vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:20

Hij heeft in dat geval dan natuurlijk ook jou nooit bedrogen. Maar een ander in een andere relatie, dat scheelt veel denk ik. Ik ken wel relaties waarvan één van de twee is vreemdgegaan in het begin en waarbij het toch is goedgekomen, maar dan is het altijd wel meteen netjes opgebiecht en is het (voor zover ik weet) ook altijd bij zoenen gebleven. Het zal wel erg afhangen van de situatie. Ik ken trouwens ook mensen die iets hebben, waarbij zij er na 1,5 jaar achter kwam dat hij naast haar nog een vriendin had. Ze hebben hem toen samen (de twee vriendinnen) langs laten komen, en laten kiezen. Hij koos dus voor het meisje dat ik vaag ken. Of ze nog steeds bij elkaar zijn weet ik niet, maar het is daarna nog zeker 1-2 jaar aan geweest, je hebt altijd vrouwen die veel en veel te veel pikken. Wie laat zo'n kerel nou nog kiezen, ongelofelijk.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:22

Karin schreef:
Ik denk dat je pas kunt zeggen hoe je zou reageren (en hoe het verder zou gaan) als je er zelf middenin zit en alle emoties van dichtbij meemaakt. Vanaf de zijlijn is het zo makkelijk om te zeggen dat je het op een bepaalde manier zou doen.

ik heb gelukkig nooit in deze situatie gezeten,en stel dat ik er achter zou komen dat mijn partner vreemd gaat,dan zou het eerst wat in mijn opkomt zijn...... doeiiiii maar dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd,ik hoop het nooit mee te maken,als ik het zo lees van verschillende mensen hier dan is het echt een nachtmerrie,en hebben de meeste er nog veel verdriet van.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:23

Karin schreef:
En die zoeken dan ook bevestiging, ieder op hun eigen manier. Mannen zijn net echte mensen. Net als vrouwen. Tong uitsteken

Hij deed dus in het begin bij mijn vriendinnen en vriendinnen van mijn/zijn vrienden, echt heel erg. Complimenteren, drankjes voor ze betalen, de hele tijd 'lief' kijken, vanalles om maar te charmeren.
Nu is dat ook over en snap ik pas dat het (waarschijnlijk) was om indruk te willen maken.... Maarja nu is het uit Clown

Karin schreef:
Oei, dat is meteen wel heel serieus ja. Kan me voorstellen dat je op die manier niet heel relaxed in een relatie stapt. Pas tijdens je relatie kom je erachter of je wel echt bij elkaar past en dan kan het goed zijn dat de trouwplannen alsnog niet doorgaan.

Ik snap nu ook pas zijn stress. Laatst zei hij het nog: jullie trouwen hier in Nederland niet zo graag he? Samenwonen, dat doen jullie hier. Ik snap het wel hoor, zegt ie, de belastingdienst maakt het ook niet makkelijk als je wil trouwen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:27

Hehe, dat is wel heel praktisch gedacht. Haha!

Ik weet dat sommige mensen samenwonen zien als 'proefhuwelijk'. Ik zie het als iets wat op zichzelf staat en als daar een huwelijk uit voortvloeit - ja ach, leuk, maar trouwen voegt voor mij persoonlijk niet zoveel toe. Maar als vanuit je achtergrond trouwen beschouwd wordt als een soort 'doel' in het leven, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat samenwonen niet echt wat toevoegt. Als je elkaar zo leuk vindt dat je in één huis wilt wonen, dan kun je net zo goed gaan trouwen. Knipoog

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:28

Fleurtje100 schreef:
Hij heeft in dat geval dan natuurlijk ook jou nooit bedrogen. Maar een ander in een andere relatie, dat scheelt veel denk ik. Ik ken wel relaties waarvan één van de twee is vreemdgegaan in het begin en waarbij het toch is goedgekomen, maar dan is het altijd wel meteen netjes opgebiecht en is het (voor zover ik weet) ook altijd bij zoenen gebleven. Het zal wel erg afhangen van de situatie. Ik ken trouwens ook mensen die iets hebben, waarbij zij er na 1,5 jaar achter kwam dat hij naast haar nog een vriendin had. Ze hebben hem toen samen (de twee vriendinnen) langs laten komen, en laten kiezen. Hij koos dus voor het meisje dat ik vaag ken. Of ze nog steeds bij elkaar zijn weet ik niet, maar het is daarna nog zeker 1-2 jaar aan geweest, je hebt altijd vrouwen die veel en veel te veel pikken. Wie laat zo'n kerel nou nog kiezen, ongelofelijk.

ja dat scheelt echt onwijs veel!
Maar iedereen zei tegen mij, waar begin je aan, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger..
maar hij gaat meer dan een jaar voor de volle 100 procent voor onze relatie en heeft echt heel veel gedaan om mijn vertrouwen te winnen. Ik denk dat hij er wel van geleerd heeft, dus ik vind het echt klinklare onzin..

Jezus dat ze hem inderdaad nog laten kiezen.... :S ongelofelijk

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:33

ik ben ook niet getrouwd,ik vind dat ook ieder voor zich,ben al lang samen met mijn partner hebben twee kindjes een huis,hond en paard,ik zie zelf het nut niet van trouwen,leuk een feestje maar ga van dat geld liever iets anders doen haha,of je nu samen woont of getrouwd bent,fout gaan kan altijd,maar ik zie in mijn familie dat scheiden net zo duur is als trouwen,tenminste als je samen een huis hebt gekocht.wij houden het lekker zo.bevalt ons prima Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:39

Zelfs je geregistreerd partnerschap ontbinden kost een aardig bedrag, want ook dat moet via de notaris. Clown

Fout gaan kan het idd altijd - na een jaar, na tien jaar, na veertig jaar.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:12

amazone77 schreef:
Karin schreef:
Ik denk dat je pas kunt zeggen hoe je zou reageren (en hoe het verder zou gaan) als je er zelf middenin zit en alle emoties van dichtbij meemaakt. Vanaf de zijlijn is het zo makkelijk om te zeggen dat je het op een bepaalde manier zou doen.

ik heb gelukkig nooit in deze situatie gezeten,en stel dat ik er achter zou komen dat mijn partner vreemd gaat,dan zou het eerst wat in mijn opkomt zijn...... doeiiiii maar dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd,ik hoop het nooit mee te maken,als ik het zo lees van verschillende mensen hier dan is het echt een nachtmerrie,en hebben de meeste er nog veel verdriet van.

Klopt absoluut, ik heb ook altijd geroepen als je mij belazert mag je opdonderen en hopen dat je de deur niet tegen je kont krijgt op de weg naar buiten, maar als puntje bij paaltje komt is dat toch moeilijk hoor. Nagelbijten / Gniffelen
Heb dat in eerste instantie wel gezegd, maar we hebben het erna nog een aantal keer geprobeerd waarbij het telkens opnieuw uitging doordat ik hem gewoonweg niet meer kon vertrouwen. Ik heb daar nu wel vrede mee, het achter me gelaten en al een tijd een onwijs lieve vriend, maar zoiets blijft je bij en zorgt er zéker voor dat ik onwijs onzeker ben. De kunst is iemand vinden die daar mee om weet te gaan en je de bevestiging geeft die je af en toe zo hard nodig hebt. Haha! 100% zeker kun je nooit zijn, maar vertrouwen is wel de basis van een relatie. IMO is dat ook het ergste aan vreemdgaan, het vertrouwen van de ander zo beschadigen vind ik echt niet kunnen.

edit: sorry dat ik hier zo maar kom binnenvallen. Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 05-11-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:15

Ik riep dat ook altijd, maar toen hij een aantal keer had gezoend met een meisje bleef ik nog bij hem, ook toen hij later all the way ging met nog meer grietjes...
Uiteindelijk vertrok hij en was ik verlost, achteraf gezien was DAT het beste wat me die afgelopen jaren was overkomen... Alleen jammer van die nasleep en de beschadigingen Ja

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:16

Vreemdgaan vind ik echt NOT DONE en als ik daar achter zou komen is het ook écht einde verhaal!!
Maar wat ook lastig is; wat ik dus al eerder zei, als je er achter komt dat je vriend chat met andere meiden (op zich geen punt, maar bepaalde dingen zeggen waardoor het wel een punt wordt)
het is niet zo erg als vreemdgaan maar toch enigzins je vertrouwen beschadigd...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:19

Ik kan nu wel zeggen dat ik bij vreemdgaan zou zeggen: daar is het gat van de deur!
Ik laat me niet nog eens zo behandelen...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:24

Nou ik ben nog nooit op die manier bedonderd,...
Maar ik heb nu wel dingen mee gemaakt dat als ik nu nog eenmaal bedonderd wordt op wat voor manier dan ook, ik toch écht voor mezelf kies

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:24

griebels schreef:
Ik kan nu wel zeggen dat ik bij vreemdgaan zou zeggen: daar is het gat van de deur!
Ik laat me niet nog eens zo behandelen...

Inderdaad precies hetzelfde hier! Mijn beste vriendin vroeg me toevallig gisteren nog wat ik zou doen als mn huidige vriend me zou belazeren! No way dat ik hem dat vergeef, hij weet hoe ik erover denk en hoe ik zou reageren, als hij dan nog vreemdgaat geeft hij duidelijk niet genoeg om mij en is hij mijn liefde ook helemaal niet waard.
Moeilijk? Ja. Maar uiteindelijk voor mij wel het beste. Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:25

Idd, moeilijk zal het zeker zijn maar voor jezelf kiezen is het beste op dat punt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:27

Ik heb het nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Hoop ook dat ik het mijn vriendje nooit hoef aan te doen, maar daar ben ik nog altijd zelf bij.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:32

Noem mij maar ouderwets maar ik snap ook echt niet hoe iemand het in zijn/haar hoofd haalt vreemd te gaan. Dat getuigt echt van geen enkel respect vind ik.
Als je niet gelukkig bent in je relatie en het liever elders zoekt, heb dan in ieder geval het fatsoen om het eerst netjes uit te maken. Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:37

Tjaaaa...

The situation got out of hand
I hope you understand

*dikke vinger*

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:40

Net zo'n slap excuus als het 'ik had teveel gedronken'.
Daar hoef je bij mij ook echt niet mee aan te komen, dikke vinger inderdaad! Haha!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:58

Ik ben misschien dan nogal jarloers aan gelegt.

Maar ik vind dingen doen met je ex of alleen met een ander meisje doen NOT DONE.
Waarom zou je dat doen?
Ik vind nergens voor nodig. Want als hij alleen iets met een ander meisje wilt doen. nee, dan klopt er iets niet.

Tja, ik zou dat niet kunnen hebben.
Mijn vriend is dan echt geen type die zoiets doet. Maar als ik dan toch maar z'n vriend zou hebben. Dat zou dus niet gaan werken. Bloos

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:55

lovelygirly schreef:
Ik ben misschien dan nogal jarloers aan gelegt.

Maar ik vind dingen doen met je ex of alleen met een ander meisje doen NOT DONE.
Waarom zou je dat doen?
Ik vind nergens voor nodig. Want als hij alleen iets met een ander meisje wilt doen. nee, dan klopt er iets niet.

Tja, ik zou dat niet kunnen hebben.
Mijn vriend is dan echt geen type die zoiets doet. Maar als ik dan toch maar z'n vriend zou hebben. Dat zou dus niet gaan werken. Bloos

En ik vind dat nogal bekrompen!
Waarom mag ie wel met een vriend gaan stappen, naar de bios, biljarten of weet ik het maar als het een meisje is ineens niet? Wat is het verschil?

Heb trouwens net wat in het andere topic gepost... (ff wachtuuuhhh... Lachen )

Citaat:
Mooi voorbeeldje is ook het tv programma Memories van Anita Witzier, oude liefdes komen weer terug in beeld, en je zou eens moeten weten hoeveel jarenlange relaties hierdoor stuk zijn gelopen, op google kan je er een heel aantal terugvinden. Als die oude liefdes niet weer opgedoken waren, waren die jarenlange relaties niet stukgelopen is mijn mening.

Citaat:
Ja, dat denk ik ook.

Citaat:
Moeten er ook maar geen schoolreünies georganiseerd worden. Knipoog

Bovenstaande voorbeelden en reacties als "in de verleiding komen" en "Kat op het spek binden" enz geeft maar aan hoe simpel er gedacht wordt! Wát een primitief holbewonergedrag zeg! Ik weet dat er veel mensen zo zijn (mannen én vrouwen! Knipoog ) maar daar wil ík me niet mee vergelijken, laat staan een relatie mee hebben! Ik wil dus ook niet dat iemand denkt dat ik zo ben (zoals een jaloerse partner ofzo...) en zou me ontzettend beledigd voelen als iemand dat van me dacht. Naast het feit dat ik dan dus niet vertrouwd wordt.
Ik walg van dit soort dingen en heb gelukkig een partner die er net zo over denkt.
Die heb ik omdat ik niet iemand ben die na een avondje stappen met de eerste de beste het bed in duikt, er zomaar ineens verliefd op ben (nee ik geloof dus niet in liefde op het eerste gezicht. Ben van mening dat je niet echt verliefd op iemand kunt zijn die je niet of nauwelijks kent. Je vindt iemand misschien leuk of aantrekkelijk maar dat vind ik geen basis om een serieuze relatie te beginnen.)
Maar omdat dat wel vaak gebeurd en volgens mij veel mensen veel te makkelijk een dergelijke relatie aangaan / beginnen, wordt er ook makkelijk over gedacht en net zo makkelijk weer afscheid van genomen.

Ik heb een aantal vrouwelijke vrienden en onderneem daar ook regelmatig iets mee. Waarom niet?
En zij doet dat ook. Doet me niks.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:00

Haha, die opmerking over schoolreünies was van mij. Haha!

Ik heb ook ergens gezegd dat er helemaal geen gezamenlijk verleden voor nodig hoeft te zijn om gevoelens voor iemand te krijgen. Het kan misschien wel vertrouwd voelen met een ex, maar het is niet voor niets uitgegaan dus je weet dat het niet werkt. En je kunt ook ineens gevoelens ontwikkelen voor een collega, de buurman/-vrouw of je fysiotherapeut, om maar eens wat zijstraten te noemen. Ik zie echt niet waarom een ex nou zo veel bedreigender is dan een willekeurige andere persoon. Je bent er altijd nog zelf bij, mocht je in de verleiding komen om eens 'buiten de deur te spelen' met wie dan ook.

En tja... als je als partner bang bent dat je wederhelft verliefd wordt op een ander of idd gewoon eens in de verleiding komt om 'buiten de deur te gaan spelen'... dan moet je hem of haar gewoon héél ver weg houden van mensen van het andere geslacht (of van hetzelfde geslacht, mocht dat op jullie van toepassing zijn). Want het gevaar schuilt ook in de supermarkt of in de lift van je appartementencomplex. Knipoog

Wat een leven heb je dan... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-11-08 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:03

Is ook zo.
Wat ook zo frappant is: zolang je een relatie hebt en je gaat om met een vriendin (een 'ander' meisje dus Knipoog ) vindt de partner van dat meisje dat vaak nog niet zo erg (zelf meerdere keren meegemaakt) maar op het moment dat jouw relatie over is, denkt de halve wereld dat je iedere griet of kerel zowat aanrandt en worden de partners jaloers en de omgang/ vriendschap ineens wél een probleem!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:04

Mannen/vrouwen die bezet zijn worden inderdaad over het algemeen als minder 'bedreigend' ervaren dan vrijgezellen *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:04

Klopt. Zolang je 'deel van een stel' bent, ben je veel minder bedreigend dan wanneer je (weer) single bent.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:05

Alsof je acuut als vrijgezel alles aan het bejagen bent dat los en vast zit Verward en of je dan ook direct je vriendschappen met leden van het andere geslacht aan het herdefinieren bent *LOL*