IK BEN BANG!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:50

x_Rebecca schreef:
sunshine schreef:
Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?
Voordat je een dier aanschaft, ga je toch eerst rondkijken op internet enz ?

Dat doe je ook echt als je opgroeit met honden Huilen van het lachen..
Kom je vers kijken op deze wereld "OOH! oliebol we hebben een hond, ff googlen ROFL "

Ik ben ook opgegroeid met honden, maar toen ik ouder werd heb ik wel degelijk op google gezeten.
Ik vind dat er een beetje kinderachtig gereageerd word !

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:51

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:
Ik snap precies wat je bedoeld.
Maar ik heb het idee dat jij niet helemaal begrijpt wat normaal is. En wat voor verantwoordelijkheidsbesef kinderen van 11 hebben

kinderen kunnen nog zoveel BESEF hebben.. maar weten niet wat te doen als er daadwerkelijk zo'n situatie voordoet..
en nee sommige volwassenen weten dat ook niet en dat vind ik ook onverantwoordelijk

reken maar dat mijn kleine zusje onze reuze hond een hoek geeft als ze wat doet Haha!
misschien niet aardig maar die hond doet het geen 2e keer

Anoniem

ellenAST schreef:
charlotte je haalt 2 dingen door mekaar heen!
wat jij noemt is in jullie roedel,als je buiten bent en er komt een vreemde hond aan is dit van buiten jouw roedel....
voor de zoveelste x opvoeding heeft niks te maken met het wel of niet vechten..
mijn hond is goed opgevoed en werd toch aangevallen door een andere hond Boos!

Dat kán gebeuren, heel vervelend maar hoort niet vaak voor te komen.
Zo kan ik dan ook amar beter niet meer fietsen he, het zou kunnen dat ik aangereden word. Of wacht, beter ook niet meer lopen, straks struikel ik en breek ik mijn nek.
Op die manier, kom je nergens meer.

Noppes

ellenAST schreef:
wat jij noemt is in jullie roedel,als je buiten bent en er komt een vreemde hond aan is dit van buiten jouw roedel....

En dat ligt dus niet aan jou hond, maar aan de andere hond!
Charlotte haalt het niet door elkaar hoor, ze zegt toch dat haar hond nooit een andere aan zal vallen, ook al is het een onbekende hond. En ik geloof het zo als ze dat zegt hoor. Als je je een beetje ingeleefd hebt in je hond.. Tong uitsteken
En natuurlijk zijn er situaties dat je hond zich moet verdedigen wanneer een andere hond begint (als dit al zou voorkomen). Maar ik kan ook gerust zeggen dat mijn hond nooit uitzichzelf een andere zal aanvallen.

manonxxlove

LimaMambo schreef:
mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond ZONDER begeleiding daarvoor niet gebruiken

okeee.... en combinatie 16 jarige - shet wel?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:52

sunshine schreef:
[quote="x_Rebecca"
[quote="sunshine"
Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?
Voordat je een dier aanschaft, ga je toch eerst rondkijken op internet enz ?

Dat doe je ook echt als je opgroeit met honden Huilen van het lachen..
Kom je vers kijken op deze wereld "OOH! oliebol we hebben een hond, ff googlen ROFL "[/quote]

Ik ben ook opgegroeid met honden, maar toen ik ouder werd heb ik wel degelijk op google gezeten.
Ik vind dat er een beetje kinderachtig gereageerd word ![/quote]

ben ik het wél mee eens.. lijkt mij toch dat je wat wilt weten over het soort hond dat je neemt,,
en eigenschappen van hem..
je bent nóóit uitgeleerd

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:52

Beetje jammer dit topic. Charlotte heeft dit topic geopend omdat ze zich zorgen maakte over haar zusje, wat ik me heel goed voor kan stellen. Charlotte ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel veel respect voor heb dat je veel om je zusje geeft en dat ik blij ben dat ze weer terecht is.

Jammer dat dit topic uitgelopen is over een discussie over het al dan niet uitlaten van honden door kinderen. Als het niet vertrouwd zou zijn zal de hond niet door hun uitgelaten zijn. Een hond kan altijd ergens achteraan gaan, ook al luistert hij altijd, maar net die ene keer. Kan dus ook bij een volwassene gebeuren als hij niet aangelijnd is.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:53

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:
mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond ZONDER begeleiding daarvoor niet gebruiken

Juist! Dat heb ik ook al vaak naar voren gebracht. Het verantwoordelijkheidsbesef dat volgens Limamambo dan 'schijnbaar' wel aanwezig is als je met paarden omgaat. Maar daar word niet op gereageerd

Anoniem

sunshine schreef:
Ik vind dat er een beetje kinderachtig gereageerd word !

Wat voor reacties verwacht je dan als je gaat beweren dat ik niet met mijn eigen hond zou kunnen lopen. Toevallig heb ik alitjd honden gehad, en ook puppie cursus ed mee gedaan, en inderdaad ben ik een persoon die al vanaf kleins af aan graag op zoekt, en dus al geneog op internet rondgesnuffeld over honden. Dus ik kan wel degelijk met honden overweg. Maar dan nog vind ik het bespottelijk dat ik mijn leeftijdsgenoot niet even naar buiten zou kunnen sturen met onze hond.

Tuurlijk kan het dat ze aangevallen word, maar dat is dan niet mijn fout, dan zit er iets heel goed fout tussen de hond van de eigenaar die mij aanvalt. Knipoog

Brainless

@LimaMabo
Ik begrijp wel waar je op doelt dat je nooit weet wat een hond kan doen, hij kan achter een kat aan gaan, aangevallen worden (of zelf een ander hond aanvallen) ect.

mijn ervaring is dat op zondag; de honden waar kinderen mee lopen (de echte gezinshonden) vrolijke speelse honden zijn die vrolijk met de kinderen rond rennen, en juist de honden van stoere mannen/vrouwen kort aan de slipketting moeten worden gehouden omdat ze te enthousiast (lees agressief) op andere honden duiken.
Omdat kinderen vrij met honden omgaan zijn die honden in het algemeen ook veel vrijer. Juist honden die angstvallig kort worden gehouden zijn honden die sneller verkeerd reageren.

Limanade

Noppes schreef:
ellenAST schreef:

Charlotte haalt het niet door elkaar hoor, ze zegt toch dat haar hond nooit een andere aan zal vallen, ook al is het een onbekende hond. En ik geloof het zo als ze dat zegt hoor. Als je je een beetje ingeleefd hebt in je hond.. Tong uitsteken
En natuurlijk zijn er situaties dat je hond zich moet verdedigen wanneer een andere hond begint (als dit al zou voorkomen). Maar ik kan ook gerust zeggen dat mijn hond nooit uitzichzelf een andere zal aanvallen.

en als een hond aangevallen word weet een kind niet wat hij/zij moet doen... raakt in paniek, gaat gillen.. en dat zijn dus juist dingen die je NIET moet doen als je hond aan het vechten is

en ELKE hond kan aanvallen.. je kan nooit zeggen dat jou hond zoiets nooit zou doen.. want dat vind ik echt gevaarlijk!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:54

Over dat opzoeken op internet.
Dat is toch geen vereiste? Wanneer je opgroeit met honden leer je het het beste hoor, beter dan uit een boekje.
En dan hoef je toch niet perse ook nog eens op internet te zoeken als je je eigen hond al door en door kent. pff

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:54

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:

Niet langs de weg, wel in het weiland.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:55

LimaMambo : Ik ben het helemaal met je eens !

Bokkers, ik ga de hond uitlaten en slapen ! * zwaait *

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:55

Brainless schreef:
@LimaMabo
Ik begrijp wel waar je op doelt dat je nooit weet wat een hond kan doen, hij kan achter een kat aan gaan, aangevallen worden (of zelf een ander hond aanvallen) ect.

mijn ervaring is dat op zondag; de honden waar kinderen mee lopen (de echte gezinshonden) vrolijke speelse honden zijn die vrolijk met de kinderen rond rennen, en juist de honden van stoere mannen/vrouwen kort aan de slipketting moeten worden gehouden omdat ze te enthousiast (lees agressief) op andere honden duiken.
Omdat kinderen vrij met honden omgaan zijn die honden in het algemeen ook veel vrijer. Juist honden die angstvallig kort worden gehouden zijn honden die sneller verkeerd reageren.

en toch vind ik die stoere mannen met hun hond aan een slipketting verantwoordelijker dan die ouders die hun kinderen laten spelen zonder toezicht met een groep honden..
want die stoere mannen met hun hond kort, weten hoe hun hond zich gedraagd en houden hem daarom juist zo kort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:56

LimaMambo schreef:
en als een hond aangevallen word weet een kind niet wat hij/zij moet doen... raakt in paniek, gaat gillen.. en dat zijn dus juist dingen die je NIET moet doen als je hond aan het vechten is

en ELKE hond kan aanvallen.. je kan nooit zeggen dat jou hond zoiets nooit zou doen.. want dat vind ik echt gevaarlijk!

Ja tuurlijk, zo zijn natuurlijk alle 11 jarigen. Dromen
Dat is dan een leuk vooroordeel. Want als ik kijk dat mijn broertje pas net 12 is, die zou toch echt neit gaan gillen als de hond aangevallen word. Ik denk dat hij er zelfs misschien beter mee over weg gaat als mijn moeder, die van jou wel met de hond zou mogen lopen omdat zij wel volwassen is.

Noppes

Noppes schreef:
ellenAST schreef:

Tsja jij hebt misschien ook wel een onvoorspelbaarder ras hond dan ik ik..(Daarmee wil ik niet zeggen dat jou honden agressief zijn hoor, maar aan de honden in je profiel te zien is dat toch een iets minder lief typje dan bijvoorbeeld een golden retriever)

Limanade

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:

pfff daar gaat het tcoh niet om.. dat is echt appels met peren vergelijken...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:57

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:

Niet langs de weg, wel in het weiland.

En een hond in een weiland dan? Koe

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:57

sunshine schreef:
LimaMambo : Ik ben het helemaal met je eens !

Bokkers, ik ga de hond uitlaten en slapen ! * zwaait *

haha pas je wel op voor kinderen met honden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:58

LimaMambo schreef:
Brainless schreef:
@LimaMabo

en toch vind ik die stoere mannen met hun hond aan een slipketting verantwoordelijker dan die ouders die hun kinderen laten spelen zonder toezicht met een groep honden..
want die stoere mannen met hun hond kort, weten hoe hun hond zich gedraagd en houden hem daarom juist zo kort..

Die mannen kennen hun honden dus wel goed, omdat ze toevallig volwassen zijn.
En ik zou mijn hond niet kennen, omdat ik toevallig 11 jaar zou zijn?
Toen ik elf jaar was wist ik prima met een boog om zulke honden heen te lopen, en mijn eigen hond bij me te houden. Waarom zouden die mannen hun hond beter kennen als dat ik mijn hond zou kennen, waar ik al vanaf baby mee opgegroeit ben?

manonxxlove

manonxxlove schreef:

okeee.... en combinatie 16 jarige - shet wel?[/quote]
Noppes schreef:
Juist! Dat heb ik ook al vaak naar voren gebracht. Het verantwoordelijkheidsbesef dat volgens Limamambo dan 'schijnbaar' wel aanwezig is als je met paarden omgaat. Maar daar word niet op gereageerd

wahaha Clown een 16 jarige niet over straat durfen te laten lopen zonder begeleiding met een dier van ongeveer 20/30 kilo en een paard van tussen de 250 en 600 kilo wel ?? hahahaha ROFL denk dat je een hond toch wat makkelijk tegenhoud dan een paard
Laatst bijgewerkt door manonxxlove op 22-10-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppes

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:

pfff daar gaat het tcoh niet om.. dat is echt appels met peren vergelijken...

Kijk jij luistert dus niet naar wat ik zeg.
Een aantal paginas Huilenondertussen Tong uitsteken) terug heb ik uitgelegd dat het niet om het vergelijken van hond en paard gaat.
Maar aan het verantwoordelijkheidsbesef dat daar aan hangt. Dit omdat een paard vele malen gevaarlijker en onvoorspelbaar is dan een hond. En wij allen de ervaring hebben dat we op heel jonge leeftijd al vanalles met paarden mogen doen.
En dan kom jij er ineenkeer aan met je leeftijdsgrens van 16 jaar om met een hond te wandelen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:59

Omdat het stoere mannen zijn die slipkettingen kóel vinden! Dat staat mannelijker als een gewone riem Dromen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:59

Citaat:
Tsja jij hebt misschien ook wel een onvoorspelbaarder ras hond dan ik ik..(Daarmee wil ik niet zeggen dat jou honden agressief zijn hoor, maar aan de honden in je profiel te zien is dat toch een iets minder lief typje dan bijvoorbeeld een golden retriever

en dit is dus al heel 'gevaarlijk' wat je zegt..
als je er al blind vanuit gaat dat een golden wel te vertrouwen is.. zit er iets goed mis in je honden kennis Knipoog