Mijn vader gaat nu echt te ver.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: Mijn vader gaat nu echt te ver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:00

Wat fijn!!!
Heerlijk om haar weer even bij je te hebben!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:10

idd !!! Lovers
Ik hoop toch echt zooo dat ze weer voor altijd veilig bij je terug komt!!
ik wens je echt alle sterkte en succes zal aan je denken !!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:20

Heel heftig dit allemaal, jemig!
Ik moet zeggen, dat je je staande weet te houden, na zo'n jeugd en nu dit weer. Je bent een wereldverbeteraar, hoe kan dit in godsnaam jou overkomen?
Heel veel stertke, geniet van komend weekend, en heel knap dat je het niet focceerd.
Mocht ik wat voor je kunnen doen, of voor de rest van je kids... M'n gegevens zijn bekend.
Heel veel sterkte kanjer!! Ook voor je andere kids!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:30

Hey tof dat ze komt... enne...haar morgen terugbrengen zoals beloofd...

Jullie vertrouwensrelatie heeft een knik gehad in het verleden en dat moeten jullie nu terug opbouwen...Morgen is het de gelegenheid om daarmee verder te bouwen...

Succes en veel plezier ! Knipoog

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:07

Wow super dat ze een nachtje thuis komt! Geeft toch aan dat ze wel erg naar huis en mams verlangt in mijn ogen!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:21

Wauw wat super dat ze een nachtje thuiskomt zeg!
Geniet ervan Lachen

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:27

Berpie wat fijn dat ze straks even weer thuis komt. Benut die tijd goed! Lekker van haar genieten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:59

wat een verhaal zeg!
Ik vind dat je je erg sterk houd, geef vooral de moed niet op.
Kijk er naar uit en geniet morgen vooral. Misschien is dit de eerste stap

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Hemel , wat een nare mensen allemaal ! !
Ik heb even geen raad daarmee hoor !
Veel sterkte !! OK dan!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:23

weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. wilde toch even wat achterlaten.
Heel veel succes en sterkte.
Hopelijk komt ze weer snel naar huis, en komt het allemaal snel goed!!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:38

Ik heb er ook een positief gevoel over!
Ik heb zon vermoeden dat ze weerveilig in je armen gaat belanden!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:54

wat fijn dat ze even komt zeg!!
Ik vind het echt knap dat je haar weer terug brengt Ja
Dat wilt wel zeggen dat je een goede moeder bent!

Heel veel plezier!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:57

Wat super te horen dat ze in ieder geval 1 nachtje thuis komt.
Een stap in de goede richting OK dan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:32

Je zult me wel aan het genieten zijn van je kindje, maar....
Morgen weer terug brengen?
Dat klinkt alsof je je eigen dochter een nachtje mag lenen, voor een slaapfeestje ofzo.
JIJ bent de ouder, JIJ bepaalt wat er gebeurt toch?

Ik begrijp dat je het voor haar zo soepel mogelijk wil laten verlopen allemaal, maar het lijkt er haast op dat jouw ouders bepalen wat JIJ wel of niet kan en mag doen met je eigen kinderen. Waar is jouw stijve poot? In jouw huis gelden jouw regels en niet die van jouw ouders.

Begrijp me niet verkeerd hoor, dat bedoel ik niet negatief.
Ik heb alleen het gevoel dat je hier zo alleen in staat.
Is er niet een instantie die je kunt bellen dat je dochter vanavond bij je langs komt, dat je hulp nodig hebt om haar ook thuis te kunnen houden?
Het klinkt nu alsof je heel blij mag zijn dat je je dochter eventjes mag zien, maar zo mag dat toch niet zijn?
Het is jouw dochter en dan bepaal jij wat wel of niet goed voor haar is.

Ik vind dat je engelen geduld hebt Berpie. Al die weken heb je steeds je dochter op de 1ste plaats gezet en heb je aan het spelletje mee gedaan. Jouw ouders lachen zit plat, zij hebben mooi de touwtjes in handen over jouw leven. Ons Berpie doet precies wat wij willen.
Dat moet op een gegeven moment ook afgelopen zijn. Ons berpie laat niet meer met zich sollen, nu is berpies wil eens wet.

Kom op Berpie, schakel alles en iedereen in en hou je dochter mooi thuis. Dat is waar ze thuis hoort en geen man die daar meer tussen komt.
You go Berpie! Ik hoop dat je de hulp kunt vinden die je nodig hebt om aan deze ellende binnenkort een einde te kunnen maken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:38

Berpie geniet vanavond!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:50

Berpie, geniet ervan!

holly, haar dochter is 16. Wat denk jij dat er gaat gebeuren als Berpie haar verplicht thuis te blijven wonen?
Ik vind het juist heerlijk om eens een verhaal te horen van een ouder die een overlegstructuur aanhoud, en geen dictatortje speelt. Ik heb een allergie voor "moeten". Het is dan misschien haar kind, maar ook een 16 jarig kind heeft een eigen wil. Door te overleggen en uit te leggen kun je eisen stellen, niet door te dwingen.

Nogmaals Berpie, ik heb bewondering voor je. Echt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:52

holly schreef:
Je zult me wel aan het genieten zijn van je kindje, maar....
Morgen weer terug brengen?
Dat klinkt alsof je je eigen dochter een nachtje mag lenen, voor een slaapfeestje ofzo.
JIJ bent de ouder, JIJ bepaalt wat er gebeurt toch?

Ik begrijp dat je het voor haar zo soepel mogelijk wil laten verlopen allemaal, maar het lijkt er haast op dat jouw ouders bepalen wat JIJ wel of niet kan en mag doen met je eigen kinderen. Waar is jouw stijve poot? In jouw huis gelden jouw regels en niet die van jouw ouders.

Begrijp me niet verkeerd hoor, dat bedoel ik niet negatief.
Ik heb alleen het gevoel dat je hier zo alleen in staat.
Is er niet een instantie die je kunt bellen dat je dochter vanavond bij je langs komt, dat je hulp nodig hebt om haar ook thuis te kunnen houden?
Het klinkt nu alsof je heel blij mag zijn dat je je dochter eventjes mag zien, maar zo mag dat toch niet zijn?
Het is jouw dochter en dan bepaal jij wat wel of niet goed voor haar is.

Ik vind dat je engelen geduld hebt Berpie. Al die weken heb je steeds je dochter op de 1ste plaats gezet en heb je aan het spelletje mee gedaan. Jouw ouders lachen zit plat, zij hebben mooi de touwtjes in handen over jouw leven. Ons Berpie doet precies wat wij willen.
Dat moet op een gegeven moment ook afgelopen zijn. Ons berpie laat niet meer met zich sollen, nu is berpies wil eens wet.

Kom op Berpie, schakel alles en iedereen in en hou je dochter mooi thuis. Dat is waar ze thuis hoort en geen man die daar meer tussen komt.
You go Berpie! Ik hoop dat je de hulp kunt vinden die je nodig hebt om aan deze ellende binnenkort een einde te kunnen maken.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar ook dat haar dochter eerst wat vertrouwen moet krijgen in haar moeder, en andersom. En dan is rustig opbouwen heel belangrijk. Het is al heel wat dat ze vanavond uit zichzelf komt. Ik denk als ze haar nu thuis houdt dat ze misschien wel (evt. onder invloed van opa en oma) weg loopt. En dan begin je weer van voor af aan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:18

Ieder kind, met een handicap of zonder, kan zulke dingen niet begrijpen. Zal huilen, schreeuwen, tegenstribbelen etc, als het niet terug gebracht word.

Hoevaak ben jij boos geweest op jou ouders omdat je iets niet mocht?
Hoevaak ben jij het niet eens geweest met de regels van jouw ouders?
Dat heeft ieder kind. De dochter van Berpie is daar niet de enige in.
Hoe blij zou jij zijn als mama ineens zegt, sorry logeerpartijtje heeft nu lang geduurt, vanaf nu gaat alles weer zoals het hoort?
Je weet dat je bij mama thuis niet onbeperkt mag snoepen, dat je op tijd naar bed moet en dat je niet meer kan doen en laten waar je zin in hebt. Er gelden weer regels en dat is iets waar ieder kind zich tegen verzet. Bij opa en oma is het toch veel leuker?
Tja, maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar en dat zie je als kind nog niet. Juist daar heb je ouders voor, om je de weg te wijzen naar later, als je je vleugels uit slaat.

Daarom zeg ik dat Berpie engelen geduld heeft. Haar dochter steeds op de eerste plaatst en ondertussen wordt er met Berpie zelf flink heen en weer gesult.
Het is heel jammer dat zowel Berpies dochter als haar ouders het feestje nog langer door willen laten gaan, maar Berpie mag toch echt wel eens laten weten dat het nu mooi genoeg is geweest.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:27

Helaas heb ik niet zulke ouders (moeder)...
Kan me heel goed indenken hoe t voor zowel moeder als dochter moet voelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:36

Wat goed Berpie!!!!!!!!! Go jij! Go jij!

Ik snap het wel, als ze haar nu meteen thuishoud dan is het vertrouwen wéér weg en wie weet hoe lang het nog duurt voordat dat weer hersteld is.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:36

holly schreef:
Ieder kind, met een handicap of zonder, kan zulke dingen niet begrijpen. Zal huilen, schreeuwen, tegenstribbelen etc, als het niet terug gebracht word.

Hoevaak ben jij boos geweest op jou ouders omdat je iets niet mocht?
Hoevaak ben jij het niet eens geweest met de regels van jouw ouders?
Dat heeft ieder kind. De dochter van Berpie is daar niet de enige in.
Hoe blij zou jij zijn als mama ineens zegt, sorry logeerpartijtje heeft nu lang geduurt, vanaf nu gaat alles weer zoals het hoort?
Je weet dat je bij mama thuis niet onbeperkt mag snoepen, dat je op tijd naar bed moet en dat je niet meer kan doen en laten waar je zin in hebt. Er gelden weer regels en dat is iets waar ieder kind zich tegen verzet. Bij opa en oma is het toch veel leuker?
Tja, maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar en dat zie je als kind nog niet. Juist daar heb je ouders voor, om je de weg te wijzen naar later, als je je vleugels uit slaat.

Daarom zeg ik dat Berpie engelen geduld heeft. Haar dochter steeds op de eerste plaatst en ondertussen wordt er met Berpie zelf flink heen en weer gesult.
Het is heel jammer dat zowel Berpies dochter als haar ouders het feestje nog langer door willen laten gaan, maar Berpie mag toch echt wel eens laten weten dat het nu mooi genoeg is geweest.

als berpie het gaat verbieden om terug te gaan zal ze haar dochter kwijt raken
ik weet niet uit ervaring als ouder zijnde hoe het is
maar zelf wel als weg gelopen dochter met 17 jaar het huis uit en abrupt bij vriendlief gaan inwonen

met gevolgen van dien

ik hoop dat ze haar dochter wel terug gaat krijgen
ik vind dat ze er erg rustig onder blijft ik was al met dikke poten op dat kamp geweest
maar aan de andere kant goed dat ze niet is geweest om haar te halen
op deze manier zal ze haar dochter terug gaan krijgen

met vechten en verbieden niet

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:15

Ik heb het niet over verbieden of vechten.
Ik vind het namelijk heel knap hoe rustig Berpie dit allemaal aanpakt.

Ik bedoelde te zeggen dat het niet uitmaakt of er vanavond een einde aan komt of pas over enkele weken. Het meisje zal er zoiezo toch verdrietig en boos over zijn weer terug naar huis te moeten. Daar kun je niet omheen.
Ik lees namelijk dat Berpie zich daar zorgen over maakt.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:59

Hoe is het geweest berpie?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 15:40

Ik moet eerlijk zeggen op goede dagen kan ik het opbrengen om langs het topic te gaan, op moeilijke dagen kom ik wel op bokt maar kan het niet opbrengen, ik hoop niet dat dit erg vreemd klinkt.

Het contact met haar gaat heel erg goed, ze is geweest maar dat was wel erg moeilijk, zaterdag was ze wel erg vrolijk maar ook extreem druk, zo ken ik haar eigenlijk niet, en zondag was ze erg overstuur, eigenlijk zonder duidelijke reden, ze kon alleen maar huilen, wilde niet terug enz.

Ik moest haar wel terug brengen, ze moest de volgende dag naar school en ik ben zo bang dat jeugdzorg dat weer tegen me gaat gebruiken, oftewel ik hou haar van school weg.

Affijn de dag erop belde haar vader, dat was vreemd want ik heb hem bijna 14 jaar niet gesproken, hij verteld over haar dat ze me zo miste enz, tja dat weet ik ook wel en ik mis haar ook.
Hij wilde me graag spreken en we hadden ook een afspraak gemaakt maar zolas verwacht heeft hij die weer afgezegd.

Aankomende weekend komt ze dus weer. ik weet gewoon niet zo goed meer wat ik er mee aanmoet, echt niet, ik wil dat ze weer thuis komt maar voel me door jeugdzorg echt in de hoek gedrukt en durf gewoon geen beslissingen meer te nemen.

Ze is extreem mager geworden, ze was al niet van de dikste maar nu!

Weet het gewoon niet meer echt niet.

Ik kan alleen nog maar aan haar denken, wat moet ik doen haar gewoon hier houden volgende week en naar de h.. met iedereen of het doen volgens de principes van jeugdzorg.

Nou ja wie zien het volgende week wel komt tijd komt raad.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:42

Wat zegt jeugdzorg als je ze morgen even belt?
Zou ik even proberen.

Enne, haal maar voldoende calorie-rijke etenswaren in huis voor als ze bij je is. Haha!