Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
faye schreef:Mijn vijfjarige krijgt ze ook zeker niet!
We wonen niet op het woonwagenkamp!
Mireille schreef:Buiten het feit om dat ik het gewoon gruwelijk lelijk vind, denk ik ook dat zo'n beslissing NIET bij de ouders hoort te liggen.
Ik heb toen ik 14 of 15 was zelf gekozen om gaatjes te laten schieten en ik heb er nog steeds wel 'spijt' van.
Het ziet er ontzettend lelijk uit, van die rare gaten in je oren en bovendien zie ik er uit als een clown als ik oorbellen draag. Ik heb dan ook nooit oorbellen in.
Je zou maar voor je kind beslissen, op zo'n jonge leeftijd. En later is ze er zeer ontevreden mee. Dan voel je je als ouder toch schuldig....?
Anthea schreef:Mireille schreef:Buiten het feit om dat ik het gewoon gruwelijk lelijk vind, denk ik ook dat zo'n beslissing NIET bij de ouders hoort te liggen.
Ik heb toen ik 14 of 15 was zelf gekozen om gaatjes te laten schieten en ik heb er nog steeds wel 'spijt' van.
Het ziet er ontzettend lelijk uit, van die rare gaten in je oren en bovendien zie ik er uit als een clown als ik oorbellen draag. Ik heb dan ook nooit oorbellen in.
Je zou maar voor je kind beslissen, op zo'n jonge leeftijd. En later is ze er zeer ontevreden mee. Dan voel je je als ouder toch schuldig....?
Schuldig? Om 2 gaatjes van 0,8 mm die je nieteens ziet?
Nou, dan zou ik me niet schuldig voelen.
Jij vindt ze lelijk, jammer, dan laat je ze idd uit. En dan zie je er helemaal niks meer van. Wat een crime..
Vjestagirl schreef:En jij voelt je niet schuldig als jij iets hebt aangepast, verminkt aan het lichaam van je kind? Als jij iets met haar lichaam hebt gedaan, wat zij helemaal niet wil. Je kind leert toch altijd dat het de baas over zijn eigen lichaam is, dat niemand behalve zij zelfs ook maar iets over te zeggen heeft. Dat alle modegrillen maar onzin zijn en dat ze geen maatje 32 hoeft te hebben om erbij te horen. En vervolgens heb jij zelf iets verminkt aan het lichaam van je kind, wat er wel is, voor de rest van haar leven, ookal zie je het niet. Ik zou me als ouder wel heel schuldig voelen.
Citaat:Complicaties
De belangrijkste complicaties die zich kunnen voordoen bij het prikken van gaatjes in de oren zijn een allergie, granulomen of een infectie.
De oorschelp bestaat uit huid en kraakbeen. In het oorlelletje zit geen kraakbeen. Wanneer een gaatje door het kraakbeen wordt geprikt, brengt dat een risico op infectie van het kraakbeenvlies met zich mee. Een dergelijke infectie komt weliswaar niet veel voor, maar als al het kraakbeen geïnfecteerd raakt, kan de oorschelp een ernstige beschadiging oplopen. Een infectie bij het prikken van gaatjes kan zich snel openbaren na een wondje. Het kan ook pas ontstaan na lange tijd. Bij een infectie wordt het oor pijnlijk en rood. Daarnaast kan koorts optreden; in ernstiger gevallen kan er zelfs vocht uit het oor lopen.Bij extreme roodheid, zwelling, bloeding of kleurverandering van het gaatje is het belangrijk contact op te nemen met een arts. Als de gaatjes niet met volledig steriele apparatuur worden geprikt, bestaat er een risico op besmetting met infectieziekten als hepatitis of HIV (aidsvirus).
Een oorbel kan altijd een allergische reactie oproepen. De kans hierop is eigenlijk heel klein, want de meeste oorbellen zijn gemaakt van chirurgisch staal of goud. Het lichaam reageert hier niet op.
Een andere complicatie kan voorkomen bij gaatjes in de oren is het ontstaan van granulomen (kleine bultjes) rond het gaatje, vaak als gevolg van herhaaldelijke beschadigingen van het gaatje.
Anthea schreef:Vjestagirl schreef:En jij voelt je niet schuldig als jij iets hebt aangepast, verminkt aan het lichaam van je kind? Als jij iets met haar lichaam hebt gedaan, wat zij helemaal niet wil. Je kind leert toch altijd dat het de baas over zijn eigen lichaam is, dat niemand behalve zij zelfs ook maar iets over te zeggen heeft. Dat alle modegrillen maar onzin zijn en dat ze geen maatje 32 hoeft te hebben om erbij te horen. En vervolgens heb jij zelf iets verminkt aan het lichaam van je kind, wat er wel is, voor de rest van haar leven, ookal zie je het niet. Ik zou me als ouder wel heel schuldig voelen.
Je hebt gelijk, wat een verminking. 2 mini gaatjes die je nieteens ziet, waar je niks van voelt..
Ik vind het echt niet erg, dit word enorm opgeblazen.
Anthea schreef:Vjestagirl schreef:En jij voelt je niet schuldig als jij iets hebt aangepast, verminkt aan het lichaam van je kind? Als jij iets met haar lichaam hebt gedaan, wat zij helemaal niet wil. Je kind leert toch altijd dat het de baas over zijn eigen lichaam is, dat niemand behalve zij zelfs ook maar iets over te zeggen heeft. Dat alle modegrillen maar onzin zijn en dat ze geen maatje 32 hoeft te hebben om erbij te horen. En vervolgens heb jij zelf iets verminkt aan het lichaam van je kind, wat er wel is, voor de rest van haar leven, ookal zie je het niet. Ik zou me als ouder wel heel schuldig voelen.
Je hebt gelijk, wat een verminking. 2 mini gaatjes die je nieteens ziet, waar je niks van voelt..
Ik vind het echt niet erg, dit word enorm opgeblazen.
Anthea schreef:Een borstvergroting en oorbelletjes vind ik heeeeel wat anders..
Wat is dat nou weer voor een vergelijking.![]()
Als je dan toch oorbellen plaatst, dan plaats je ook gelijk een tattoo? Of gelijk een navelpiercing? Makkelijk joh!
Anthea schreef:Oorbellen zijn geaccepteerd in de maatschappij, je ziet er amper iets van, kind heeft 2 minuten pijn en is het daarna vergeten, kan ze er zo uithalen zonder dat iemand er nog iets van ziet...
Nee ik zie ook geen verschillen tussen een borstvergroting en oorbellen.
.Anthea schreef:Schuldig? Om 2 gaatjes van 0,8 mm die je nieteens ziet?
?
.
.