Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:27

Misschien moet je zelf ergens een einde aan maken, bv school contacten of iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:01

Ik heb ook weer lekker vreemd gedroomd vannacht... Nagelbijten / Gniffelen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:02

Ik niet, heb een feestje gehad gisteren en heb helemaal knock-out gelegen vannacht. ROFL
Gebeurd me niet vaak!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:04

Ik heb niet eens geslapen vanacht, laat staan dromen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:02

Vannacht te kort geslapen om duidelijk te kunnen dromen, maar nacht ervoor weer vreemd gedroomd. Te vreemd om hier zo even neer te zetten. Knipoog

Ze zeggen wel dat als je sterft in je droom, of als iets of iemand anders sterft dat dat eigenlijk staat voor iets in jezelf dat sterft (hoeft niet negatief te zijn).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:41

Sterven betekend iets afsluiten en op nieuw beginnen, ligt er ook wel aan wie er sterft in je droom.Je moet dan kijken wat hij of zij zou doen in dat geval?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:45

marleen_usar schreef:
Sterven betekend iets afsluiten en op nieuw beginnen, ligt er ook wel aan wie er sterft in je droom.Je moet dan kijken wat hij of zij zou doen in dat geval?

En als je zelf dood gaat...?

Ik heb vannacht echt VRESSELIJK gedroomt.

Ik voelde mezelf steeds wegzakken, echt heel eng.

Daarna dat 2 jongens en 2 meisjes mij in elkaar wilde slaan (???)
En dat ze me echt niet mochten enzo.. Volgens mij ging ik er ook aan dood, en mijn hond wilde ergens naar binnen lopen
bij die mensen die mij in elkaar wilde slaan, maar ik hield hem tegen en werd echt gestresst. Mag niets met mijn hond gebeuren!

*En vandaag ga ik door mijn knie, en wie staat daar met zijn staartje tussen zijn benen, met zijn tong mij af te lebberen en om hoog te springen doordat ik in tranen zit??? Juist: mijn geleidehondje*.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:48

Er is duidelijk iets waar je mee zit,in elkaar slaan is ook zo,n kwestie.Het kan zijn dat je ergens mee zit waar je niet uit komt.Wegzakken is ook dat je er steeds verder in komt te zitten.Je moet kijken hoe jou hond het zou aanpakken, heel raar misschien.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:53

marleen_usar schreef:
Er is duidelijk iets waar je mee zit,in elkaar slaan is ook zo,n kwestie.Het kan zijn dat je ergens mee zit waar je niet uit komt.Wegzakken is ook dat je er steeds verder in komt te zitten.Je moet kijken hoe jou hond het zou aanpakken, heel raar misschien.

Hoe bedoel je dat precies, dat ik moet kijken hoe mijn hond dingen aanpakt?

Ik vind het geen rare gedachten hoor. Lachen

Vind alleen wegzakken altijd zo eng, omdat ik voel dat mijn ogen weg glijden (dus naar boven zeg maar) en dat ik mijn lichaam zwak voel worden (is voor het slapen gaan).. Herkent iemand dat ook..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:07

Ja hoe jou hond dus dingen oplost, hoe pakt de hond het aan in bepaalde situaties.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 13:59

Als je zelf sterft (en soms iemand anders die iets van jou belichaamd) dan sterft er iets in jezelf (dit kan ook iets slechts zijn, dus dat het goed is dat het sterft) of moet er iets sterven. Het hoeft dus niet altijd negatief te zijn, dood gaan.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:00

Ik droom de laatste tijd echt heel veel, soms ook wel last van slaapverlamming maar de laatste tijd niet meer gehad Lachen . Ik heb ook weer gedroomd.....
heel raar. Bloos

Ik was passagier van een vliegtuig maar dan in een vliegtuig die meer weg had van een een overdekte rondvaartboot, wit en met 'glas'. Het vliegtuig was lekker vol en ook mijn paard vloog mee, die kon ik gewoon zien.. Er vlogen ook nog meer paarden mee.
We waren op een gegeven moment wel fijn aan het vliegen totdat ik opeens opmerkte dat we wel erg laag vlogen. De piloot wilde tussen 2 hoge bomen door vliegen maar dat kon niet want de vleugels zouden er absoluut niet tussen passen. Op het laatste moment stonden we nog net voor de bomen stil, in de lucht... Op dat moment dacht ik: nu is het gebeurd, we storten neer.
Maar opeens, op 1 of andere manier, draaiden de motoren weer voluit en vlogen we achterwaarts :S . We gingen 2 keer over de kop en opeens was alles weer helemaal rustig, we vlogen weer op de juiste hoogte. Ook de paarden waren oké. Ik hoorde de piloot nog zeggen: I'm so sorry, I'm so sorry. Hij had echt spijt.
Toen we eenmaal weer aan de grond waren, waren we beland op 1 of ander mooi eiland. Ook mijn ouders en vriendinnen waren er allemaal. En de piloot reed op een gegeven moment weg in een citroën cabrio, zwart.

zo vaag.
Laatst bijgewerkt door Oliefjuh op 08-11-08 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:07

vliegtuig dromen zijn eng... Het moment dat je beseft/denkt dat je gaat neerstorten brr Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

laatst had ik gedroomd dat ik de enige overlevende was van een vliegtuigramp. Dat is dus echt iets dat me irl het allerergste lijkt; dat je al je familie om je geen ziet verbranden etc en dat jij het overleefd..

voelde wel echt even heel weird toen ik wakker was..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:43

Vliegtuigdromen... nooit gehad, maar het klinkt wel vreemd.
In mijn dromen komt geen mechaniek voor in de vorm van auto's/vliegtuigen/treinen. Soms een fiets, maar nooit motorische voertuigen. Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:54

Sinds ik mijn vriend ken, dat is nu ong 4,5 jr heb ik last van nare dromen die helaas levensecht lijken.

Ik ben jarenlang vrijgezel geweest, en heb momenten gehad waarin ik dacht nooit mijn ware tegen te komen, nu ik hem wel heb mogen ontmoeten ben ik o zo bang om hem ook weer te verliezen.
Ik droom een paar keer week over vreemdgaan, dat mijn vriend dus een ander ontmoet waar hij gelukkig mee wordt en mij om die reden verlaat.
We hebben er al tig keer over gesproken en hij doet iedere dag zijn best om te laten merken dat ik de enige ben en dat ik de persoon ben waar hij oud mee wilt worden.
Toch blijf ik die nare dromen houden waarin soms woedend en bezweet wakker wordt, het liefste zou ik hem dan wat aandoen of het huis uittrappen, maar gelukkig ben ik vij snel weer bij mn positieve om geen gekke dingen uit te halen.
Het duurt dan vaak even voordat ik weer gekalmeerd ben en als ik midden in de nacht wakker wordt kan ik maar moeilijk verder slapen mede doordat ik niet durf te slapen.

Sinds enkele weken, krijg ik ook dromen over situaties waarin ik vreemd ga met een collega of goede vriend.
Nu zou ik dat in het echte leven nooit doen, maar in mijn dromen lijkt het wel of ik wraak wil nemen op de andere nachtmerries die ik eerder gehad heb waarin hij vreemdging, ik snap er echt geen bal van, maar na 4,5 jr begint het me toch wel op te breken die slechte nachtrust en ook overdag denk ik regelmatig na over die nare dromen, ik kan niet begrijpen waarom ze zo vaak terugkomen, want ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat mijn vriend dit nooit zou doen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:08

De laatste maanden droom ik heel veel. Het zijn elke keer dromen van mijn eigen angsten, gemixt met vreemde dingen en dingen uit mijn eigen leven. Die heb ik altijd al gehad, maar sinds een paar maanden onthoud ik ze ook echt.

Die van vannacht bijvoorbeeld.
Het begon heel stom, ik wilde graag werken bij de Jumbo. Ik kon meteen beginnen, maar het vreemde was dat ik in mijn bikini moest werken. Nors opkijken Met de reden dat ik anders niet kon paardrijden in de pauze.
Naja, het was dus pauze, en we gingen naar de paarden.
Precies zo'n paard als dat ik hier ook op stal heb staan. En we gingen hem longeren, ik keek toe.
Hij begon te bokken, en schopte mij omver. Ik viel achterover de gracht in, en toen ik naar boven wilde zwemmen, dreef er ineens een boot boven me.
Uiteindelijk ben ik zover mogelijk gezwommen, en kwam ik boven.
Toen werd ik wakker.

Het slaat compleet nergens op, maar ze zijn wel erg irritant. Huilen van het lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:29

Vliegtuigen in je droom betekend hoogvliegen iets willen bereiken,of het is onbereikbaar.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:59

Ik onthoud mijn dromen bijna nooit. Ergens vind ik het wel fijn, mijn gedachten kan ik sturen, in een droom ben ik nooit zo 'wakker' dat ik zelf dingen kan bepalen, dat vind ik naderhand dan niet fijn. Dat doe ik natuurlijk al maar ik kan mijn dromen niet sturen. Meestal zijn het rare dromen die niks te maken hebben met dingen uit het dagelijks leven. Terwijl ik toch vaak hoor dat je met je dromen dingen verwerkt van het alledaagse leven.

Veel dromen ben ik nu alweer vergeten, maar twee nachtmerries blijven me bij. De een ging over een meisje dat onder een trein kwam. Het was eigenlijk helemaal niet dramatisch, geen details, gewoon een trein en toen was ze weg. Niets bloederigs ofzo, maar toch was ik die nacht doodsbang toen ik wakker schrok. Ik was bang dat ik dacht dat ik nooit meer over het spoor durfde. De andere keer was heel raar. Ik reed over een stukje weg samen met de moeder van twee vriendinnen van mij, en ik had het idee dat ik deze weg al kende uit een andere droom. En toen kwam er een soort schans die mij ook bekend voorkwam, maar in plaats van dat hij ons naar een ander deel weg zou brengen, vlogen we over de rand en vielen naar de grond, die misschien wel één kilometer weg leek. Een eindeloos uitzicht. Het sprak dus voor zich dat we te pletter zouden vallen. Ik begon ontzettend te schreeuwen. Ik was nog niet eens zo bang toen ik wakker werd. Ik vond het vooral inspirerend mijn eigen reactie te horen als zoiets zou gebeuren..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:24

Fiffill schreef:
In mijn dromen komt geen mechaniek voor in de vorm van auto's/vliegtuigen/treinen. Soms een fiets, maar nooit motorische voertuigen. Lachen

Ik ook niet, ook geen fiets..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:18

marleen_usar schreef:
Vliegtuigen in je droom betekend hoogvliegen iets willen bereiken,of het is onbereikbaar.

klopt ook eigenlijk wel....

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:21

Madeira_ schreef:
Fiffill schreef:

Ik ook niet, ook geen fiets..

Vliegtuigen bij mij niet vaak. Maar auto's wel. Ja

Ik ben momenteel heel rustig over dagelijkse dingen aan het dromen. Wel fijn hoor!
Onthou ze wel, maar niet echt de moeite waard om op te schrijven. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:37

Ik had het er al even kort met Bente over gehad via PM, maar ik heb nu besloten de droom toch ook maar in het topic te plaatsen. Met name omdat ik nieuwsgierig ben of hier mensen zijn die wellicht denken wat te kunnen verklaren.

Allereerst: het is een droom die regelmatig in verschillende varianten terugkomt. De droom die ik hieronder uittyp, heb ik gehad in de nacht van donderdag op vrijdag. De droom komt maar heel af en toe terug, de eerste keer dat ik iets dergelijks droomde is denk ik een jaar of twee geleden. In tussentijd is er veel veranderd, qua werk, studie, woonplaats, leefomgeving, ga zo maar door. Ik woon niet meer thuis, maar toen ik dit voor 't eerst droomde geloof ik wel. Neem deze gegevens alsjeblieft even mee in je eventuele verklaring.

Zoals ik al meldde heb ik net als Bente vaak hele beklemmende dromen, zonder dat ze daadwerkelijk eng zijn. Ik wil graag weten hoe het afloopt en vind het altijd verschrikkelijk als ik de droom niet uit kan dromen. Deze droom daarentegen maakt keer op keer dat ik eigenlijk niet eens verder durf te slapen.

-----

Het standaardverhaal: mijn ouders hebben een groot geheim in bewaring dat de Meester graag wil bemachtigen. Ze hebben gezworen het geheim met hun leven te beschermen. Af en toe komt de Meester met een groep duistere Moordenaars langs om bezit te nemen van datgene dat hen toebehoort. Zijn komst wordt altijd tijdig opgemerkt door het aanrijden in een grote, zwarte tourbus.

Afwijking: de exacte loop van het verhaal wijkt steeds iets af. Bovendien is het "geheim" steeds iets anders; soms is het gewoon geheime informatie, soms is het "onze familie" als geheel, in dit geval was het een tape.

-----

Ik dien als geheime informant; de Meester weet niet van mijn bestaan dus ik mag niet gezien worden. Wanneer de Meester en zijn handlangers weer eens binnen komen vallen in het huis van mijn ouders, moet ik dus ook uit het zicht blijven. Ondertussen sein ik mijn ouders en zusje in over de bewegingen van de Meester en de Moordenaars; ik zie hen wel. Ik word regelmatig bijna opgemerkt, maar het gaat in dit geval net goed. Ze geven het op en verlaten zonder de tape het huis.

Even later zitten we in de woonkamer. Het is zondagmiddag en na het voorval van eerder die middag dient het alsnog een gezellige middag met het gezin te worden. Dan rijdt de bus voor de tweede keer die dag de straat binnen. Helaas kijk ik de chauffeur van de bus, één van de Moordenaars, recht aan. Zijn blik is ijzig, doods, zonder enig medeleven. Niet menselijk.

Desondanks verstop ik me, nu op een andere plaats dan eerder die dag. De groep komt binnen en hoewel ik net op tijd uit het zicht ben, hebben ze me inderdaad opgemerkt. Als mijn vader niet direct vertelt wie ik ben, zal dat mijn moeders dood betekenen. "Jullie hebben een tweede dochter."
Mijn vader geeft toe en de Meester besluit ons een derde kans te gunnen. Hij dwingt me tevoorschijn te komen, vraagt naar mijn rol binnen het geheel en brengt zijn gezicht vlakbij het mijne. Hij kijkt me recht aan en zegt dat hij me interessant vindt. Ik ben sluw, intelligent. Dat kan hij er niet bij gebruiken. "Waarschijnlijk ben jij de reden dat dit hele gezin nog in leven is, terwijl ik nog steeds de tape niet in handen heb."

Een derde kans. "We gaan het zonder jou proberen. Vanavond komen we terug en dan ben jij er niet bij. Je bent te lastig. Zorg dat je voor zonsondergang ergens anders onderdak hebt voor vannacht. Als je hier vanavond toch bent, zullen er slachtoffers vallen. Zorg wel dat je niet gezien wordt, want dan..." Hij knikt naar één van zijn handlangers. Deze haalt zijn zwaard tevoorschijn en plaatst het op mijn keel.

Compleet verkrampt, liggend op mijn rug met mijn benen opgetrokken word ik wakker. Ik durf niet meer te slapen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 09:30

Hij blijft wel vreemd Nouk. Het lijkt haast wel alsof je niet meer thuis mag wonen (die droom kreeg je toen je thuis woonde, maar nu ben je uit huis, ik weet het ook niet... ).
Je meester-moordenaar idee lijkt inderdaad een beetje op mijn terugkerende dirigent-koor idee.
Ik kan me voorstellen dat het geen fijne droom is, ondanks dat er geen bloed o.i.d aan te pas komt, maar het lijkt me heel beklemmend. Ik ben niet goed in verklaringen, wat dat betreft heb je aan mij niks. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:06

Jij bent die meester in je droom en je meester wil ergens een einde aan maken,er is dus iets wat gesopt moet worden.Je meester weet dus hoe hij dat zou doen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:10

ik heb hier ook wel eens last van.
Ik droom heel vaak over de dood, hele rare maffe dromen of ik ben stervende of ik ben blind/gehandicapt ofzoiets dergelijks... het zijn heel beangstigende dromen, maar niet zo erg dat ik badend in et zweet wakker word zeg maar.. en ik herrinner ze mij ook duidelijk. w8 ik zal een voorbeeld geven zodat jullie me misschien snappen:
Ik zat in de gymles en we waren in de ringen aan het hangen, ik voelde me niet goed en liet me vallen terwijl ik heen en weer slingerde. Ik moest braken en kotste eerst mijn tanden uit (als ik er aan denk voel ik die tanden gewoon weer los gaan zitten in me mond :S) daarna kwam een voor een mijn botten uit mijn mond (ik kotste dus mijn lichaam naar buiten..) heel eng.. zat ik daar op de grond... Opeens vielen de lampen uit en begon ik te bloeden uit mijn ogen en uit mijn neus en mond... een klasgenoot van me kwam naast me zitten en probeerde mijn bloeden te stelpen.. maar op een of andere manier stak ik hem aan en hij begon ook zijn lichaamsdelen uit te spugen.. opeens was hij weg en ik probeerde op te staan, ik zag alleen niks door het bloed uit mijn ogen en toen ik probeerde te lopen struikelde ik over iets.. opeens kwam er een lichtbundel die precies op mij viel en zag de lijken van mijn klasgenoten verspreid over de grond liggen... ik gilde maar niemand hoorde mij.. ik rende struikelnd naar de rode deur en probeerde die open te krijgen, maar het lukte niet, toen zakte ik in elkaar en werd alles zwart toen ik mijn ogen opendeed lag ik in het ziekenhuis, ik was blind en verlamd, iemand zat naast me en stelde me gerust.. ik zag niet wie het was (was blind..) en herkende hem ergens van maar weet neit waarvan.. ik raakte in paniek want iets voelde niet goed.. hij greep een kussen (ik keek vanaf een ander punt en zag mezelf liggen met hem naast me..) en drukte dat tegen mijn gezicht en ik stikte.. en toen werd ik wakker ..

Kan iemand mij misschien uitleggen waar deze droom opslaat??!!?? zoals ik al eerder zei droom ik vaak over de dood of dat ik mishandelt word of gehandicapt ben, of ik zie mijn vriendin voor mijn ogen vermoord worden...
En ik ben gewoon heel vrolijk meisje helmaal niet depri ofzo.. Tong uitsteken dus daar zal et niet van komen.. maar toch vind ik et raar..
Can somebody help me? Tong uitsteken