'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:37

Twiggy2008 schreef:
Ach meid, ooit zwanger geweest Haha! ? Ik kan je vertellen dat ik van mezelf heb staan kijken. Die hormonen veranderen je totaal. Fruit lustte ik niet die eerste weken (werd alleen al kotsmisselijk van de geur), terwijl ik juist dol ben op fruit. En ineens moest ik kip sate. Mijn vriend heeft er nog net geen foto's van gemaakt, die wist niet wat hem overkwam. Haha!

Hahahaha, en wat denk jij te zien aan vegetariers en veganisten? Het geitenwollen sokken en bleke wangetjes verhaal? Clown

(Overigens ben ik zelf helemaal niet trots op die vleeszondes, maar ik weet wel dat mijn hormonen met me aan de rol gingen).

Nou meid... beetje raar hè? Je hebt een zienswijze een overtuiging waar je achter staat om geen vlees te eten. Prima, iedereen moet zelf weten wat hij doet. Maar omdat je zwanger bent en last krijgt van hormonen is het ineens geoorloofd om vlees te gaan eten? Echt dit is de grootste onzin die ik in tijden gehoord hebt. Waar is je overtuiging dan gebleven? Het was toch o zo zielig allemaal.. maar nee, nu met een zwangerschap mag het ineens wel.. Ongelooflijk...
Hormoonschommelingen mogen absoluut NIETS te maken hebben met wat jou overtuiging in deze is! Dat is dus gewoon hypocriet. Het gaat niet om smaak of behoefte, het gaat erom dat je GEEN dieren eet. OOK niet als je zwanger bent.

@ magnummm; het is altijd te zien aan de gelaatskleur en de kleur van iemands ogen. Daar helpen geen vleesvervangers aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:39

Wat is dat nou weer voor onzin? Aan magnummm kun je echt niets speciaals zien, mijn zusje daarentegen werd er wel bleek van.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:39

Maar cd28@ mag ik dan vragen of jij wel is zwanger bent geweest?
Zo nee weet je dat niet en kun je er waarschijnlijk niks over zeggen.
sorry dat ik het 'zo' zeg, maar als je het zelf niet hebt mee gemaakt kun je er niet zo op oordelen.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:50

twistermahoi schreef:
Maar cd28@ mag ik dan vragen of jij wel is zwanger bent geweest?
Zo nee weet je dat niet en kun je er waarschijnlijk niks over zeggen.
sorry dat ik het 'zo' zeg, maar als je het zelf niet hebt mee gemaakt kun je er niet zo op oordelen.

Ik neem toch aan dat je vegetariër wordt omdat je ervan overtuigd bent dat je het zielig vindt om vlees te eten. De lijken moet je niet.. zo heb ik het hiet ook gelezen. Je hebt dus een idee over iets en daar pas je je levenswijze op aan. Prima, tenslotte moet iedereen doen wat hij of zij zelf wil. Het maakt mij niets uit of iemand wel of geen vlees eet. MAAR om je overtuiging, je levenswijze zo maar aan de kant te gooien omdat je zwanger bent en last hebt van de hormonen kan er bij mij niet in.

Of je bent vegetariër of je bent het niet. Als jij als vegetariër dan behoefte hebt aan vlees dan moet je op dat moment ook sterk genoeg zijn om nee te kunnen zeggen. Tenslotte sta je achter deze levenswijze! Hormonen zijn geen excuus. Je hoort geestelijk sterk genoeg te zijn om te kunnen zeggen dat je dat met je zelf niet overeen kunt komen en ook al heb je nog zoveel behoefte aan dat stukje vlees dan nog moet je het niet nemen. Ik vind het dus een vorm van zwakte en hypocriet als je dit als excuus gebruikt.

Het maakt niets uit of ik geen of 10 kinderen heb. Het gaat om een levensvisie die iemand heeft. Hormonen zijn absoluut geen excuus om hiervan af te wijken.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:52

Magnummm schreef:
__Robijn__ schreef:
indd.. en lijkt me dat ook niet in plastic schoenen loopt of op een plastic bank zit????

Toevallig heb ik NEPlederen laarzen met hak, allstars van stof en teenslippers van nepleer Knipoog
En onze bank is van stof Knipoog
Om maar in te gaan op jou voorbeelden.

jaa! maar dat ben jij.. en dat is miss 2% die dat doen van de vegetariers!!! ik heb het ook niet perse over jou Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:04

CD28, nu scheer je alle vegetariers over 1 kam. Ik ben 'al' enkele jaren vegamens en ik heb al die jaren nooit last gehad van bleekheid ofzo. Ik heb een nog net zo gezond kleurtje.
Mijn ogen zijn ook nog even 'mooi' als eerst. Dus zeg nou niet gelijk dat je aan iedereen die vega is dat ook meteen kunt zien. Ik ben kerngezond, en zo voel ik me ook. En je ogen weerspiegelen je ziel.
Beetje stomme fout om dan meteen zelf iedereen over 1 kam te scheren. En dat een vegetarier er anders uitziet vind ik een beetje bot en spotterig overkomen..
Bovendien kan je ook wel normaal reageren hoor. Als ik dit o hoor denk ik dat jij geen gevoel dus ook geen hormonen hebt. Want ik ben niet zwanger maar weet ook heus wel wat hormonen met je kunnen doen. Overtuiging of niet, hormonen kunnen je hele lijf in beslag nemen en dus zelfs je geest.
Beetje cru om meteen te oordelen dat T2008 niet voldoende overtuigt is Knipoog Maar dat is mijn mening..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:17

ik ben al 10 jaar vegetariër.
Ik ben gestopt met vleeseten omdat ik het zielig vond.
Na een jaar kreeg in gezondheidsproblemen (vleesvervangers waren nog niet verder dan een kaassouflé ).
Ik moest toen weer vlees gaan eten om gezond te blijven,maar dit is nooit meer gelukt.
Ik walg van de substantie in mijn mond,hoewel ik vlees nog wel lekker vind ruiken. Tong uitsteken
Ik ben dus vegetariër gebleven,en tegenwoordig zijn er goede vleesvervangers.
Ja,ik ben zwanger geweest,en nee,ik luste vlees nog steeds niet Vork

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:18

Tivoli, ik zou ook echt geen hap door mijn strot krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:20

CD28 schreef:
@ magnummm; het is altijd te zien aan de gelaatskleur en de kleur van iemands ogen. Daar helpen geen vleesvervangers aan.

Grappig, dat hoor ik wel meer mensen zeggen, en als ik dan zeg dat ik vegetarier ben zijn ze meestal toch verbaasd Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:25

CDnummerweetikveelwat, denk je dat ik er achter stond om dan ineens vlees te gaan eten? Man, ik wist niet wat me overkwam!!!!
Ja, een teken van zwakte, aangezien ikzelf helaas niets in te brengen had. Ik MOEST op dat moment vlees eten. Gek he, wat hormonen met een mens met overtuigingen kan doen. Ik KON er niets aan doen.... Het waren nog hele rare tijdstippen ook trouwens om zulke dingen te eten. Haha!
Verder heb ik al 20/25 jaar verder geen vlees/vis/gevogelte gegeten, buiten die 2 momenten. Vork

Even voor de duidelijkheid: Ik ben er echt niet trots op, hoor . Welnee, begrijp me niet verkeerd. Ik walg van vlees en ander gedierte. Geef mij ze maar levend. Haha!
Verder vind ik jouw manier van discussieren ronduit kortzichtig en arrogant. Maar goed, jij bent nog nooit zwanger geweest blijkbaar, dus we zullen het er maar op houden dat je gewoon niet beter weet. Wat kan mij het schelen wat jij van me vindt verder? Tong uitsteken

Ik zou zeggen: Kijk eerst eens naar jezelf. Jij eet het blijkbaar allemaal elke dag. Clown

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:26

Hetzelfde hier WildWings Ja

T2008; ik zou je er maar gewoon niks van aantrekken Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:27

ik vind GOED vlees heerlijk Haha! maar dan halen wij het niet bij een supermarkt ofzo, maar kiezen wij zelf een koe uit die word geslacht.
kan wel zeggen dat dat beest een goed leven heeft gehad en dat het goed vlees is proef je ook echt Pling

verder heb ik niks tegen vegatariers vind het altijd wel leuk wat hun allemaal van de veehouderij vinden en soms hoor je de gekste dingen voorbij komen die van geen kant kloppen Clown
een collegaatje is trouwens ook vega en daar houden wij altijd rekening mee! zij leert van mij en ik leer van haar Haha! wat ik trouwens wel jammer vind is als wij bijv met het team uit eten gaan dat veel restaurants niet echt een geweldige kaart hebben voor de niet vlees eters... het zijn eigenlijk altijd dezelfde dingen die je tegen komt Ach gut
maar ik ben echt niet zo'n typje wat er over door blijft zeuren enzo. ik wil altijd graag de reden weten Bloos en daarna hebben we het er bijna nooit meer over... behalve over de leuke recepten dan enzo maar dat is positief Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:27

Euh, T2008, zullen we wel even respectvol blijven? En elkaar niet gaan lopen afkraken/mond snoeren? Nagelbijten / Gniffelen Verder houd ik mn snavel en lees ik braaf mee terwijl ik mezelf af en toe op zit te vreten om niet te reageren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:28

Magnummm schreef:
Hetzelfde hier WildWings Ja

T2008; ik zou je er maar gewoon niks van aantrekken Clown

Doe ik verder ook niet, hoor. Knipoog
Dat mens heeft geen idee waar ze het over heeft, dat is duidelijk. Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:29

'Dat mens' leest mee en 'dat mens' verdient nog wel een beetje respect. Laten we het gezellig houden 'mens'. Clown

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:30

Faelivrin schreef:
Euh, T2008, zullen we wel even respectvol blijven? En elkaar niet gaan lopen afkraken/mond snoeren? Nagelbijten / Gniffelen Verder houd ik mn snavel en lees ik braaf mee terwijl ik mezelf af en toe op zit te vreten om niet te reageren.

Je mag wel reageren hoor, weten wij ook waar we aan toe zijn en wat jij vind. Ik heb respect voor je mening. Ookal denk je na al die reacties/discussies misschien van niet Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:30

Faelivrin schreef:
'Dat mens' leest mee en 'dat mens' verdient nog wel een beetje respect. Laten we het gezellig houden 'mens'. Clown

We hadden het niet over jou Knipoog

Edit; nu weet ik waardoor al die nutteloze discussies/ruzie door ontstaan Huilen van het lachen ROFL
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 02-10-08 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:31

Nee, maar wel over een ander en blijf van mening dat je 'dat mens' niet gebruikt. Simpel zat.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:32

Ik zei het alleen maar omdat je het over jezelf had, terwijl het niet voor jou bedoeld was. Was alleen maar even voor als je het verkeerd ou begrijpen Knipoog

Edit; trouwens vind ik dat je dat over 'brutaal' beter tegen CD28 kan zeggen, die gedraagd zich in mijn ogen onbeschofter.. Knipoog

MAAR; dat is weer een kwestie van mening..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:36

Haha nee ik had het niet over mezelf ik had het over de zogenaamde 'dat mens'. Knipoog Verder ga ik nog even goed nadenken hoe ik mijn mening hier neer ga gooien.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:37

Hhaa, nee omdat je het alleen over meelezen had en niet over posten. Dus kon zijn Knipoog

Maar dump je mening maar, ik heb er respect voor. Wat je misschien niet denkt..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:38

Ik ben nu 1 1/2 jaar vegetariër en ik vind het niet heel erg om uit te leggen waarom ik vegetariër ben geworden. Als ze alleen maar weten dat je vegetariër bent heb ik namelijk het idee dat ze al gauw denken dat je z'on aansteller bent die het allemaal zo 'zielug' vind. En dat is hier niet het geval. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:42

Faelivrin, ik vind de manier van discussieren van CD? anders ook niet getuigen van heel veel respect, gezien haar aantijgingen. Vandaar mijn reactie uiteindelijk, want ik heb me bij haar eerste posts netjes ingehouden. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik die 2 momenten in het begin van mijn zwangerschap blijkbaar een heel ander mens was (tja, hormonen doen echt wat met je, dat heb ik wel ervaren Knipoog ), maar aan de andere kant heeft mijn zwangerschap me juist een heel sterk mens gemaakt. Lachen

Daarbij moet ik ook erg lachen om het verhaal over de ogen en de gelaatstint. Ik durf te zweren dat ze aan mij niets ziet en aan mijn dochter al helemaal niet. Al hoewel zij een heel blank kind is, maar dat heeft ze van haar vader. Haha!
En echt niet van het geen vlees eten. Knipoog
Er is niets met ons ijzergehalte e.d. Dat zijn gewoon hele kortzichtige vooroordelen. Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:22

Moderatoropmerking:
Graag ontopic en met respect discussieren. Het is niet de bedoeling persoonlijk te worden. Bedankt voor de medewerking!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:50

Overigens werkt mijn man zelf in de vee-sector en ik vind er niks zieligs aan.
Hij werkt met koeien,en die hebben een prima leven,naar eigen oordeel.Ik ga zelf vaak mee om te melken en kalfjes te voeren.

Ook heb ik stage gelopen op een varkensbedrijf,en ik had 10 varkens in een klein donker hokje verwacht.
Het viel me reuze mee! Het is natuurlijk geen varken in een weiland,maar mensen leven toch ook niet meer in grotten of wel?
En paarden staan ook in een stal.

En met mijn gelaatskleur of ogen is niets mis hoor!
Ik ben ondertussen gezond,en heb al jaren geen problemen meer door het vegetarisch eten.