Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:02

orange1 schreef:
tja ik vind dat als je 14 bent, sex hebt gehad en kindje in je buik hebt je er ook maar voor moet zorgen.
van te voren kunje weten dat als je sex hebt zwanger kunt worden.
mijn vriendin is ook 14 en zwanger && over 6 dagen uitgerekent
ze zeurt er nooit over , ze wil zelfs wel uitscheuren tot haar oren zolang het kindje maar gezond is! ik vind dat zo goed van haar!

Ik vind dat erg krom door de bocht.
Wat als de condoom scheurt of je slikt de pil en het werkt niet goed door overgeven, diarree oid?
Dan met je er ook maar voor zorgen??

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:02

Ilona__ schreef:
Oke, even de andere kant van het verhaal.

Ik ben een dochter van een tienermoeder.
Mijn moeder was zwanger op dr 16e van mij, en heeft dus (duh) geen abortus gepleegd. Ze is gaan samenwonen met mijn vader en ze zijn 16 jaar getrouwd geweest. Inmiddels zijn ze 2 en half jaar gescheiden. Ik heb nog een broertje die 5 jaar na mij is gekomen. Ik moet eerlijk zeggen, een jonge moeder is vaak wel erg leuk. We zijn het over veel dingen eens, maar ook over heel veel dingen niet. Mijn ouders zijn nu gescheiden en mijn moeder leeft een soort 2e jeugd. Ze heeft weer een vriend, zit daar altijd en ik zit s'weekends thuis om op de honden en katten te passen. Ik ben nu 18, heb al een dik jaar een superlieve vriend van nu 24. Mocht ik nu zwanger raken, is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een abortus te plegen. Het zal lastig worden, maar waar een wil is is een weg. Ik heb een kinderwens, en doordat mn moeder weet hoe het is zal ik alle steun van de wereld krijgen. Lachen

tsja dat vind ik ook niet helemaal correct dan zit jij thuis en je moeder maakt lol !...
en dus omdat je weet dat je moeder je steunt hou je het kindje
wat kan jij nu op dit moment allemaal bieden ?? je verder geen toekomst eerst opbouwen ?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:03

Zo, mijn topic gaat best hard, ik hoop dat jullie het wel respectvol houden naar elkaar toe?

Ik vraag me trouwens af, waarom zou je niet zeker kunnen weten dat je abortus wilt plegen?
Sommige mensen zeggen: als ik zwanger ben dan hou ik hou ik het 100 procent zeker, maar als je zegt dat je het 100 procent zeker wilt laten weghalen ben je opeens gevoelloos en weet je niet waarover je spreekt? Dat vind ik raar...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:03

Ik kan het trouwens maar moeilijk begrijpen/bevatten dat
er echt daadwerkelijk meisjes zijn die op hun 14de zwanger zijn...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:03

C_arola schreef:
_Marinke_ schreef:

Dat zou ik in overleg met m'n vriend doen Knipoog
Wil het geen alimentatie betalen. Prima, hij heeft er immers ook niet voor gekozen om het kind te houden.

Achternaam vind ik een hele lastige Clown Vind mezelf een erg mooie achternaam hebben die ik graag wil houden, daar dacht ik als kleind kind al aan. Dat wanneer ik zou trouwen, of ik dan de achternaam van m'n man over zou nemen ja/nee. En ben der nog niet over uit Tong uitsteken Zou het iig erg moeilijk vinden! Maar ook dat in overleg met m'n vriend Knipoog Het zal lastig worden.

Het kan zijn dat ie zegt, zet maar op jou achternaam ik wil het kind niet. Prima doe ik dat.
Zegt hij ik wil het op mijn achternaam hebben, ook goed maar dan draagt ie wel de verantwoordelijkheden ook en loopt er niet voor weg. Of ziet het kind af en toe leuk en aardig, en ervaart alleen de leuke dingen Knipoog Dan moet ie het ook samen met mij voor willen zorgen, ook in de moeilijke momenten!

Ik zou alles in overleg met m'n vriend doen, en hij zou het kind altijd mogen zien. Zoals ik al zei, hij roept nu wel keihard dat ie nog geen kinderen wil. Maar hij heeft wel een kinderwens Knipoog En wie weet wordt ie wanneer het kindje geboren is wel een onwijs goeie vader die door het vuur gaat voor z'n kind!

Maar het kan ook zijn dat ie er voor weg rent, niks meer mee te maken wil hebben. Dan eis ik ook geen alimentatie van hem, maar komt het wel op mijn achternaam en beslis ik over het kind. Hij wil het immers toch niet? Dan ervaart die daar ook de gevolgen van Knipoog En dat is z'n eigen keus! Wil die het kind ineens na x aantal jaar zien, prima maar idd in mijn overleg. Hij heeft immers nog wel altijd recht op het kind. En zelfs dan zou ik hem nog de kans willen geven om alsnog een goede vader te worden Ja Maar zou het niet pikken dat ie dan alleen de leuke dingen ervan ervaart of het eens in de zoveel tijd ziet en hij er van alles over wil beslissen.

Het kan zijn dat ie gewoon echt niet voor het kind kan zorgen, dat kan, maar daarom heeft ie nog wel rechten om het kind te zien. En dat vind ik goed. Knipoog

Mocht je gaan trouwen dan kun je jezelf ook beide namen aannemen. Je vriend (in dat geval mans naam) en je eigen naam.
Gebeurt steeds vaker en schijnt ook erg goed te zijn voor je carriére heb ik een paar keer gelezen.

Ja dat weet ik Knipoog
En denk ook dat ik dat wil Ja Wil m'n achternaam eigenlijk niet "kwijt"... maar toch blijf ik het wel lastig vinden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:05

Nou ik zal bekennen dat ik drie maanden geleden een abortus heb gehad............. ben alleenstaand, heb een geweldige dochter van 10, heb een drukke baan............ en ben bijna 40!!

vond het een strak plan om maar niet aan een tweede te beginnen.......

volgende maand wordt ik fijn gesterilliseerd Lachen Lachen

en dus kan ik als ervaringsdeskundige Sanne bijstaan in welk plan ze ook trekt mocht ze op jonge leeftijd zwanger raken

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:06

BraveSpots schreef:
Zo, mijn topic gaat best hard, ik hoop dat jullie het wel respectvol houden naar elkaar toe?

Ik vraag me trouwens af, waarom zou je niet zeker kunnen weten dat je abortus wilt plegen?
Sommige mensen zeggen: als ik zwanger ben dan hou ik hou ik het 100 procent zeker, maar als je zegt dat je het 100 procent zeker wilt laten weghalen ben je opeens gevoelloos en weet je niet waarover je spreekt? Dat vind ik raar...

idd ik ben dus gevoelloos als ik het mijn kindje niet gun om bij opa en oma te wonen en in oude kleertjes te lopen omdat ik het met mijn 16 jaar niet veel kan bieden..

edit: hoewel me ouders me natuurlijk alle steun van de wereld zullen geven...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:07

BraveSpots schreef:

Vaak(dus niet altijd!) zijn dat mensen die juist graag kinderen willen, maar om de een of andere reden het niet kunnen krijgen.

Trouwens ik vind abortus niet altijd slecht. Ik ken iemand (die was trouwens geen tienermoeder Knipoog ) en die was al een behoorlijke tijd zwanger, hele dikke buik al.. maar dat kindje mankeerde alles.. Hazenlip, klomp voetjes, en nog veeeel meer. Dat kindje zou ook geen leven kunnen leiden, en mocht waarschijnlijk ook niet eens thuis wonen omdat ze hem liever in een inrichting wouden hebben.. Ik dit geval kan ik het nog wel begrijpen.. Het is wel een beetje oftopic, maar abortus hoeft dus niet altijd heel slecht te zijn. In dit geval was het beter geweest voor het kindje.
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 08-12-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:08

Ik vind iemand die abortus pleegt absoluut niet gevoelloos.
Ik kan niet (ver)oordelen over iemand zijn beweegredenen om iets wel of niet te doen. Net zoals dat ik vind dat niemand dat over mij kan doen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:09

BraveSpots schreef:

Ik heb altijd geroepen dat ik abortus zou doen wanneer ik vroeg zwanger zou raken, maar toen ik daadwerkelijk serieus dacht dat ik zwanger zou zijn vond ik het toch wel héél moeilijk! Ik heb altijd wel een kinderwens gehad, denk dat dit wel mee speelt overigens Knipoog

Een vriendin van mij heeft totaal geen kinderwens, en soms hebben we discussie over abortus ja/nee. Zij doet dan zeker abortus, ze wil geen kinderen en het kan altijd "perongelijk" gebeuren dat je zwanger raakt. Zelfs als je al 15 jaar samen bent bv. Knipoog Ze zou dan wel zo vroeg mogelijk abortus doen Knipoog Ik vind haar echter niet gevoelloos. Er zijn nou eenmaal mensen die smelten van een kindje, en mensen die er niks mee hebben. Simpel voorbeeld de een houdt ontzettend van dieren en de ander totaal niet Knipoog Het is dan toch ook niet 'gevoelloos' dat wanneer diegene die niet van dieren houdt besluit een zielig hondje in het assiel te laten zitten? Of een dier die vind op straat, wat gedumpt is bv. naar het assiel te brengen ipv zelf houden wat die gene die wel van dieren houdt miss. had gedaan? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:09

ben blij dat ik toch niet door iedereen als gevoelloos bestempeld wordt Lachen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:10

Melanie_B schreef:
Trouwens ik vind abortus niet altijd slecht. Ik kende iemand (die was trouwens geen tienermoeder Knipoog ) en die was al een behoorlijke tijd zwanger, hele dikke buik al.. maar dat kindje mankeerde alles.. Hazenlip, klomp voetjes, en nog veeeel meer. Dat kindje zou ook geen leven kunnen leiden, en mocht waarschijnlijk ook niet eens thuis wonen omdat ze hem liever in een inrichting wouden hebben.. Ik dit geval kan ik het nog wel begrijpen.. Het is wel een beetje oftopic, maar abortus hoeft dus niet altijd heel slecht te zijn. In dit geval was het beter geweest voor het kindje.

ben ik het mee eens..
mijn zus heeft een dochtertje met syndroom van down een het lijkt niets maar er komen zoo veel zorgen bij kijken !!..
ze is heel bijdehand, maar loopt net te veel achter op een normale basisschool maar is veel te slim voor speciaal onderwijs,, jaa waar laat je zo'n kindje dan ??!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:10

Melanie_B schreef:

Heb ik ook hoor...
Ik vond pas na mijn 18de jongens leuker dan gewoon als vrienden. Maar goed... tijden veranderen. De kids kleden zich al sneller als volwassenen en beginnen ook eerder aan dingen.
Mijn brugklas bestond nog echt uit kinderen, die zich niet druk maakten om uiterlijk en make-up? nee daar deed niemand aan. Tegenwoordig zijn het al bijna mini volwassenen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:11

Nog een vraag;
Stel je bent zwanger, vriend wil de kind niet, jij wel en je besluit dat je de kind houd en er zo goed mogelijk voor te zorgen.
Een paar jaar later heb je een ontzettend lieve man gevonden met wie je wilt trouwen.
Die man wil jouw kind zijn achternaam geven.
Jij hebt al die jaren niks gehoord van de biologische vader, je steld aan de biologische vader de vraag of hij het goed vind omdat je hem de mond wilt gunnen.
Hij zegt dat hij het absoluut niet wilt hebben, maar hij heeft zelf een vriendin en zit niet te wachten op een kind uit zijn verleden.
De biologische vader is niet vermeld bij de gemeente en heeft juridisch gezien geen recht.
Wat zou je doen als je wist dat je toekomstige man je kind heel graag zijn naam wou geven en ook die zorg erbij wil nemen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:12

Citaat:
Adil18 :Klijntjuh weet ewoon dat ze geen kids wil dus mocht ze onverhoopt zwanger raken laat ze het weghalen....

Klijntjuh: Je haalt mensen door elkaar

Adil18: Waarom reageer je slechts op dat en niet op het andere deel wat ik schreef. Dat vind ik nu weer jammer wat het is een acceptabele verklaring voor Anthea's schrijven en jouw reactie hierop.[/quote]

Ik reageer alleen daarop omdat ik niet degene ben die kinderen 'weg laat halen' als een wrat! en er ook ABSOLUUT niet mee in de war gehaald wil worden!!!! Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:13

C_arola schreef:
Nog een vraag;
Stel je bent zwanger, vriend wil de kind niet, jij wel en je besluit dat je de kind houd en er zo goed mogelijk voor te zorgen.
Een paar jaar later heb je een ontzettend lieve man gevonden met wie je wilt trouwen.
Die man wil jouw kind zijn achternaam geven.
Jij hebt al die jaren niks gehoord van de biologische vader, je steld aan de biologische vader de vraag of hij het goed vind omdat je hem de mond wilt gunnen.
Hij zegt dat hij het absoluut niet wilt hebben, maar hij heeft zelf een vriendin en zit niet te wachten op een kind uit zijn verleden.
De biologische vader is niet vermeld bij de gemeente en heeft juridisch gezien geen recht.
Wat zou je doen als je wist dat je toekomstige man je kind heel graag zijn naam wou geven en ook die zorg erbij wil nemen?

scheit hebben aan mijn ex Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:13

Welshcobfan schreef:
Melanie_B schreef:

Heb ik ook hoor...
Ik vond pas na mijn 18de jongens leuker dan gewoon als vrienden. Maar goed... tijden veranderen. De kids kleden zich al sneller als volwassenen en beginnen ook eerder aan dingen.
Mijn brugklas bestond nog echt uit kinderen, die zich niet druk maakten om uiterlijk en make-up? nee daar deed niemand aan. Tegenwoordig zijn het al bijna mini volwassenen!

Precies dat vind ik ook.. Maar wat er bij mij niet in kan, is op je 14de(!!) al ontmaagd te worden, en sommige zelfs eerder. Dan vraag ik mij af.. Waar ben
je mee bezig? Waarom geef je (zo snel) al je lichaam bloot? In mijn ogen
moet liefde iets moois en romantisch zijn en moet je het met iemand doen waarmee je echt iets hebt en écht van houdt. En op 14 jarige leeftijd kan je niet van iemand echt houden.. of ben ik nou te naief? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:14

Klijntjuh schreef:
Citaat:
Adil18 :Klijntjuh weet ewoon dat ze geen kids wil dus mocht ze onverhoopt zwanger raken laat ze het weghalen....

Adil18: Waarom reageer je slechts op dat en niet op het andere deel wat ik schreef. Dat vind ik nu weer jammer wat het is een acceptabele verklaring voor Anthea's schrijven en jouw reactie hierop.

Ik reageer alleen daarop omdat ik niet degene ben die kinderen 'weg laat halen' als een wrat! en er ook ABSOLUUT niet mee in de war gehaald wil worden!!!! Boos![/quote]
ik vind jou ook lief!

Urbanus

KiWiKo schreef:
ben blij dat ik toch niet door iedereen als gevoelloos bestempeld wordt Lachen

Het zou mijn keus niet geweest zijn, maar ik denk dat mensen die voor abortus kiezen niet zitten te wachten op mijn ongefundeerde mening (want ik weet niet wat iemand beweegredenen zijn) en dat ze een weloverwogen keus hebben gemaakt, zeker als ze volwassen zijn

wendy_x

ik vind het ieder z'n mening Lachen
ik zou nooit abortus kunnen plegen, maar vind het zeker niet vreemd als iemand dat wel zou doen Lachen

orange1

Melanie_B schreef:
BraveSpots schreef:

Vaak(dus niet altijd!) zijn dat mensen die juist graag kinderen willen, maar om de een of andere reden het niet kunnen krijgen.

Trouwens ik vind abortus niet altijd slecht. Ik ken iemand (die was trouwens geen tienermoeder Knipoog ) en die was al een behoorlijke tijd zwanger, hele dikke buik al.. maar dat kindje mankeerde alles.. Hazenlip, klomp voetjes, en nog veeeel meer. Dat kindje zou ook geen leven kunnen leiden, en mocht waarschijnlijk ook niet eens thuis wonen omdat ze hem liever in een inrichting wouden hebben.. Ik dit geval kan ik het nog wel begrijpen.. Het is wel een beetje oftopic, maar abortus hoeft dus niet altijd heel slecht te zijn. In dit geval was het beter geweest voor het kindje.

klopt als iemand verkracht is of die een kindje krijgt waar alles aan mankeert dan vind ik indd dat je abortus kan doen

wonderworst_

naam geven !! is bij mijn neefje(kindje van me zus) ook gebeurt..

alleen neefje is vanaf baby aan door deze man opgevoed maar dat is niet zijn echte vader maar dat weet hij niet... wanneer zeg je dat, of zeg je het helemaal niet ............???

Adil

Klijntjuh schreef:
Citaat:

Adil18: Waarom reageer je slechts op dat en niet op het andere deel wat ik schreef. Dat vind ik nu weer jammer wat het is een acceptabele verklaring voor Anthea's schrijven en jouw reactie hierop.

Ik reageer alleen daarop omdat ik niet degene ben die kinderen 'weg laat halen' als een wrat! en er ook ABSOLUUT niet mee in de war gehaald wil worden!!!! Boos![/quote]

He gut, ik heb alleen de namen omgedraait, de rest van de tekst geldt gewoon voor jou...Ik denk dat je niet reageert omdat je de weet dat ik ergens gelijk heb met datgene wat ik schreef...

C_arola

Welshcobfan schreef:
Melanie_B schreef:

Heb ik ook hoor...

Bij mij op school en in de klas op mbo waren ook meiden die op hun 14e/15e zwanger waren geworden en de kind hielden.
Ik heb gekkere dingen gehoord zoals een 9-jarig jongetje dat een meisje verkrachtte tijdens groepsseks.
Ik had pas op mijn 17e interesse en toen niks gedaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:15

Welshcobfan schreef:
Klijntjuh schreef:

Ik ga verder niet meer reageren, ik word hier alleen heel boos over.
Het is belachelijk egoïstisch om je kind te vermoorden omdat je zelf nog wilt uitgaan/lol hebben.

Nee je hebt helemaal gelijk, alle mensen die abortus willen of hebben gepleegd zijn allemaal feestbeesten en absoluut geen mensen die liever eerst hun studie afwillen maken, of volwassener willen worden, of nog thuis wonen en de ouders niet willen belasten met een baby of te ongezond zijn voor een kind op dat moment of gewoon niet eens kinderen willen hebben.
Gestoord

Behalve het schuingedrukte dus puur egoisme!