Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:19

Nou okee, dan interesseert ze het wel :P en plakken de merkloze er een waardenoordeel aan vast :)

KvE

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:22

Die kleding heeft voormij wel 'waarden' ..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:35

Ik ben best wel van de merken. Maar met goede redenen vind ik... Mijn leggings moeten altijd van een goed merk zijn, de H&M leggings zijn bij met een week stuk. Verder wil ik altijd kleding van goede kwaliteit. Ik ben een druktemaker, en mijn jurkjes moeten wel heel blijven. Mijn jurkjes zijn van Diesel, Bjorkvin en Numph. Ik haal ook wel jurkjes bij de H&M maar die heb ik altijd zo stuk, of de stof is zo slecht van kwaliteit dat het doorschijnend is.

edit: Het is voor mij ook belangrijk dat er weinig mensen zijn die hetzelfde kledingstuk hebben. Ik wil graag origineel zijn
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-02-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:38

Eigenlijk kijk ik niet eens naar merk, ik kijk naar kwaliteit! En dan is het merk voor mij ondergeschikt. Het moet voor mij langer meegaan dan één seizoen. Tja, en dan kom je automatisch wel uit in het duurdere segment, dat is wel zo. Modische items kun je dan best bij H&M halen, wetende dat het een seizoen later toch versleten of kapot is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:39

Ik heb noooooit gezegd dat mensen die géén merkkleding dragen armoedig, ordinair, etc. zijn! Daarom heb ik er moeite mee dat er wordt gezegd dat 'wij' (omdat er wordt gegeneraliseerd) wél verwaand, bekakt, en ouders met vette banen hebben/zijn. Dat is niet helemaal eerlijk toch?

Ieder mens is mooi, ongeacht achtergrond, leeftijd, afkomst, of kleding. Ik ga hier geen mensen uitschelden of benadelen omdat zij géén merkkleding dragen. Dit topic is geopend om te kijken hoe andere mensen daar over denken, niet om mezelf beter te voelen of wat dan ook. Ik denk dat het een beetje verkeerde insteek zou zijn, héél verkeerd.

kazary

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:41

Maar jij vindt alles wat er bij jullie thuis staat en 110 kleed geld niet horen bij een vette baan. Daar hebben de meeste toch een andere kijk op.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:42

Oh Picassox, maar er zijn er genoeg die zich beter voelen omdat ze in staat zijn dure kleren te kopen hoor! ;)

Alsof dat iets doet met je persoonlijkheid....... Dat soort mensen loop ik echter zó voorbij, totaal niet interessant.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:43

En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:43

kazary schreef:
Maar jij vindt alles wat er bij jullie thuis staat en 110 kleed geld niet horen bij een vette baan. Daar hebben de meeste toch een andere kijk op.

Het is wat je gewend bent natuurlijk. Als jouw beeld van de wereld anders is kan dit best normaal gevonden worden. Als je vriendinnetje 300 euro per maand krijgt bijvoorbeeld....... ;)

edit: ik bedoel er mee te zeggen: het ligt er aan wat voor vergelijkingsmateriaal je hebt :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:44

Picassox schreef:
Ik heb noooooit gezegd dat mensen die géén merkkleding dragen armoedig, ordinair, etc. zijn! Daarom heb ik er moeite mee dat er wordt gezegd dat 'wij' (omdat er wordt gegeneraliseerd) wél verwaand, bekakt, en ouders met vette banen hebben/zijn. Dat is niet helemaal eerlijk toch?

Ieder mens is mooi, ongeacht achtergrond, leeftijd, afkomst, of kleding. Ik ga hier geen mensen uitschelden of benadelen omdat zij géén merkkleding dragen. Dit topic is geopend om te kijken hoe andere mensen daar over denken, niet om mezelf beter te voelen of wat dan ook. Ik denk dat het een beetje verkeerde insteek zou zijn, héél verkeerd.

Hey je mist even een puntje.
Je zegt zelf dat je vind dat je ouders geen vette banen hebben. Wij mogen daar toch een andere mening over hebben?
Al die dingen die je opnoemt zie ik als luxe dingen.
Mijn vader rijdt rond in een tweedehands auto, ik heb nog geen rijbewijs omdat er geen geld voor is...

Ik vind je absoluut niet verwaand, maar meis als je zo te koop loopt met die 7 auto's en paarden en al die merken zo opnoemt dan kan het zijn dat je wel verwaand óverkomt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:47

Denise_84 schreef:
En je krijgt geen eens 3 zadels per jaar? Sorry maar over die opmerking kan ik echt niet uit!

Zo bedoelde ze dat volgens mij helemaal niet ;)

Ze wil aangeven dat ze alleen dingen krijgt die ze echt nodig heeft! Ze krijgt geen 3 zadels per jaar omdat dat niet nodig is, ze krijgt alleen dingen die nodig zijn. Aangezien veel mensen in dit topic zo gehaaid zijn op het geld wil ze imo alleen maar aangeven dat er echt niet zo gegooid wordt met het geld dat ze 3 zadels per jaar krijgt. En dat is imo van haar kant ook helemaal niet gewild!

Waarom wordt alles toch altijd uit zijn verband gerukt? Lezen is ook een kunst apart blijkt wel

Dat jullie vinden dat zij veel geld krijgt dan is dat imo jullie probleem en niet die van haar. Ik zou zeggen, wees blij en geniet ervan. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden omdat je merkkleding koopt en misschien wat meer van je ouders krijgt dan een ander.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:48

kazary schreef:

En ik ben gelijk verwaand enz. enz. Als ik écht zo verwaand was had ik me vast te goed gevoeld voor bokt.nl hoor. Tuurlijk ben ik dankbaar voor wat m'n ouders mij geven! Ontzettend. Ik ben me daar van bewust en ik weet dat niet iedereen paarden heeft, en ook niet elke papa rallyauto's in de tuin heeft staan voor de hobby. Maar mijn vader heeft z'n eigen bedrijf en hij werkt er keihard voor om één keer in de maand een rally'tje te rijden, hetzelfde geldt voor mijn moeder; net alsof die de hele dag aan 't shoppen is?! Zij werkt ook keihard voor d'r eigen zaak, en soms als het slechter gaat met de zaken, dan is het een keer minder op vakantie, oid. Het is niet zo dat ik alles aangedragen krijg?! Alles wat buiten het budget valt is allemaal voor m'n eigen rekening en m'n ouders stimuleren me om gewoon te gaan werken. Ik heb ook een baantje en ik werk ook de hele vakantie. Ik heb, toen ik m'n paard kreeg, een Wintec dressuurzadel gehad, en daarna een KN zadel (toen hij daaruit was gegroeid), maar daarna heb ik altijd keer op keer mijn eigen zadels en dingetjes moeten betalen. Ik vind het niet erg, en ik weet heus wat hard werken is, en wat kan wel en wat kan niet qua geld.

Volgens mij word ik, samen met nog een stel, gezien als een stel luie varkens die de hele dag niets zitten te doen, rondhobbelen op paarden van 3 ton, dat we niets anders doen dan jurkjes van 800 euro passen en dat we ons handje op houden voor het geld van paps. Nou, als je één van deze dingen denkt, heb je het goed mis.

Ik heb geen peperdure paarden die ZZ lopen en ik heb geen dikke vette bankrekening. Ik heb geen ouders die me alles geven wat ik wil en ik word er thuis wél van bewust gemaakt dat geld niet vanzelfsprekend is. Ik vind de vooroordelen hier niet echt prettig.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:51

zap schreef:
Denise_84 schreef:

Ze wil aangeven dat ze alleen dingen krijgt die ze echt nodig heeft! Ze krijgt geen 3 zadels per jaar omdat dat niet nodig is, ze krijgt alleen dingen die nodig zijn. Aangezien veel mensen in dit topic zo gehaaid zijn op het geld wil ze imo alleen maar aangeven dat er echt niet zo gegooid wordt met het geld dat ze 3 zadels per jaar krijgt. En dat is imo van haar kant ook helemaal niet gewild!

Waarom wordt alles toch altijd uit zijn verband gerukt? Lezen is ook een kunst apart blijkt wel

Dat jullie vinden dat zij veel geld krijgt dan is dat imo jullie probleem en niet die van haar. Ik zou zeggen, wees blij en geniet ervan. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden omdat je merkkleding koopt en misschien wat meer van je ouders krijgt dan een ander.

Ja dankje Zap. Ik krijg niet alles wat ik op dat moment wil hebben en ik heb geen superluxe dingen nodig om gelukkig te zijn. Ik heb een tweedehands dressuurzadeltje nu, so what? De meeste mensen denk ik.

Ik krijg geen dure spullen van m'n ouders. Ik krijg kledinggeld, that's it!

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:53

zap schreef:
Denise_84 schreef:

Lezen is geen kunst apart maar op een forum moet je gewoon altijd 3x nadenken voordat je iets typt. Heel snel worden dingen verkeerd opgevat. Zoals je (wellicht) in mijn eerder post hebt kunnen lezen ben ik het helemaal eens met het feit dat ze lekker moet genieten van wat ze krijgt. Ik meldde daar namelijk ook dat ik in het verleden ook erg ben verwend door mijn ouders. Ikzelf geef weinig om dure merken, koop wat ik mooi vind maar toen mijn ouders alles betaalden kocht ik wel veel duurdere kleding dan nu ik alles zelf betaal.

Wat me echter wel vreselijk stoort zijn heel veel opmerkingen van de TS. Ze komt wat mij betreft erg denigrerend over terwijl dat niet nodig is, wees jezelf en weest daar blij mee! 7 auto's? Prima, maar ga niet net doen of dat normaal is! Eigen paarden, ook prima maar niet iedereen heeft dit! Denk daar bij na voordat je verontwaardigd reageert als je reacties krijgt.

Geld is een gevoelig onderwerp voor vele en dan kun je soortgelijke discussies verwachten. Je bevindt je snel op gladijs en wordt (zeker via internet) erg snel verkeer geïnterpreteerd.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:54

Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:54

Dat maak jij er zelf dan weer van. En dat je ouders niet hard werken zegt ook niemand. Maar dat ze wel een flink inkomen hebben is wel duidelijk. Anders kon jij simpelweg die dure merken al niet kopen. En kon je niet eens de vraag stellen wat vinden jullie ervan.
En dan is van sommige het antwoord, er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan merken.
En 110 aan kleding geld vind ik enorm luxe en dus bij dure spullen horen. En vind ik dat wel een vorm van verwaand over komen als je dat maar heel normaal vind om te krijgen.
Jij vraagt een mening en krijgt die. Jammer als die anders is als je had gehoopt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:56

Chiva schreef:
Nou Picassox, dan moet je toch maar eens uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om van die 110 euro kledinggeld per maand Prada te kunnen kopen :)

Ik SPAAR, net als iedereen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Koop ik 10 shirtjes van de H&M, of geef ik twee maanden kledinggeld aan een duur kledingstuk?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:57

Denise_84 schreef:

Nou dat is toch simpel...zij voelt d'r eigen niet verwend.
Hoeft ook niet, de ene geeft graag geld uit aan auto's en een ander aan kleding...
Ik ben wel van mening dat die mensen die het erg breed hebben ook liever niet zomaar iets uitgeven tenminste niet als t ze niet genoeg interesseert...

Mja en t spreekwoord luidt "wie 't breed heeft moet 't breed laten hangen". :P

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:58

Ik koop dingen die ik leuk vind en betaalbaar zijn. Een blousje van 130 euro wil ik niet, niet omdat ik het niet heb, maar ik vind dat echt te veel geld.
Moet wel gezegd: ik heb broeken van g-star. Dat is het enige merk spijkerbroek dat fijn zit bij mij. Mijn paard loopt wel in een dure merkdeken. Ik vind het belangrijk dat hij een goed passend dek heeft en op dit soort momenten kijk ik nooit naar de prijs. (Beetje gek eigenlijk)
De ts geeft wel geld uit aan dure kleren. Fijn toch? Kind, als jij lekker in je vel zit! Dat is wat voor jou geldt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:58

Chiva schreef:

Waarom moet ze dat uitleggen? Dat is jullie zaak toch helemaal niet en is toch eigenlijk ook helemaal niet relevant voor het eigenlijke onderwerp?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:01

Picassox schreef:
Chiva schreef:

Ik SPAAR, net als iedereen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Koop ik 10 shirtjes van de H&M, of geef ik twee maanden kledinggeld aan een duur kledingstuk?

Dan nog..... Dan zul je niet bijster veel kopen in een jaar denk ik? Of koop je vintage of uitsluitend in de uitverkoop?
Ik sla even een gemiddeld blaadje dat hier voor mij ligt open en telt u even mee:

Miu Miu schoentjes: 450 euro, Prada truitje 689 euro, Marc Jacobs rok 875 euro, Hilfiger blazer 1245 euro....

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:03

zap schreef:
Chiva schreef:

Waarom moet ze dat uitleggen? Dat is jullie zaak toch helemaal niet en is toch eigenlijk ook helemaal niet relevant voor het eigenlijke onderwerp?

Ben gewoon benieuwd. Ik hoor om mij heen allemaal merken waarvan ik denk: tjonge, voor veel mensen noem ik dat onbereikbare merken (zie ook mijn zojuist geplaatste post). Ik heb een aantal heul dure dingen ooit gekocht, als absolute tijdloze investering en toen ik het heel erg goed kon betalen (nu ook niet meer zo). Als ik daaraan denk dan vraag ik mij werkelijk af hoe mensen het kunnen opbrengen, zeker in combinatie met het geldbedrag per maand, wat op zich niet misselijk is, maar voor DIE merken gewoon te weinig, lijkt mij.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:04

Het geld komt toch vaak op één plek? (Hoeft natuurlijk niet)

Ik heb een tweedehands dressuurzadel, een Döberthoofdstel tweedehands op de kop getikt, dekens voor m'n paard tweedehands op de kop getikt netals een stel Ankypads. Prima toch?

Ik heb een Sym Mio scooter, die ik, omdat het een model in de showroom was, voor €500 minder kon krijgen en al iets meer kilometers op de teller had staan.

Ik heb zojuist een antiek tweedehands bed gekocht, en ik heb m'n andere meubels bij een winkel die het met 40% korting aanbood.

Ik heb een stel rijbroeken, maar die vervang ik alleen als ze écht helemaal versleten en stuk zijn. Ik heb een bodywarmer en een jas voor bij de paarden en meer niet. Gewoon omdat ik het niet nodig vind om in allerlei setjes te lopen bij de paarden.

Ik vind het wel leuk om in merkkleding te lopen en ik heb nooooit gesuggereerd dat het duur is. Tuurlijk is merkkleding duur, maar ik ben ook een koopjesjager. Denk je dat ik een Prada winkel binnenstap en zeg: "Doe mij die maar", nou nee. Dat is absurt, en ik weet dat ik veel kledinggeld krijg. Dat besef ik ook.

Daarom is het toch niet eerlijk mij aan te vallen op m'n aantal kledinggeld in de maand?! :roll:

EVEN OM AAN TE GEVEN (DIT BOVENSTE) DAT IK GEWOON "NORMAAL" BEN HOOR. :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:06

Denise_84 schreef:
Lezen is geen kunst apart maar op een forum moet je gewoon altijd 3x nadenken voordat je iets typt. Heel snel worden dingen verkeerd opgevat. Zoals je (wellicht) in mijn eerder post hebt kunnen lezen ben ik het helemaal eens met het feit dat ze lekker moet genieten van wat ze krijgt. Ik meldde daar namelijk ook dat ik in het verleden ook erg ben verwend door mijn ouders. Ikzelf geef weinig om dure merken, koop wat ik mooi vind maar toen mijn ouders alles betaalden kocht ik wel veel duurdere kleding dan nu ik alles zelf betaal.

Wat me echter wel vreselijk stoort zijn heel veel opmerkingen van de TS. Ze komt wat mij betreft erg denigrerend over terwijl dat niet nodig is, wees jezelf en weest daar blij mee! 7 auto's? Prima, maar ga niet net doen of dat normaal is! Eigen paarden, ook prima maar niet iedereen heeft dit! Denk daar bij na voordat je verontwaardigd reageert als je reacties krijgt.

Geld is een gevoelig onderwerp voor vele en dan kun je soortgelijke discussies verwachten. Je bevindt je snel op gladijs en wordt (zeker via internet) erg snel verkeer geïnterpreteerd.

Ik vind het gewoon een beetje flauw om precies dat stukje te quoten zonder de hele andere tekst over te nemen, want dit stukje uitlichten is imo niet meer dan zoeken naar woorden die je wilt vinden en wellicht prima in je vooroordeel passen. Er staat gelijk achter: ik krijg alleen dingen die nodig zijn voor mijn paard.

Wie stelt hier nu eigenlijk dat de ouders van Picasso een erg vette baan hebben? Dat wordt door mensen in het topic beweerd. Oh, je krijgt veel, hebt veel auto's, draagt dure kleding: nou dan zullen je ouders wel een goede vette baan hebben. Waarom verdienen zij het niet met hard werken en sparen?

Ik ga vaak ook meerdere keren op vakantie, ik studeer ook, ik ga ook vaak shoppen, ik ga vaak dagjes/weekendjes weg, ik heb nog een paard en geef dus ook veel geld uit (vind ik zelf). Maar dat doe ik door hard te werken en prioriteiten te stellen en dat bij andere mensen die prioriteiten anders liggen wil niet zeggen dat ze bij iedereen zo moeten liggen ;)
Laatst bijgewerkt door zap op 12-02-09 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:06

Nee je krijgt commentaar op het gewoon vinden van dat bedrag.