Lusitana schreef:Wat in de kringen verkeren betreft, daarom zie je ook dat filmsterren met elkaar trouwen en modellen met popsterren en voetballers enzo, maar die hebeben wel verschillende opleindingen.
Over die voetballers wil ik ook wat kwijt, want die worden over het algemeen gezien als wat simpele mensen, maar Ajax had op een gegeven moment een seizoen waarin meer dan de helft van de 22 spelers universitaire opleidingen hadden gehad.
Piera, wat als er een gozer op de campus rond loopt die ontzettend op jou niveau zit en waar je het heel goed mee kunt vinden, maar die blijkt em, tuinman ofzo, of simpelweg de zoon van een professor, en helemaal niet te studeren? Wijs je hem dan op grond daarvan alsnog af?
Dat seizoen van Ajax, daar zou ik wel bewijs van willen zien. Want daar geloof ik maar weinig van. Als je opschiet kan je op je 18e op de universiteit zitten, en dan moet op z'n minst 4 jaar studeren. Dat is ook precies de periode dat voetballers (en andere sporters) aan het begin van hun top zitten. Daarnaast een fulltime voetbal carriere in het eerste van Ajax zie ik niet echt gebeuren. Maar als je het kan onderbouwen dan geloof ik je natuurlijk meteen.