Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:04

randie schreef:
JAA WIJ ZIJN TEGEN DE LEERPLICHT!

Dan heb ik zoiets van, dan ga je toch lekker niet leren? Clown Dan krijg je toch later lekker geen goed betalende baan, zal mij een worst wezen. Ik haal m'n diploma wel eventjes. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:05

Ilzjuh schreef:
randie schreef:
JAA WIJ ZIJN TEGEN DE LEERPLICHT!

Dan heb ik zoiets van, dan ga je toch lekker niet leren? Clown Dan krijg je toch later lekker geen goed betalende baan, zal mij een worst wezen. Ik haal m'n diploma wel eventjes. Clown

Ach, gelukkig worden er dagelijks een heule hoop meters station en straat schoongemaakt... door dat soort mensen Schijnheilig

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:07

Tegen de leerplicht? Dan ga je toch lekker de rest van je leven achter de kassa zitten. (no offence trouwens, maar vorig jaar is een meisje van school gegaan omdat ze er genoeg van had. Die is toen bij de supermarkt beland als fulltime kassamiep)

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:09

ja dat zijn van die mensen die niet weten waar het over gaat en dan nog meedoen omdat ze rest het ook maar doet! dat is met bijna alles dus mijn moeder vroeg mij wel is van: als .....(naam) in de sloot springt, ga jij dan ook in de sloot springen? (zo ongeveer). Dat slaat dan op dat alsik iets deed en dan met het antwoord kom van: maar ..... deed het ook. Nu niet meer hoor maar wel toen ik klein was!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:10

dat soort mensen worden nou manager van de mc donald's, als ze 20 jaar burgers verkocht hebben en plee's schoon gemaakt hebben

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:11

Myrtje_ schreef:
Tegen de leerplicht? Dan ga je toch lekker de rest van je leven achter de kassa zitten. (no offence trouwens, maar vorig jaar is een meisje van school gegaan omdat ze er genoeg van had. Die is toen bij de supermarkt beland als fulltime kassamiep)

en wat is er mis met kassa miep?
ik heb een mavo en mbo diploma en werk ook achter de kassa,dus vertel mij nu eens wat daar mis mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:11

hallow schreef:
dat soort mensen worden nou manager van de mc donald's, als ze 20 jaar burgers verkocht hebben en plee's schoon gemaakt hebben

Serieus, kan je zonder middelbare schoolopleiding manager bij de mac worden? Bloos! Dat verdient volgens mij pretty damn good nog ook Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:12

lorelei schreef:
Myrtje_ schreef:

en wat is er mis met kassa miep?
ik heb een mavo en mbo diploma en werk ook achter de kassa,dus vertel mij nu eens wat daar mis mee is.

Niets, ik denk dat Myrtje alleen bedoelt dat je ook achter de kassa kan werken zonder je middelbaar onderwijs te hebben afgemaakt, en dat de meeste mensen met een diploma een andere baan hebben... niets negatiefs tegenover alle kassa'miepjes' denk ik Lachen

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:12

Ik zeg toch ook no offence. Nam dat meer als voorbeeld van iemand die zomaar van school is gegaan omdat ze er geen zin meer in had. Kon net zo goed putjesschepper/toiletjuffrouw neerzetten Knipoog

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:13

dan word je betaald in hamburgers ja, die zijn nog duurder dan je salaris

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:24

Leerplicht tjaah wie wil afentoe niet stoppen met school maar anders kom je nergens!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:03

Zal ik jullie eens vertellen dat ik school wel mis en juist weer met een studie wil beginnen! Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:05

Emilia schreef:
Zal ik jullie eens vertellen dat ik school wel mis en juist weer met een studie wil beginnen! Clown

Nog stakers bij jou op school vandaag Emilia??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:06

ja een heleboel wel bij ons Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:30

Goof schreef:
Emilia schreef:

Nog stakers bij jou op school vandaag Emilia??

Nee, directie had geen toestemming gegeven. Wie wel ging, werd als spijbelaar genoteerd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:35

Emilia @ school heeft daar niks over te zeggen Knipoog gezien jij vrijheid van meningsuiting heb, en jij mag staken.
mist als je minderjarig ben je toestemming van je ouders heb of je ouder dan 18 bent. heeft de school jou niks te verbieden Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:39

En toch is er een brief naar de ouders gegaan waarin vermeld werd dat leerlingen op school moesten komen en anders als spijbelaar gemeld werden. Weet ook niet hoe het zit. Hou me er ook niet mee bezig. Heb genoeg andere dingen te doen op school op het moment (lees: zeurende, zeikende ouders die hun zoon/dochter onder alle omstandigheden de hand boven het hoofd houden, opvanguren draaien i.v.m zieke collega's, ruzie's tussen leerlingen uitpraten)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:43

smurffie schreef:
Emilia @ school heeft daar niks over te zeggen Knipoog gezien jij vrijheid van meningsuiting heb, en jij mag staken.
mist als je minderjarig ben je toestemming van je ouders heb of je ouder dan 18 bent. heeft de school jou niks te verbieden Knipoog

Niet helemaal waar, als minderjarige moest je toestemming van ouders EN de school hebben om te gaan staken, zo niet werd je inderdaad als ongeoorloofd afwezig genoteerd en werd de leerplichtambtenaar erop gezet, met riscovolle boetes van 4500 euro.....
Bij ons is ook zo'n brief uitgegaan, ik heb er overigens geen enkele leerling over gehoord ook.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:45

Bij mij waren er wel een paar het niet eens met het feit dat ze niet mochten. Niet mijn probleem. Dat hele stakingsgedoe komt me zo mijn neus uit. Alsjeblieft weer gewoon les!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:46

Emilia schreef:
Bij mij waren er wel een paar het niet eens met het feit dat ze niet mochten. Niet mijn probleem. Dat hele stakingsgedoe komt me zo mijn neus uit. Alsjeblieft weer gewoon les!!!

Hehe, kan me voorstellen. Haha!
Bij ons heeft het gelukkig niet gespeeld, nergens last van ook, kon gewoon mijn lesjes draaien.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:49

En het mooiste! Het hele gedoe helpt toch niks! Dus bij deze kinderen een oproep aan jullie: Ga gewoon je lessen weer volgen en hou op met dat stakings gedoe! Scheelt jullie docenten een heleboel grijze haren!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:59

grijs worden ze toch wel dan maar iets eerder Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:01

Maureenn schreef:
grijs worden ze toch wel dan maar iets eerder Clown

Dat is niet mijn bedoeling. Zorg ervoor dat de leerlingen grijs van mij worden Haha!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:04

Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:05

Jotee schreef:
Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?

Als de staking van vandaag niet helpt, gaan ze weer.