Echwel schreef:Dat deed je wel, je hebt geen idee denk dat je te jong bent om te beseffen hoe een impact het heeft gemaakt op de mensen die het hebben meegemaakt en de kinderen daarvan
Je kon aan de neus niet zien of ze goed of fout waren geweest, tel daarbij je angsten op, dus vermeed je het om er naartoe te gaan.
Van de 10 Duitsers waren er 9 lid van de nsdap of hadden familie daarin zitten...dat ze niet aktief aan de vervolging meededen oke, maar ze wisten er wel van en hebben geen hand uitgestoken om er tegenin te gaan
net zoals de nederlandse overheid, de regering vluchtte naar Engeland, en regels tegen joden werden gewoon geaccepteerd.
Belachelijk. In Denemarken is dit allemaal neit geaccepteerd en is het merendeel van de Deense joden gered.
Wat ik ook getikt vind, dat er geld gepompt wordt om Auschwitz een museum te laten... Moet het dan een touristische attractie worden?
Ik heb zelf geen drang om er heen te gaan. Ik weet hoe het geweest is, en iedere keer dat ik er wat over hoor kan ik mijn oren toch weer niet geloven.
Jullie zeggen nu heel gemakkelijk: "Leg je wapens neer", maar zeg dat nog eens als de kogels om je oren vliegen.