammer vind dat door een geloof dat naastenliefde predikt zoveel oorlogen zijn ontstaan en zoveel mensen gekwetst worden. Leven en laten leven zeg ik altijd maar :)

Maar, ik denk wel dat je lerares fout zit door zo tekeer te gaan, misschien heb je haar inderdaad gekwetst maar dan zal ze alsnog haar grenzen moeten kennen. Ik denk dat je een gesprek met haar aan moet gaan waarin jij je excuses aanbiedt voor je zeer extreme uiting van je mening en zij haar excuses kan aanbieden voor haar gedrag.
Succes ermee

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:17

Marjo_x schreef:

Dat ging ik dus ook net zeggen.

En als mens zijnde is haar reactie/mening trouwens heel wat logischer dan de jouwe, als leerkracht is het 'pedagogisch niet verantwoord'. (maar wel begrijpelijk imo...)