sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:52

Uhuh ik vind het ook begrijpelijk, dat komt omdat de geur de hele tijd blijft hangen, buiten waait het meteen weer weg Ja Kan me het ook goed indenken Lachen

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:55

Hier thuis wordt wel gerookt maar als mijn vriendin langskomt dan wordt er niet gerookt, zij is namelijk ziek mbt haar longen..

Als zij er is lopen wij altijd even naar buiten om te roken en voordat ze komt gaan even alle ramen en deuren open..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:58

Al die mensen die zelf kiezen om een auto te rijden mogen toch ook klagen over de brandstofprijzen? Dan mogen rokers ook klagen om de hoge sigarettenprijzen Ja

Ik ben zelf een flinke roker maar als ik de hond heb uitgelaten en ik kom weer in mijn huis, dan ruikt het echt smerig... Duurt ook niet lang meer voordat ik (alweer) een poging doe tot stoppen...
Nu ff niet, zit in een dip en kan dan toch niet stoppen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:04

griebels schreef:
Al die mensen die zelf kiezen om een auto te rijden mogen toch ook klagen over de brandstofprijzen? Dan mogen rokers ook klagen om de hoge sigarettenprijzen Ja

Ik ben zelf een flinke roker maar als ik de hond heb uitgelaten en ik kom weer in mijn huis, dan ruikt het echt smerig... Duurt ook niet lang meer voordat ik (alweer) een poging doe tot stoppen...

wie heeft gezegd dat dat niet mag dan ?
Alleen vind ik een auto nog wel een hogere prioriteit hebben dan sigaretten... Niet dat je niet zonder auto zou kunnen, maar sigaretten voegen echt helemaal niets toe in iemands leven Clown Behalve longkanker, een verslaving etc.

en daarnaast hebben de niet-rokers ook gewoon vrijheid van meningsuiting... Net zoals de mensen die vinden dat mensen met een auto niet zo moeten zeuren Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:05

Ik klaag niet van de prijs, lang leven milieuvriendelijke auto's en nog beter lang leven de fiets. Er is altijd een oplossing voor elk probleem.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:09

Ik rook ook alleen waar het toegestaan is....
meestal dus buiten.....en ik woon alleen dus niemand heeft er last van en als mijn kleine nichtje (6 maanden) op bezoek komt dan word er of niet gerookt of hangend uit het raam, ver van de kleine af..

ik schrok mij 3 dagen geleden ook de rambam in de supermarkt en heb het pakje sigaretten niet meegenomen
ook ik ben tegen de sponsoring van de overheid en heb bedacht mijzelf te gaan verwennen met nog een pony erbij.....dus het geld wat ik normaal oprook gaat naar stalling en dan zelfs nog hou ik er geld aan over (ik rook voor 150 euro, stalling is 95,- dus hou ik er dikke 50 aan over! )

dat is dan mijn motivatie

overigens zeg ik niet dat ik stop met roken ,alleen dat ik niet meer koop .......
en ja dat mensen dan spontaan pakjes voor me gaan halen (waar ik nu al 2 dagen van rook) dat kan ik niet helpen Clown

het enige wat ik wel weer erg jammer vind is het gezeik en gezwam in dit topic van de rokers versus de niet-rokers

het topic is gestart over de prijzen en niet over het stinken en de gezondheid
maargoed je blijft altijd van die zeikerds houden he , ook al mogen wij rokers nu al bijna niks meer Sigaar
het is ook nooit goed........

maar ik wil een niet-roker nog wel eens horen over een ander "luxe" product wat te duur is of iets in die trand
die kan van mij een degelijke afbrander verwachten Clown Vork

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:14

Menino schreef:
griebels schreef:

Alleen vind ik een auto nog wel een hogere prioriteit hebben dan sigaretten... Niet dat je niet zonder auto zou kunnen, maar sigaretten voegen echt helemaal niets toe in iemands leven Clown Behalve longkanker, een verslaving etc.

en daarnaast hebben de niet-rokers ook gewoon vrijheid van meningsuiting... Net zoals de mensen die vinden dat mensen met een auto niet zo moeten zeuren Tong uitsteken

Wie ben jij om te bepalen dat het in iemands leven helemaal niets toevoegt?
Voor mij voegt het nl. wel degelijk iets toe, en zo vast voor meer mensen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:16

Wat voegt het dan toe?

Bijvoorbeeld stress, eerlijk gezegd uit psychologische kijk vind ik het maar erg (als je geen aandoening hebt) dat je daar een verslavend middel voor nodig hebt.
Er zijn andere en veel betere manieren om stress te verlagen, want door de nicotine nood krijg je weer stress.
Dus je voert stress met stress Clown

Nicotinepleisters snap ik dan weer wel maar dan weer naar aandoening toe Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:20

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:21

naadje24 schreef:
tja .......

en zo hier dus de klaag muur voor de benzine prijzen
naadje24 @ [LZP] 'goedkope' brandstof..

uhm...auto verkopen en lekker gaan fietsen Verward
ja dus Vork

Prijzen van sommige fietsen al eens gezien 600 euro Ziek
Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:21

katiavl schreef:
naadje24 schreef:
tja .......

en zo hier dus de klaag muur voor de benzine prijzen
naadje24 @ [LZP] 'goedkope' brandstof..

uhm...auto verkopen en lekker gaan fietsen Verward
ja dus Vork

Prijzen van sommige fietsen al eens gezien 600 euro Ziek
Clown

HO HO HO
das luxe he!!
je kan op marktplaats ook een simpele voor 50 euro kopen
nou moet je niet klagen Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:23

Ik heb eigenlijk niks tegen rokende mensen, je kan niet tegen iemands keus zijn vind ik. Heb ook rokende vrienden, zolang ik niet in de rook sta mij goed. Behalve rokende moeders dat vind ik dubbel.

En klagen sjah, soms doet dat wel eens goed Nagelbijten / Gniffelen Dat geef ik toe Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:26

Nijn schreef:
Menino schreef:

Wie ben jij om te bepalen dat het in iemands leven helemaal niets toevoegt?
Voor mij voegt het nl. wel degelijk iets toe, en zo vast voor meer mensen Lachen

wat voegt het voor jou toe dan ?

volgens mij roken de meeste mensen vooral omdat ze verlsaafd zijn..

Een verslaving vind ik niet echt bijzonder veel toevoegen aan de kwaliteit van je leven.
Maar dat ben ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:27

ik heb ook niet iets tegen rokers, ik snap het alleen niet en vind het nutteloos... Maar het is iemands eigen keus.. uiteraard..

Vind het anders als andere mensen er last van hebben... Zit er niet op te wachten dat mijn moeder altijd rookt als ik met haar in de auto zit... mgoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:28

als ik binnen ergens mee bezig ben, en iemand gaat 5 cm van me af met een sigaret zitten, precies zo dat die rook mn neus in gaat, dat ruik ik wel ja haha, ik ruik het trouwens sneller bij halfzware shag.. ipv zware shag.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:33

Menino schreef:

Een verslaving vind ik niet echt bijzonder veel toevoegen aan de kwaliteit van je leven.
Maar dat ben ik..

genot Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:33

Oamaru schreef:
Waar halen we anders het geld vandaan om longkanker etc te bestrijden?

Geloof me, daar gebruiken ze dat geld echt niet voor!
Dit gaat gewoon naar het salaris van de overheid!

@Menino; ik beweerde vroeger dat ik nóóit zou gaan roken. Maar toen er plots van alles in m'n leven kwam ben ik toch gaan roken. Dankzij mijn sigaret heb ik mezelf weer terug kunnen vinden, dus voor sommige mensen heeft roken wel zeker een meerwaarden!
En als we gaan lopen meuten op alle mensen die roken, die de rest van de bevolking ook ziek maken ed, moeten we dat net zo hard gaan doen op de Shell, de auto's, de indurstrie, kortom de HELE economie!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:35

Menino schreef:
Maar dat ben ik..

Enig idee hoeveel mensen er verslaafd zijn aan internet? Hetzij aan forums, hetzij aan games?

Enig idee hoeveel mensen er verslaafd zijn aan tv kijken?
Of aan koffie?

En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Iedereen is wel ergens aan verslaafd, alleen als bijna iedereen het doet of normaal vindt wordt het geen verslaving meer genoemd Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:36

Mystica schreef:
Menino schreef:

Maar dat ben ik..

genot Knipoog

Ontspanning Knipoog

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:39

Ga pakjes peuken ooit maar weghalen uit spanje of griekenland, daar zijn ze teminste goedkoop.
Me moeder betaalde dit jaar in griekenland voor een pakkie peuken rond de 2.50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:51

ThePast03 schreef:
Menino schreef:
Maar dat ben ik..

Enig idee hoeveel mensen er verslaafd zijn aan internet? Hetzij aan forums, hetzij aan games?

Enig idee hoeveel mensen er verslaafd zijn aan tv kijken?
Of aan koffie?

En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Iedereen is wel ergens aan verslaafd, alleen als bijna iedereen het doet of normaal vindt wordt het geen verslaving meer genoemd Knipoog

met internetten/koffie ben je niemand anders tot last

Als je begint met internetten/koffie doe je dat niet met de gedachten dat je verslaafd zou kunnen raken... Denk dat iedereen tegenwoordig wel op de hoogte is van het verslavingsgevaar van sigaretten

Met internetten of koffie ofzo, begin je omdat je daar iets aan hebt, omdat het je leuk lijkt... Denk dat er bijzonder weinig mensen zijn die hun eerste sigaret yummie vonden.. heb in dat opzicht nog meer respect voor mensen die blowen ofzo (als ze mij er niet mee tot last zijn Vork )

imo niet te vergelijken dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:52

waarom is dat niet te vergelijken? verslaving is verslaving.. koffie is ook slecht voor je..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:54

En de hele dag internetten ook niet echt Clown
Daarnaast ben ik als roker niemand tot last Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:55

dees_daan schreef:
waarom is dat niet te vergelijken? verslaving is verslaving.. koffie is ook slecht voor je..

slecht voor jezelf, en niet voor anderen...

en daarnaast, als je begint met roken is het erg naief om te denken, dat jij nou net degene bent die z'n verlsaving wel onder controle kan houden..
Met koffie drinken denk je daar niet eens over na..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:55

Zou men misschien toch eens moeten doen dan Sigaar