katiavl schreef:Wat is een continurooster?
Is een kortere schooldag
de lunchpauze is ook schooltijd
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Wat is een continurooster?
de lunchpauze is ook schooltijd
maar ze leren al van alles wat ze nodig hebben op de basisschool dus ik wil haar ook weer geen achterstand geven natuurlijk ). Ik zou het bij ons eens moeten vragen dan hoe dat zit, maar volgens mij gingen ze na het eten een half uurtje de speelplaats op en dan gingen ze weer verder met het 'lesprogramma' voor zover dat iets inhoudt bij kleuters. katiavl schreef:faye schreef:Kinderen hebben een bijzonder gevoel voor welke woorden "not done" zijn. Sinds mijn dochter op school zit komt ze ook met vreselijke dingen thuis.
Hoe pak jij dit dan aan?
Nooit meer last van gehad
Alet74 schreef:Gioya (waar komt die naam trouwens vandaan, mooi!) gaat straks naar de peuterspeelzaal? Dan kunnen ze toch ook nog geen hele dagen, maar twee (en later drie) dagdelen per week?
Wij betalen ook apart overblijfgeld, dat is voor de overblijfouders en voor spelletjes en dergelijke voor de overblijf, heeft niet direct iets voor de school te betekenen.
Zo'n continuerooster lijkt me ook wel wat!
, onze dochter Connor is nu vier en heeft van die "onschuldige" woordjes als "dommerik", op school zegt ze ze nog niet, maar thuis is het wel veilig om m.b.t. pa en ma er wat mee te experimenteren
.

Nu is ze een beetje verwend enigst kindje, alle aandacht voor haar, alle geld voor haar, alle snoepjes voor haar
Dat zal wel wennen worden voor haar als er een broertje of zusje komt, en ik denk niet dat ze het leuk gaat vinden.
)
). Qua ouderbetrokkenheid niets dan pluspunten, ha ha!Urielle schreef:Echt? Nou, wij willen wel graag nog een kindje op termijn, maar ik vind het eerlijk zielig voor GioyaNu is ze een beetje verwend enigst kindje, alle aandacht voor haar, alle geld voor haar, alle snoepjes voor haar
Dat zal wel wennen worden voor haar als er een broertje of zusje komt, en ik denk niet dat ze het leuk gaat vinden.
Ik zie echt niet waarom enigst kinderen zielig zouden zijn![]()
(zelf was ik vroeger best jaloers dat mijn nichtje enigst kind was en wij met zijn drieën)
)Alet74 schreef:Ik denk dat je voor een kind niet nog een kind hoeft te 'nemen'. Mijn man heeft 2 zussen waar hij totaal geen band mee heeft, ligt misschien ook wel aan de ouders, hoe zij er mee omgaan (of juist niet misschien). Zelf ben ik ook maar alleen, heb het nooit gemist. Als ouders hulpbehoevend worden, is het vast wel fijn om er met een broer of zus over te praten, maar dat vind ik nu ook niet echt een reden.
Voordeel van 1 kind vind ik talrijk, nadelen eigenlijk niet (maar dat is dan mijn gekleurde visie). Qua ouderbetrokkenheid niets dan pluspunten, ha ha!
En wat ergens ook wel meespeelt, is dat we nu een superkind hebben (bijna 5 hoor, dus wie weet wat voor rampspoed ons nog boven het hoofd hangt.. laten we hopen van niet), wie weet wat voor ellende je bij een tweede zou hebben. Heb in mijn omgeving genoeg gezien wat dat betreft (bij eerste kinderen).
WowAmigo schreef:Ik vind het wel belangrijk om te werken, ik vind het ook leuk, maar er zijn soms weken dat ik het gevoel heb dat ze vaker bij een oppas zijn dan bij mij. En dan wil ik ineens weer stoppen met werken en inderdaad de betrokken ouder uithangen op de peuterspeelzaal of voorleesmoeder zijn. Terwijl dat nu ook helemaal niet zou gaan omdat ik nog een baby thuis heb die ik niet overal mee naartoe kan/wil slepen.
En dan lees je elke keer weer dat de Nederlandse moeder zo weinig werkt en dat we allemaal meer aan het werk moeten enzo, pfff... Ik vind het maar lastig. Ik wil aan de ene kant financieel zelfstandig kunnen zijn en aan de andere kant bij mijn kinderen blijven. Om van het schuldgevoel naar mijn paard toe omdat ik die nog maar 1x per week zie maar te zwijgen...

)
Borg schreef:Ik heb weinig taboes, dus ze vragen maar hoor!
Kom ik later thuis........ zegt Sanne tegen me " OOOOOOOOOOOO mamma, je hebt gevreeen"
op zo een toontje 
een beetje plagend terug 

mijn hakken met plateauzolen eronder
ze vond het wel leuk staan............
net zoals haar indianen en prinsessenpak