en plakken de merkloze er een waardenoordeel aan vast
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kazary schreef:Maar jij vindt alles wat er bij jullie thuis staat en 110 kleed geld niet horen bij een vette baan. Daar hebben de meeste toch een andere kijk op.

Picassox schreef:Ik heb noooooit gezegd dat mensen die géén merkkleding dragen armoedig, ordinair, etc. zijn! Daarom heb ik er moeite mee dat er wordt gezegd dat 'wij' (omdat er wordt gegeneraliseerd) wél verwaand, bekakt, en ouders met vette banen hebben/zijn. Dat is niet helemaal eerlijk toch?
Ieder mens is mooi, ongeacht achtergrond, leeftijd, afkomst, of kleding. Ik ga hier geen mensen uitschelden of benadelen omdat zij géén merkkleding dragen. Dit topic is geopend om te kijken hoe andere mensen daar over denken, niet om mezelf beter te voelen of wat dan ook. Ik denk dat het een beetje verkeerde insteek zou zijn, héél verkeerd.
Denise_84 schreef:En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!

kazary schreef:Maar jij vindt alles wat er bij jullie thuis staat en 110 kleed geld niet horen bij een vette baan. Daar hebben de meeste toch een andere kijk op.
zap schreef:Denise_84 schreef:En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!
Zo bedoelde ze dat volgens mij helemaal niet
Ze wil aangeven dat ze alleen dingen krijgt die ze echt nodig heeft! Ze krijgt geen 3 zadels per jaar omdat dat niet nodig is, ze krijgt alleen dingen die nodig zijn. Aangezien veel mensen in dit topic zo gehaaid zijn op het geld wil ze imo alleen maar aangeven dat er echt niet zo gegooid wordt met het geld dat ze 3 zadels per jaar krijgt. En dat is imo van haar kant ook helemaal niet gewild!
Waarom wordt alles toch altijd uit zijn verband gerukt? Lezen is ook een kunst apart blijkt wel
Dat jullie vinden dat zij veel geld krijgt dan is dat imo jullie probleem en niet die van haar. Ik zou zeggen, wees blij en geniet ervan. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden omdat je merkkleding koopt en misschien wat meer van je ouders krijgt dan een ander.
zap schreef:Denise_84 schreef:En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!
Zo bedoelde ze dat volgens mij helemaal niet
Ze wil aangeven dat ze alleen dingen krijgt die ze echt nodig heeft! Ze krijgt geen 3 zadels per jaar omdat dat niet nodig is, ze krijgt alleen dingen die nodig zijn. Aangezien veel mensen in dit topic zo gehaaid zijn op het geld wil ze imo alleen maar aangeven dat er echt niet zo gegooid wordt met het geld dat ze 3 zadels per jaar krijgt. En dat is imo van haar kant ook helemaal niet gewild!
Waarom wordt alles toch altijd uit zijn verband gerukt? Lezen is ook een kunst apart blijkt wel
Dat jullie vinden dat zij veel geld krijgt dan is dat imo jullie probleem en niet die van haar. Ik zou zeggen, wees blij en geniet ervan. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden omdat je merkkleding koopt en misschien wat meer van je ouders krijgt dan een ander.

Chiva schreef:Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen
Denise_84 schreef:En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!
Chiva schreef:Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen

Picassox schreef:Chiva schreef:Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen
Ik SPAAR, net als iedereen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Koop ik 10 shirtjes van de H&M, of geef ik twee maanden kledinggeld aan een duur kledingstuk?

zap schreef:Chiva schreef:Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen
Waarom moet ze dat uitleggen? Dat is jullie zaak toch helemaal niet en is toch eigenlijk ook helemaal niet relevant voor het eigenlijke onderwerp?

Denise_84 schreef:Lezen is geen kunst apart maar op een forum moet je gewoon altijd 3x nadenken voordat je iets typt. Heel snel worden dingen verkeerd opgevat. Zoals je (wellicht) in mijn eerder post hebt kunnen lezen ben ik het helemaal eens met het feit dat ze lekker moet genieten van wat ze krijgt. Ik meldde daar namelijk ook dat ik in het verleden ook erg ben verwend door mijn ouders. Ikzelf geef weinig om dure merken, koop wat ik mooi vind maar toen mijn ouders alles betaalden kocht ik wel veel duurdere kleding dan nu ik alles zelf betaal.
Wat me echter wel vreselijk stoort zijn heel veel opmerkingen van de TS. Ze komt wat mij betreft erg denigrerend over terwijl dat niet nodig is, wees jezelf en weest daar blij mee! 7 auto's? Prima, maar ga niet net doen of dat normaal is! Eigen paarden, ook prima maar niet iedereen heeft dit! Denk daar bij na voordat je verontwaardigd reageert als je reacties krijgt.
Geld is een gevoelig onderwerp voor vele en dan kun je soortgelijke discussies verwachten. Je bevindt je snel op gladijs en wordt (zeker via internet) erg snel verkeer geïnterpreteerd.