Bellatrix schreef:Aha...ik ga es rondkijken. Maar dan moeten je achteramen ook open kunnen natuurlijk.
Bij dat model wat ik vandaag zag, moest diegene de achterramen wel krabben.
Na ja, scheelt wel wat werk natuurlijk....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Aha...ik ga es rondkijken. Maar dan moeten je achteramen ook open kunnen natuurlijk.
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:met artrose in mijn handen........... is het niet gaaf ijs krabben
Richelle ook. Daarom zet ik de auto ongevraagd schoongekrabt, warm en met e-zitting aan voor de deur![]()
Lees net dat er -17 hier en daar in de Benelux verwacht wordt. Dan is een beetje petroleum bij de diesel in de tank mengen om vlokvorming tegen te gaanwel verstandig.
Sterkte.
hc
MandyR schreef:Siets schreef:Ik heb het daar straks nog eens met mijn vriend over gehad, dat warm laten draaien. Omdat hij zelf monteur is, dacht ik: Hij moet het weten! En hij zegt dat dit totaal geen kwaad kan. Meteen wegrijden met een koude motor is net zo erg, misschien zelfs nog erger.
Het grote verschil is dat het slecht voor het milieu is.
Neemt niet weg dat ik het zelf ook doe hoor (laten draaien tijdens krabben, ik ga niet starten en dan weer naar binnen). Een koude auto is slecht voor mijn humeur.

Chiqa schreef:Weet niet of jou vriend dan wel goed heeft zitten opletten, want elke leek weet dat een motor onbelast warmdraaien velen malen slechter is dan gewoon wegrijden zodat hij snel op bedrijfstemperatuur is.
Koud betekend immers onnodige slijtage en dan heb ik het nog niet over de zuren die vrijkomen tijden shet onbelast draaien, goed voor je blok![]()
En dan heb ik het ook niet over je kath.....
Ach je heb monteurs en monteurs he
Chiqa schreef:Weet niet of jou vriend dan wel goed heeft zitten opletten, want elke leek weet dat een motor onbelast warmdraaien velen malen slechter is dan gewoon wegrijden zodat hij snel op bedrijfstemperatuur is.
Koud betekend immers onnodige slijtage en dan heb ik het nog niet over de zuren die vrijkomen tijden shet onbelast draaien, goed voor je blok![]()
En dan heb ik het ook niet over je kath.....
Ach je heb monteurs en monteurs he
Leliev schreef:Warmdraaien is niet erg, maar mocht er een beschadiging zitten op je voorruit en je gooit warm of lauw water er over word het spanningsverschil te groot en kan het beschadigingetje krak zeggen..
__Nathalie__ schreef:Leliev schreef:Warmdraaien is niet erg, maar mocht er een beschadiging zitten op je voorruit en je gooit warm of lauw water er over word het spanningsverschil te groot en kan het beschadigingetje krak zeggen..
ik doe geen warm water, maar water waar net de kou vanaf is zeg maar, niet om het gelijk schoon te spoelen want dat lukt daar niet mee maar maakt wel het krabben net ff wat makkelijker want heb dagen gehad dat ik dacht dat ik het er met een beton boor er af moest halen want me krabbertje kwam er toch echt niet door heen
__Nathalie__ schreef:en als ik haast heb doe ik er lau water over .
IKbenEllen schreef:Fiefke, in mijn belevingswereld is lauw water ook water waar de kou vanaf is hoor
Siets schreef:Meteen wegrijden met een koude motor is net zo erg, misschien zelfs nog erger.
KiWiKo schreef:kan ik je in de vorstperiodes niet lenen van Richelle?????![]()
![]()
Castrol schreef:Castrol Magnatec combineert speciale moleculen met synthetische technologie voor een sterkere beschermingslaag.
Castol Magnatec houdt uw auto langer in optimale conditie. De speciale moleculen:
Bieden meer bescherming dan andere oliën tijdens de kritische koude start
Kleven aan de motoronderdelen waardoor een extra beschermingslaag wordt gevormd tijdens de start en daarna
Binden zich aan metaaloppervlakken voor extra slijtagebescherming van motoronderdelen
Beschermen onder alle rijomstandigheden en temperaturen
Superieure prestaties bij extreem koude start
Margreet schreef:Als het vriest start ik de auto, leg een een baksteen op het gaspedaal (heb ik speciaal voor dit doeleinde in de auto liggen) zodat de motor plankgas staat te razen. Moet je zien hoe snel die ruiten ontdooien. Wel de kachel op vol en aanjager op vol vermogen. Hierna rustig ruiten krabben (dat gaat nu heel gemakkelijk...) Als dat klaar is vooral rustig wegrijden, om de halfwarme motor niet teveel te belasten.

Margreet schreef:Als het vriest start ik de auto, leg een een baksteen op het gaspedaal (heb ik speciaal voor dit doeleinde in de auto liggen) zodat de motor plankgas staat te razen. Moet je zien hoe snel die ruiten ontdooien. Wel de kachel op vol en aanjager op vol vermogen. Hierna rustig ruiten krabben (dat gaat nu heel gemakkelijk...) Als dat klaar is vooral rustig wegrijden, om de halfwarme motor niet teveel te belasten.
Margreet schreef:Als het vriest start ik de auto, leg een een baksteen op het gaspedaal (heb ik speciaal voor dit doeleinde in de auto liggen) zodat de motor plankgas staat te razen. Moet je zien hoe snel die ruiten ontdooien. Wel de kachel op vol en aanjager op vol vermogen. Hierna rustig ruiten krabben (dat gaat nu heel gemakkelijk...) Als dat klaar is vooral rustig wegrijden, om de halfwarme motor niet teveel te belasten.

Siets schreef:Ja dat wil ik dan inderdaad ook wel eens weten. Die van mij is 18 jaar oud en ik heb nog nooit anders gedaan. Gewoon lekker blijven warmdraaien dus
zie dat je 21 bent. Margreet schreef:Als het vriest start ik de auto, leg een een baksteen op het gaspedaal (heb ik speciaal voor dit doeleinde in de auto liggen) zodat de motor plankgas staat te razen. Moet je zien hoe snel die ruiten ontdooien. Wel de kachel op vol en aanjager op vol vermogen. Hierna rustig ruiten krabben (dat gaat nu heel gemakkelijk...) Als dat klaar is vooral rustig wegrijden, om de halfwarme motor niet teveel te belasten.
Dat ga ik morgen ook proberen!