Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:28

Ymke schreef:
Wij waren ook bewust in de achterste coupé gaan zitten hoor, omdat het daar altijd rustiger is. Knipoog Maar de machinist moest een aantal treinstellen achterlaten, omdat er anders te weinig conducteurs waren op dat traject, of zoiets.

Dat zou kunnen ja. Er zijn strikte regels voor het aantal personeelsleden per aantal rijtuigen. Zijn er te weinig, mag de trein niet rijden, mits de veiligheid gegarrandeerd kan worden. Ik zou uit Utrecht en Gouda ook niet willen vertrekken met te weinig personeel, veel te onoverzichtelijk. En als er dan wat gebeurt zou ik een groot probleem hebben. En zo denken de meeste van de collega's er hetzelfde over.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:32

Ik snap het , heb er ook alle begrip voor hoor! Lachen Het was alleen niet zo'n comfortabel ritje hihi.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:39

MarrieLeen schreef:
Een winkelwagentje.. Nagelbijten / Gniffelen Weird. Tong uitsteken

Ik heb in de 3e het NS-project gehad, weet niet of je dat kent? Is nu 4 jaar terug zo'n beetje.
Ging o.a. over zelfmoorden met de trein, hoe de machinist daarvan uit z'n werk kan raken enzo,
maar ook hoe zo'n proces er naartoe gaat, wat je voelt als je eroverheen rijdt etc.
Echt heel crue, was er ook flink van slag van toen. Wel mooi boek bij gekregen toen, van de NS.

Heb je dat wel eens meegemaakt, als ik vragen mag?

xMendy schreef:
Dat lijkt me wel erg trouwens, als conducteur/trice moet je dan toch gaan kijken samen met de machinist ofzo...? Scheve mond

Ik ken dat programma wel waar je het over hebt, ben alleen de naam even kwijt. Het word door machinisten of conducteurs gegeven. Bij machinisten gaat het over spoorveiligheid ( Pling link spel), en bij de conducteurs gaat het over (aggressief) gedrag.

Ik heb het helaas 1 keer meegemaakt. We hadden net wat problemen gehad met 2 jongens, en toen de trein vol in de ankers ging was ons eerste idee dat ze aan de noodrem hadden getrokken. We stonden ook niet op de goede plek om te horen of het de ATB was. Toen de machinist niks van zich liet horen, begonnen we al zenuwachtiger te worden. En toen kwam de gevreesde oproep: HC willen jullie naar voren komen". Dan weten we al hoe laat het is.
Het is dan de bedoeling dat de conducteur gaat kijken, zodat de machinist in contact met de treindienstleiding kan blijven. In dit geval waren we met 3 conducteurs, dus zijn we met ons tweeën gaan kijken, en 1 bleef er bij de machinist.

Ik heb trouwens ook al gehad dat ik achter aan de trein allerhande ijzer er onderuit zag vliegen. De machinist reed echter volop door, dus ik vond het ook niet zo de moeite om me druk te maken. Bleek dat er een stel "grappenmakers" een fiets op het spoor had gelegd. Van de andere fiets heb ik toen niks meegekregen, het andere winkelwagentje zag ik ook van verre al liggen, en die boomstam bleef oder de loc hangen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:44

Klinkt heavy, zou niet graag in je schoenen staan dan..
Wij hadden 2 conductrices toen. Eén vriendin ging ook bijna van d'r stokkie door het precies omschreven gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen

Wat een sukkels heb je trouwens op de wereld hè, die zulk soort enorme onzin uithalen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:47

En weet je wat nog het ergste was. Het slachtoffer lag vlak bij een hek, naast een fietspad. Dat er mensen zijn die over het hek heen hangen om het zeil op te tillen zodat ze kunnen kijken Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Hamer Hamer Hamer Stoom uit je oren Stoom uit je oren .

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:53

Nee....dat meen je niet!

Dan heb je ook geen fatsoen in je donder zeg... en dat wil je toch ook helemaal niet zien?? Er lopen echt rare mensen op de wereld rond Ja

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt (wel dat door dit de treinen niet reden)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:56

Een normaal denkend mens wil dat niet zien nee. En al wil je het zien, dan heb je nog maar respect te hebben voor het slachtoffer. Alleen is respect in deze samenleving nogal eens ver te zoeken helaas Verdrietig .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:31

Jeetje wat erg..

Een vraagje aan de conductrice hier, ik ben vandaag voor het eerst vanaf Rotterdam naar Groningen gegaan (woon sinds maandag in Rotterdam *schiedam centrum*) En ik vraag me echt af waar ik het beste over kan stappen als ik in trein zit die richting leeuwarden gaat.. Gouda, Utrecht, Amersfoort of Zwolle. (de laatste 2 maakt niet echt veel uit want het zit toch al vast aan elkaar of wordt losgekoppeld)
hahahhaha het maakt eigenlijk helemaal niks uit Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:42

Daar kijk ik morgen wel even naar. Ben nog steeds te lui om mijn railpocket te pakken Bloos .

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:06

Moonchloe ik zou overstappen op Zwolle, zeker als je tot Zwolle een zitplek hebt. Daar heb je alle tijd om over te stappen tenslotte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:55

Inderdaad of Zwolle, of Gouda Ja Bij gouda helemaal vooraan instappen altijd zitplek voor Groningen. Ja

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:57

Weet iemand hier de rede waarom er nou savonds zoveel op de stations gecontroleerd word en je dus het perron niet opkomt zonder je kaartje te laten zien? Clown

Als dat al uitgelegd is, sorry dan maar even te lui om terug te lezen Schijnheilig

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:03

Unwritten schreef:
Inderdaad of Zwolle, of Gouda Ja Bij gouda helemaal vooraan instappen altijd zitplek voor Groningen. Ja

Idd. Ik neem deze trein best vaak naar Utrecht (vanaf Gouda). Die naar leeuwarden vertrekt om .22 en .52 en zit vaak helemaal vol en die naar Groningen vertrekt om .25 en .55 en loop altijd helemaal naar voren, want daar is het vaak bijna helemaal leeg. De trein naar Leeuwarden vertrekt vanaf Gouda altijd als eerste, dus je hebt bijna altijd wel tijd om over te stappen.
Wat ik me nu wel ineens bedenk 's ochtends vroeg gaat de trein die normaal naar groningen gaat vaak naar enschede. Dus misschien is het wel handig om daar eventjes op te letten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:21

Vandaag voor de laatste keer met mijn OV met de trein Verdrietig

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:40

Flosje446 schreef:
Unwritten schreef:

Idd. Ik neem deze trein best vaak naar Utrecht (vanaf Gouda). Die naar leeuwarden vertrekt om .22 en .52 en zit vaak helemaal vol en die naar Groningen vertrekt om .25 en .55 en loop altijd helemaal naar voren, want daar is het vaak bijna helemaal leeg. De trein naar Leeuwarden vertrekt vanaf Gouda altijd als eerste, dus je hebt bijna altijd wel tijd om over te stappen.
Wat ik me nu wel ineens bedenk 's ochtends vroeg gaat de trein die normaal naar groningen gaat vaak naar enschede. Dus misschien is het wel handig om daar eventjes op te letten.

Goed dat ik het weet, het maakt dus eigenlijk gewoon niet uit. In de trein naar Groningen zit ik sowieso altijd vooraan (niet omdat het leger is maar omdat het dan vanaf spoor 3 veel minder lang lopen is haha.. het scheelt echt heel veel tijd zeker als je je bus moet halen)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:02

Robin__ schreef:
Weet iemand hier de rede waarom er nou savonds zoveel op de stations gecontroleerd word en je dus het perron niet opkomt zonder je kaartje te laten zien? Clown

Tegen zwervers? Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:03

Narya schreef:
Robin__ schreef:

Tegen zwervers? Clown

Denk het wel, en ander tuig.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:18

Narya schreef:
Robin__ schreef:

Tegen zwervers? Clown

Sommige zwervers hebben wel een kaartje. Tegen zwartrijders die problemen gaan maken dus.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:27

Lous schreef:
Vandaag voor de laatste keer met mijn OV met de trein Verdrietig

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:09

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:36

Dat is mijn durp. Schrok me een ongeluk. Vraag me af of ik ze ken Bloos

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:13

Jeetje, heavy..

Vind het alleen om eerlijk te zijn wel ontzettend dom. Die bomen zijn toch niet voor niks omlaag..

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:26

MarrieLeen schreef:
Jeetje, heavy..

Vind het alleen om eerlijk te zijn wel ontzettend dom. Die bomen zijn toch niet voor niks omlaag..

That's my thoughts... Heavy en zielig, maar eigen schuld, dikke bult om even grof te zeggen...
Laatst bijgewerkt door Pinootje op 04-12-08 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:29

Volgens zusterlief waren de bomen al een hele tijd omlaag en kwam er maar geen trein. Dat gebeurt wel vaker, want de bomen gaan omlaag als de trein nog op 't station staat. Toen zijn een aantal auto's er tussendoor gegaan. En ja, dat is niet slim, maar van sommige reacties schrik ik toch wel.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:33

Ja dat gebeuren ze hier bij mijn ouderlijke dorp ook, zelfs gaat de spoorbomen omhoog om vervolgens meteen weer omlaag te gaan.. Dan ga ik alsnog niet onder de spoorbomen lopen, rijden of fietsen. Ik wacht gewoon netjes, tot spoorbomen omhoog is en de knipperlichten uit zijn.

Je hoort laatste tijd vaker dat men te ongeduldig is om heel eventjes (max 5 min lijkt me?) te wachten tot de bomen weer omhoog gaan en dan tsja.. dan zijn ze er niet meer om na te vertellen. De spoorbomen zijn er niet voor niets.

Het is natuurlijk heel erg voor nabestaanden, machinisten, conducteurs/trices, reizigers, omwonenden en omstanders.
Laatst bijgewerkt door Pinootje op 04-12-08 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt