Fijn zo vlak voor kerst.... :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Fijn zo vlak voor kerst.... :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:45

LuckySil schreef:
Hoop van wel, want ik hoop dat we in de auto ofzo, er alsnog even over kunnen praten..

Ik mag toch serieus hopen dat je niet meent dat je dit soort serieuze onderwerpen even tussendoor in de auto onderweg naar (of op de terug van) de supermarkt kan bespreken hè???

Meid, neem het probleem serieus en ga er een serieus gesprek met hem over aan. En een serieus gesprek voer je niet even onderweg in de auto. Sowieso moet hij dan zijn hoofd bij de weg houden. Dus neem er nu even de tijd voor en doe het even op een rustig moment!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 09:47

Ja nou ja, als dat de enige manier is..?
Verder hebben we allebei niet veel tijd, en hij probeerd een gesprek een beetje uit de weg te gaan..
Het liefst gewoon rustig aan thuis natuurlijk,, maar ja, dat moet dat wel kunnen Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:52

Nee, nee, en nog eens NEE!!!! In een relatie moet je tijd maken, en zeker voor dit soort dingen.
Geen tijd hebben is echt flauwekul. ALs je voor iets wat voor iemand zo belangrijk is geen tijd kan maken, dan zit er echt iets goed mis. Of jij geeft niet aan hoe belangrijk het voor je is en jij moet er iets aan gaan doen, of hij vind wat jij belangrijk vind niet belangrijk genoeg en er zit daar iets scheef. Maar dit is belangrijk voor jullie relatie, en daar moet domweg tijd voor gemaakt worden. Als dat niet vandaag kan, dan is dat prima. Maar dan pakken jullie allebei vandaag je agenda's en maken jullie een afspraak voor komende week wanneer jullie wél het gesprek aangaan. Maar dit soort dingen ga je niet in de auto bespreken Absoluut NIET.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:56

Als iemand anders niet lekker in zijn vel zit om wat voor reden dan ook heeft diegene niet het recht om dat op een ander af te reageren. Doet diegene dat wel dan kan hij/zij op het minst luisteren en wellicht een excuus aanbieden. Niet praten er over en het op die manier wegstoppen werkt niet. Dat gaat hoe dan ook opbreken vroeger of later.
Zolang je in een relatie bent kies je ervoor om samen te zijn, dit betekend ook concessies maken. Praten is nu eenmaal belangrijk. Het hoeft niet lang te duren en als het is besproken laat het dan ook rusten.
Omdat hij nu eenmaal een man is geeft dat hem niet het recht om te zeggen ik ben geen prater, ik heb behoefte aan sex en dan gebeurt het dus ook, hij mag zich als een klein kind gedragen door te gaan zuchten enzovoorts. Hij is volwassen en dan mag je toch echt wel ander gedrag verwachten.
Als hij wel tijd kan vrijmaken om op de nintendo te gaan spelen kan hij ook wel tijd maken voor belangrijkere dingen. Jullie willen gaan samen wonen, hoe verwachten jullie dat dat dan gaat? Dit is echt geen goede basis daarvoor in mijn ogen!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:02

pharagirlke schreef:
Daphaan schreef:
Ik sluit me aan bij Bonita-Bon: dit is geen nare jongen met valse bedoelingen, het is een man. Een echte, denkt niet altijd helemaal na - man Lachen niks mis mee, wel mee gaan praten en je eigen wensen naar voren laten komen. Dan komt dit prima in orde Lachen

en omdat het een man is, mag hij zomaar dat meiske mentaal kraken omdat hij wil seksen?

TS; laten gaan die gozer, hij moet respect hebben voor jou en op dit moment ben je gewoon een matras die hem van een goed gevoel voorziet, en die hij rustig kan dumpen als het niet meer nodig is. Spijt me dat dat er zo grof uit komt. Been there, done that, stop voordat hij je zo keihard kwetst dat je er nog met moeite uit raakt. Echt. Ik had gewild dat iemand het me toen zo keihard gezegd had waar het op stond... Aan "had ik" heb je niets meer als het te ver gaat. Deze zegt het je letterlijk in je gezicht dat het hem om die stomme seks draait. Wees niet zo blind....

Mijn huidige vent heeft al 13 maanden geduld. Dat moet gewoon kunnen, wat zijn een aantal bokkers die hier reageren ontzettende sloofjes zeg. Omdat het een vent met goesting is die "al zeven maanden" geduld heeft. (zeven maanden is bij een trauma niks met of zonder professionele hulp.) betekent dat niet dat hij nu TS ineens moet pushen. Bah, dit is de eerste keer sinds twee jaar dat ik terug woest wordt om een topic.

Je ziet me nergens schrijven dat ik het oké vind dat hij het op deze manier oplost. Ik vind het ook niet oké dat hij zich zo opdringt aan haar, maar uiteindelijk als ik mezelf in zijn standpunt verplaats, kan ik ook zijn reactie begrijpen.

Deze situatie is naar jouw beschrijving en mijn idee niet hetzelfde. Hier gaat het om een relatie van zeven maanden waarin de ts en de jongen op regelmatige basis sex hebben, weliswaar om de verkeerde redenen vanuit de kant van ts. Zij heeft sex omdat ze hem graag ziet en om hem tevreden te stellen. Allereerst niet omdat ze bang is dat hij van haar weg zal gaan, maar wel omdat ze dit wil doen voor haar vriendje omdat ze hem graag ziet, omdat ze van hem houd, omdat ze het met hem wilt delen, Maar het is moeilijk vanwege haar verleden. Er staat nergens geschreven dat de jongen haar dwingt sex met haar te hebben vanwege pure manupilatie. Ze word emotioneel niet gekraakt, wel pijn gedaan omdat ze niet kan voldoen aan zijn wensen vanwege het verleden.

Het feit dat die jongen al zeven maanden met ts samen is, lief EN leed deelt. Openstaat voor haar gevoelens, haar verleden, haar een veilige haven bied en vertrouwen schenkt, dan geloof ik Niet dat die jongen slechte bedoelingen heeft en alleen met haar samen is voor de sex. Nee, want dan zou hij evengoed naar een meisje kunnen gaan die hij iedere dag kan * en waarbij hij heel die emotionele toestanden niet heeft. Hij doet dit niet, omdat hij gek is op de ts, maar hij kaart wel aan dat hij het moeilijk heeft met de weinige sex.

Ik zie daar nergens dat die jongen slecht, gemeen of verkeerd is. Oké, de manier waarop had anders gekund, maar elke mens maakt fouten. En het is Niet omdat jou vriend niet altijd evenveel begrip kan opbrengen voor jou situatie, dat hij jou niet graag ziet. Die vriend is ook een mens met gevoelens, hij slikt al zeven maanden dit, en nu moest het eruit. Hij had het eventueel kunnen zeggen als ts bij hem was, maar misschien had hij daar het lef niet voor omdat hij bang was om haar te kwetsen omdat hij weet dat de sex bij haar zo gevoelig ligt.

Ik vind het jammer dat jij jezelf hierin opwind, en ons er van beschuldigd verkeerd te zijn, terwijl ik enkel openminded ben en mezelf in de andere persoon verplaats en niet krampachtig vasthoud aan mijn eigen persoontje.
k vind het knap van je vriend dat hij dit voor je wilt doen, dat betekent dat hij jou graag ziet, maar als hij nu over twee maanden beslist dat hij toch echt graag sex met je wilt, dan is het dus Niet dat hij je alleen voor de sex wilt, en ik heb het idee dat jij dat wel denkt.

Niet iedere situatie, man en gevoelens zijn hetzelfde.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:57

Zooo ik heb het doorgelezen Vork

Fijn dat ie iig excusses heeft gemaakt, en ik hoop van harte dat het goed komt Lachen Of iig beter word meid

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:33

pharagirlke schreef:
Daphaan schreef:
Ik sluit me aan bij Bonita-Bon: dit is geen nare jongen met valse bedoelingen, het is een man. Een echte, denkt niet altijd helemaal na - man Lachen niks mis mee, wel mee gaan praten en je eigen wensen naar voren laten komen. Dan komt dit prima in orde Lachen

en omdat het een man is, mag hij zomaar dat meiske mentaal kraken omdat hij wil seksen?

TS; laten gaan die gozer, hij moet respect hebben voor jou en op dit moment ben je gewoon een matras die hem van een goed gevoel voorziet, en die hij rustig kan dumpen als het niet meer nodig is. Spijt me dat dat er zo grof uit komt. Been there, done that, stop voordat hij je zo keihard kwetst dat je er nog met moeite uit raakt. Echt. Ik had gewild dat iemand het me toen zo keihard gezegd had waar het op stond... Aan "had ik" heb je niets meer als het te ver gaat. Deze zegt het je letterlijk in je gezicht dat het hem om die stomme seks draait. Wees niet zo blind....

Mijn huidige vent heeft al 13 maanden geduld. Dat moet gewoon kunnen, wat zijn een aantal bokkers die hier reageren ontzettende sloofjes zeg. Omdat het een vent met goesting is die "al zeven maanden" geduld heeft. (zeven maanden is bij een trauma niks met of zonder professionele hulp.) betekent dat niet dat hij nu TS ineens moet pushen. Bah, dit is de eerste keer sinds twee jaar dat ik terug woest wordt om een topic.

Ik kan mij wel vinden in deze reactie... OK dan!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:51

pharagirlke schreef:
Daphaan schreef:

Ben het met bovenstaande ook helemaal eens zeker met een trauma is die tijd erg kort!
Ik wens je veel sterkte en succes....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:53

Als mijn vriend over twee maanden op deze manier beslist dat híj meer seks wil en daar zo idioot om moet doen als deze in het verhaal. Dan is het Doei!. Want de situatie is vergelijkbaar, behalve dat mijn kerel wel respect heeft voor me, ook al "doet ie het al 13 maanden niet 3x per week". Als hij zin heeft, en ik niet, dan niet. Andersom is dat ook zo. Zo hoort het potverdikke.

Seks is toch niet iets dat afgedwongen (want dat doet ie dus wel) worden met "of het moet maar gedaan zijn"? Het is toch niet omdat TS een keer nee zegt dat hij boos moet gaan slapen en haar zelfs geen begroeting meer moet geven, ook niet als hij haar thuis af zet?

Als mijn kerel me dat flikt, hoeft ie me niet meer op te komen halen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:55

Heel bekrompen. Ik kan even niet de nergie vinden om hier weer op in te gaan maar Cooper verwoord het wederom prachtig voor me Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:57

Dat vind ik toch geen bekrompen mening van PG. Seks moet pas gebeuren als beide partijen er 'klaar' voor zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:59

Dus als jouw vent zin heeft en jij niet, doe je het maar tegen je zin?

Imo is zo iets niet tegen je zin doen ook een beetje zelfrespect... Maar goed, wie ben ik... Verward En zeker je vriend, die van je houd en je do's en don'ts kent, moet je respecteren... En iets tegen jouw zin doen, is geen teken van respect...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:15

Trek het nou niet uit z'n verband!
Ze doet het niet tegen haar zin, ze vind het eng en doet het vooral voor hem. Maar hij kan dat heel anders interpreteren. En zo komt dat in de tekst ook naar voren. dat vind ik iets heel anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:16

lindake schreef:
Dat vind ik toch geen bekrompen mening van PG. Seks moet pas gebeuren als beide partijen er 'klaar' voor zijn...

Maar tegenwoordig zijn er maar weinig meiden met enig zelfrespect. Helaas.....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:26

Ik geloof dat deze jongen niet vooral op zoek is naar meer seks van de kant van TS, maar vooral naar meer duidelijkheid. En ja, dan vooral meer duidelijkheid mbt de seks...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:34

Bonita_Bon schreef:
Ze doet het niet tegen haar zin, ze vind het eng en doet het vooral voor hem. Maar hij kan dat heel anders interpreteren. En zo komt dat in de tekst ook naar voren. dat vind ik iets heel anders...

Hmmsss ze vind het eng... Dan doet ze het toch tegen haar zin... En ja ze doet het voor hem... Omdat hij het nodig acht en het verlangt.

faye schreef:
lindake schreef:

Dat is inderdaad jammer... Ik zie het ook steeds meer en meer.

Lalidan schreef:
Ik geloof dat deze jongen niet vooral op zoek is naar meer seks van de kant van TS, maar vooral naar meer duidelijkheid. En ja, dan vooral meer duidelijkheid mbt de seks...

In mijn ogen wil hij duidelijk zijn ding meer doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:36

Ik ook en dat vind ik doodzonde.

Hij wilde het uitmaken omdat zij niet genoeg initiatief neemt. Na een trauma mag hij al heeeel happy zijn met haar als hij zijn banketstaaf in haar mag steken en zij daar nog van geniet ook. Scheve mond Hij moet haar tijd geven. Simple as that. Initiatief nemen bij seks is iets waarin je moet groeien. Dat moet je leren... Daar moet je je geleidelijk aan goed in gaan voelen. Niet ineens "kom schat, nou is het jouw beurt om te beginnen" het is toch geen tikkertje Verward

Een kerel die van je houd ziet meer dan genoeg redenen om bij je te blijven, zelfs als hij geen seks zou krijgen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:25

faye schreef:
lindake schreef:

Dus als ik er zo over denk heb ik geen zelfrespect? Als de ts niet meedraaft met jullie mening heeft ze geen zelfrespect? Come on..!!
Ts laat nog even weten hoe de zaken ervoor staan

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:28

Nee hoor... Meiden die voelen dat ze er nog niet klaar voor zijn maar om de vent te plezieren al in bed duiken vind ik meiden met minder zelfrespect... Ik vind niet dat je zichzelf op dergelijke manier mag laten gebruiken.

Uiteraard mag aan dit probleem wel gewerkt worden Ja.
Laatst bijgewerkt door lindake op 24-12-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:29

Bonita_Bon schreef:
faye schreef:

Dus als ik er zo over denk heb ik geen zelfrespect? Als de ts niet meedraaft met jullie mening heeft ze geen zelfrespect? Come on..!!
Ts laat nog even weten hoe de zaken ervoor staan

Ik geloof niet dat jouw naam ergens in mijn post staat.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:50

Wat een slap gebazel van een paar Bokkers hier: het is en blijft een normale man met normale behoeften Misselijk . .
Ik wordt er niet goed van als ik dat lees.

Uiteraard hebben mannen behoeftes, maar dat wil echt niet zeggen dat je dan te pas en te onpas als vrouw ter beschikking moet staan. Een echte, goed opgevoede man weet zich te beheersen en stuurt al helemaal niet van die onnozele SMS-jes: "vanavond gaan we het doen". Het zijn al helemaal onnozele SMS-jes als je weet dat je vriendin er moeite mee heeft. Dan weet je dus zeker dat je haar de hele dag al in de zenuwen hebt zitten voor wat komen gaat.

Het zal best dat TS een "probleempje" heeft op sexueel gebied, maar uit haar verhaal kan ik alleen maar concluderen dat haar vriend er ook heeel weinig aan doet om haar over haar angst heen te helpen. Hij gaat meteen weer de fout in door te zeggen: "Als dat ook niet helpt dan hebben we een probleem". Waaruit TS dus opmaakt dat hij het dan zal uitmaken. Wat dus betekend dat sex voor die vent belangrijker is dan het welzijn van zijn vriendin.

Ik blijf erbij: stamp die gozer de deur uit. Hij is jouw niet waard! Zoek iemand met meer geduld op dat gebied.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:37

Isabonny schreef:
Uiteraard hebben mannen behoeftes, maar dat wil echt niet zeggen dat je dan te pas en te onpas als vrouw ter beschikking moet staan. Een echte, goed opgevoede man weet zich te beheersen en stuurt al helemaal niet van die onnozele SMS-jes: "vanavond gaan we het doen". Het zijn al helemaal onnozele SMS-jes als je weet dat je vriendin er moeite mee heeft. Dan weet je dus zeker dat je haar de hele dag al in de zenuwen hebt zitten voor wat komen gaat.

Het zal best dat TS een "probleempje" heeft op sexueel gebied, maar uit haar verhaal kan ik alleen maar concluderen dat haar vriend er ook heeel weinig aan doet om haar over haar angst heen te helpen. Hij gaat meteen weer de fout in door te zeggen: "Als dat ook niet helpt dan hebben we een probleem". Waaruit TS dus opmaakt dat hij het dan zal uitmaken. Wat dus betekend dat sex voor die vent belangrijker is dan het welzijn van zijn vriendin.

Ik blijf erbij: stamp die gozer de deur uit. Hij is jouw niet waard! Zoek iemand met meer geduld op dat gebied.

En wie zegt dat die vriend het zo bot bedoeld,die smsjes?
Misschien vond/vind zij het wel fijn om vantevoren te weten dat het gaat gebeuren.
Of denkt haar vriend dat het voor haar fijn is, hebben jullie daar al bij nagedacht? dat hij het ook goed kan bedoelen in plaats van alleen zo bot zoals het hier omschreven word?

Ik vind persoonlijk dat er makkelijk geoordeeld word,nadat jullie maar 1 kant van het verhaal kennen.
Waarbij ik niet zeg dat haar vriend alles tactisch doet,en wat haar dus pijn doet,maar wie weet bedoeld hij het alleen maar goed... alleen op een beetje een botte manier..
Ik hoop voor TS dat het straks helemaal top word!
Veel succes!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:09

@ Saskia9: Als je goed gelezen had op Pagina 1 dan zie je dat TS schrijft:
Citaat:
En hij brengt het ook nooit echt tactisch..
Hij zegt het van te voren al.. of hij smst het.. dat we het gaan doen zeg maar.
En dan schiet ik al in de stress..

Ik neem aan dat ze hem dat ook wel eens gezegd heeft dat ze dat niet echt tactvol en helemaal niet opwindend vind als hij dat van te voren al meld.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:55

Ja, ze had toch al meerder keren aan hem gemeld dat ze het niet prettig vond als hij haar van tevoren smste en dat heeft ze nu weer tegen hem gezegd. Als je moeite hebt met sex, is het echt niet prettig om daar de hele dag al tegenop te moeten zien. Het fijnste is gewoon als je lekker aan het knuffelen bent en het dan gewoon spontaan gebeurd. Dan ben je ontspannen en gaat het gewoon makkelijker. Zodra mijn vriend ook maar 1x zegt van: vanavond gaan we sex hebben he, weet hij al dat het niet gaat gebeuren, omdat ik er dan heel krampachtig op zit te wachten en het idee heb dat het "moet" en als het moet, dan kan ik het niet. Daarom laten we het nu lekker zn beloop gaan en zien we wel wat er van komt. Ookal doen we het 3 weken niet, je zal hem daar niet over horen hoor! Hij heeft zoveel geduld en hij vind het gewoon veel leuker als we er beiden van genieten en er beiden plezier in hebben! Dat vind hij het belangrijkste en ik heb het idee dat de vriend van TS meer aan zijn eigen behoeftes denkt.

Enne, je kunt ook andere dingen doen dan de daad zelf om elkaar te pleasen, wat ook fijn kan zijn om de tijd te overbruggen dat je geen sex hebt. Zodra mijn vriend zou zeggen, ik wil perse sex hebben, want anders hebben we een probleem, dan pak ik mn spullen en ben ik weg! Sex is belangrijk in een relatie, maar niet het aller aller belangrijkste. (enne, hij is een echte vent hoor, maar hij is nog steeds niet dood gegaan door een "tekort" aan sex), ookal moet je 7 maanden wachten, ookal moet je 2 jaar wachten (oke, dat is misschien wat overdreven, maar voor mensen met een trauma misschien wel reeel), als je van elkaar houd moet je dat voor elkaar over hebben en als 1 van de 2 dat niet trekt kun je maar beter een punt achter je relatie zetten...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:51

Bonita_Bon schreef:
Hoe weet jij dat nou weer dat ze het niet tegen d'r zin doet. Clown