afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:27

Buckje schreef:
Suc 6 bij de rijlessen bij andere rijschool! waarom ben je over gestapt als ik vragen mag ?

bij deze man ben ik nu 2 keer gezakt, maar hij blijft alleen maar hetzelfde herhalen maar zal nooit keer anders uitleggen, en hij komt vaak te laat, waardoor ik al sacho ben en minder goed rijd etc
komt afspraken niet na.
en dat ben ik nu zat.

overigens beviel mijn les vandaag prima, nam de tijd ervoor gaf handige tips etc.

Saskiaatje

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:41

Kon je niet vragen of hij het anders uit wilde proberen te leggen? En chagrijnig en minder goed rijden is toch deels eigen instelling?

Maar afspraken niet nakomen en te laat komen is inderdaad wel vervelend. :\

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:13

Saskiaatje schreef:
Kon je niet vragen of hij het anders uit wilde proberen te leggen? En chagrijnig en minder goed rijden is toch deels eigen instelling?

Maar afspraken niet nakomen en te laat komen is inderdaad wel vervelend. :\

Ja klopt maar dat kwam omdat hij regelmatig een half uur te laat kwam..
al aantal keer gevragt

Maar verder heb ik veel geleerd hoor bij hem, maar nu komik gewoon niet meer verdeer..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:51

Ooh oké, dan snap ik het wel. :)

Ik heb vandaag 160 km/h gereden op de snelweg. :D Hij heeft een nieuwe auto en wilde me even laten voelen hoe dat ligt op de weg. Zooo gaaf.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:45

kimmie16 dat is ook niet netjes dat hij steeds te laat kwam

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:16

Wow saskia :oo Lijkt me doodeng..

Ik moet zo weg :=

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:53

Ben geslaagd voor mn TTT (tussen tijdste toets)!
Was zoo zenuwachtig! Maar het ging goed!
Had 1 keer ergens handiger kunnen parkeren (ik was vooruit gegaan, hij vond achteruit makkelijk omdat je dan gelijk weg kon rijden, nja wat hij wil )!
Moet alleen nog wat beter me nacontrole in de gaten houden en twijfelde te lang bij het opreiden van de snelweg om voor een vrachtwagen in te voegen.

Had hij het nog even mileuvriendelijk rijden. Was hem op de snelweg vergeten hem in z'n 5 te zetten omdat ik daarvoor nog had ingehaald.
Ook vroeg hij waarom ik niet in zijn 6 reed.
Wist niet eens dat dat ding een 6 had! Mijn rijinstructrice vond het ook vreemd omdat je die normaal gebruikt vij de 120, wat we echt niet gereden hebben!

Ook had hij het nog over de cruse control (zo heet dat toch), waarom ik die niet gebruikte. Ook geen idee dat ik die had :+. Een voor 10 minuten snelweg vind ik het niet handig dat ding te gebruiken!

Verder vond hij dat ik goed reed!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:59

Nah vind het ook wel raar dat hij wil dat je de cruise control gebruikt, dan rij je zelf niet eens meer. En alsof je een auto kan betalen met cruise control als je net voor je eerste auto gaat kijken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:14

Gefeliciteerd Nikki__!

Wel beetje vreemd idd van die cruise control.. Ik weet niet of mijn lesauto dat heeft :P En volgens mij heeft die geen 6e versnelling :P

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:25

Bestaan er dan auto's met een 6e versnelling? vrachtwagens hebben dat wel :D

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:26

ja mijn lesauto had dat ook ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:41

Haha ja blijkbaar, de mijne ook :+.
Rijd in een Opel Astra... 6e versnelling wist ik ook niet hoor! Zou je niet eens weten hoe ik hem erin moet zetten :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:41

Ja mijn lesauto heeft het ook :j @Nikki__ Gewoon hetzelfde als in de andere versnellingen :=
Ze hebben nu zelfs een 7e op de nieuwste audi

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:26

Dat van die cruise control vind ik ook een beetje raar.. Stel dat je dat wel ging doen, dan heeft ie vast weer als commentaar dat je niet 'zelf' rijdt.. :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:42

knabbelgirl schreef:
Ja mijn lesauto heeft het ook :j @Nikki__ Gewoon hetzelfde als in de andere versnellingen :=

Bij welke snelheid moet je die in hemelsnaam gebruiken :+.

Bij mij is de 5 een beetje naar rechts en dan omhoog.
Is de 6 dan beetje naar rechts en dan naar beneden?
:+

Ik rijd wel lekker in zijn 5, met mijn eige voeten :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:18

:# :# :# :# :# :# :# :#

Ik ben geslaagd :D

Ik had een best wel chille examinator. Ik moest (voor kenners) naar Politiebureau op de Korreweg rijden, toen gingen we de ringweg op en zo via vinkhuizen terug naar 't cbr. Ik nam twee keer een bocht in de 3 die ik in de 2 had moeten doen, een keer flink in de remmen (zelf) voor een voetganger die ik op het laatst zag, en een keer sloeg m'n auto af. Maar hij gaf mij nog een complimentje over de andere voetgangers die ik heel goed zag, en we hebben een rotbocht als je de ringweg af rijdt richting vinkhuizen, die moet je echt met 30 nemen anders vlieg je eruit en dat ging ook heel goed :)
Bij bijzondere verrichtingen: eerst keren, toen wou ik eerst gaan keren op de weg, maar toen bedacht ik me dat ik toch beter bochtje achteruit kon doen, dus dat heb ik gedaan. En daarna moest ik de stopopdracht doen. Ik wist helemaal niet meer hoe die moest :oo Dus eerst ging ik gewoon aan de kant staan en reed ik weg, toen daarna ging ik achter een auto staan, achteruit en toen weg, en de derde keer deed ik het goed. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:45

Stopopdracht kreeg ik ook pas deze week te leren. :+ Volgens mij vergeten instructeurs die nogal eens. _O- Die deed ik ook best goed, instructeur zei later (die was mee met examen) dat ik 'm er misschien wel te dichtbij had, maar kon tóch wegrijden. ;)

GEFELICITEERD imd! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:22

Dánkje :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:35

auto's met 6 versnellingen hebben de versnellingsbak zo:

135
246

en dan links of rechts de achteruit ;) dus gewoon bij 5 doorschakelen of je van 3 naar 4 gaat :P
enne...gefeliciteerd imd!!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:42

Mag ik me hier ook even melden?

Ik heb vandaag TTT gehad, bijzondere verrichtingen gehaald! Was best heel zenuwachtig aan het begin van ons rondje, maar het ging toch redelijk. Zijn nog veel puntjes waar ik op moet letten, etc. Nog een maandje voor mijn echte examen :=
Zit hem nu al te knijpen.

Ik rijd een Volvo C40, en heb ook 6 versnellingen :j Ik heb die 6e ook echt wel eens gebruikt in mijn lessen.

Gefeliciteerd IMD!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:15

Nikki__ schreef:
knabbelgirl schreef:

Bij welke snelheid moet je die in hemelsnaam gebruiken :+.

Bij mij is de 5 een beetje naar rechts en dan omhoog.
Is de 6 dan beetje naar rechts en dan naar beneden?
:+

Ik rijd wel lekker in zijn 5, met mijn eige voeten :+

Gewoon op de snelheid dat je 5 ook gebruikt, of als je boven de 2000 toeren komt :j 6 is nog net wat mileuvriendelijker :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:16

imd schreef:
:# :# :# :# :# :# :# :#

Ik ben geslaagd :D

Ik had een best wel chille examinator. Ik moest (voor kenners) naar Politiebureau op de Korreweg rijden, toen gingen we de ringweg op en zo via vinkhuizen terug naar 't cbr. Ik nam twee keer een bocht in de 3 die ik in de 2 had moeten doen, een keer flink in de remmen (zelf) voor een voetganger die ik op het laatst zag, en een keer sloeg m'n auto af. Maar hij gaf mij nog een complimentje over de andere voetgangers die ik heel goed zag, en we hebben een rotbocht als je de ringweg af rijdt richting vinkhuizen, die moet je echt met 30 nemen anders vlieg je eruit en dat ging ook heel goed :)
Bij bijzondere verrichtingen: eerst keren, toen wou ik eerst gaan keren op de weg, maar toen bedacht ik me dat ik toch beter bochtje achteruit kon doen, dus dat heb ik gedaan. En daarna moest ik de stopopdracht doen. Ik wist helemaal niet meer hoe die moest :oo Dus eerst ging ik gewoon aan de kant staan en reed ik weg, toen daarna ging ik achter een auto staan, achteruit en toen weg, en de derde keer deed ik het goed. :)

*\o/* Top meissie :*

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:30

Muhaha saskia! Dat is pas een les :D, zou ik niet moeten proberen :P
Hier rij ik ook in een auto met 6 versnellingen, rij altijd 100 - 120 in de 6
Gefeliciteerd imd :D

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:12

MSQuincyTE schreef:
Bestaan er dan auto's met een 6e versnelling? vrachtwagens hebben dat wel :D

Ik had eerst les bij mij thuis in een Ford Fiesta en later in een VW Polo. Toen ben ik verder gaan lessen tijdens stage (was 4 maanden ofzo op stage, en vond het zonde om zo lang te w88), daar kwam ik in een vette BMW met 6 versnellingen en een knopje om de auto te starten. Ik zat in het begin echt te kijken van wat is dít? Ik was ook gewend om het gas hard in te trappen om op te trekken, dat hoefde ik bij die auto niet te doen := Ik rij nu thuis weer in de VW Polo en dat is wel weer wennen hoor..(Ik zou afrijden tijdens mn stage, ma had mn pink gebroken dus kon mn examen afzeggen..)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:28

Gefeliciteeerd IMD!

Wij rijden zo'n volkswagen golfje, lekker makkelijk overal tussendoor te rijden. :D