Lovely schreef:Jasmijn, ontspanning, lichtheid en harmonie zijn ver te zoeken bij deze combinatie en daardoor denk ik dat de amazone doorgeschoten is in wat ze van de pony vraagt. Zoals ik al eeder zei: als je vanaf hier verder wilt leren, doe je er goed aan om een ervaren ZT paard te kopen om verder te studeren op het rijden. Maar je fjord zo af blijven knobbelen? Nee bedankt.
Ik heb al eerder aangegeven dat wat mij betreft de rijtechnische kwaliteiten van deze combi niet ter discussie staan. Ik vind het ook nergens naar lijken en ik denk dat je met zo'n pony ook niet die ambitie moet hebben. Het gaat mij om de hypocritsie en de overtrokken reacties en kritiek richting die combinatie. Als ze lelijk en veel te dik was geweest en gepest werd op school en niet in de MC zat (maar hier wel had geroepen dat zij die ambitie had) had iedereen hier oh en ah geroepen op bokt. DAAR gaat het mij om.
Verder denk ik dat er meer te wijten valt aan het systeem dat het mogelijk maakt voor dergelijke combi's om toegelaten te worden tot een dergelijke MC dan het meisje persoonlijk...
ThePast03 schreef:Als mijn paard zo tegen mij in verzet zo komen keer op keer dan ging ik toch echt terug naar de basis in plaats van overal rond te bazuinen dat ie op ZZ niveau loopt en piaffe en passage kan.
Vooralsnog loopt jouw paard niet op ZZ-niveau... Dus erg makkelijk om dan vanuit die positie vanalles te roepen. Als jij rust vind in de gedachte dat jij het niet zo zou doen, begrijp ik niet waarom je dat zo moet ventileren? Dat is toch jou zaak? Net als dat het haar zaak is om te willen/ te doen wat zij nu wil/doet.
ThePast03 schreef:Wat dat te maken heeft met mijn eigen (on)kunde mag je me uitleggen.
Het lijkt me beter dat je daar zelf eens over na gaat denken
Enige zelfkritiek is velen vreemd hier op bokt 
ThePast03 schreef:Blijkbaar is voor sommige mensen het "succes" van iemand belangrijker dan het welzijn van een paard/pony.
Ik begrijp dat het voor jou niet te bevatten is dat er ook mensen zijn die zaken van een andere kant kunnen bekijken? Zaken kunnen relativeren? In een breder perspectief kunnen zien?