Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Ladygiroc schreef:Nou hoorde ik vandaag weer dat vanaf volgend jaar de zorgtoeslag (evenals de kindersoteslag) vervalt. Iemand die hier iets meer over weet?
Nee nog niets over gehoord, bron?Ladygiroc schreef:Ik vind het eigenlijk te veel van het goede, mensen die al krap bij budget zitten moet per maand minimaal 100 euro neerleggen voor iets waar ze bijna geen gebruik van maken omdat ALS ze al naar een arts gaan, de ER niet kunnen betalen. Dus godvermoge kwijt (voor bv mensen in de bijstand) maar 0,0 medische zorg.
Dat is nu het principe van verzekeren, dus beetje onzinnige opmerking.
Als je wel ziek wordt maak je er wel gebruik van, klaar. Als je alles van te voren allemaal in kan schalen kunnen ze de verzekeringen net zo goed afschaffen:)
En een vermogen kwijt en 0.0 zorg, als ik jou was zou ik als de bliksem overstappen op een andere
zorgverzekeraar!
Anoeska schreef:Nederlanders hebben altijd te klagen. We hebben (in vergelijking met heeeeeel veel landen) een fantastisch zorgstelsel. Mensen worden hier hardstikke oud, en zijn over het algemeen goed gezond. Moet je eens in grote delen van Afrika of Azie gaan kijken. Maar nee, NL-ers willen weer voor een dubbeltje op de eerst rang zitten. Vroeger was het toch ook allemaal veel goedkoper... Ja, en een brood kostte in de jaren 50 ook een kwartje. Maar sommige dingen worden nou eenmaal duurder.
Iedereen heeft garantie op medische zorg in NL, ook als je het niet kan betalen. Dus dat mensen niet naar de dokter gaan, omdat ze bang zijn dat ze het geld niet hebben is gewoon onzin.
Ik vind het ook veel geld, elke maand weer. En ik ben dolgelukkig dat ik het al jaren voor niets betaal, want ik hoef eigenlijk bijna nooit naar de dokter. Maar als er ooit wel iets ernstigs met me aan de hand is, dan ben ik blij dat ik een goede verzekering heb, want de echte kosten zijn door niemand te betalen (van bv chemokuren, operaties enz. enz.)
We zouden in NL eens wat minder moeten klagen, en wat meer beseffen hoe goed we het hebben in ons landje.
woofie schreef:En waarom is de zorg zo duur?? nee. niet de kosten van de medicijnen en de behandelingen....zelfs niet het schoonmaken van de ambulance na iedere rit.....De zorg is zo duur omdat de top teveel geld kost!!
Al die poenerige managers, die hun zakken vullen met de door ons opgehoeste premie's!
Achter elk paar handen aan een ziekenhuis of verpleeghuis bed staan er 4 met de handen in de zakken om te kijken of het nog efficienter, nog goedkoper kan......want zij zijn managers dus zij hebben er verstand van...dat ze nog nooit een patient hebben verpleegd is niet van belang.....
En zo managen ze heel Nederland naar de verdoemenis!

en dan kon dat per 1 november en kan ik halverwege november gesterilisseerd worden....... nah doe maar dan...

Arnyek schreef:Eens, al betaald de asielzoeker niet dezelfde ziektekosten als wij...
Dus ongeacht je premie 
crossmonster schreef:Ik vind het ook belachelijk wat er nu allemaal uit is gehaald, ik ben laatst bij de reumatoloog geweest ... 104 euro, voor nog geen 10 minuten daar binnen, oh wacht ik lieg, ik heb een uur in de wachtruimte gezeten

KiWiKo schreef:crossmonster schreef:Ik vind het ook belachelijk wat er nu allemaal uit is gehaald, ik ben laatst bij de reumatoloog geweest ... 104 euro, voor nog geen 10 minuten daar binnen, oh wacht ik lieg, ik heb een uur in de wachtruimte gezeten
zo heb ik mijn huisarts wel eens een handgeschreven bon gegeven voor mijn voorrijkosten en wachttijd![]()
Hij kon er niet om lachen, ik wel
hahaha die is wel goed Megan_ schreef:Ik mag gelukkig niet klagen, mijn verzekering dekt werkelijk alles!
Nu ook, vanmorgen vaccinaties gehaald voor Indonesie, wordt vergoed! Mijn behandeling bij osteopaat, orthodontist, kaakchirurg, operaties alles wordt gedekt! Niks eigen risico.. Dus ik betaal mij premie niet voor niets!
woofie schreef:En waarom is de zorg zo duur?? nee. niet de kosten van de medicijnen en de behandelingen....zelfs niet het schoonmaken van de ambulance na iedere rit.....De zorg is zo duur omdat de top teveel geld kost!!
Al die poenerige managers, die hun zakken vullen met de door ons opgehoeste premie's!
Achter elk paar handen aan een ziekenhuis of verpleeghuis bed staan er 4 met de handen in de zakken om te kijken of het nog efficienter, nog goedkoper kan......want zij zijn managers dus zij hebben er verstand van...dat ze nog nooit een patient hebben verpleegd is niet van belang.....
En zo managen ze heel Nederland naar de verdoemenis!
nils schreef:even wat anders...
asielzoekers die niet werken (maar geld krijgen van de overheid) zijn verzekerd, hoeven maar te piepen en ze gaan naar het ziekenhuis, hiervoor is een taxi nodig om naar het ziekenhuis te gaan, wordt betaald, de afspraak, medicatie eventuele (thuis) zorg en alles wat er bij komt kijken wordt betaald....
psygisch niet in orde, ow dan gaan we maar direct naar een psycholoog (hoeven niet op een wachtlijst maar kunnen alla minuut geholpen worden en alles wordt betaald)
tandarts idem dito...
en dan heb ik het nog niet eens over alle andere kostenposten (advocaat, vergoedingen, eten en drinken en ga zo nog maar even door...)
alles wordt betaald door onze overheid....
neeee!, door ons belastingsgeld!!!!
en wij moeten maar betalen en wachten op goeie hulp....
Nikka schreef:[Daar kan je echt geen ziektekostenverzekering van betalen.
, toch ga ik reageren.