Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:54

slimmerik schreef:
Yep, en die keuzes zijn de verantwoording van het gezonde verstand van de roker. Knipoog Men "kiest" als het ware voor de dure sigaret ROFL

Men kiest niet zozeer voor de dure sigaret, maar voor sommige mensen is dat het enige waar ze genot uit halen.

De ene neemt een biertje, de ander steekt een sigaret op en de ander gaat aan een chocoladereep, waarom wordt roken dan zo keihard 'bestraft'?

slimmerik

Tjonge wat dwalen we af... gaat hier toch om de prijs van sigaretten of niet?

Adil

LimaMambo schreef:
en wat dacht je van chips??

en de mc donalds? zag vd week echt een vetklep van een kind een mc flurrie kopen..
laten ze daar ook maar eens wat aan doen!!

Helaas kun je daar niets anders doen dan voorlichtingscampagnes. De overheid mag niet aan de prijzen komen van dergelijke voedselketens, immers bepaald daar de markt de prijs en niet de overheid Knipoog

Nou ja, ze kunnen de prijs in ieder geval niet direct beinvloeden...Maar vetzucht is inderdaad ook een groter probleem aan het worden in Nederland Ja
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-11-08 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:55

Roken wordt toch niet bestraft Quellian?? Je mag bijdrage aan de accijns... dat is geen straf maar een recht. Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:55

LimaMambo schreef:
Adil18 schreef:
Jullie zijn me een stel grapjassen bij elkaar Clown

Zitten bijna ruzie te maken om een euro prijsverhoging...Sja, rokers, het is de prijs voor het ongezonde gedrag...Ik denk dat de euro verhoging nodig is voor de verzorging van alle mensen die met longkanker door roken binnen worden gebracht Duivel

nee hoor.. daar betalen we allemaal al ziektekosten voor Knipoog

En toch hebben rokers meer kans op zaken als longkanker dan een niet-roker. Julie betalen dus als het ware voor het risico...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:56

Adil18 schreef:
Sja, rokers, het is de prijs voor het ongezonde gedrag...Ik denk dat de euro verhoging nodig is voor de verzorging van alle mensen die met longkanker door roken binnen worden gebracht Duivel

Daarom snap ik nog steeds niet waarom alcohol niet stervensduur is Lachen Buiten dat het je lever, hersenen en bloedvaten aantast zorgt het ook nog eens voor een humeurverandering. Sommige mensen slaan iemand hartstikke dood (sorry, ontoerekeningsvatbaar jongens!), komen in de bajes en ga maar door. De mensen die drinken zijn duurder voor NL dan de rokers, of het nou gaat om ziektekosten of om onderdak en voeding (gevangenis, daklozenhuizen, etc.).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:57

slimmerik schreef:
Roken wordt toch niet bestraft Quellian?? Je mag bijdrage aan de accijns... dat is geen straf maar een recht. Haha!

ROFL

050206051012

slimmerik schreef:

Vind jij het een RECHT dat je bekeuringen mag betalen als je te hard rijdt? Rare rechten heb jij hoor Haha! Haha! Haha! Sommige dingen zijn je PLICHT als NL staatsburger, misschien kun je het verschil eens opzoeken op http://www.vandale.nl

Limanade

Adil18 schreef:
En toch hebben rokers meer kans op zaken als longkanker dan een niet-roker. Julie betalen dus als het ware voor het risico...

iedereen betaald overal voor.. de roker niet meer dan de niet-roker

van mijn geld wat ik maandelijks geef aan die ziektekosten, word er nu misschien wel een leven gered.. iemand die door gladheid uit de bocht is gevlogen.. om maar even een voorbeeld te noemen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:58

Quellian schreef:
Adil18 schreef:
Sja, rokers, het is de prijs voor het ongezonde gedrag...Ik denk dat de euro verhoging nodig is voor de verzorging van alle mensen die met longkanker door roken binnen worden gebracht Duivel

Daarom snap ik nog steeds niet waarom alcohol niet stervensduur is Lachen Buiten dat het je lever, hersenen en bloedvaten aantast zorgt het ook nog eens voor een humeurverandering. Sommige mensen slaan iemand hartstikke dood (sorry, ontoerekeningsvatbaar jongens!), komen in de bajes en ga maar door. De mensen die drinken zijn duurder voor NL dan de rokers, of het nou gaat om ziektekosten of om onderdak en voeding (gevangenis, daklozenhuizen, etc.).

Ik moet iets van 12 euro betalen voor een flesje Jim Beam...! Dat vind ik donders veel Bloos!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:59

Tsja, alles wordt duurder toch? Mijn man rookt ook en die liep ook al te mopperen, tsja, je hoeft niet te roken.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:59

LimaMambo schreef:
Adil18 schreef:

iedereen betaald overal voor.. de roker niet meer dan de niet-roker

van mijn geld wat ik maandelijks geef aan die ziektekosten, word er nu misschien wel een leven gered.. iemand die door gladheid uit de bocht is gevlogen.. om maar even een voorbeeld te noemen Knipoog

Kan misschien zijn, toch hebben longoperaties bij een roker en levertranplantaties bij zware drinkers altijd een bitter nasmaakje als je mij vraagt...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:00

Adil18 schreef:
Kan misschien zijn, toch hebben longoperaties bij een roker en levertranplantaties bij zware drinkers altijd een bitter nasmaakje als je mij vraagt...

ik heb dat eerder bij mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:00

Adil18 schreef:
Ik moet iets van 12 euro betalen voor een flesje Jim Beam...! Dat vind ik donders veel Bloos!

Nou, als je dit topic van voren leest, dan kom je vanzelf tegen dat dat je keuze is en dat je blij mag zijn dat je dat ervoor mag neerleggen, heeft iets te maken met rechten ofzo Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:02

Quellian schreef:
Adil18 schreef:

Nou, als je dit topic van voren leest, dan kom je vanzelf tegen dat dat je keuze is en dat je blij mag zijn dat je dat ervoor mag neerleggen, heeft iets te maken met rechten ofzo Knipoog

Och, ik vind het wel veel, maar aan de andere kant kom ik maaaaaaaaaanden met een Jimmy door Clown

Sja, mijn recht he Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:02

LimaMambo schreef:
Adil18 schreef:

ik heb dat eerder bij mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan..

Mwa, das appels met peren vergelijken....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:04

Adil18 schreef:
Och, ik vind het wel veel, maar aan de andere kant kom ik maaaaaaaaaanden met een Jimmy door Clown

Jij dan toevallig wel, je buurman heeft het misschien in 2 teugen weg en heeft het dan ook niet over zijn recht.

En hoe lang doe je met een tank benzine? 6 maanden? Dus de prijs maakt je niets uit?

Limanade

Adil18 schreef:

nee hoor.. diegene maakt ook gebruik van die kosten.. die wij allemaal moeten betalen

Anoniem

Quellian schreef:
slimmerik schreef:

Vind jij het een RECHT dat je bekeuringen mag betalen als je te hard rijdt? Rare rechten heb jij hoor Haha! Haha! Haha! Sommige dingen zijn je PLICHT als NL staatsburger, misschien kun je het verschil eens opzoeken op http://www.vandale.nl

Heb wij geen dikke van dale voor nodig Tong uitsteken
Zegt meer iets over de gedachte dan over welke roker dan ook Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:06

LimaMambo schreef:
Adil18 schreef:

nee hoor.. diegene maakt ook gebruik van die kosten.. die wij allemaal moeten betalen

Omdat hij zwaar psychische problemen heeft omdat zijn vrouw en kinderen om zijn gekomen in een auto-ongeluk....? Ik zeg: Appels en peren Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:08

Adil18 schreef:
Omdat hij zwaar psychische problemen heeft omdat zijn vrouw en kinderen om zijn gekomen in een auto-ongeluk....? Ik zeg: Appels en peren Haha!

misschien rookt iemand ook wel omdat hij de stress niet meer aankan omdat zijn vrouw en kinderen om zijn gekomen bij een auto ongeluk...
niks appels en peren..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:08

Adil18 schreef:

Ik zeg; benzine duurder maken, autorijden ontmoedigen, minder ongelukken!

Mensen, ik taai af, werkdag zit erop Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:09

Quellian schreef:
Adil18 schreef:

Jij dan toevallig wel, je buurman heeft het misschien in 2 teugen weg en heeft het dan ook niet over zijn recht.

En hoe lang doe je met een tank benzine? 6 maanden? Dus de prijs maakt je niets uit?

Een tank benzine...euhm.....we hebben een 45 liter tank en rijden een maand op een tank....(die we dan niet helemaal leeg rijden, meestal nieuw tanken als er ong. nog 10 liter in zit...)

Sja, natuurlijk vind ik de prijzen ook echt baal-waardig ( Clown ) maar ik zit er niet zo heftig over in dat ik er een topic over aanmaak...Wel heb ik naar manieren gezocht om bepaalde afstanden met de fiets te doen, combineren van schooltijden van mij en de werktijden van mijn ouders (meeliften dus als het kan) etc.
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-11-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:10

Quellian schreef:
Mensen, ik taai af, werkdag zit erop Haha!

Vergeet dan niet even tijd te maken voor je kostbare hobbie, namelijk de brand erin Sigaar Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:10

LimaMambo schreef:
Adil18 schreef:

misschien rookt iemand ook wel omdat hij de stress niet meer aankan omdat zijn vrouw en kinderen om zijn gekomen bij een auto ongeluk...
niks appels en peren..

Maar meestal rookten dat soort mensen al eerder! Ik vind zelfmoord vaak vreselijk laf, daar niet van, maar je kunt zelfdoding onder psychische druk niet vergelijken met een heel bewust gekozen langzame zelfdoding Verward