Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mas_

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:19

Okee, nou ik hoop dat je een oplossing vind!
Zo los moet je je binding ook niet doen dat je speling hebt. dat is levensgevaarlijk
Maar succes!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:07

wat is fake?

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:15

Wirobelgje schreef:
wat is fake?

Stel dat je normaal goofy bent, dan is fakie dat je ff regular gaat boarden Lachen.
Met de andere voet voor dus.

Ik snowboard ook.
Doordat ik nu aan de unief zit zal het dit jaar 2 weken minder zijn dan anders Boos!.

@ capopjekop ik heb ook altijd vreselijke krampen. Volgens mij ligt het aan de bindingen. Ik ga eens bindingen proberen waar de binding voor je tenen niet over je voet ligt.
Bindingen zoals dit dan zijn beter denk ik:
Afbeelding

Het is moeilijk wat ik probeer uit te leggen denk ik, maar je ziet ze vaak bij de snowboardmonitors.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:32

Je hebt ook bindingen waarbij het allebei kan, die ga ik kopen. Voor je tenen is handiger als je gaat stunten, omdat je meer met je voet naar achter wordt geduwd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:50

Andere bindingen zat ik ook aan de denken, maar bij deze zit de voorste strap dus niet op je voet maar bij de teen is het niet? Hoe heten dit soort bindingen?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:00

Weet ik niet, maar ze zitten idd om je tenen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:27

@Chrisje: ik ken deze bindingen, een vriendin van me heeft ze ook. Ze boarden iig heel fijn! Ik weet eigenlijk niet of ze een speciale naam hebben. De zgn flowbindingen zijn ook maar gewoon van het merk flow dacht ik.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:59

strap bindingen toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:21

Ik heb wat lessen op zo'nlopende band gehad, ik kon daarna een rode piste naar beneden in de sneeuw, in Frankrijk (Flaine, piste Faust die een paar jaar eerder nog zwart was). Maar het was niets voor mij, waar je op skies altijd zo weg bent moet je met zo'n board eerst met je kont in de koude sneeuw gaan zitten om je bindingen vast te maken. En het opstaan kost ook veel kracht. Met skies ben je sneller met dat soort dingen.
Na 2 uurtjes heb ik m'n board weer teruggebracht en ben weer gaan skien.
Mijn niveau was dus rode pistes in Frankrijk, 3 jaar geleden voor het laatst erop gestaan, maar je schijnt het niet te verleren. Maar ik hou het bij skien.
Het gevoel is wel fijn hoor, vooral als je lekker een bocht kunt snijden. En ik denk dat het offpiste ook wel lekker aanvoelt, maar omdat ik gewoon meer ervaring heb met skien blijf ik lekker skien.

Ik had overigens een huurboard, slecht gewaxt en slecht geslepen (heb pas de derde geaccepteerd, die was nog acceptabel, maar ze verhuren dus over het algemeen troep, heb zeer slechte ervaringen met huurmateriaal), en de schoenen leverden blaren op (ook 3 paar geprobeerd, ze zijn allemaal te wijd en ik heb smalle voeten). Bindingen waren straps. Geen step-in. Model van het board weet ik niet meer.

Voor skien heb ik de Elan Magfire 10 uit 2006, zeer fijne allmountainskies die ook goed offpiste te gebruiken zijn. Met tillen zijn ze zwaar, maar gelukkig sta je er meestal gewoon op en merk je het niet. Schoenen van het merk Lange (speciaal voor smalle v oeten).

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:45

germie: spijtig dat het boarden niet echt je ding was Lachen maar erg is dat niet hoor.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:49

Ik heb een keer gesnowboard en ik ben 3 keer gevallen, en een paar keer in de slit geeindigt met remmen nou t ging dus niet zo goed.
uit eindelijk dus omgewisseld voor ski's maar die deden pijn aan me benen haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:34

Britt_Sisi schreef:
Ik heb een keer gesnowboard en ik ben 3 keer gevallen, en een paar keer in de slit geeindigt met remmen nou t ging dus niet zo goed.
uit eindelijk dus omgewisseld voor ski's maar die deden pijn aan me benen haha!

jah. Het begin vn snowboarden gaat niet bij iedereen vanzelf hoor...
Ik heb de eerste week echt afgezien! Ik bakte er echt niks van maar ik heb doorgezet Lachen. En ik ben blij Haha!.
Want nu is het véééél leuker dan skien. En ik hou van het snowpark Lovers
Maar ik ga het skien niet verleren, zo af en toe ga ik nog eens een namidagje met de blades naar beneden.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:26

Flow bindingen zitten ook al een stuk fijner Ja
En zijn makkelijker.
Je klikt de achterkant omhoog ipv dat je je straps aan moet trekken.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:48

Vue schreef:
Flow bindingen zitten ook al een stuk fijner Ja
En zijn makkelijker.
Je klikt de achterkant omhoog ipv dat je je straps aan moet trekken.

Mijn vriend is ook zo weg van flowbindingen.
Maar ze zeggen wel dat dit niet het meest stevige systeem is, gt sneller kapot...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:45

Ik heb ook flows en ik vind ze handiger dan straps. Heb ze nu zo'n 5 jaar en ze zien er nog als nieuw uit. Maar ik ben dan ook geen ruige offpiste boarder.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:03

Ik wil die flowbindingen ook eens gaan proberen, al zijn mijn straps amper een jaar oud :s

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:11

Heb voor mijn verjaardag een snowboard les gekregen van vriendlief. Rond de kerst gaan we naar snow world, en mag ik het gaan proberen. Haha!

Nog nooit gedaan, heb ooit 1x in mijn leven op ski's gestaan, maar meer ook niet.
Dus ben benieuwd Bloos

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:16

Zijn jullie trouwens goofy of regular?

(Ik goofy, maar heb me er een tijdje op toegelegd om omgekeerd te snowboarden en kan ze nu alletwee Clown , de een natuurlijk wel wat beter dan de ander).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:17

Goofy of regular? Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:18

Ik ben regular. Ik kan maar op een kant fake rijden(ik vond het jammer dat ik geen goofy was, dat klinkt veel leuker Vork ), dat ga ik er dit jaar instampen. Ik heb er echt zin in, vooral om les te nemen om beter te leren carven, dat is echt zo gaaf. Enne de leraar mocht er vorig jaar ook wel zijn Schijnheilig

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:19

__Laura schreef:
Goofy of regular? Bloos

Goofy is (als ik het juist heb) met je rechtervoet voor, en regular met je linker voet. Iedereen heeft normaal een natuurlijke voorkeur voor één van de twee Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:21

Lijkt mij ook net andersom, aangezien de meerderheid rechts voor staat Knipoog ?

Ik kan beide! Maar regular gaat beter..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:25

__Laura schreef:
Lijkt mij ook net andersom, aangezien de meerderheid rechts voor staat Knipoog ?

Ik kan beide! Maar regular gaat beter..

Heb het even opgezocht en volgens mij heb ik het wel juist Lachen. De meeste staan (volgens mij) idd wel regular.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:28

De meeste mensen staan linksvoor Lachen Ik ben goofy Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:28

Ik dacht dat het fout was, maar ik denk altijd eerst aan regular en dan goofy. Ik ben regular en mijn linkervoet staat voor, dus je hebt het wel goed als ik het nu niet mis heb Tong uitsteken