Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

holly schreef:Je zult me wel aan het genieten zijn van je kindje, maar....
Morgen weer terug brengen?
Dat klinkt alsof je je eigen dochter een nachtje mag lenen, voor een slaapfeestje ofzo.
JIJ bent de ouder, JIJ bepaalt wat er gebeurt toch?
Ik begrijp dat je het voor haar zo soepel mogelijk wil laten verlopen allemaal, maar het lijkt er haast op dat jouw ouders bepalen wat JIJ wel of niet kan en mag doen met je eigen kinderen. Waar is jouw stijve poot? In jouw huis gelden jouw regels en niet die van jouw ouders.
Begrijp me niet verkeerd hoor, dat bedoel ik niet negatief.
Ik heb alleen het gevoel dat je hier zo alleen in staat.
Is er niet een instantie die je kunt bellen dat je dochter vanavond bij je langs komt, dat je hulp nodig hebt om haar ook thuis te kunnen houden?
Het klinkt nu alsof je heel blij mag zijn dat je je dochter eventjes mag zien, maar zo mag dat toch niet zijn?
Het is jouw dochter en dan bepaal jij wat wel of niet goed voor haar is.
Ik vind dat je engelen geduld hebt Berpie. Al die weken heb je steeds je dochter op de 1ste plaats gezet en heb je aan het spelletje mee gedaan. Jouw ouders lachen zit plat, zij hebben mooi de touwtjes in handen over jouw leven. Ons Berpie doet precies wat wij willen.
Dat moet op een gegeven moment ook afgelopen zijn. Ons berpie laat niet meer met zich sollen, nu is berpies wil eens wet.
Kom op Berpie, schakel alles en iedereen in en hou je dochter mooi thuis. Dat is waar ze thuis hoort en geen man die daar meer tussen komt.
You go Berpie! Ik hoop dat je de hulp kunt vinden die je nodig hebt om aan deze ellende binnenkort een einde te kunnen maken.
holly schreef:Ieder kind, met een handicap of zonder, kan zulke dingen niet begrijpen. Zal huilen, schreeuwen, tegenstribbelen etc, als het niet terug gebracht word.
Hoevaak ben jij boos geweest op jou ouders omdat je iets niet mocht?
Hoevaak ben jij het niet eens geweest met de regels van jouw ouders?
Dat heeft ieder kind. De dochter van Berpie is daar niet de enige in.
Hoe blij zou jij zijn als mama ineens zegt, sorry logeerpartijtje heeft nu lang geduurt, vanaf nu gaat alles weer zoals het hoort?
Je weet dat je bij mama thuis niet onbeperkt mag snoepen, dat je op tijd naar bed moet en dat je niet meer kan doen en laten waar je zin in hebt. Er gelden weer regels en dat is iets waar ieder kind zich tegen verzet. Bij opa en oma is het toch veel leuker?
Tja, maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar en dat zie je als kind nog niet. Juist daar heb je ouders voor, om je de weg te wijzen naar later, als je je vleugels uit slaat.
Daarom zeg ik dat Berpie engelen geduld heeft. Haar dochter steeds op de eerste plaatst en ondertussen wordt er met Berpie zelf flink heen en weer gesult.
Het is heel jammer dat zowel Berpies dochter als haar ouders het feestje nog langer door willen laten gaan, maar Berpie mag toch echt wel eens laten weten dat het nu mooi genoeg is geweest.