Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RainyDays

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:50

Adil18 schreef:
Sja, als sterke aanhanger van Charles Darwin en alle onderzoekers die zijn werk voortgezet hebben (en ja, ik heb me door On the Origin of Species By Means of Natural Selection e.a. geworsteld) vind ik homoseksualiteit iets tegennatuurlijks.

En ik denk dat je daar de koe bij de horens vat; van de term "natuurlijk" natuurlijk is al een tijd geen sprake meer, omdat wij ons als mens mengen in natuurlijke processen. De "natuur" wordt al een halt toegeroepen bij de eerste dag van de geboorte van een kind door het in de couveuse te leggen.

Volgens de theorie van Darwin is homosexualiteit niet tegennatuurlijk, want juist hierin zie je evolutie sterk naar voren komen. Darwin geeft inderdaad aan dat voortplanting een doel van ons bestaan op aarde is. Dat is niet mogelijk als iemand homosexueel is, in ieder geval niet tussen de 2 partners, wat maakt dat er geen voortplanting zal plaatsvinden en de "bloedlijn" zal uitsterven/stoppen. Dat is onzettend "zo Darwin". Lachen
Als je uitgaat van het genetische plaatje dat Darwin van de mens heeft, dan horen daar een man en een vrouw in. Is dat plaatje niet zo, dan zal er of geen voortplanting plaatsvinden of er zal een aanpassing komen waardoor mannen en mannen en vrouwen en vrouwen wel kinderen met elkaar kunnen krijgen. Het is dus "de natuur" dat homosexuelen geen kinderen kunnen krijgen, althans, van elkaar.

Wat betreft Christenen en homosexualiteit.... de Bijbel is een richtlijn, geen regel. Ik denk dat God vooral blij met je is als je doet wat je zelf vindt dat je moet doen en niet doet wat je opgelegd wordt. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:52

Darwin heeft ook gezegd dat hij ernaast zat met zijn theorie, voordat hij dood ging Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:53

RainyDays schreef:
Adil18 schreef:
Sja, als sterke aanhanger van Charles Darwin en alle onderzoekers die zijn werk voortgezet hebben (en ja, ik heb me door On the Origin of Species By Means of Natural Selection e.a. geworsteld) vind ik homoseksualiteit iets tegennatuurlijks.

En ik denk dat je daar de koe bij de horens vat; van de term "natuurlijk" natuurlijk is al een tijd geen sprake meer, omdat wij ons als mens mengen in natuurlijke processen. De "natuur" wordt al een halt toegeroepen bij de eerste dag van de geboorte van een kind door het in de couveuse te leggen.

Volgens de theorie van Darwin is homosexualiteit niet tegennatuurlijk, want juist hierin zie je evolutie sterk naar voren komen. Darwin geeft inderdaad aan dat voortplanting een doel van ons bestaan op aarde is. Dat is niet mogelijk als iemand homosexueel is, in ieder geval niet tussen de 2 partners, wat maakt dat er geen voortplanting zal plaatsvinden en de "bloedlijn" zal uitsterven/stoppen. Dat is onzettend "zo Darwin". Lachen
Als je uitgaat van het genetische plaatje dat Darwin van de mens heeft, dan horen daar een man en een vrouw in. Is dat plaatje niet zo, dan zal er of geen voortplanting plaatsvinden of er zal een aanpassing komen waardoor mannen en mannen en vrouwen en vrouwen wel kinderen met elkaar kunnen krijgen. Het is dus "de natuur" dat homosexuelen geen kinderen kunnen krijgen, althans, van elkaar.

Wat betreft Christenen en homosexualiteit.... de Bijbel is een richtlijn, geen regel. Ik denk dat God vooral blij met je is als je doet wat je zelf vindt dat je moet doen en niet doet wat je opgelegd wordt. Lachen

Meng me ook maar even.

Wat de dikgedrukte regel betreft: misschien is homoseksualiteit wel het antwoord op de overbevolking Haha!
Alleen dat kinderen adopteren of maken bij elkaar he, das dan weer jammer Lips are sealed

Sorry hoor, maar ik heb absoluut moeite met mensen die andere veroordelen om hun geaardheid, geloof etc.
Ik moet soms in bepaalde situaties ook behoorlijk slikken, maar respect heb ik voor iedereen.
Denk dat de wereld een stuk leefbaarder wordt als mensen respect voor elkaar(s) mening) zouden hebben en niet elkaar ervan proberen te overtuigen dat zijn of haar mening de waarheid is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:55

Citaat:
Denk dat de wereld een stuk leefbaarder wordt als mensen respect voor elkaar(s) mening) zouden hebben en niet elkaar ervan proberen te overtuigen dat zijn of haar mening de waarheid is.
Volgens mij doet ook niemand dat in dit topic. Wat dat betreft gaat het er hier respectvoller aan toe dan in vele eerdere topics over dit onderwerp.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-12-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:55

Ik heb even gezocht in de bijbel, en ik ben er tegen, en nou duidelijk.
Aangezien God het ook vind: Zie Romeinen 1 vers 24 t/m 28. Daar staat duidelijk:

Daarom heeft God heb overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen SCHANDELIJKHEID bedrijvende.

Romeinenbrief staat het Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:56

Gipsylover schreef:
100 % mee eens Ellen.
God laat ook niet mensen sterven omdat hij het leuk vind voor de familie & voor de persoon zelf. Maar om een rede.
Als bijv. de vorige vrouw van m'n vader niet gestorven was, en mijn paps niet hertrouwd was, was ik nou niet wie ik was, had ik nou geen fijn leventje gehad, en had ik nou niet al tante geweest. Op het moment zelf was het voor m'n zussen en broers natuurlijk verschrikkelijk, maar God had hiermee dus zeker een rede Ja!

Is het niet ergens heel egocentrisch om te denken dat de eerste vrouw van jouw vader gestorven is zodat jij op de wereld kon zijn? Ik vind vaak dat mensen het geloof en het gebeuren om zich heen zo op zichzelf betrekken.

Ik geloof absoluut dat alles om een reden gebeurt, maar het idee dat een godheid de eerste vrouw van jouw vader heeft laten sterven om jou te laten leven gaat mij erg ver.

Ik ben overigens niet Christelijk maar paganistisch en biseksueel...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:57

Sja, mensen gaan dood omdat er anders te veel mensen zouden rondlopen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:57

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Volgens mij doet ook niemand dat in dit topic. Wat dat betreft gaat het er hier respectvoller aan toe dan in vele eerdere topics over dit onderwerp.

Dat bedoelde ik niet specifiek voor dit topic B_E Knipoog
Geldt absoluut in de meest brede, algemene zin van het woord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:58

Gipsylover schreef:
Aangezien God het ook vind: Zie Romeinen 1 vers 24 t/m 28. Daar staat duidelijk:

Daarom heeft God heb overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen SCHANDELIJKHEID bedrijvende.

Vind god dat, of vind de persoon die het neergeschreven heeft dat?
En heeft god nu spijt dat zijn volgelingen zo een gedrag stellen?

Ik kan je persoonlijk zeggen dat ik met sommige dingen die boeddha heeft gezegd absoluut niet mee eens ben, want het is zoveel jaar geleden toen was de verstandhouding gewoon anders. Had ie nu geleefd was zijn visie anders. En weet zeker dat hij ook niet zou willen dat wij die verkeerde wijsheid zouden gebruiken. Hij heeft trouwens een mooi tekstje over gedragingen die jij stelt geschreven
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-12-08 18:02, in het totaal 3 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:00

Gipsylover schreef:

Ja, en als God je morgen oproept jezelf op te hangen doe je dat ook?
Sorry, heel wreed voorbeeld misschien, maar ik vind het klakkeloos geloven van dingen een beetje eng, krijg je van die rare gebeurtenissen van.
Denk dat de bijbel een super mooi boek is, wanneer de contest van dingen gevat wordt en niet de letterlijke zin van het woord gelezen wordt als waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:01

Mystica schreef:

En misschien zijn mensen om diezelfde reden ook wel homoseksueel; zodat ze zichzelf niet voortplanten en dus niet bijdragen aan het bevolkingsoverschot.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:02

@Gipsylover: Plaats even het hele stukje dan, dat zet dingen wat meer in perspectief Knipoog

Citaat:
God veroordeelt kwaad en onrecht
16 Voor dit evangelie schaam ik mij niet, want het is Gods reddende kracht voor allen die geloven, voor Joden in de eerste plaats, maar ook voor andere volken. 17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. 22 Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is. 29 Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen 30 en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, 31 zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig. 32 En hoewel ze het vonnis van God kennen en weten dat mensen die dergelijke dingen doen de dood verdienen, doen ze dit alles toch. Sterker nog, ze juichen het zelfs toe dat anderen het ook doen.

2
1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede. 9 Iedereen die het slechte doet wacht leed en ellende, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 10 Iedereen die het goede doet wacht glorie, eer en vrede, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 11 God maakt geen onderscheid.
12 Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:02

Rock schreef:
Mystica schreef:

En misschien zijn mensen om diezelfde reden ook wel homoseksueel; zodat ze zichzelf niet voortplanten en dus niet bijdragen aan het bevolkingsoverschot.

Dat kan inderdaad heel goed Ja

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:03

Gipsylover schreef:
Dan maak je God in feite uit als een leugenaar, want God zegt zelf : Dat de bijbel Zijn woord is!
Ik geloof absoluut van wél dat het gebeurd/

En waar staat dat....juist, in de Bijbel. Knipoog Daar zegt God dat het zijn woord is. En de Bijbel is geschreven voor anderen.
Ik snap niet goed hoe je kunt zeggen dat je dan God voor leugenaar uitmaakt. Zij zegt dat ze niet in de Bijbel gelooft en dan zeg jij dat ze dan God voor leugenaar uitmaakt en dat onderbouw je door te zeggen dat het in de Bijbel staat. Lachen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:04

katiavl schreef:
Gipsylover schreef:

Vind god dat, of vind de persoon die het neergeschreven heeft dat?
En heeft god nu spijt dat zijn volgelingen zo een gedrag stellen?

Ik kan je persoonlijk zeggen dat ik met sommige dingen die boeddha heeft gezegd absoluut niet mee eens ben, want het is zoveel jaar geleden toen was de verstandhouding gewoon anders. Had ie nu geleefd was zijn visie anders. En weet zeker dat hij ook niet zou willen dat wij die verkeerde wijsheid zouden gebruiken. Hij heeft trouwens een mooi tekstje over gedragingen die jij stelt geschreven

Ja Ja Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:04

Ten eerste vind ik Leviticus zelf al iets dat ik (zeker als vrouw) niet graag als uitgangspunt zou willen nemen. Van een respectvolle gelijkwaardige relatie is immers geen sprake, vrouwen zijn er voor het nageslacht en verder geen gezeur (zie bv het punt over de weduwe van een broer). Op mij wekken al die expliciete verboden bovendien de indruk dat het blijkbaar wel volkomen ok is om met alle vrouwen te slapen behalve degene die zijn uitgezonderd.

Ten tweede, de mensen die denken dat homosexualiteit tegen de natuur in gaat, op grond van de 'natuurlijke selectie' hebben Darwin nog niet geheel begrepen. Het is als mens of dier niet mogelijk om buiten de natuur om te gaan, wij ZIJN gewoon de natuur. Ook het gebruik van hulpmiddelen en sociale structuren hoort bij de natuur, bij ons zowel als bij andere diersoorten.
Bovendien gaat het om soorten en grote getallen. Het is niet erg dat individuen zich niet voortplanten - als de soort het maar doet. En onze soort doet dat beslist nog wel :) In zoverre is er niets, maar dan ook niets 'onnatuurlijks' aan homoseksualiteit. Het is gewoon een van de talloze variaties in gedrag en aard. Individueel kan dat gevolgen hebben, voor een soort is het pas een probleem als het het geheel beinvloedt. En zelfs dan is het nog niet 'tegennatuurlijk', maar vooral erg jammer voor die soort zelf ( :evaw: )
En ook het ingrijpen op de natuur is volstrekt niet tegennatuurlijk. (Elk dier dat planten afgraast, andere dieren doodt, een hol graaft of een nest bouwt, grijpt in op de natuur en is daarmee deel van de natuur.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:05

Blue_Eyes schreef:
@Gipsylover: Plaats even het hele stukje dan, dat zet dingen wat meer in perspectief Knipoog

Citaat:
Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is. 29 Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen 30 en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, 31 zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig. 32 En hoewel ze het vonnis van God kennen en weten dat mensen die dergelijke dingen doen de dood verdienen, doen ze dit alles toch. Sterker nog, ze juichen het zelfs toe dat anderen het ook doen.

Lees ik het verkeerd dat daar staat dat homofilie de straf is van God en dat homo's gelijk kunnen worden gesteld aan moordenaars? Nors opkijken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:07

Als je de context en de cultuur van die tijd een beetje kent, dan weet je dat in Rome homoseksualiteit werd gebruikt als tempelprostitutie. Daar gaat het over.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:08

ik blijf het lastig vinden.
ik heb een vriendin gehad, maar paar maanden, maar toch. Het was mn allerliefste vriendinnetje en ik was in en in verliefd.
Jammergenoeg ging dat op een of andere manier over, en ik bleef daarvoor ook met het gevoel zitten dat het "fout" was, aangezien ik dus christelijk opgevoed ben, en ook zeker in God geloof.
Maar het mooie was, we gingen samen naar de kerk. Dus we deelde het geloof.

Maar nu heb ik een vriend, en ben daar ook heel gelukkig mee. Maar het geloof delen lukt niet, want hij gelooft in niks. Ja zo een beetje, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Ik leef dus nu.. op de bijbelse manier: man + vrouw.
maar goddelozer dan toen ik vrouw+vrouw leefde.
Natuurlijk, dat ligt ook aan mezelf ik kan er zelf natuurlijk 100% voor gaan en mn vriend wat dat betreft de rug toekeren.

Maar toch vind ik het wel een frapante vergelijking. Als die relatie zo slecht was, waarom bracht die periode me dichter bij God dan nu(in de "goede" relatie)?

Ik vraag me hetzelfde af als katiavl: vind God dat? of diegene die dat schreef?
God is toch een God van liefde? God houdt toch van iedereen? dan is dat INCL de homo's en de lesbiennes, Bi's, travestieten (weer een ander discussie;))!
ik blijf er bij: vind t maar lastig!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:08

Blue_Eyes schreef:
Als je de context en de cultuur van die tijd een beetje kent, dan weet je dat in Rome homoseksualiteit werd gebruikt als tempelprostitutie. Daar gaat het over.

Dus als ik het goed begrijp gaat het puur om zonde begaan, en niet in de zin van dat homo zijn een zonde is?
Want puur begrepen kon het ook man vrouw zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:10

Ah ok Lachen

Maar goed, zo'n stukje geeft dan -in mijn ogen- wel aan dat de Bijbel is geschreven in een tijd dat er op die manier naar werd gekeken, maar dat de mensheid ook wel mee moet gaan met zijn tijd.

Ik geloof best dat de mensen die de Bijbel hebben geschreven allemaal contact hebben gehad met een hogere macht, maar als zij dat toen konden, dan lijkt me dat men dat nu ook moet kunnen.

Zou God niet ook updates hebben?

Hoop niet dat dit trouwens respectloos overkomt. Ik respecteer iedereen die respect heeft voor een ander Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:12

Als het in de bijbel opgenomen is, mag je ervanuit gaan dat degene die het schreef door God geinspireerd was.
De Bijbel is namelijk niet een willekeurig samenraapseltje, 'die brieven liggen bovenop de stapel dus die mogen erin, zo, nou is het wel genoeg, laat de rest maar zitten', nee, daar is tientallen jaren onderzoek naar gedaan. Wat komt erin, wat niet.

@Katia: als in Rome op dat moment (want voor die mensen is de brief geschreven) tempelprostitutie was geweest met man/vrouwcombinaties, was dat waarschijnlijk net zo goed genoemd. Dit gaat echt om de gruwelen van prostitutie.

@Rock: komt helemaal niet respectloos over Lachen
Dat is wat ik bedoel. Je kunt nu wel roepen dat de Bijbel een boek is dat niet meer van deze tijd is, sprookjesboek, onzin, blabla, maar je moet in de context kijken. NIet alleen van de tijd. Ook van wat er verder nog staat. En laten we eerlijk wezen, een heel groot deel van de bijbel is tijdloos en altijd toepasbaar Ja

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:14

corine1981 schreef:
RainyDays schreef:

Meng me ook maar even.

Wat de dikgedrukte regel betreft: misschien is homoseksualiteit wel het antwoord op de overbevolking Haha!
Alleen dat kinderen adopteren of maken bij elkaar he, das dan weer jammer Lips are sealed

Ik begrijp je antwoord op mijn stukje niet helemaal geloof ik. Lachen Ik bedoel juist wel dat het heel natuurlijk is om homosexueel te zijn, maar de gevolgen zijn ook natuurlijk en dat is dat er (nu nog) geen voortplanting mogelijk is tussen homosexuele stellen.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:16

Citaat:
Dat is jou mening voor mij is het een keuze, je kunt zelf kiezen er gehoor aan te geven of niet.
En o ja ik weet waar ik over praat, ben zelf namelijk ook bisexueel.

Dit is heeft natuurlijk niets met een mening te maken. Het is een feit dat het gevoel geen keuze is. Ik kies er niet voor om niets voor mannen te voelen of me niet aangetrokken te voelen tot mannen. Net zo min als dat ik ervoor kies om verliefd te worden op vrouwen. Ik voel gewoon niets bij mannen en alles bij vrouwen en geloof me daar heb ik niets aan te willen.

Citaat:
De titel van dit topic vind ik overigens heel slecht gekozen, het suggereert namelijk dat christenen tegen homoseksualiteit zijn en dat zet een beetje de toon voor het topic.

De kerk is in ieder geval tegen holebi's, die mogen niet trouwen voor de kerk. Goh en laat de kerk nu net gerund worden door Christenen. Dus hoezo heb uw naatsen lief ? Ja, ze hebben ze lief zolang holebi's maar niet in onze kerk trouwen.

Citaat:
Romeinen 14 schreef:
Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan – en hij zal volharden, want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen. 5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer. 9 Want Christus is gestorven en weer tot leven gekomen om te heersen over de doden en de levenden. 10 Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, 11 want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.’ 12 Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden.
13 Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren. 14 Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt. 15 Als u dus uw broeder of zuster kwetst door wat u eet, handelt u niet langer overeenkomstig de liefde. Laat hen voor wie Christus gestorven is niet verloren gaan door het voedsel dat u eet. 16 Breng het goede dat God u schenkt geen schade toe, 17 want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest. 18 Wie Christus zo dient, doet wat God wil en wordt door de mensen gerespecteerd. 19 Laten we daarom streven naar wat de vrede bevordert en naar wat opbouwend is voor elkaar. 20 Breek het werk van God niet af omwille van wat u eet. Weliswaar is alle voedsel rein, maar het is verkeerd om iets te eten dat iemand aanstoot geeft. 21 Vlees, wijn of iets anders waaraan uw broeder of zuster aanstoot neemt, kunt u beter laten staan. 22 Uw overtuiging is een aangelegenheid tussen u en God. Gelukkig is wie zich niet schuldig voelt over zijn overtuiging, 23 maar wie twijfelt of hij alles mag eten, is op het moment dat hij allesGod heeft seks zelfs bedacht...
eet al veroordeeld. Want het komt niet voort uit geloof, en alles wat niet uit geloof voortkomt is zondig.

Wie bent u dat u beslist over wie er wel en niet in de kerk trouwen?

Citaat:
God heeft seks zelfs bedacht...

Goh??? Wie zegt dat?

Citaat:
Ik denk als je de bijbel leest dat de belangrijkste boodschap is die daar in staat is dat je je naast elief moet hebben, ongeacht of het een man, vrouw, homo of lesbie is.
Het is niet aan ons om te oordelen over andere mensen daar is al genoeg ellende in de wereld mee veroorzaakt
er is er uiteindelijk maar 1 die dat doet en dat is god.

Is het wel aan 'jullie' om te bepalen wie er wel en niet in de kerk trouwt?

Citaat:
Ik heb altijd geleerd respect te hebben voor mensen
Ik heb ook altijd geleerd dat de kerk altijd voor iedereen open hoort te staan, dat niemand buiten gesloten mag worden.
Helaas is dit in de praktijk anders en kom ik dus niet meer in de kerk.

AMEN!

Citaat:
accepteerd ondanks hun 'zwakheden'

Bedoel je nu dat homo zijn een ''zwakheid'' is die je moet accepteren?
Zo ja wat is een zwakheid dan?

Citaat:
Ik vind het een beetje vreemd, zonder respectloos te willen zijn, dat je God niet kent, niet weet hoe Hij is, niet in Hem gelooft, maar wel denkt te weten hoe Hij dingen bedoeld heeft.

Het is duidelijk dat jij gelooft, maar bedoel je nu te zeggen dat jij God wel kent?
Niemand die op dit moment leeft kent God en dat is een feit.

Citaat:
We zijn allemaal kinderen van het licht, en dus allemaal hetzelfde.

Uhm sorry? Ik ben gewoon een kind van mijn moeder en vader.

Citaat:
God verzint die zogenaamde 'regeltjes' niet om ons te pesten, maar juist omdat Hij van ons houdt en weet wat goed voor ons is

Hoe weet je dat nu? Heeft 'hij' dat tegen jou gezegd?

Ik ben niet zo goed in Quoten en heb geen idee hoe je met naam quoot. Mijn excusses.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:17

Shadow0 schreef:
Ten tweede, de mensen die denken dat homosexualiteit tegen de natuur in gaat, op grond van de 'natuurlijke selectie' hebben Darwin nog niet geheel begrepen. Het is als mens of dier niet mogelijk om buiten de natuur om te gaan, wij ZIJN gewoon de natuur. Ook het gebruik van hulpmiddelen en sociale structuren hoort bij de natuur, bij ons zowel als bij andere diersoorten.
Bovendien gaat het om soorten en grote getallen. Het is niet erg dat individuen zich niet voortplanten - als de soort het maar doet. En onze soort doet dat beslist nog wel Lachen In zoverre is er niets, maar dan ook niets 'onnatuurlijks' aan homoseksualiteit. Het is gewoon een van de talloze variaties in gedrag en aard. Individueel kan dat gevolgen hebben, voor een soort is het pas een probleem als het het geheel beinvloedt. En zelfs dan is het nog niet 'tegennatuurlijk', maar vooral erg jammer voor die soort zelf ( Doei, doei )
En ook het ingrijpen op de natuur is volstrekt niet tegennatuurlijk. (Elk dier dat planten afgraast, andere dieren doodt, een hol graaft of een nest bouwt, grijpt in op de natuur en is daarmee deel van de natuur.)

En wie zegt dat Darwin gelijk heeft als hij het zelf al niet eens meer geloofde? Haha!