in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:15

De manier die Kimmie261 beschrijft, is voor een Nederlands toetsenbord volgens mij......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:22

Sterre schreef:
kimmie261 schreef:
zelf puntjes op een e zetten (of i of o enz) is : " en dan meteen de letter typen... Lachen

Hmmm, dan schrijf je zo Itali"e of zee"en .... ziet er ook een beetje vreemd uit Clown !

Wel "fijn" om te lezen dat jullie het ook nog niet hebben gevonden op dit toetsenbord Tong uitsteken ; ben ik niet de enige sukkel Haha! !

hihihi hier wordt het dan Italië en zeeën ,is wel een hollands toetsenbord Ja

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:31

kimmie261 schreef:
hihihi hier wordt het dan Italië en zeeën ,is wel een hollands toetsenbord Ja

Misschien dat ik die ë gewoon maar even ergens moet opslaan zodat ik ´em iedere keer ergens kan plakken als ik ´em nodig heb Tong uitsteken !

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:49

@ditano: thanks, als het zo ver komt, zal ik je zeker om info vragen! wel handig idd dat je een vrij compleet huisje hebt kunnen bemachtigen! echt een leuk stekkie! leuk ingericht ook!
rij je nog wel momenteel?

@soesita: ja Heidelberg is zeker een mooie stad! Duitse of nederlandse vrienden daar?

@toetsenbord...
hm mijn laptop toetsenbord reageert anders dan mijn externe toetsenbord... daarmee kon ik wel o met puntjes maken, maar met deze niet, dmv CTRL+(SHIFT)+: en dan o

Over Heidelberg...
m'n vriend gaat hoogst waarschijnlijk zaterdag het huurcontract tekenen en afspraken maken over het vervangen van vloerbedekking etc... dat zou nog voor rekening van de verhuurder komen namelijk, dat is hem toegezegd. Even kijken of hij dan ook de kleuren mag aangeven enzo... zou wel fijn zijn! en dan gelijk maar alles opmeten ivm keuken kopen en meubels...
spannend!!

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:46

kaotictjinta schreef:
Sterre: whow das gaaf zo'n Schloss, zal veel werk in zitten maar het lijkt me geweldig.

Inglio: hoi hoi! Wedstrijd rijden is hier wel totaal anders dan in Nederland.
Ik heb wel een berg info. En Ditano weet ook gigantisch veel erover.
vraag maar! Haha!

Adnil: Vanaf de grensovergang Emmen zit je direkt al in Emsland. Meppen-Versen, Haren e.d. liggen maar een steenworp over de grens.
Mijn jongens zitten in Meppen op school en dat is nog geen 25 km. over de grens.

Jouw liedje in je profiel van die Ärzte... Haha! Haha! is ons lijflied van de jonge vrouwen hier in het dorp. Haha! Haha!
geweldige tekst.

Hier in Esterwegen hebben ze 1X per jaar Dressuur en spring wedstrijden. Nou zoals hier rijden met 2 man in de ring nee dat is niks voor mij.Maar verder weet ik echt niet hoe het verder gaat. Het kan zijn dat het hier alleen is omdat ze ook maar 1 ring hebben.
Ik ga bijna wekelijks naar NL om wedstrijden rijden, Winschoten, vlagtwedde, Nieuwe pekela, Veendam en in Stadskanaal enz enz die omstreken dus..Mijn man lief ga overal met me heen en dan is hij ook mijn voorlezer hihihi dat si wel gemakkelijk..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:02

@nicole, dat is wel fijn dat hij met je mee gaat... mijn lief zal dat ook wel doen tzt, maar ik zie hem nog niet voorlezen, en al helemaal niet op tijd hahaha dat zal ik hem echt moeten leren Tong uitsteken als er er dus ooit van komt...

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:15

hahaha, Nou hij is ook wel een paarde freak hoor alleen hij kan voor geen meter rijden hihihi. Hij leest alles keurig op tijd en hou me daarbij ook goed in de gaten waar ik ben en wat ik fout doe..

En we kijken bij andere dressuur rijders veel af Rolleyes , omdat ik hier geen goede instructrice kan vinden , ja je vind ze wel maar dan moet je wel van goede tehuize komen, omdat te kunnen betalen wat ze in een uur vragen .. Nagelbijten / Gniffelen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:25

ohja? zij de instructeurs zo duur? wat betaal je dan zo'n beetje voor een uur?

heb er in de buurt van Heidelberg wel een aantal gevonden en die prijzen vond ik nog gaan, redelijk gelijk aan NL of goedkoper...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:40

Wat leuk te lezen dat ik niet de enige ben die niet goed wordt van die umlauten. Heb boven mijn pc een briefje hangen met de alt toetsen combinaties. ë is bij mij alt ingedrukt houden en 137 intypen

Mensen waarmee ik regelmatig mail heb ik gewoon verteld dat ze naar die domme umlauten kunnen fluiten.

Paar jaar geleden kocht ik bij mensen hooi. Deze hadden heel veel grond voor hun haflingers en hadden dit gehuurd. Echter de verhuurder en de buurt beviel helemaal niet en zij zijn volgens mij ook weer terug naar nederland. Salland detail is wel dat zij van oorsprong duitse is.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:42

Op dit moment heb ik een instructrice waar ik dan 15 € betaal , dat is dus goedkoop.Maaaar zij is eentje van de oude stempel zeg maar.Niet kwaad bedoelt, maar tis nu eenmaal zo.
Wat de jury's in NL nu verwachten in M1 dat je al Z gaat rijden.En daar wil men instructrice echt niet aan mee werken. Ze heeft ooit een aantal jaren geleden, zelf gejureerd in de M Vork .Maar tegen woordig willen ze heel anders zien dan toen.
Dus op zoek geweest naar een ander Clown 45€ per 3 kwartier, of je moet een heel eind reizen 1½ uur heen , uur lessen en dan weer 1½ uur terug reizen dus dat is ook geen optie..
Maar hier in de buurt waar wij wonen dan vind je bijna geen goede NL instructrice's, instructeurs .Maar geef nog niet op. Heb hier op bokt ook al gekeken en die geven wel allemaal mooie super bekende namen door. Maar niet de prijskaartje, die er aan hangen... Zoeken zoeken, en gij zult het vinden , zegt men.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:45

En hoefsmeden??
Ik heb dan geluk dat mijn eigen hoefsmid al uit Duitsland komt, en ook uit de buurt waar ik ook heen verhuis, dus kan hem houden. (ben daar erg blij mee want hij is de enige die mijn pony goed kan bekappen, pony heeft nogal een gebruiksaanwijzing, als je die niet leest dan krijg je vliegles Bloos )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:48

heb nu in NL 3 instructeurs (2 dressuur, 1 springen), waarvan eigenlijk allemaal 30 euro p/u of meer... mijn portemonnee is dat dus gewend (consequentie dat ik minder uitgeef aan kleding). maar idd, zo ver reizen voor les is geen optie... dat kost teveel tijd!
niks mis met de oude stempel... daar zouden ze best naar terug mogen in de juryhokjes! das mijn mening.

ja idd, gewoon rustig verder zoeken en ondertussen lekker blijven lessen en trainen. als je juf vind dat je toe bent aan een stap verder, zal ze dat toch wel doen?

en een DU instructeur? is dat een optie?
even de duitse taal leren omtrent de commando's enzo...

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:14

ja kleding intereseerd mij ook niet hoor.Loop altijd in het rond in men rij broek en een lekkere slobber trui, daar in voel ik me thuis. Bij wie heb jij dan les ???? Ik moet bij Bourtange de grens over.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:22

Even wat vraagjes tussendoor:

Wij gaan aankomend jaar weer naar NL verhuizen ( a.s dinsdag gaan we huizen bezichtigen), maar hoe is het eigenlijk geregeld met de consultatie's bureau's, school inschrijvingen etc?

Onze boys zijn hier in DLD geboren, ze gaan hier naar de kinderarts en in NL naar de peuterspeelzaal, alleen hebben we een postadres gebruikt toen we de boys hebben aangemeld op advies van de leidsters, daar we anders de volle mep moesten betalen.

Maar ik heb dus helemaal geen weet van de consultatiesbureau's en basisscholen in NL, dus als jullie mij daar iets meer over kunnen vertellen dan graag!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:25

IngLio schreef:
en een DU instructeur? is dat een optie?
even de duitse taal leren omtrent de commando's enzo...

Absoluut niet moielijk nee, ik geef nu zelfs les in het Duits, dat is me ook gelukt, dus kan het ook niet heel moeilijk zijn les te krijgen van een Duitser Haha! (wat ik overigens al wel heb, daar niet van, bevalt super... Haha!)

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:52

Nicole987 schreef:
ja kleding intereseerd mij ook niet hoor.Loop altijd in het rond in men rij broek en een lekkere slobber trui, daar in voel ik me thuis. Bij wie heb jij dan les ???? Ik moet bij Bourtange de grens over.

Ik les in Harmelen (nabij Utrecht). 2 dressuurinstructrices komen naar de stal (één vanuit Diemen, ander uit Brabant) en voor springles moet ik 500m verderop zijn.
Ja lang leve de slobbertrui Lachen heerlijk!!! als ik van mijn werk kom, gaat ook gelijk mijn paardenkloffie aan! joggingbroek of rijbroek, oude sportschoenen, paardenjas... prima!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:54

@Adil: oh kijk dat is fijn! kun je me dan even bijbrengen wat stap, draf en galop is in het duits? en teugels? en beugels?

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:57

Oh dat is heel andere kant van Duitsland .
Nee springen kan ik niet, ja zo'n 60cm dat durf ik nog wel ,maar hoger nee dat durf ik niet.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:33

ik woon ook nog niet in DLD... woon nog in gewoon in hartje NL... dat blijft voolopig ook wel zo... alleen in de toekomst moet ik misschien instructie in/nabij Heidelberg zoeken, als ik met paardlief achter vriendlief aan ga...

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:51

Oeps foutje sorrie Vriendjes zijn? Wij wonen sinds 1½ jaar in Duitsland

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:57

hahaha na 1,5 jaar dus al zo gewoon om in het Duitse te denken Tong uitsteken

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:22

Nouja, bij deze, ook in dit topic, wij gaan in december in duitsland wonen in een letterlijk "vooroorlogse" boederij en zijn er trots op Sigaar
En ja er moet veel aan gebeuren, maar dat vinden wij niet erg Knipoog

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:56

@ inglio; mijn eigen paard een bijna 19 jarige westfaalse ruin geniet nu al twee jaar van zijn oude dag.
hij staat ca 4 km verderop bij een vriendin [nederlands] die ook in duistland woont .
zij heeft twee tinkers en die drie lopen samen buiten /binnen[loopstal] zoals ze zelf willen .
dus optimaal stekkie om oud teworden .

op haar tinkers rijdt ik 2 a 3 keer per week , afhankelijk van weer en werk .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:58

IngLio schreef:
@nicole, dat is wel fijn dat hij met je mee gaat... mijn lief zal dat ook wel doen tzt, maar ik zie hem nog niet voorlezen, en al helemaal niet op tijd hahaha dat zal ik hem echt moeten leren Tong uitsteken als er er dus ooit van komt...

als je ooit in duitsland wedstrijden gaat rijden , heb je geen voorlezer meer nodig .
comandogeber wird vom veranstalter gestellt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:07

IngLio schreef:
@Adil: oh kijk dat is fijn! kun je me dan even bijbrengen wat stap, draf en galop is in het duits? en teugels? en beugels?

duitse paarden begrippen moet je gewoon ff leren kennen .schritt, trab, galop . zügel , bügel.
ik heb ze allemaal leren kennen . Haha!
alhoewel in mijn eerste paardrijles die ik geven moest in het duits nog goed weet.
dat was lachen , alle correcrie kwam telaat omdat ik telang moest denken om het te vertalen .
dit werd al gauw beter .
een vergelijkbaar probleem had ik toen ik weer in het nederlands moest gaan lesgeven .