In de steek gelaten tijdens het stappen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:27

katiavl schreef:
Aflebberen is typisch tienersyndroom om het zelfbeeld te versterken en het gevoel te verbeteren veroorzaakt door de hormonale/gedragscrisis.

en veralgemenen is een typisch adolescentiesyndroom?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:27

Melanie_B schreef:
Dan hebben we het nu over het zoenen met meerdere jongens,
maar wat denk je hoe dat voor die jongen is die haar leuk vindt?
En zij gaat er met 2 andere jongens lopen flikflooien, met 2(!)
Als B verstandig genoeg is, zegt dat al genoeg...

Natuurlijk is dat voor hem vervelend, dat ontken ik toch ook helemaal niet?
Ik kan alleen die dubbele moraal die nog steeds schijnbaar heerst niet uitstaan, of het nou om zoenen gaat of om seks. Daar gaat het mij meer om dan om het gebeurde zelf.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:28

Kyle schreef:
Dan hoop ik voor jou dat hij zich ook voor jou had gespaard, en dat jij even vereerd was.

Ik kan er maar niet bij dat het sprookje van het wachten op de ware enz. zo hardnekkig blijft voortleven! Er zijn er enkelen voor wie dat sprookje inderdaad uitkomt, maar voor de rest zijn het meestal toch maar de mannen die kunnen rampetampen zoveel ze willen, wat meisjes zwanger maken en baby's niet erkennen en daarna op zoek gaan naar dat 'speciale' meisje dat zich 25jaar heeft gespaard voor hem.

Nee, dat helaas niet zo, hoewel ik dat ook mooi had gevonden. Hij is echter wel wat ouder dan ik ben en heeft voor mij ook een serieuse relatie gehad, dus daar kan ik hem niks verwijten. Hij is gelukkig niet door zijn gelachtsdeel gedreven kerel dus heeft hij ook maar heel weinig ervaringen voor mij opgedaan op dat gebied ;)

En dat doet er trouwens ook niet toe, ik wilde mezelf voor het eerst aan iemand geven waar ik heel vel van hield en andersom, en aan die voorwaarde heb ik voldaan :)

Citaat:
maar voor de rest zijn het meestal toch maar de mannen die kunnen rampetampen zoveel ze willen, wat meisjes zwanger maken en baby's niet erkennen en daarna op zoek gaan naar dat 'speciale' meisje dat zich 25jaar heeft gespaard voor hem.

Nu praat je jezelf dus vreselijk vast, want juist de meiden die voor iedereen te hebben zijn versterken deze 'traditie' waarvan jij vogens mij walgt.

En jezelf sparen moet je niet doen omdat je weet dat een man, zodra hij zijn wilde haren verloren heeft, zin heeft aan 'vers vlees', zoiets moet je voor jezelf doen, omdat je vindt dat jij dat waard bent :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:28

Hermelijn schreef:
Dus als jij een vriendin ziet zoenen met meerdere jongens dan zeg je niet 'Jeetje wat was jij sletterig bezig?'
Ik zie dat hier in het topic toch wel vaker voorbijkomen, dat meisjes een naam krijgen, of dat mensen vriendinnen proberen te waarschuwen daarvoor... Dat zie ik bij mannen nog niet gebeuren.

neen want ik heb niet zo'n vriendinnen. Houd me ver weg bij dat soort sl*tjes. ;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:29

Relaxed schreef:
Hermelijn schreef:
Dus als jij een vriendin ziet zoenen met meerdere jongens dan zeg je niet 'Jeetje wat was jij sletterig bezig?'
Ik zie dat hier in het topic toch wel vaker voorbijkomen, dat meisjes een naam krijgen, of dat mensen vriendinnen proberen te waarschuwen daarvoor... Dat zie ik bij mannen nog niet gebeuren.

Ik zei het wel hoor.. Ik zei meestal dat ze vast wel wist wat voor naam ze kreeg door zo te doen ;)

Precies... en hoeveel mannen ken jij die dat tegen elkaar zeggen? Ik geen, en dát is nu precies waar ik me zo aan erger. Voor mannen is het nog steeds OK om met meerdere meisjes te gaan, en meisjes zijn meteen een slet en makkelijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:29

Dat je met meer als twee jongens zoent, heb ik in mijn reactie even buiten beschouwing gelaten. Want in tegenstelling tot de meesten hier vind ik dat niet zo'n issue. Zolang de grenzen maar afgebakend genoeg zijn.

Ik heb wel vaker (oehhhh slet!) met meer dan 1 persoon op een avond gezoend, waarbij het alleen om het zoenen ging. Gewoon omdat het fijn is en we elkaar lief vonden. :+:

Maar ik vind het niet kunnen als je met een vriend van je op stap bent die ook nog eens een oogje op je heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:30

Ik ken van die mannen die dat tegen elkaar zeiden, ja, 18-19jarigen en dat waren echt leuke jongens kwa uiterlijk, maar die zeiden echt wel tegen elkaar "loop toch niet rond te n*uken, word eens serieus man"

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:30

Dan woon jij in een heel andere omgeving dan ik ;) Want zeker op de leeftijd van de TS was het hier vooral érg stoer als je als jongen meerdere meisjes had.

Adil18 schreef:
Nu praat je jezelf dus vreselijk vast, want juist de meiden die voor iedereen te hebben zijn versterken deze 'traditie' waarvan jij vogens mij walgt.

En jezelf sparen moet je niet doen omdat je weet dat een man, zodra hij zijn wilde haren verloren heeft, zin heeft aan 'vers vlees', zoiets moet je voor jezelf doen, omdat je vindt dat jij dat waard bent :)

Maar wat heeft dat dan met zelfwaarde te maken? Jezelf 'sparen'? Waarom zou je eeuwen wachten tot de 'ware' langskomt om seks te hebben?

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:32

Adil18 schreef:
Citaat:
maar voor de rest zijn het meestal toch maar de mannen die kunnen rampetampen zoveel ze willen, wat meisjes zwanger maken en baby's niet erkennen en daarna op zoek gaan naar dat 'speciale' meisje dat zich 25jaar heeft gespaard voor hem.

Helemaal niet, want ik heb altijd gezegd dat de lol met de nodige verantwoordelijkheden samengaat.
Het erge is dus dat die kerel die er lustig op gerampetampt heeft daarna zijn lieve maagd gelukkig kan gaan maken. Maar dat die meisjes waar hij zich ondertussen mee geamuseerd heeft met een vreselijke reputatie zitten (dankzij mensen die zo veroordelen zoals 99% in dit topic) en dat de wereld hen niet meer wil zien en uitschelden voor slet en prutsmuts...

Edit: het valt me trouwens op dat de meesten zeggen: "Ik zou dat nooit doen". Maar daar gaat het niet om. Ikzelf ben de grootste seut die er bestaat, ik ben al 6 jaar samen met mijn 1ste echte vriendje, waar ik ook voor het 1st sex mee heb gehad, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die 'anders' doen dan ik verafschuw en veroordeel.
Laatst bijgewerkt door Kyle op 25-01-09 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rens_ke

Omdat jij dat graag wil en dat bij jou normen en waarden hoort

Adil

Hermelijn schreef:
Adil18: maar ligt dat aan de jongens dat je een seksobject bent of aan jezelf? Het zoenen op zich vind ik nou niet bepaald schokkend of uitlokkend. Het is het beeld dat jóngens hebben van meisjes die dat doen (dat ze makkelijk zijn) wat het probleem is, niet het feit op zich. En dat vind ik wél schokkend. Over het algemeen is het voor jongens toch wel 'stoerder' om met meerdere meisjes te zoenen. Ik ben in ieder geval de jongen nog niet tegengekomen die tegen een andere jongen zegt 'Goh wat was je gister weer aan het sletten zeg!'

Het ligt EN aan de visie van veel jongens op vrouwen EN aan het eigen gedrag van de vrouwen.

Kijk, je kunt het 'altijd willige meisje' zijn of het 'katje dat je niet zonder handschoenen moet aanpakken'. De keuze ligt bij jezelf ;)

Biebabeloeba

pharagirlke schreef:
Hermelijn schreef:

neen want ik heb niet zo'n vriendinnen. Houd me ver weg bij dat soort sl*tjes. ;)

jups, my thoughts exactly!
En man, wat kunnen mijn vriendinnen en ik lachen om al die schaarsgeklede *** die bij elke jongen dirty dansen en een tong draaien :P
man, het wordt nog grappiger als ze daarna van het verhoogje vallen (uit zattigheid) en het beste is om ze dan een volgende dag op straat te zien met een andere jongen hand in hand :P man, sorry maar dan liggen we strijk en zo ontstaat dus het geroddel enja zo komt er dus ook een reputatie waar ze heel moeilijk vanaf zal geraken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:33

pharagirlke schreef:

Ik snap dat niet he.
Als iemand reageert met 'stelletje geraniumzitters' dan springen er een aantal mensen bovenop.
Maar meiden sletjes noemen mag wel? Dat is wel een dubbele moraal. (als het toch over moraal gaat)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:33

Hermelijn schreef:
Melanie_B schreef:
Dan hebben we het nu over het zoenen met meerdere jongens,
maar wat denk je hoe dat voor die jongen is die haar leuk vindt?
En zij gaat er met 2 andere jongens lopen flikflooien, met 2(!)
Als B verstandig genoeg is, zegt dat al genoeg...

Natuurlijk is dat voor hem vervelend, dat ontken ik toch ook helemaal niet?
Ik kan alleen die dubbele moraal die nog steeds schijnbaar heerst niet uitstaan, of het nou om zoenen gaat of om seks. Daar gaat het mij meer om dan om het gebeurde zelf.

Zou jij jezelf geven aan 2 jongens op een avond? Nu gaat het over zoenen, maar zou
jij je meer dan zoenen aan een jongen zomaar geven? Ik niet. Mijn punt, en van de meeste hier ook,
is het zoenen met meerdere jongens/meisjes of meer gewoon 'not-done'. En waarom ik dat vind,
je geeft jezelf zomaar weg. Je lichaam moet je zuinig op wezen, of dat nou om zoenen gaat of meer,
je moet zuinig op jezelf zijn. Respect hebben voor jezelf. Niet je zomaar weg geven aan de eerste
de beste. :) En dan is dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de naam die je krijgt. Tis toch
vreselijk als veel volk van de betreffende discotheken over jou zou denken 'Oh, die kunnen we wel mooi even lekker pakken. :9'.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:34

Kyle schreef:
Helemaal niet, want ik heb altijd gezegd dat de lol met de nodige verantwoordelijkheden samengaat.
Het erge is dus dat die kerel die er lustig op gerampetampt heeft daarna zijn lieve maagd gelukkig kan gaan maken. Maar dat die meisjes waar hij zich ondertussen mee geamuseerd heeft met een vreselijke reputatie zitten (dankzij mensen die zo veroordelen zoals 99% in dit topic) en dat de wereld hen niet meer wil zien en uitschelden voor slet en prutsmuts...

Sorry dan voor die meiden, maar daar zijn ze altijd nog zelf verantwoordelijk voor....! Consequentie van hun eigen gedrag!

Nagini

Marilla schreef:
Kom ik aan met een totaal andere mening..
Als je samen uit ga, ga je ook samen naar huis. Wat er ook gebeurd. Jullie besluiten samen uit te gaan, dus als 1 van de 2 het zat is dan meld ie dat netjes. Ongeacht wat er gebeurd is. Natuurlijk is het banketstaaf dat ze met een andere jongen heeft gezoend voor zijn neus. Maar moet je dan de hele avond niets gaan zitten doen omdat de andere jongen dan gekwetst word? Kan je ook nooit zoenen als je ex ofzo in dezelfde discotheek zit. Het is misschien 'sletterig' dat ze met 3 jongens heeft gezoend, maar dat moet ze zelf weten. Daar ga ik mensen niet op veroordelen. Wat als die jongens niet bij haar waren gebleven en zij 5 uur lang alleen op een station had moeten staan? Wie weet wat er dan was gebeurd..
Dus ik vind het eigenlijk ook niet netjes van B.

Ben ik het dus helemaal mee eens. Tuurlijk, het was niet erg netjes van d'r. Maar goed, als dat haar manier van lol beleven is.
Kan er heel goed inkomen.. ben precies hetzelfde en misschien nog wat erger _O-
De een kan het sletterig vinden, de ander niet. Maar goed wiens probleem is het? Mensen kunnen mij best een slet vinden.
Doen ze dat toch, ik stoor me er niet aan. Schijnbaar vinden ze het nodig om andere mensen te beoordelen ofzo.

Melanie_B

Hermelijn schreef:
Precies... en hoeveel mannen ken jij die dat tegen elkaar zeggen? Ik geen, en dát is nu precies waar ik me zo aan erger. Voor mannen is het nog steeds OK om met meerdere meisjes te gaan, en meisjes zijn meteen een slet en makkelijk.

Mannen krijgen net zo goed de naam 'Player'.
Maar helaas kikken daar vele meiden op.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:36

Adil18 schreef:
Het ligt EN aan de visie van veel jongens op vrouwen EN aan het eigen gedrag van de vrouwen.

Kijk, je kunt het 'altijd willige meisje' zijn of het 'katje dat je niet zonder handschoenen moet aanpakken'. De keuze ligt bij jezelf ;)

Vind ik dus niet. Zo'n 5 jaar terug had ik ook wel eens een wilde avond, waarop ik met meer dan 1 jongen zoende. Dat liep dan zo, die vond je aardig, je had er een leuk gesprek mee, en dan geef je elkaar eens een kus. Dat betekent toch niet dat je áltijd willig bent? De rest van de tijd was ik beslist niet zonder handschoenen aan te pakken hoor. Éen actie definieert toch niet wie je bent voor de rest van je leven? Ben blij dat er niet zulke kortzichtige mensen in míjn omgeving waren op dat moment zeg... Volgens Bokt zou ik nu dus ook een slet zijn? Gelukkig maar dat ik zelf beter weet ;)

Waarom ben je een slet als je met meer jongens zoent? Omdat dat niet hoort als vrouw? Omdat jongens je dan als seksobject zien? In dat laatste geval ligt het toch aan de jongens, die je dan zo zien? En breder gezien ligt dat dan aan het kromme maatschappelijke beeld waar een vrouw zich moet bewaren voor haar 'echte liefde' en doet ze dat niet, dan is ze een slet en makkelijk te pakken.
Laatst bijgewerkt door Hermelijn op 25-01-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rens_ke

Ik heb me ook echt verbaasd toen ik een meisje leerden kennen die net zo dacht als de Topic Starter.
Ongelovelijk! En ik kon haar steeds maar weer troosten als het na drie weken weer uit was. En me aanpassen aan haar als er nog een 5 dagen later weer een 'Ware Jacob (of Peter, of Mark, of Gerard, of Joost, of Floris, of Victor of weet ik veel wie ze allemaal heeft gehad!) in the picture was.
Daar heb ik op een gegeven moment voor bedankt.

Als jij je als een slet (want dat ben je in mijn ogen dan) wil gedragen, prima! Maar als hij je dag gedag zegt.. red uw reet!

Biebabeloeba

[quote="Hermelijn"]Dan woon jij in een heel andere omgeving dan ik ;) Want zeker op de leeftijd van de TS was het hier vooral érg stoer als je als jongen meerdere meisjes had.

Man, ben opeens zo blij dat ik in Belgie woon pcies :P
Mijn broer is echt een slet, en hij weet dat, waarom? omdat ik het hem vaak genoeg heb gezegd en omdat zijn vrienden het hem ook vaak zeggen als ze uitgaan en hij weer is 1tje of meerderen kust.
Sorry, voor sommige lagen van de bevolking is het mss stoer om een player en slet te zijn, maar bij de mensen die ik ken is dat absoluut niet zo (ken nog een jongen die door zijn vrienden is uitgelachen omdat hij weeeeral had geplayed) en wij laten dat weten ook.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:37

Adil18 schreef:
Kyle schreef:

Sorry dan voor die meiden, maar daar zijn ze altijd nog zelf verantwoordelijk voor....! Consequentie van hun eigen gedrag!

En daar verschillen jij en ik van mening:
De meisjes zijn even 'goed' of 'fout' als de jongen. Het is enkel door mensen zoals jij dat de meisjes er meer voor gestraft worden.

IMO ligt er trouwens ook een hele wereld tussen het 'eeuwig willige katje' en 'je sparen voor de ware'. Alleen lijkt in dit topic meisjes die ook maar iets doen al snel tot 'eeuwig willig katje' bestempeld te worden.

050206051012

Re: In de steek gelaten tijdens het stappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:38

En je bent 16?

Een belófte voor de toekomst! :D

Hermelijn

Melanie_B schreef:
Zou jij jezelf geven aan 2 jongens op een avond? Nu gaat het over zoenen, maar zou
jij je meer dan zoenen aan een jongen zomaar geven? Ik niet. Mijn punt, en van de meeste hier ook,
is het zoenen met meerdere jongens/meisjes of meer gewoon 'not-done'. En waarom ik dat vind,
je geeft jezelf zomaar weg. Je lichaam moet je zuinig op wezen, of dat nou om zoenen gaat of meer,
je moet zuinig op jezelf zijn. Respect hebben voor jezelf. Niet je zomaar weg geven aan de eerste
de beste. :) En dan is dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de naam die je krijgt. Tis toch
vreselijk als veel volk van de betreffende discotheken over jou zou denken 'Oh, die kunnen we wel mooi even lekker pakken. :9'.

Nu niet meer, maar zo'n 5 jaar terug? Zeker wel. En ik had toch écht wel respect voor mezelf. Ik zie alleen niet in waarom ik zou nalaten om iets te doen wat ik leuk en lekker vind (of dat nou zoenen of seks is), alleen maar omdat ANDEREN dan vinden dat ik een slet ben en geen zelfrespect zou hebben.
Ik ga toch zeker geen dingen nalaten omdat anderen zo kortzichtig zijn?

Adil

Hermelijn schreef:
Adil18 schreef:

Maar wat heeft dat dan met zelfwaarde te maken? Jezelf 'sparen'? Waarom zou je eeuwen wachten tot de 'ware' langskomt om seks te hebben?

Ik heb nooit van de ware gesproken. Ik heb voor mezelf de voorwaarde gesteld dat mijn eerste keer met iemand zou zijn waarvan ik heel erg hield en andersom, ik heb nooit het woord 'de ware' laten vallen, dat maak jij ervan. Je eerste keer hoeft niet met de ware te zijn, maar ook niet met een kerel die je in een disco hebt leren kennen en waar je eigenlijk 0,0 gevoelens voor hebt en andersom dito.

Bij sex (en vooral bij de eerste keer) moet het in mijn ogen draaien om liefde en niet op platonische lichamelijke lusten....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:39

Rens_ke schreef:
Ik heb me ook echt verbaasd toen ik een meisje leerden kennen die net zo dacht als de Topic Starter.
Ongelovelijk! En ik kon haar steeds maar weer troosten als het na drie weken weer uit was.

Maar hoezo moet ze dan ook met iedere jongen een relatie aan gaan?
Daar gaat het toch helemaal niet over?