Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:49

lautje76 schreef:
Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.

Als ik met een ex uit eten ga, dan ga ik zeker niet 'boven glaasjes wijn met hem zitten kirren'.

Dan vertoon ik het volwassen gedrag waarvan ik hoop dat mijn partner het in een soortgelijke situatie ook vertoont.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:51

katiavl schreef:
lautje76 schreef:
D´r zit nog een heel verschil tussen jaloezie en respect. Je mag ook wel een beetje moeite voor elkaar blijven doen en laten zien dat je voor iemand gaat.

Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.

Hoeveel respect heb je voor iemand als je mensen de privilege ontneemt om andere te zien

oh nee, ik zou niemand iets ontnemen of verbieden. Dat zou toch niet eens kunnen? Kan hem moelijk vastketenen thuis. En ik begrijp ook prima dat iemand zijn ex nog een keer wil spreken maar ik vind wel dat ik het recht heb om te verwachten dat hij dat op een manier doet die respectvol is naar mij toe.

Dus dat hij alles open bespreekt en geen situaties gaat creëeren die misschien bij ex of bij wie dan ook de verkeerde indruk kunnen wekken. Dus ´s middags koffie drinken prima, maar ´s avonds met kaarsjes en wijn daar zie ik het nut niet van in. En gewoon volwassen gedrag tonen tijdens de afspraak zoals hierboven ook werd gezegd.
Laatst bijgewerkt door Waves op 04-11-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:51

NonaWen schreef:
Z'n ex en hij hebben allebij aangegeven nog ergens wat voor elkaar te voelen

Dan zal dat afspreken er vroeg of laat toch wel van komen. Hoe langer je het uitstelt, hoe groter het verlangen misschien wordt (hoeft niet, maar is mogelijk). Dan kun je maar beter meteen 'kort door de bocht gaan' en zo snel mogelijk afspreken zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Als ze wat met elkaar willen, dan gebeurt dat vroeg of laat toch wel, misschien uiteindelijk tijdens een 'stiekeme' ontmoeting.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:55

Als ik me er niet prettig bij zou voelen dan zou ik dat in elk geval ZEGGEN. Vertel hem dat! Dat is niet direct hetzelfde als iets verbieden.

Mijn vriend ziet zijn exen ook nog wel ,maar da's anders, ze gaan niet uit en zo, ze zien elkaar zakelijk, over de kinderen o.i.d.. Maar ik zou er zeker wel raar tegenaan kijken als hij opeens met een ex uit eten zou willen. Waarom zou je dat willen doen? Je bent toch niet voor niets uit elkaar. Dus ik zou dat inderdaad ook vragen: waarom wil je dat eigenlijk? Als hij dan met een antwoord komt waar jij je twijfels bij hebt .... take it from there.

Maar kies er niet voor om er maar "niets over te zeggen" omdat je niet banketstaaf wil doen, of niet als een trut wil overkomen. Want het uitspreken van je gevoelens is toch wel een van de eerste dingen die je in een relatie moet kunnen doen, en daar hoort dit ook bij.

Overigens geldt dat ook voor chatten in het midden van de nacht. Ik zou er niet banketstaaf over doen, ... maar als er geheimzinnigheid of stiekumheid aan te pas zou komen zou ik toch wel erg op m'n hoede zijjn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:57

Annemiekbram schreef:
verootjoo schreef:
wiens probleem is jouw jaloezie eigenlijk Nors opkijken

van ons allebei...ik vind het zelf niet leuk dat ik zo doe...maar hij denkt ook vaak genoeg van hou nou eens op er is toch niets aan de hand...

Dus het is jouw probleem... dan ga je dat toch niet op hem projecteren... Verward

Iets verbieden omdat jij er geen fijn gevoel bij hebt kun je imo gewoon niet maken Als mijn vriend mij iets zou gaan verbieden... noway dat ik daar naar ga luisteren. Ik leef mijn eigen leven, niemand gaat daarin zitten bemoeien. Een relatie met elkaar hebben betekent niet dat je elkaars bezit bent...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:00

Karin schreef:
NonaWen schreef:
Z'n ex en hij hebben allebij aangegeven nog ergens wat voor elkaar te voelen

Dan zal dat afspreken er vroeg of laat toch wel van komen. Hoe langer je het uitstelt, hoe groter het verlangen misschien wordt (hoeft niet, maar is mogelijk). Dan kun je maar beter meteen 'kort door de bocht gaan' en zo snel mogelijk afspreken zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Als ze wat met elkaar willen, dan gebeurt dat vroeg of laat toch wel, misschien uiteindelijk tijdens een 'stiekeme' ontmoeting.

Ja dat bedacht ik me later ook.. Clown Het is best dubbel..

maar jah.. ze moet er idd heel duidelijk over praten

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:01

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik zou dit niet accepteren van mijn vriend. Ik vind uit eten gaan en dan een biertje doen in de kroeg een date. Als je wil bijkletsen met je ex dan ga je smiddags maar een bakje koffie drinken. En anders ga ik mee.
Ben daar heel makkelijk in, weet van mijn vriend dat hij het ook niet tof vind als ik met ex naar de kroeg ga of de bios. Zo vind ik het niet tof als hij dat met ex zou doen..

Als mijn vriend behoefte heeft aan een date met iemand anders zou ik zowieso mn vraagtekens bij onze relatie zetten Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:07

Wow!!! Wat een reacties!! Bloos! Dat had ik niet verwacht! Ga zo alles bijlezen.

Heb mijn vriend net gemaild dat ik om 4 uur met hem wil praten over wat hij voor haar voelt en waarom hij zo achterlijk laat nog met haar heeft gechat op msn. Dat vind ik erg verdacht. Dat is in mijn ogen niet " gewoon gezellig."

Als hij niet eerlijk is over zijn gevoelens of als hij zo bekend dat hij gevoelens voor haar heeft dan pak ik daar mijn spullen en ben ik weg.....Dat zal me heel veel pijn doen, maar ik wil geen vriend die nog gevoelens heeft voor zijn ex.

En ben inderdaad van mening dat ik uit eten gaan en daarna de kroeg in gaan toch echt wel daten vind.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:10

vind dit heel goed van je...dat je dit voor jezelf hebt besloten!
Als ze ECHT nog gevoelens hebben die kloppen dan kunnen ze er beter nu voor uit komen dan stiekeme dingen doen...
succes ermee...wel moeilijk hoor...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:14

Skess, ik vind het ook heel goed van je!
Suces en sterkte!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:17

Skess, succes straks.

Ik zou niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Mijn man heeft geen behoefte om zijn exen te spreken en ik eerlijk gezegd ook niet.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:18

Zo dat zijn rigoreuse plannen... Sigaar
Ik kan me je reactie op zich wel voorstellen, maar bedenk je wel dat zijn gevoelens misschien ongeplant zijn en hij er misschien weinig invloed op uit kan oefenen. Ik heb ook weleens gevoelens voor iemand, maar dat wil niet zeggen dat ik daar iets mee doe of dat ik niet voldoende van mijn vriend hou (in tegendeel zelfs). Ik kan me zo voorstellen dat na een relatie van 4 jaar het allemaal een beetje 'gewoon' aan het worden is en dat je gevoelig kan zijn voor aandacht van buitenaf... Je moet de beslissing natuurlijk zelf maken, maar ik hoop dat je geen paniekbesluit neemt...
Gevoelens kunnen er nou eenmaal zijn en daar kan je niet altijd invloed op uitoefenen, je kan het enkel proberen in de juiste banen te leiden (of lijden, het is maar hoe je het ziet Knipoog )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:18

_Skess_ schreef:
Wow!!! Wat een reacties!! Bloos! Dat had ik niet verwacht! Ga zo alles bijlezen.

Heb mijn vriend net gemaild dat ik om 4 uur met hem wil praten over wat hij voor haar voelt en waarom hij zo achterlijk laat nog met haar heeft gechat op msn. Dat vind ik erg verdacht. Dat is in mijn ogen niet " gewoon gezellig."

Als hij niet eerlijk is over zijn gevoelens of als hij zo bekend dat hij gevoelens voor haar heeft dan pak ik daar mijn spullen en ben ik weg.....Dat zal me heel veel pijn doen, maar ik wil geen vriend die nog gevoelens heeft voor zijn ex.

En ben inderdaad van mening dat ik uit eten gaan en daarna de kroeg in gaan toch echt wel daten vind.

succes meid!
hoe moeilijk het ook is..

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:20

faye schreef:
Is een man een keer eerlijk Rolleyes
Dat hij het gewoon zegt geeft al aan dat hij geen andere bedoelingen heeft. Misschien wil hij het voor zichzelf afsluiten. ik zou hem laten gaan.

Haha! Ja, is meteen een goede test. Wel goed ruiken he als ie terugkomt. Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:21

Dank jullie wel en heel erg bedankt voor alle reacties! Ik heb er heel veel aan.

Ben er nu wel over uit dat verbieden geen zin heeft. Hij mag zelf kiezen, of gaan en weten dat ik het niet leuk vind, of niet gaan....

Tuurlijk mag mijn vriend omgaan met wie hij wilt. Hij gaat vaak alleen op stap en ook uit met collega's en vrienden in het weekend. Geen probleem, maar afspreken met een ex die duidelijk aangeeft gevoelens te hebben...nee dan ga ik twijfelen of het niet wederzijds is...

Paniekbesluit ga ik niet nemen, heb vandaag goed nagedacht ( buiten het beantwoorden van de vragen op mijn tentamen) over onze relatie. Die stond de laatste tijd al op een lager pitje dan normaal....

Verslag plaats ik vanavond wel op bokt! Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:22

_Skess_ schreef:

Voor je straks wegrent als hij wel gevoelens heeft even dit: Gevoelens, daar doe je weinig aan. Die heb je of die heb je niet (dat heet hormonen en daar doe je weinig aan). De vraag is alleen wat hij er mee wil. Dát lijkt me veel meer van belang!

Succes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:24

jarrah schreef:
Gevoelens kunnen er nou eenmaal zijn en daar kan je niet altijd invloed op uitoefenen, je kan het enkel proberen in de juiste banen te leiden (of lijden, het is maar hoe je het ziet Knipoog )

Het gaat er niet zozeer om wat je eraan doet, maar wat je ermee doet. Zo zie ik het altijd maar. Knipoog

Succes Skess!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:24

Dat weet ik Knipoog Als hij toegeeft gevoelens voor haar te hebben en hij wilt daar wat mee doen dan is het pas over. Het gaat er inderdaad om wat hij ermee doet Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:24

Heel veel succes straks met je gesprek met je vriend.
Ik hoop dat hij genoeg respect voor je heeft om ook nu weer eerlijk tegen je te zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:26

_Skess_ schreef:
Paniekbesluit ga ik niet nemen, heb vandaag goed nagedacht ( buiten het beantwoorden van de vragen op mijn tentamen) over onze relatie. Die stond de laatste tijd al op een lager pitje dan normaal....

misschien is dit wel een goede wake-up call, ook voor jou, dat jullie de relatie een beetje hebben laten versloffen.
Als je verder met hem wil dan zou ik hem niet gaan wegduwen met harde ultimatums maar vechten voor je man. Dus, wel zeggen wat je voelt maar positief benaderen, dof je een beetje op, even wat moeite erin steken!

Sterkte vanmiddag!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:27

Gaat goedkomen hoor! Bedankt voor de tips Knipoog Zelf steek ik heel veel energie in onze relatie, maar van zijn kant komt maar bar weinig....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:32

Moeilijk om te verbieden. Kunnen jullie niet met z'n drieen gaan? Als je vriendin er niets mee bedoeld lijkt mij dat geen probleem en des te duidelijker dat jullie nu een stel zijn en haar inmening niet op prijs gesteld wordt.
Hij is bezet duidelijker kunnen jullie dan niet zijn.
Hoe denkt jouw vriend erover, wel of geen contact met haar?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:33

Met zijn drieen gaan willen ze allebei niet. Ze willen echt samen uit eten en de kroeg in. Hoe mijn vriend erover denkt weet ik nog niet, daar kom ik straks wel achter hoop ik.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:33

(heb niet het hele topic doorgelezen)
Mijn ex wou dit ook op een gegeven moment, ik had echt zo iets nee dat doe je niet of ik ga mee, ik dacht dat ik hem kon vertrouwen (wat later allemaal bedrog was maar dat terzijde) maar die meid vertrouwde ik niet. Maar omdat ik niet wou dat hij alleen ging is hij het stiekem gaan doen, Hou hier dus ook rekening mee.
Als je 4 jaar een relatie heb is dat al best lang vooral vaak voor jongens. Ze gaan dan vaak ontdekken dat zo ook nog aantrtekkelijk zijn voor andere en zien weer andere meisjes staan, hou hun eigen meisje aan het lijntje.
Meid ik kan je allleen zeggen dat je op je hoede moet blijven. Geef je hem voordeel van de twijfel. Vraag dan een goede vriend of vriendin desnoods een paar dat die hem gaan bespieden, maar dan moet je wel weten waar hij heen gaat.

En daarbij als hij van jou houd dan accepteerd hij dat dat je meegaat, no mater wat die ene meid wilt. Wilt hij het niet accepteerd hij de keus van het 'vreemde' meisje dan zou ik gaan twijfelen aan zijn oprechtheid na jou toe.
Succes maar denk na

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:35

Hm...moet zeggen dat de verhalen niet zo positief zijn wat betreft vriendjes die afspreken met exen... Nouja ik spreek hem zo en dan hoor ik het wel van hem Lachen