Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:01

Yelly schreef:
Ach ja, ik heb pas iets meer dan twee maanden een vriend, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb }> Ik zou het niet leuk vinden als andere meisjes om zijn nek hangen, of andersom, als hij sms't met andere meisjes (laat staan met z'n 2'en afspreken :P) enzo.. Het mooie is, hij denkt er andersom hetzelfde over, dus perfect :D Hij mag gerust met andere meisjes praten hoor, dan zul je mij niet jaloers zijn, maar als hij samen met een ander meisjes naar de bios gaat vind ik dat echt niet kunnen, maar hij heeft zelf wel eens gezegd dat hij het not-done zou vinden als ik een op een afspreek met een jongen :) In een vriendengroep ligt dat natuurlijk weer heel anders, allebei totaal geen problemen mee :P Maar even zonder gekheid, kan wel leuk zeggen wat ik wil en niet vind kunnen, maar als puntje bij paaltje komt doen we beiden wat we zelf willen, en als hij iets doet wat ik niet leuk vind kom ik er toch niet achter (als hij het een beetje slim speelt :D). Ik ga mijn tijd dan dus ook echt niet verspillen aan het controleren van mijn vriend, vertrouw er gewoon op dat hij niet voor niks met mij wil zijn :)

Edit: We hadden het een keer over vreemdgaan, en toen ik hem een normale kus op zijn mond vraag vroeg ik wat hij zou doen als hij erachter kwam dat ik dat bij een ander deed :+ Zijn antwoord: dan is het over }> Verder heeft hij gelukkig absoluut geen jaloerse reacties vertoond (ook geen reden toe), en hij hoeft ook niet te weten waar ik precies met wie uithang hoor :P Uitgaan doen we ook gewoon lekker apart met onze eigen vrienden :D

Klinkt helemaal gezond hoor :D

Hinata

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:07

Ik laat mijn vriend helemaal vrij. Ik doe gewoon mijn ding, ga naar school, naar mijn paard en doe dingen met vriendinnen. En hij werkt, en kloot wat aan zijn crosser. Soms ga ik mee met hem naar zijn crosser. Over het algemeen hebben we wat vaste dagen dat we afspreken 's avonds. Maar als hij een keer niet kan vind ik dat niet erg. We gaan meestal wel samen uit, of ik met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden maar we komen elkaar altijd tegen en gaan ook altijd samen naar huis. Ik vind het niet erg als hij met andere meisjes praat, danst of knuffelt etc. maar verder zou ik niet leuk vinden. Afspreken zou ik natuurlijk ook niet leuk vinden. ;) Hij is daarin precies hetzelfde als ik, dus dat komt mooi uit.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:18

Haha, ik las de titel van dit topic eerst als: Hoe laat vrij jij met je partner? :D

Ik ben zelf wel jaloers, maar gezond jaloers. Vind ik zelf dan. Het is echt wel eens erger geweest, ook puur uit onzekerheid. Ik ben flink bedondert in eerdere relaties, en daar heb ik veel last van gehad. Ik moet zeggen dat ik dat nu los heb gelaten en dat het nu goed gaat. Mijn vriend mag best van mij zonder mij op stap. We gaan sowieso haast nooit samen op stap. We hebben het beide wel een beetje gehad met stappen, worden ook ouder, en soms wil ik naar een feest waar hij niks aan vind, en andersom, dus dan gaan we gewoon zonder elkaar. Het is fijn dat dat kan.

Als hij op stap gaat vertrouw ik erop dat hij niet vreemdgaat. Ik weet dat hij een hele vlotte babbel heeft, en ook dat er meisjes zijn die hem maar wat graag willen (al was het maar om mij dwars te zitten, :z )en die meisjes vertrouw ik niet.. maar hem wel, en ik probeer me er dan ook niet druk om te maken. Meestal lukt dat, en als dat niet lukt zeg ik het gewoon, sms ik hem even dat ik me onzeker voel en bang ben dat hij vreemd gaat, en dan stelt hij me wel gerust.

Heel soms heb ik wel even een vlaag van flinke jaloezie. Laatst zag ik een foto van hem waarin hij hand in hand aan het schaatsen was met een ander meisje. Auw. Vooral omdat ik niet schaatsen kon, omdat ik (dankzij hem) een hersenschudding had en niets kon, en hij kon wel gezellig schaatsen. Gets dat deed zo zeer he. Niet eens echt om haar, zij is gewoon geen bedreiging, maar gewoon het hele idee. Dat ik thuis zit, ik niet eens weet dat hij gaat schaatsen, en dat iedereen er dan is, en ik niet. En dat hij zo'n lol heeft met een ander, en zonder mij. Maar goed, dat kwam meer door de hele situatie er om heen, ik voelde me goed beroerd, dus kon al niet heel veel hebben.

Hij is ook jaloers, en smst ook altijd als ik op stap ga even dat ik hem niet mag vergeten. Ik probeer hem dan ook gerust te stellen dat ik echt alleen maar hem wil. Als ik bijvoorbeeld tegen mijn zus aan het vertellen ben dat ik ergens was en dat ik nog met Willem gepraat heb, hakt hij er gelijk door heen: wie is Willem? Nou ja, ik probeer het als compliment te zien. :+ maar goed, hij is verder niet ziekelijk jaloers, en ik probeer er rekening mee te houden. Dat is niet altijd leuk, maar goed, ik ben ook niet gemakkelijk, dus hij moet ook vaak genoeg rekening met mij houden.

Het is toch geven en nemen in een relatie, en wij passen wel heel goed bij elkaar. Verder laten we elkaar best vrij vind ik. We hebben geen vaste dagen dat we elkaar zien (mijn ex wou dat altijd, vond ik zo vervelend en burgerlijk) we hebben wel vaak dagelijks even contact, en gaan vaak spontaan even bij elkaar langs. Het is gewoon leuk, gezellig en gemoedelijk. Op de kleine puntjes na, die iedereen denk ik wel heeft, en jaloezie valt daar ook onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:19

Idd Zorro, elke keer als ik dit topic voorbij zie komen lees ik 'Hoe laat vrij jij met je partner'. _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:23

maandag, woensdag en zaterdag om 20.08 (tot 20.15)

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:23

Qimm schreef:

:\ kom ik aan met mn 3 uur :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:24

Netjes op tijd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:26

Anthea schreef:
Netjes op tijd. :')

nee ik bedoel 3 uur lang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:27

VivaLaVida schreef:
Bonechi_ schreef:
even off topic, maar elke keer als ik dit topic op de homepage langs zie komen, lees ik:

"hoe laat vrij jij je partner" en denk ik aan hele andere dingen :')

hahahahaha!!! nouu meestal rond een uurtje of ehh 7? (tot een uur of 10/11 O:) )

:P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:31

VivaLaVida schreef:
Qimm schreef:

:\ kom ik aan met mn 3 uur :\

mag ik benadrukken dat de :+ staat voor 'grapje' :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:40

sflj, tja, ik zou geen verkering met jou kunnen hebben. Daar ben je een veel te koele kikker voor, in mijn ogen kom je nogal...onverschillig over :D. En nogmaals, ik zou het niet verbieden maar wèl mijn plan trekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:47

Qimm schreef:
mag ik benadrukken dat de :+ staat voor 'grapje' :P

ooow -O-
vond het al zo snel!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:49

Oh en dames, waar het hart vol van is HAHAHAHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:50

O:)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:08

Sees schreef:
sflj, tja, ik zou geen verkering met jou kunnen hebben. Daar ben je een veel te koele kikker voor, in mijn ogen kom je nogal...onverschillig over :D. En nogmaals, ik zou het niet verbieden maar wèl mijn plan trekken...

Hahaha, I take that as a compliment! _/-\o_
Gelukkig zijn mijn vriendin en ik errrg gelukkig met elkaar! :+: ... en alles behalve 'koel' :P O:)
Maar hoezo is het onverschillig als je een ander vrij laat? Denk je dat het me koud zou laten als ze vreemd ging, bijvoorbeeld? Want dan heb je het verkeerd begrepen. ;) Ik ga er gewoon van uit dat dat niet gebeurd. Ben er ook vrij zeker van want ik meen haar te kennen. Maar garanties heb je nooit. :D

[edit] Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt; je vindt me onverschillig lijken als ik zeg dat ik met zo iemand niet een relatie wil?
Lijkt me toch niet zo moeilijk en is toch niks 'koels' of onverschilligs aan? Ik ben gewoon kieskeurig en kies niet voor de eerste de beste sloerie die zich voor m'n voeten werpt, om maar een voorbeeld te noemen. ;) ) [/edit]

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:21

Sflj, da's mooi, het was ook niet als belediging bedoeld ;) maar dan hoef je je toch ook niet te verdedigen?

Ik persoonlijk (en dat benadruk ik toch maar weer eens even) vind dat er iets mis is als je partner voor je ogen overduidelijk versierd wordt door een ander en het doet je helemaal niets, 0,0. Je draait je om, feest verder en het kan je niks boeien als hij/zij drie uur later nog steeds met diegene staat te kletsen.

Je hebt jaloers en jaloers. Ik vind dat je best mag laten blijken dat je af en toe een beetje jaloers bent, zo laat je óók zien dat je van iemand houdt. Niks mis mee zo lang het maar binnen proporties blijft.

Verbieden is iets anders. Echter, ik ben een volwassen meid en als ik aangeef iets moeilijk te vinden en de ander doet het toch, dan is ook weer de keuze aan mij om :evaw: te zeggen. En nee, dat gebeurt heus niet als vriendlief alleen gaat stappen, met een meisje praat of danst.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:32

Ik verdedig me niet, voel dat ook niet zo hoor. :D
Ik kan niet zo goed zeggen wat ik voel als mijn partner overduidelijk voor m'n ogen versiert zou worden; dat overkomt me namelijk niet.
Dat komt vooral doordat ik een partner heb gekozen waarvan ik weet dat ze het niet laat gebeuren.
Zou het wél gebeuren is dus er iets mis met háár of beter gezegd; mijn inschatting. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:35

Sees schreef:
sflj, tja, ik zou geen verkering met jou kunnen hebben.

Ik zou ook geen verkering met sflj - Bert voor intimi :D - kunnen hebben :P maar in dit soort situaties is-ie mijn long lost twin. :D

Oftewel: over dit onderwerp zijn wij het stomtoevallig altijd roerend eens.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:42

O maar wij zijn het wel over meer dingen eens, Karin!
Ik vind endurance ook wel geinig en hou ook wel van blauw! (ik geloof dat we zelfs dezelfde cap hebben! 8-) )
Voor de rest kennen we elkaar niet echt goed genoeg, denk ik. ;) :P

O, schiet me nog iets 'on-topics' te binnen: Ik ben er zeker van dat veel van dit soort problemen / onzekerheden in relaties bestaan omdat mensen veel te gemakkelijk 'iets' met 'iemand' beginnen.
Je ziet tegenwoordig alleen maar van die dating programma's op tv, datingsites enz enz (en ik word er eigenlijk kotsmisselijk van! maar dat terzijde) want iedereen is blijkbaar bang om alleen te blijven en moet aan de man of vrouw, desnoods geholpen worden.
Ik denk dat dat zo niet werkt, althans zéker niet bij mij, maar dat wel (voor een groot deel en mede) voor dit soort problemen zorgt.
Mensen wíllen eigenlijk helemaal geen partner waarvan ze vermoeden dat ie in staat is tot vreemdgaan maar 'nemen' hem/haar toch maar omdat ze bang zijn anders alleen te blijven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:51

sflj schreef:
Mensen wíllen eigenlijk helemaal geen partner waarvan ze vermoeden dat ie in staat is tot vreemdgaan maar 'nemen' hem/haar toch maar omdat ze bang zijn anders alleen te blijven.

Waarbij je uitgaat van één definitie van 'vreemd' gaan ;)

Wíj definiëeren dat níet als 'sex met een ander' maar als 'heimelijk een betekenisvolle relatie met een ander'.
Het draait om eerlijkheid, integriteit.

Sex is voor ons niet de crux van een betekenisvolle relatie.
Ook is het recht van de één om geen zin te hebben geen plicht van de ander om geen behoefte te hebben. Als daar een verschil tussen is, IS daar een spanning. Dat moet óf op andere vlakken gecompenseerd worden óf op een ander manier opgelost worden. Dat is zo logisch als 1 + 1.

Wij 'laten' elkaar niet vrij. Wij zíjn vrij :)*
Dat is toch een elementair recht van de mens?! We zijn vrij om voor elkaar te kiezen, of niet.
We doen beiden ons best om het voor de ander aantrekkelijk te maken om voor ons te kiezen.
Dat is heerlijk bevrijdend: je doet je best en hoeft je verder nergens druk over te maken :D

hc

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:57

Hij mag van mij doen wat hij wilt.
Ik heb zelf veel vrijheid nodig dus ik ga hem ook geen beperkingen opleggen.
De enige regel die we eigenlijk hebben op dit vlak is dat we niet met een ander het bed delen.
Maar dit zien we eigenlijk allebij als normaal en ik heb ook geen behoefte aan een ander.
Ik vertrouw hem en als ik erachter kom dat hij dit vertrouwen beschadigd (waar ik natuurlijk niet van uitga) dan hoef ik hem nooit meer te zien.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:07

Ik denk dat het vooral gaat om de intentie.
Iemand kan theoretisch ook vreemdgaan zonder dat daar zelfs maar lichamelijk contact bij komt kijken, bijvoorbeeld.

Aan de andere kant vind ik persoonlijk ook betekenisloze seks buiten een relatie 'not done' maar dat moet ieder maar voor zich weten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:09

sflj schreef:
Iemand kan theoretisch ook vreemdgaan zonder dat daar zelfs maar lichamelijk contact bij komt kijken, bijvoorbeeld.

Dat schrijf ik ja ;)

hc

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:24

Ik vind het best een lastige discussie. Wat dat betreft heb ik redelijk geluk denk ik; ik heb een ontzettend lief vriendje, en die haalt het niet in z'n hoofd naar 'n ander te kijken. Dat wil hij gewoon niet, en hij doet het niet. Punt. Dat vind ik een erg fijn gevoel. Ik ben zelf nogal jaloers aangelegd op dat punt namelijk. Alleen wat als hij met een stel vrienden naar een feeststad in Spanje wil met z'n vrijgezelle vrienden? (Ik heb er zelf geen last van, maar als?) Tja...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:19

Sflj, ik ben er dan weer van overtuigd dat iedereen flirt, dat zit in onze natuur ;). Onschuldig flirten weliswaar maar die signalen kúnnen verkeerd opgevat worden door de tegenpartij. Ik praat graag met mensen, ben altijd benieuwd naar hun verhaal. Dat wil niet per se zeggen dat ik flirt maar mensen zien oprechte interesse vaak by mistake aan voor flirten. Iedereen wordt wel eens versierd, iedereen. Mijn god wat zou ik ongelukkig zijn als niemand mij meer zou noticen voor de rest van mijn leven. Dat neemt echter niet weg dat ik trouw ben aan de ongeschreven ´regels´ die ik en mijn lief hebben ´afgesproken´ die ik ook niet meer dan logisch vind: niet liegen en geen sexueel gerelateerd lichamelijk contact met een ander. En als het tóch gebeurd, dan graag veilig. Alles daar tussenin is grijs gebied en wellicht onwenselijk maar bespreekbaar.

Ik blijf er echter bij dat er sommige dingen zijn die je uit respect voor je partner laat als diegene aangeeft het daar moeilijk mee te hebben, dat is in mijn ogen nog steeds niet verbieden. Staat het je niet aan, ben je gelukkig nog altijd zelf de baas over wat je doet. In mijn geval, als ik aangeef dat ik iets écht moeilijk vind en ik heb goede redenen en mijn partner vind het tóch nodig om het te doen (en heeft mij er niet van weten te overtuigen dat zijn redenen gegrond zijn) dan is het toch echt :evaw: als hij het toch doet. Simpelweg omdat ik hem niet de rest van ons leven kwalijk wil blijven nemen dat hij het toch gedaan heeft.